Re: Re: Re: Re: Re: Konsolin ja tietokoneen erot tulevaisuudessa (Xbox2)?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Linuxin pyöriminen kyseisessä laitteessa osoittaisi sen olevan avoimen standardin mukainen laite. Xbox pelien ei titenkään pidä toimia PS2:ssa, koska Xbox edustaa suljettua kommunistista järjesteltää. Linux on aivoin järjestelmä ja se on suhteellisen helposti portattavissa monenlaiseen avoimeen rautaan. Xbox taasen edustaa täysin päinvastaista linjaa. Voi nimittäin olla,. että koko laite ei edes toista specifikaation mukaisia mp3:sia vaan käyttää täysin omaa standardia ja omaa mp3 formaattia. Olen melko varma, että M$ pyrkii jossain vaiheessa saamaan oman formaattinsa standardiksi ja syrjäyttämään kaikki muut musiikki formaatit. Huono puoli tässä on kilpailun rajoittuminen.
Miksi pitäisi yrittää yhtään mitenkään osoittaa että kone on avoimen standardin mukainen laite?
Väärin, Xbox edustaa konsolilinjaa. Itse en keksi yhtään syytä miksi KONSOLISSA pitäisi pystyä itse vaihtamaan käyttis.
Eikös Xboxissa omat musat tallennu wma-muodossa? (eli MS:n oma)
btw. Eikö kaikki yhtiöt halua että juuri heidän formaattinsa olisi se "standardi"? ("Eiku tehään tästä tahallaan huono että kilpailijatkin pärjää")
M$:llä on tässä myös se taka-ajatus, että pystytään kokoajan myymään uusia laitteita, kun vanhat vanhenevat. Kun laitetta ei voi päivittää, pitää kuluttajan ostaa uusi.
Palladium tulee ilmeisesti mahdollistamaan koneen valvomisen ulkopuolisen tahon kautta. M$ on jo vastaavia virityksiä yrittänyt, mutta toistaiseksi ne ovat kaatuneet kuluttajien vastustukseen.
On turha aliarvoida tavallista kuluttajaa, koska se voi olla monta kertaa viisaampi, kuin me kuvittelemme. Vaikka laitteessa olisi enemmän hyviä, kuin huonoja ominaisuuksia niin siltikin yksi huono/negatiivinen ominaisuus voi vaikuttaa paljon laitteen menestymiseen.
Kokoajan uusia? Itse taas uskon että uusia koneita tulisi (ainakin pelilliseltä raudalta) tasan yhtä usein kuin nykyään konsoleita. (Edelleen, kyseessä ei ole PC)
En paljoa Palladiumista tiedä, mutta minulla oli sellainen käsitys että se vain estää laittoman softan ajamisen koneessa.
Turha on aliarvoida juu, vaikka itse uskotkin että kuluttajat olisivat valmiita ostamaan kokoajan uusia versioita samasta laitteesta
btw. Minä olen tavallinen kuluttja, saatan siis olla monta kertaa viisampi kuin luulen?
Itse ottaisin lähtökohdaksi jonkun nykyisen dvd-soittimen soittimen Sonyn mallistosta ja lähtisin siihen lisäämään peli- ja verkko-ominaisuuksia. Varmaan tulisi kalliimpi laite, mutta tulisipahan ainakin kunnollinen.
Eli tekisit DVD-soittimen jolla voi pelata, etkä pelikonsolia jolla voi katsoa leffoja?
Minä tuomitsen homman jo nyt, jos aletaan puhumaan videoiden ja kuvien editoinnista. Editointi ei kuulu viihdekeskukseen vaan katselu.
Macin hiiri pohjautuu täysin kuluttaja tutkimukseen. Yhdelläkin napilla tulee toimeen, jos käyttöjärjestelmä on suunniteltu hyvin.
Lainaus sun edellisestä viestistä:
"Niin kauan ihmiset tulevat ostamaan tietokoneita, kun ainoastaan niillä pystyy muokkaamaan digitaalikuvia, tekemään kotivideoita ja kirjoittamaan dokumentteja yms..."
Jotenkin sain tuosta sen kuvan että näissä viihdelaitteissa pitää sinun mielestä olla nuo ominaisuudet. Niin, kukas pakottaa käyttämään juuri niitä ominaisuuksia joista ei pidä? Vai onko siinä jotain pahaa että koneessa on ominaisuuksia yli omien tarpeiden? Kun nuo ekstraominaisuudet tuskin loppuvat tuohon kuvien/videoiden editointiin.
Tuleehan sillä yhdellä napilla toimeen juu, kuten myös autolla jossa on vain vasemmalla puolella ovet, mutta itse en tuollaiseen "ominaisuuksien pakko karsimiseen" oikein helposti totu.