Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolipelien päivitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
http://xbox.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=283

Tätä vähän pelkäsin ja nyt näyttää pelko toteutuvan :(

Kyseessä nyt tietenkin nettipeli. Mutta ei ole kuin ajan kysymys, kun yksinpelitkin joutuvat tähän rumpaan...
Tarkoitat varmaankin sitä, että pelin tekijät aikovat tehdä "PC:t" eli tehdä bugisia pelejä ja sitten myöhemmin laittaa päivityksiä joita saa päivitettyä käyttämällä konsolin online ominaisuutta?

Taitaapi olla kohta niin ettei konsoleita ole vaan ne muuttuvat tietokoneiksi jotka ovat televisiossa kiinni.

Pahimmat pelkoni ovat käymässä toteen. Päivitys on kirosana.
Helevetin helevetti. Ja päivitys tietysti haetaan netistä....

Kyseessä nyt tietenkin nettipeli. Mutta ei ole kuin ajan kysymys, kun yksinpelitkin joutuvat tähän rumpaan...
Tuo lienee aika väistämätöntä. Keskeneräisiä pelejä on aikataulupaineiden takia entistä helpompaa julkaista, hommahan voidaan sitten aina korjata pienellä päivityksellä (sehän ei missään nimessä ole korjaustiedosto). Sitä sitten onnelliset konsolipelaajat imuttavat netistä tuntikaupalla. Huomatakseen että tiedosto olikin korruptoitunut :mad:

Onneksi sentään rauta on vielä samoissa laitteissa samanlaista. Eipähän tarvii ainakaan sen takia alkaa päivitttelemään.

Prkl.

Re: Re: Konsolipelien päivitys

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Tarkoitat varmaankin sitä, että pelin tekijät aikovat tehdä "PC:t" eli tehdä bugisia pelejä ja sitten myöhemmin laittaa päivityksiä joita saa päivitettyä käyttämällä konsolin online ominaisuutta?

Jep, kiitti ;) Juuri tätä pelkään.

Ja me kuluttajat olemme loppujen lopuksi niin tyhmiä, että lähdemme tähän kiltisti mukaan ;)

Tosin jos sitten löytyy sellainen konsoli, minkä pelejä ei päivitellä. Niin tiedän sitten yhden sen kannattajan heti....

Itse en ymmärrä mikä paha päivityksessä on? Yleensähän pc:n ongelmat johtuvat yhteensopivuus ongelmista, ei xboxilla. Esimerkiksi Unreal kärsi heikosta frame ratesta, ja mielestäni on aivan mahtavaa että he koittavat saada pelin paremmaksi. Mites jos esim PS2:lla tulee ulos joku peli jossa ruudunpäivitys ontuilee? ettekö te ottaisi ilmaista päivitystä ja nauttisi pelistä tulevaisuudessa tasaisella grafiikalla?

Ja mitä minun uutisestani jäi puuttumaan, MechAssault ja Ghost Reconin päivitykset tarkoittavat vain että niihin olisi tulossa LIVE:ä varten sellainen "aula" kuten on MotoGP:ssä. Ja onko tämä päivitys huono asia? ei todellakaan!

Olen sitten varmaan pelanut liikaa pelejä pc:llä, sillä minusta päivitysmahdollisuus on aivan älyttömän hyvä asia!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Olen sitten varmaan pelanut liikaa pelejä pc:llä, sillä minusta päivitysmahdollisuus on aivan älyttömän hyvä asia!

Entä ne, joilla ei tätä mahdollisuutta ole? Heille jää käteen kiirehditty peli.

Itse en ymmärrä mikä paha päivityksessä on?
...

Päivityksissä on se paha asia että ostat huonosti toimivan pelin, joka luultavasti jää hyllyyn joksikinaikaa, koska jäät odottamaan sitä päivitystä jonka pitäisi parantaa ruudunpäivitystä ym...
Mieluummin odotan vaikka pari kuukautta kauemmin pelin julkaisua, jotta se saadaan viimeisteltynä markkinoille.
En halua rahoittaa pelitaloja ostamalla pelien betaversioita täydellä hinnalla.

Itse en ainakaan viitsisi pelata peliä jos tietäisin että joskus on tulossa päivitys jonka ansiosta pelikokemus tulisi olemaan parempi kuin ennen korjaustiedostoa.

Peli menettää kyllä aika paljon jos ensivaikutelma on buginen.
Itselleni juuri heikko ruudunpäivitys voi olla usein se ratkaiseva tekijä että peli jää hankkimatta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mites jos esim PS2:lla tulee ulos joku peli jossa ruudunpäivitys ontuilee? ettekö te ottaisi ilmaista päivitystä ja nauttisi pelistä tulevaisuudessa tasaisella grafiikalla?
Argh siinä tapauksessa haluiasin, että kaikki antaisivat kunnon opetuksen sellaiselle peliyhtiölle, joka saa tehtyä peliään kuntoon ajoissa. Toivottaisin sitten jatko-osaan parempaa onnea...

Re: Re: Re: Konsolipelien päivitys

Tosin jos sitten löytyy sellainen konsoli, minkä pelejä ei päivitellä. Niin tiedän sitten yhden sen kannattajan heti....
Haluan uskoa ja toivon, että se on GameCube joka vastustelee viimeiseen asti pelien päivittämistä netin kautta.

Jos pelintekijät todellakin yrittävät tehdä pelinsä loppuun saakka aivan kuten ennenkin, on päivittämisestä pelkkää plussaa -> pienet kauneusvirheet korjataan.

Toivottasti näin on. Mä ainakin haluan uskoa että näin on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Entä ne, joilla ei tätä mahdollisuutta ole? Heille jää käteen kiirehditty peli.

No eikös näin ole tapahtunut useasti, myös pleisteissönillä?

Pc:llä ja näköjään kohta boxilla on sentään _mahdollisuus_ päivittää peli. Toisin kuin joillain muilla laitteilla...

Se ettei jotain peliä/ohjelmaa voi tai "tarvitse" päivittää, ei tarkoita sitä, että se olisi virheetön.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Jos pelintekijät todellakin yrittävät tehdä pelinsä loppuun saakka aivan kuten ennenkin, on päivittämisestä pelkkää plussaa -> pienet kauneusvirheet korjataan.
Juuri näin.

Turhaa tämä ketju meuhkaamista. Meuhkataan sitten, kun konsoleille rupeaa oikeasti tulemaan keskeneräisiä pelejä.

Sellaisia pelejä ei montaa ole, joita ei voisi jälkeen päin parannella ja pikkubugeja korjailla. Lisäksi nettipelien yleistyessä päivityksiin on vain paras tottua. Nettipelejä on aika mahdoton tehdä täysin valmiiksi ennen kuin suuret massat pääsevät pelaamaan. Vasta sen jälkeen peli voidaan hioa lopullisesti kuntoon. Parannettavaa on lähes aina itse moninpelikoodissa, pelin tasapainottamisessa ja kusetusten estämisessä.

PC:n kaltaista päivitysrumbaa (jota sitäkin liioitellaan) tuskin on konsoleille tulossa, kun PC:n ongelmista suuri osa johtuu kirjavasta laitekannasta.

Päivitykset (bugeja korjattu, grafiikkaa paranneltu) eivät kyllä oikein sovi pelikonsoleiden "plug 'n play"-konseptiin.
Jonkinlaiset lisälevyt (peleihin lisää tasoja, hahmoja yms.) voin hyväksyä jos ne pidetään halpoina/ilmaiseksi päivitettävissä olevina, mutta mitkään raakilepelit eivät minua houkuta.

Niin, ja nettipelit ovat kyllä asia erikseen.

Itse en ymmärrä mikä paha päivityksessä on?

Pelintekijät säästävät testauskuluissa, kun peliä on mahdollista päivittää myöhemmin. Pelit tulevat "keskeneräisinä" kauppaan, kuten pc-puolella jne... Päivityksissä ei ole mitään hyvää, antavat vaan pelitaloille mahdollisuuden laiskotella. Onneksi en omista xboxia :D

Minusta se on hyvä tuossa konsolien onlinessa, että peleihin saa extroja ja ei minua haittaa se, että korjaustiedostoja tulee online peleihin mutta jos pelin kehittäjät rupevat tekemään samaa offline peleille niin sitten ollaan menossa kyllä väärään suuntaan mielestäni. Varmaan kiva odotella ensin jotain peliä kauan ja sitten huomaakin, että se on niin buginen ettei sitä voi pelata ja sitten joutuu odotella korjaustiedostoa joka tulee joskus kuukausien päästä :rolleyes:. Minä sanon EI. Ei ei ei ei. :)

Ylös Bottom