Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolipelien päivitys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jumalauti ei! Konsolin suurin etu tietokoneeseen nähden aiotaan tappaa X_x MSn aikoinaan tekemä lausunto päivityksiä vastaan näemmä on pelintekijöiden puolelta vedetty vessasta alas.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonza
Oikeasti tuota päivitysrumbaa liioitellaan todella paljon.
Yksikin päivitettävä peli on jo liikaa! Sama juttu kun ruudunpäivityksessä, yksikin nykivä peli on liikaa!

Pointti onkin sitten siinä, että toivottavasti kukaan ei osta sitä peliä ja pelintekijät joutuvat kärsimään omista tahallisista tyhmyyksistään. Tuskin tekevät jatko-osaan samanlaista virhettä ja siinä se opetus onkin. Eli ei anneta mahdollisuutta päivittää ja ikäänkuin hyvittää teko olankohautuksella.

Jos päivitysmahdollisuuden jälkeen buginen peli menestyy, se kertoo pelintekijöille, että taktiikka kannatti. Tehdään jatkossa sama juttu. Jippii, kyllä konsolit on ihania parin vuoden päästä.

Tästä se riemu raikaa, jos MS:n taktiikka oli tulla konsolimarkkinoille ajamaan hyväksyttävää mielialaa konsolipelien päivittämismahdollisuudesta. Ensin kerätään pieni ja pippurinen xboxin fanijoukko ympärille, ketkä puolustavat äärimmäisen halveksuttavaa päivittämismahdollisuutta henkeen ja vereen. Xbox 2:ssa onkin luvassa 120gb kovalevy ja ihan vaan varmuuden vuoksi osioidaan levylle 50gb päivitysosio, minne muuta tavaraa ei sallita. Ihanaa.


"PS2 ja Cubessa on netti, vaan mihin pistät päivitykset?"

Toivottavasti en mihinkään.

Noniin, päivän höyryt päästetty ilmoille. Pistää vihaksi, ei voi mitään :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
Microsoftin konsoli ei kohta enää olekkaan konsoli, saa nähdä millon tulee windows :D

käsittääkseni xboxissa pyörii muuteltu windows 2000 :)
 
Toivottavasti kaikki (myös Wombut) ymmärtävät mitä 'päivityksillä' tässä threadissa tarkoitetaan, ja mitä vastustetaan.

Tuskin kukaan on ollut vastaan lisälevyillä saatavia tai netistä ladattavia lisäominaisuuksia kuten kenttiä, hamoja, autoja...

Tässä vastustetaan nyt korjaustiedostojen tuloa konsolipeleihin. Olkoon ne korjaustiedostot sitten naamioitu samaan pakettiin noitten edellämainíttujen bonusominaisuuksien kanssa, ne ovat silti bugisen betaversion paikkailua.

Edit: Myös tiedosto joka esim. parantaa alkuperäisen pelin ruudunpäivitysnopeutta on yksiselitteisesti korjaustiiedosto. Jos pelimoottoriin voidaan suhteellisen lyhyessä ajassa tehdä parannuksia, ei ole mitään syytä miksei niitä pitäisi saada jo alkuperäiseen peliin.

Wombut: Aiemmin oti esimerkiksi PC:n Diablo 2 pelin, johon on tullut kaikenlaista pientä kivaa lisää vuosien varrella.

Aivan, mutta D2 on juuri maliesimerkki miten pahasti buginen peli onnistui ainakin minulle pilaamaan pelinautinnon. Hankin sen heti sen ilmestyessä, mutta kokeilujen jälkeen peli makasi pitkään hyllyssä, kunnes siihen tuli korjauspäivityksiä jolla sen sai paremmin pelattavaksi. Näitä päivityksiä tuli jopa useampi kuukaudessa, ja siksi peliä ei 'uskaltanut' pelata kovin pitkälle, koska aina tiesi että pian olisi mahdollista pelata paremmalla vakaudella, ruudunpäivityksellä ym...
Lopulta kyllä pelasin pelin loppuun hampaat irvessä, olihan sitä hypetetty niin paljon että sen oli pakko ola pelaamisen arvoinen (ei ollut).
Nettipeliä en koko Diablo 2:n omistamisen aikana saanut toimimaan niin hyvin että sitä olisi huvittanut pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eiköhän jo seuraavassa pleisteissönissäkin viimeistään ole päivitys rumba tiedossa, sillä siihen varmaan tulee kans kovalevy ja nettikin. Päivityksissä on juuri se huono puoli, että jos ei ole nettiyhteyttä, niin kuinkas sitten päivität pelin? Mutta uskaltaako peliyhtiöt ottaa sitä riskiä, että julkaisevat keskeneräisen pelin jota ei voi kunnola pelata ilman päivitystä? Silloin jää varmana moni peli hyllyyn odottaman, kun ne joilla ei ole nettiä eivät sitä pelata, ja lehdettikn varmanaa haukkuu siitä viasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Mutta uskaltaako peliyhtiöt ottaa sitä riskiä, että julkaisevat keskeneräisen pelin jota ei voi kunnola pelata ilman päivitystä? Silloin jää varmana moni peli hyllyyn odottaman, kun ne joilla ei ole nettiä eivät sitä pelata, ja lehdettikn varmanaa haukkuu siitä viasta.

Elleivät lehdet oleta jokaisen bugisen pelin kohdalla päivityksen korjaavan tilanteen, eikä arvosanaa ole syytä tiputtaa vaikkei peli vielä niin sulavasti pyörisikään.
 
Hyvä jos homma pysyy nettipelien puolella tosiaan, mutta..

Oline muuten eilen hieman väsynyt, että nuo viestit nyt ovat mitä ovat:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Hyvä jos homma pysyy nettipelien puolella tosiaan, mutta..

Oline muuten eilen hieman väsynyt, että nuo viestit nyt ovat mitä ovat:rolleyes:

pyydän syvimmästi anteeksi:)
 
Eihän kukaan halua keskeneräisiä pelejä markkinoille, mutta kannattaa katsoa nyt käsillä olevaa tilannetta sellaisena kuin se on. UC ei ole "buginen beta". Se on ilmeisen hyvin toimiva peli, jossa ruudunpäivitys välillä notkahtaa. Se ei vaadi päivityksiä nautittavaan pelaamiseen (IGN 92, GameSpot 8.5). Grafiikkakoodia voisi hioa kaikissa peleissä, joissa ruudunpäivitys ei ole 50 tai 60 fps. Muuta hiomista, jota paketti tuo myös mukanaan, voisi myös tehdä pelissä kuin pelissä. Siksi keskeneräisenä julkaiseminen ei ko. tapauksessa voi puhua ja korjaustiedosto, vaikka totta onkin, antaa vähän väärän kuvan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Toivottavasti kaikki (myös Wombut) ymmärtävät mitä 'päivityksillä' tässä threadissa tarkoitetaan, ja mitä vastustetaan.

Tuskin kukaan on ollut vastaan lisälevyillä saatavia tai netistä ladattavia lisäominaisuuksia kuten kenttiä, hamoja, autoja...

Tässä vastustetaan nyt korjaustiedostojen tuloa konsolipeleihin. Olkoon ne korjaustiedostot sitten naamioitu samaan pakettiin noitten edellämainíttujen bonusominaisuuksien kanssa, ne ovat silti bugisen betaversion paikkailua.

No nyt tuli tämän threadin idea pähkinän kuoressa. Kiitos juupajaapa, ei paremmin olisi mielestäni voinut asiaa ilmaista.
 
Mun mielestä Diablo2 on aina ollut hyvä ja päivitys päivitykseltä paranee (lord of destruction kanssa).
Eikä se päivityksen lataaminen Bnetistä ole hankalaa.
En malta odottaa uutta D2 päivitystä.

Kyllä tuota PC:n päivitysrumbaa liioitellaan aivan liian paljon
ei se ole loppujen lopuksi vaikeaa, mutta mielestäni konsoleitten pitäisi pysyä sellaisina "plug and play" tyylisinä ettei tarvitsisi hakea korjauksia peleihin (kaikki bonukset ja lisäkentät yms. on eri juttu).

Vähän ihmetyttää kuinka teknisesti hienoon peliin Unrealiin ei tullut jo valmiiksi mukana mahdollisuuksia säädellä grafiikkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre


Yksikin päivitettävä peli on jo liikaa! Sama juttu kun ruudunpäivityksessä, yksikin nykivä peli on liikaa!



Eli siis GTA:t ja Substance ovat liikaa? Niissä esiintyy nykimistä ja ruudunpäivityksen notkahtelua. Ei paljon, mutta esiintyy kuitenkin.

Totta. Jos peli on pelikelvoton ilmestyessään se on liikaa. Jos peli toimii muuten hyvin mutta siinä on pieniä kauneusvirheitä on tietenkin hyvä että saa päivityksen. Ehkä PS2-pojan on nyt vaikeata ymmärtää mun pointti, mutta laitetaan se näin:

Kukaan ei valittanut tosta UC:sta ennenkuin tuli ilmotus että se saa päivityksen, ja miksi? Koska pelintekijät halusivat parantaa tekelettään. Eli siis jos peli olisi jätetty sellaseksi ei olisi ongelmaa ollut? Eli siis päivitystäkään ei ole pakko hankkia.


Vielä ei ole mitään keskeneräisiä pelejä laitettu markkinoille, joten eiköhän se siitä. Spekulointia yhtä kaikki.

Ja niin, en tietenkään toivo että hiomattomat pelit julkaistaan liian aikaisin, koska niitä on mahdollisuus päivittää myöhemmin.
Mutta joo.
 
Toivottavasti tohon rumbaan nyt ei Sony ja Nintendo lähde mukaan, jos Microsoftikaan. Toihan tarkoittaa sitä että valtaosa peleistä julkaistaan keskeneräisinä, kuten pc:llekin.

Tilanne tulee olemaan aivan järkyttävä varsinkin niille joilla ei ole mahdollisuutta imuroida tiedostoja. Itsekin ostin konsolin juuri sen takia, että maksaessani pelistä saan sen edes suhteellisen valmiina, ilman että täytyy ruveta imuroimaan älyttömiä päivityspaketteja. PC -pelaaminen onkin jäänyt osaltani historiaan ja olen vallan tyytyväinen tilanteeseen; ei kaatuilua tms.

Olisihan se jo alkuun pitäny arvata että vain Gatesilla on pokkaa muuttaa konsolit tietokoneiksi. Hyvä Microsoft!

Toivottavasti kyse nyt vain on uusien kenttien imuroimisesta ja Online -peleihin liittyvistä päivityksistä.
 

Aivan, mutta D2 on juuri maliesimerkki miten pahasti buginen peli onnistui ainakin minulle pilaamaan pelinautinnon. Hankin sen heti sen ilmestyessä, mutta kokeilujen jälkeen peli makasi pitkään hyllyssä, kunnes siihen tuli korjauspäivityksiä jolla sen sai paremmin pelattavaksi. Näitä päivityksiä tuli jopa useampi kuukaudessa, ja siksi peliä ei 'uskaltanut' pelata kovin pitkälle, koska aina tiesi että pian olisi mahdollista pelata paremmalla vakaudella, ruudunpäivityksellä ym...
Lopulta kyllä pelasin pelin loppuun hampaat irvessä, olihan sitä hypetetty niin paljon että sen oli pakko ola pelaamisen arvoinen (ei ollut).
Nettipeliä en koko Diablo 2:n omistamisen aikana saanut toimimaan niin hyvin että sitä olisi huvittanut pelata.

D2 päivityksistä ei oikeastaan yksikään parannellut peliä vakauden tai ruudunpäivityksen muodossa, vaan 99% muutoksista oli itse peliin, ja nekin Battle.netin käyttäjille, esineitä tweakattiin, tehtiin uusia runewordeja, skillejä tasoiteltiin yms. Itse hankin pelin kanssa heti kun sen vaan kaupasta sai, ja pelailin sitä ja odottelin aina uusia päivityksiä innolla, en "voi itQ taas tulee päivitys" koska jokaisen päivityksen mukana skillit ja tavarat tasapainoittuivat jottei netissä pelaaminen menisi vain tietyn "hahmon" ja tietyn skillin totaaliseksi dominoimiseksi.

Tuo oli muuten niin huti aiheesta että ihan hävettää (siis minua).

Tässä on nyt alkanut tulla jo jotain järkeviäkin mielipiteitä, ja järkeviä vastauksia. kuten Hex sanoikin, ei UC ole huono peli nyttenkään, vaan on jopa onnistunut saamaan keskivertoa parempia arvosanoja. Tietysti nyt pitää ajatella että millaisia arvosanoja peli olisi saanut jos se olisi "viimeistelty" eli tehty kaikki tweakkaukset mitä tuleva päivitys tulee tekemään, eli siinä valossa peli on "keskeneräinen" mutta jos päivitystä ei olisi tulossa, peli olisi siis nyt "täydellinen"?

Äh, ei jaksa enää tästä aiheesta, eiköhän jokainen ole jo sanonut oman mielipiteen asiasta, ja jos on tätä threadia lukenut, niin tietää varmasti minun mielipiteeni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eihän kukaan halua keskeneräisiä pelejä markkinoille, mutta kannattaa katsoa nyt käsillä olevaa tilannetta sellaisena kuin se on. UC ei ole "buginen beta". Se on ilmeisen hyvin toimiva peli, jossa ruudunpäivitys välillä notkahtaa. Se ei vaadi päivityksiä nautittavaan pelaamiseen (IGN 92, GameSpot 8.5). Grafiikkakoodia voisi hioa kaikissa peleissä, joissa ruudunpäivitys ei ole 50 tai 60 fps. Muuta hiomista, jota paketti tuo myös mukanaan, voisi myös tehdä pelissä kuin pelissä. Siksi keskeneräisenä julkaiseminen ei ko. tapauksessa voi puhua ja korjaustiedosto, vaikka totta onkin, antaa vähän väärän kuvan.


Totta turiset.

Mielestäni päivityksistä ei ole haittaa, kunhan pelit eivät ala ilmestymään keskeneräisinä.
 
Pää-asia on pitää "päivitykset" bonuksien puolella, ei se haittaa jos haloon saa muutaman kentän lisää. Harvempi kummiskaan jaksaa ostaa arvosteluissa bugikasaksi kehuttua peliä. Kaikella on rajansa.
 
Uskon että suurin osa pelien virheistä ja puutteista johtuu vain ja ainoastaan rahasta eikä pelitalojen osaamisesta. Yksinkertaistettuna rahaa tulee sitä enemmän, mitä nopeammin tuote on markkinoilla (volyymi) ja mitä halvemmalla se on tehty myyntihintaan nähden (kate). Näin ollen on luonnollista että haetaan sitä minimitasoa, johon asiakas on tyytyväinen. Ylilaatua ei tietenkään ole kannattavaa tehdä.

Ongelma pelitteollisuudessa ole läheskään yhtä paha kuin pc-puolella, koska konsoleiden rautapuoli on standardia. Useimmat pc-pelien korjaustiedostot nimenomaan laajentavat pelille sopivien pc-komponenttien määrää. Tyyliin: "Jos peli toimii nVidian piirisarjan näytönohjaimissa, se voidaan julkaista". Tämän jälkeen teetetään kuluttajilla tuotekehitystä ja saadun palautteen perusteella laajennetaan peli toimimaan esim. ATI:n korteilla.

Mutta jos konsolipuolella kuluttajat hyväksyvät päivitystiedostot bugien paikkailuun, laskee luonnollisesti myös pelitalojen edellä mainittu minimitaso tuotteen julkaisulle. Tämä on tietysti hieman kärjistäen sanottu, tuskin kukaan haluaa ostaa täysin toimimatonta peliä. Pelkään silti että valmistajien kynnys päästää hieman keskeneräinen peli markkinoille laskee, jos sitä on mahdollista vielä paikkailla jälkikäteen.

Paatosta, eh? :p
 
Voi lapsia lumessa. Mikä ihmeen siunaus se on, että peliä ei pysty päivittämään, se kun ei millään muotoa takaa bugittomampaa peliä. Esimerkkinä vaikka SSX (myös Tricky), vaikkakin on aivan perkeleen hyvä peli, kärsii heikosta ruudunpäivityksestä jokaisella konsolilla. Kuka ei haluaisi siihen päivitystä, jolla se rullaisi sujuvasti joka tilanteessa, käsi ylös? GT2 USA versiossa en saanut 100% täyteen millään. Esimerkkejä löytyy riittävästi jokaiselle konsolille.

On sanomattakin selvää, että jotkut pelitalot menevät siitä mistä aita on matalin ja julkaisevat tietoisesti bugisen pelin luottaen päivityksiin. Äänestäkää tuollaisia vastaan lompakollanne, vastuuntuntoisia pelitaloja riittää yllin kyllin.

Tästäkin threadista näyttää kehkeytyvän jälleen Sony vs MS paskanjauhantaa, kun kaikki haluavat tahallaan aina vaan nähdä sen kolikon toisen puolen.

PS2 DVD playerkin sai päivityksen, voi ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
koitan vain saada joitakin tajuamaan että ei se maailma tähän lopu, "päivitykset" voivat tarkoittaa (ja lähes aina tarkoittavatkin) vain nautittavampaa pelikokemusta.

Niin, tai sitten pelaamisen sijasta saadaan odotella päivityksen latautumista netistä tuntitolkulla ja sen jälkeen jännitetään, toimiiko mokoma päivitys edes. PC:llekkin on tosi nautinnollista imuroida päivityksiä ja sitten testailla niitä, varsinkin jos peli on erittäin buginen...
 
Ylös Bottom