Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SAZU sanoi:
Ensiksi voin sanoa että se oli aika kärjistetty esimerkki.

Itseäni lainaten, joten eiköhän joku nyt tehnyt tässä kärpäsestä härkäsen. Mielestäni yli 8 arvosanaan yltävän pelin voi tehdä nopeasti (en nyt mainitse tässä sanaa viikko, koska joku rupee heti väittämään). Kunhan valitsee genren ovelasti.

Esim. Wario Ware tyylinen peli...
 
Vastaus: Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

Heh, lähtipäs pienestä kommentista ketju aivan omille raiteilleen.

Nopeasti kehitettävät pelit eivät ole mikään mahdoton ajatus, mutta ne nimenomaan tukevat alkuperäistä kommenttiani. Aivan valtavaksi myyntimenestykseksi noussut Brain Training oli tietyllä tavalla nopeasti valmistettu peli - varsinaisen pelin kehittäminen vei 9 hengen tiimiltä 90 päivää. Tosin tätä ennen oli kuukausien valmisteluvaiheet, joten jos nämä laskee mukaan, ei pelin kehittäminen ollut kovin nopeaa. Lisää Brain Trainingista Britishgamingissa.

Sen sijaan parempi esimerkki nopeasti kehitetystä, hitiksi nousseesta konsolipelistä, ja vieläpä Xbox 360:lla, on Geometry Wars. Se on hyvin yksinkertainen, mutta valtavan laajalti suosittu ja nautittu.
 
Vastaus: Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

Kyllä pelin voi nopeastikin tehdä, mutta se vaatii todella hyvää osaamista koodareilta, johtajilta ja kaikilta. Itse olen koodaillut jo jotain 3d pelejäkin itsekseni, ja voin sanoa että periaatteessa ne olisivat voineet valmistua parissa päivässä, mutta en vain voi istua 24/7 koneella kokoajan 107% miettien koodia.

Ja yllätyksiä tulee aina. Minäkin tänään aloitin uuden projektin, ja kas kummaa, aina niin hyvin toiminut kääntäjä lakkasi tottelemasta.
 
Vastaus: Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

Mahewcoro sanoi:
Aivan valtavaksi myyntimenestykseksi noussut Brain Training oli tietyllä tavalla nopeasti valmistettu peli - varsinaisen pelin kehittäminen vei 9 hengen tiimiltä 90 päivää. Tosin tätä ennen oli kuukausien valmisteluvaiheet, joten jos nämä laskee mukaan, ei pelin kehittäminen ollut kovin nopeaa. Lisää Brain Trainingista Britishgamingissa.
Tosin monet pelin tehtävistä olivat jo olemassa Ryuta Kawashiman aikaisemmin kirjoittamassa kirjassa ja proffa oli julkaissut jo 2001 tutkimuksen (Nintendon :eek:) videopelien negatiivisesta vaikutuksesta lasten aivojen kehitykseen: http://mentalhealth.about.com/cs/familyresources/a/videojap.htm
Eli valmisteluvaiheeseenkaan ei lähdetty ihan tyhjältä pöydältä.
 
Vastaus: Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

Antakaa mulle Commodore ja teen teille pelin puolessa tunnissa. Sinä pääsee seikkailemaan Nisulandiassa, joka on muodostettu ratkaisevasti if a$ = "K" then goto 45 -tyyppisille ratkaisuille :)
 
Vastaus: Konsolipelin teko viikossa (siirretty)

Oliver sanoi:
Tosin monet pelin tehtävistä olivat jo olemassa Ryuta Kawashiman aikaisemmin kirjoittamassa kirjassa ja proffa oli julkaissut jo 2001 tutkimuksen (Nintendon :eek:) videopelien negatiivisesta vaikutuksesta lasten aivojen kehitykseen: http://mentalhealth.about.com/cs/familyresources/a/videojap.htm
Eli valmisteluvaiheeseenkaan ei lähdetty ihan tyhjältä pöydältä.

Toki, mutta tässä mennään jo määrittelykysymyksiin, mistä se pelin tekeminen todella alkaa. Jos päätät tehdä Terminator 2:een perustuvan pelin, niin sanotko että pelin tekeminen aloitettiin 15 vuotta sitten? Jos pyyhitään kaikki mahdollinen kulttuurinen perimä pois, ja viikossa pitäisi tehdä peli aloittaen tulen keksimisestä ja tietokoneen rakentamisesta, niin ei välttämättä onnistuisi. Samaten jos kaikki valmiiden työkalujen ja materiaalin käyttö on kiellettyä, niin varmasti kehitysaika pitenee tai peli yksinkertaistuu. Tuskin voidaan kuitenkaan sanoa että Majora's Mask aloitettiin Ocarina of Timen kehityksessä, vaikka MM hyödyntääkin Ocarinan valmista materiaalia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Onko tämä "peli viikossa" nyt hauskaa vai pelkästään hemmetin typerää?

Ehkä kumpaakin.

Itse tulin siihen tulokseen, että se on liian typerää ollakseen hauskaa.
 
Ylös Bottom