Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
31.10 pääsee pelaan, eli ens tiistaina. Tarkkaa aikaa ei oo tullu vastaan viel.Koskas Wrc 23 pääsee pelaan jos ennakko tilaa? Kolme päivää aikasemmin mutta kun netissä kahta julkkaripäivää. Lähinnä mietin pääseekö jo perjantaina.
Eli sokkona joutuu ostamaan...no toivotaan että tulis jotain pelikuvaa ennen tuota ennakkotilauksen loppumista. Ihme panttausta pelikuvasta mikä panee kyllä ihmettelemään.Arvostelut tulee joko 31 päivä tai sitten 2 päivä. Kyseessä on EA niin ei voi tietää.
Joo, kai se on pakko ennakkotilata ja vaan toivoa parasta. Tekee kovasti mieli ajaa rallia ja pre-order bonukset kiinnostaa myös.Eli sokkona joutuu ostamaan...no toivotaan että tulis jotain pelikuvaa ennen tuota ennakkotilauksen loppumista. Ihme panttausta pelikuvasta mikä panee kyllä ihmettelemään.
On se aika kivaa housut jalassakinOn se vaan rallin ajaminen parasta mitä ihminen voi tehdä ilman housuja!
Pitää joskus kokeilla..On se aika kivaa housut jalassakin
Siellä näköjään leikitään sitten vaihdekepin kanssa päivät pitkätPitää joskus kokeilla..
Vain silloin, kun pystyy. Esim. Keppi sopii hyvin '95 Imprezan kanssa. Modernit autot ja Group B ajan läpillä, kun ovat jo aika haastavaa.Siellä näköjään leikitään sitten vaihdekepin kanssa päivät pitkät
Tämä on mainio peli. Pelasin pelin läpi kolmisen vuotta sitten Xboxilla ja jäi niin hyvät fiilikset, että ostin Serenity Forgen PAX East Special -version Nintendo Switchille. Siis tämän:Tuli ostettua PS5 Art of Rally Deluxe Edition. 30€ hintaan oli jo pakko tilata. Paketissa tuli hieno autojuliste. Siis autopelinä aivan loistava. Ihan 10/10. Ajettavuus hyvää, drone kamera hyvä, musiikit hyvää. Eipä tästä keksi pahaa sanottavaa. 17 tuntia menny ja ura ajettu kaikki kullalle, kaikki kerättävät kerätty, platina on enää neljästä trophystä kiinni, niistä vaikeimmista. Katotaan tuleeko ne tehtyä. Oikein hyvä autopeli, suosittelen.
Näytä liitetiedosto 16575
En tiedä sopisiko tämän viesti paremmin esim. Backlogin purkua -ketjuun, mutta laitan nyt tänne kun rallista on kyse.
Backlogilta tyhjeni kaksi nimikettä, mutta vain yksi pelikotelo. Kyseessä siis Eastasiasoftin tuplajulkaisu Rush Rally Collection Nintendo Switchille, joka sisältää pelit Rush Rally Origins ja Rush Rally 3.
Rush Rally Origins
Rush Rally Origins on kuin puolitiehen jääneen loistavan pelin ensimmäinen vedos. Isometrisestä kuvakulmasta kuvatun ajamisen fiilis on kohdallaan heti kättelyssä, mutta peli on ohi ennen kuin oikein ehtii alkaakaan. Jokainen pelin kahdeksasta maasta on oma kuuden erikoiskokeen rallinsa. Erikoiskokeet ovat vain muutaman minuutin pituisia, joten siitä voi laskea ettei kaikkien rallien ajamiseen montaa tuntia saa tuhlattua. Samat rallit voi ajaa eri teholuokan autoilla uudelleen, mutta kokemus ei siitä kovin radikaalisti muutu.
Perinteisen rallin lisäksi jokaiseen maahan pääsee kisaamaan muita autoja vastaan samaan aikaan. Tällöinkin ajetaan enemmän ja vähemmän ne samat kuusi erikoiskoetta, mutta nyt ruudulla on yhtä aikaa kuusi autoa. Ihan hauskaa, mutta paikoin turhankin hektistä. Erikoiskokeet soveltuvat perinteiseen yksin kelloa vastaan ajettavaan ralliin paremmin. Time Trialissa pääsee sitten vielä kertaalleen ajamaan samat pätkät.
Pelin ilme on onnistunut. Realistisuuteen pyrkivä ulkoasu tuo sopivan vahvasti esiin eri maiden ominaispiirteitä ja tarpeeksi korkealta kuvattu helikopterikuvakulma antaa anteeksi heikompia tekstuureja ja kulmikkaampia 3D-malleja. Arcademainen mutta tarpeeksi painava ajomalli on hauska ajettava. Uusi autoja ja viritysosia aukeaa sopivan rivakasti, ettei samalla autolla ajamiseen pääse kyllästymään. Se on myös plussaa, että erikoiskokeissa voi tulla vettä ja osa ajetaan iltahämärässä.
Autot vastaavat tosielämän esikuvia, mutta kun lisenssiä ei ole, niin mallinimet ovat vähintäänkin erikoisia. Sama toistuu kuskien kanssa. Kaikki varmasti tietävät ketä Colon McRay, Ari Vatican, Tommi Macaroon tai Markku Alankey mallaavat. Näistäkin pienistä kauneusvirheistä huolimatta, Tommi Mäkisen Mitsubishi Evolla tai vaikka B-ryhmän Audi Quattrolla on siistiä päästellä menemään.
Viihdyttävä mutta laihasisältöinen arcaderalli.
Rush Rally 3
Kolmososa tuntuu Originsin jälkeen täysiveriseltä peliltä. Nyt on kunnon uramoodi, jossa on erilaisia ralleja eri autoluokilla ajettavaksi. Rahaa pitää kerätä, että pystyy ostamaan viritysosia ja uusia autoja. Pelkässä uramoodissa on ajettavaa moninkertainen määrä Originsiin verrattuna. Tämän lisäksi löytyy Rally Cross täysin omilla radoillaan, Skill Games -osio, yksittäinen erikoiskoe tai ralli ja Hot Lapit.
Tälläkin kertaa pääsee ajamaan isometrisestä kuvakulmasta, mutta tarjolla on myös kaikki moderneista autopeleistä tutut kuvakulmat. Niin puskurista, ratin takaa, kuin auton takaa kuvattuna. Grafiikan ollessa parin sukupolven takaa, sitä luulisi suosivan Originsin tavoin isometristä kuvakulmaa. Huomasin kuitenkin ajavani suurimman osan ajasta auton takaa. Grafiikan kulmikkuuteen tottui, eikä sitä ajamisen tiimellyksessä niin huomannut, sillä dynaamista vaikeustasoa vastaan sai välillä ajaa ihan tosissaan.
Edelleen erikoiskokeet olivat suurimmalta osin muutaman minuutin mittaisia, mutta tässä se oli enemmänkin plussa kuin miinus, kun ajettavaa oli kokonaisuutena selvästi enemmän. Jälleen eri maiden ominaispiirteet olivat mukavasti nähtävissä ja ajamisessa oli mukavalla tavalla vauhtia, arcadea, mutta myös painontuntua.
Monet samat asiat pätevät Rush Rally 3:een kuin Originsiin. Se on hauska arcaderalli, jossa on kuitenkin tällä kertaa tarpeeksi sisältöä. Se on samalla kuin tuulahdus muutaman konsolisukupolven takaa, niin ulkoasultaan kuin myös ajomalliltaan. Tämä ei suoranaisesti ole huono asia. Peli toimii sellaisenaan oikein hyvin, kunhan ei odota mitään WRC-sarjan haastajaa tai Dirt Rallyn ajomallia.
Tämän jälkeen voikin taas mennä ihastelemaan WRC Generationsin maisemia.