Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koskas Wrc 23 pääsee pelaan jos ennakko tilaa? Kolme päivää aikasemmin mutta kun netissä kahta julkkaripäivää. Lähinnä mietin pääseekö jo perjantaina.
 
Onko konsoliversioista tullut vieläkään mitään pelikuvaa missään? Kaikki mitä tubesta katsonut niin pc kuvaa...ei uskalla vielä ennakkotilata kun minkäänlaista inffoa ei ole ollut vielä konsoleista...

Edit...ehtiikö arvostelut ulos ennenkuin ennakkotilaus päättyy?? Mites toi menee...
 
Eli sokkona joutuu ostamaan...no toivotaan että tulis jotain pelikuvaa ennen tuota ennakkotilauksen loppumista. Ihme panttausta pelikuvasta mikä panee kyllä ihmettelemään.
Joo, kai se on pakko ennakkotilata ja vaan toivoa parasta. Tekee kovasti mieli ajaa rallia ja pre-order bonukset kiinnostaa myös.

Se vaan, jos peli on surkea konsoleilla niin sitten mieluummin laittaa rahat muihin hyviin peleihin. Niitä, kun riittää tällä hetkellä.

Yleensä tälläinen eri versioiden pimittäminen ei todellakaan lupaa hyvää, mutta kai siellä EA:lla ja Codemastersilla sentään joku taso on olemassa. On kyllä ihme touhua.
 
"Kuin kilpaajoa - mutta rallia"

Kyllä kai se on pakko ennakkotilata PS5 kun Kallekin peliä niin mielellään pelasi. PC-versiota kylläkin.

Haukutaan sitten kuorossa Codemasters ja EA suohon kun huomataan tulleemme kusetetuksi.
 
Melkee sais DF tehdä videon konsoliversiosta ennen kun tähän kajoo, epäilyttää vähän kun kaikki PC kuvaa tähän asti. Millanen raakile sieltä tulossa.
 
Jäi aikoinaan Colin McRae Experience kesken DR2.0:ssa. Ei muuta kuin ratti kiinni pitkästä aikaa ja soraa pöllyttämään.

On se vaan rallin ajaminen parasta mitä ihminen voi tehdä ilman housuja!
 
Siellä näköjään leikitään sitten vaihdekepin kanssa päivät pitkät ;)
Vain silloin, kun pystyy. Esim. Keppi sopii hyvin '95 Imprezan kanssa. Modernit autot ja Group B ajan läpillä, kun ovat jo aika haastavaa.

Ilman housuja. Mikäli joku luuli, että ajan hame päällä kuten Thierry Neuville niin se ei pidä paikkaansa. Käytän shortseja.

Nyt lähti EA WRC tilaukseen, klubeja odottaen!
 
Art of rally on kaikessa hiljaisuudessa saanut lisäsisältöä. Uusi maa Australia ja 4 uutta ajoneuvoa on pelattavissa 8,95€ hintaan pc:lle, pleikkarilla ja xboxilla. Nintendolla sitten myöhemmin joulukuussa.


The Australia DLC contains:
  • 6 new tracks (Gum Scrub, Toorooka, Nulla Nulla, Comara Canyon, Lake Lucernia, Wombamurra)
  • 1 new freeroam location (Comara)
  • 4 new cars (The Rotary Kei, Das Scholar, Das Maestro, and The Kingpin)
  • 2 new tunes recorded with a didgeridoo by Tatreal
 
Joka viikko kattellu boxin tarjontaa viikkoalesta ja nyt se Dakar Desert Rally on sopivaan hintaan. Ja vielä deluxe-versiona 23,99€. Olikos nyt niin että tässä on vaikeusasteita silviiissiin että tyhmempiki osaa pelata? Siirtänyt ja miettiny pelin ostoa jo julkasusta lähtien mutta nyt kun se hetki olis käsillä niin silti alan empimään että onkohan tämä nyt sittenkää meikäläisen peli kun nuo nuottihommat näyttää niin kummallisilta jne. Eli onko peliin lopulta helppo päästä sisään?

EDIT: Peli hankittu ja ihan jees. Ainut vaan että ns casual vaikeustasolla peli on ihan hauska mutta uramoodi on aivan tautisen tylsä vaikka peliä on ihan kiva pelata :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua PS5 Art of Rally Deluxe Edition. 30€ hintaan oli jo pakko tilata. Paketissa tuli hieno autojuliste. Siis autopelinä aivan loistava. Ihan 10/10. Ajettavuus hyvää, drone kamera hyvä, musiikit hyvää. Eipä tästä keksi pahaa sanottavaa. 17 tuntia menny ja ura ajettu kaikki kullalle, kaikki kerättävät kerätty, platina on enää neljästä trophystä kiinni, niistä vaikeimmista. Katotaan tuleeko ne tehtyä. Oikein hyvä autopeli, suosittelen.

81BSgTNx9DL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
 
Hieno paketti kyllä tuossa yllä toi Art of Rally! :)

Itse en oikein täysillä pääse tuohon ajettavuuteen tuossa pelissä kiinni, kyllä sitä ajelee mutta se vauhdin ja tekemisen meininki siitä jää jotenkin mulle kuitenkin uupumaan ja sitä todella kaipais. Kyllähän tuolle siitäkin huolimatta kelpo peliminuutit on kerääntynyt !

-----

Itselleni kolahtanut ihan täysillä RXC – Rally Cross Challenge, siinä on aivan huikeat fysiikat ja sitten tosiaan kun on rallicrossia niin kunnon tykittämisen meininki kans, tullutkin tuolla indie pelien puolella hehkutettua melkoisesti ja kuvissa laitellut muutaman kuvan, toki kuvista se ajomallinnus ei tokikaan välity mutta joitain pieniä mainioita yksityiskohtia kylläkin.


------

Old School Rally tekee kans tuloaan, siitä paistaa Colin McRae Rally 2.0 todella vahvasti läpi. Tokin uusimman trailerin perusteella siinä kunnon hypyt näyttäis olevan sellaisena kivana bonuksena. Jotta jos tuollainen vanhan koulukunnon rallattelu nappaa niin voipi tulla ihan kelpo teos sieltä suunnalta.


----

Drive Rally
Jos haluaa kuunnella ”isoa Arskaa” kartturina niin siihen tulee mahdollisuus tai sitten miehen ääniklooni on pompannut pelkääjän paikalle höpöttelemään ja kommentoimaan !
Tulossa olis ja vaikuttaa sellaiselta hyvinkin sympaattiselta tapaukselta.


----

Super Woden GP2
Tästä näytettäis pitävän että olis ikään kuin isometrisestä kuvakulmasta kilpa-ajelua mutta ikään kuin Gran Turismoa tuotu mukaan kans..

..lähinnä että noita autoja ja merkkejä olis hitusen enempi kuin normisti tämän tyylisissä peleissä ja sitten on autokauppaa ja kait aikamoisen kelvolliset mahdollisuudet viritellä niitä hankkimiaan menopelejä. Öljynvaihdot.. erinäisiä kilpailuja jne... Siltä osin näyttäis olevan puitteet suhteellisen mallillaan..

..nyt vaan testaamaan josko ajollinen osuus nappaa mukaansa niin voipi olla kelpo yllättäjä tässä tarjolla huristelupelien sarjaan :)


----------------

Laitetaanpa vaikkapas tänne sitte myös ralliautoiluun liittyvää elokuvaa ! Tuossa meikäläisen mielipidettä tuollaisesta elokuvasta...

Race for Glory : Audi vs. Lancia (2024)
Ei kyllä näitä ralliautoiluun liittyviä leffoja turhan monia ole, tässäpä kuitenkin yksi tuosta harvalukuisesta joukkiosta.

Lancian tallipäällikkö Cesare Fiorio (Riccardo Scamarcio) kertoo alussa kuinka voittaminen on kaikki kaikessa. Häviäjille ei yksinkertaisesti ole tilaa, eikä sellaista voi hyväksyä. Voittaa pitää hinnalla millä hyvänsä ja sen eteen pitää kaikkien tehdä aivan kaikkensa ja vähän vielä enempikin sen päälle.. niin auton suunnittelijoiden, tallin mekaanikkojen kuten myös kuskin joka on myös elintärkeä asia kuviota.

Kertoo tosiaan tuota aikaa kun B-luokan monsterit pitkälti 1980-luvulla olivat melkoinen hitti ja ralli tietyllä tavalla yleisen mielenkiintonsa huipulla (näytti kunnon laatikkomaisilta ja kulmikkailta tietyllä tapaa ulkoisesti) joissa oli aivan liikaa tehoja ja melkoisen vaarallisia tykkejä, turvallisuus jäi valitettavasti hivenen ylenkatsomiseksi..
..tosiaan homma oli ilmeisesti aikamoisen rankkaa tuolloin vallankin Lancian toimesta.

Ainakin jos rallikisassa tuohon aikaan menehtyneen Henri Toivosen lähipiiriin on uskominen.

Tosin ihan sitä legendaarisimman näköistä (omaan silmääni) Lancian menopeliä ei tässä itselleni ole tarjolla, elikkäs Intergrale, olis ollut se malli.

Aikakaudeltaan olis kausi 1983 rallin maailmanmestaruustaistossa menossa. Audi on ollut melkoinen Goljat viime aikoina ja nyt sitten se David meinaa Lancian muodossa pistää homman uusiksi mitä mestaruustaistoon tulee.

Tosiaan täysin tinkimätön ja sitä kautta aika armoton tapaus alaisilleenkin on voittamisesta hengittävä ja elävä Lancian tallipäällikkö.. on ehdottomasti tämän elokuvan päähenkilö johon koko elokuva pitkälti kulminoituu. Mies ei ole tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen kun he hivenen altavastaajana ja haastajana ovat kun Audi on askeleen edellä.

Kuskeja tässä on mm. Volker Bruch (Walter Röhl), Eshter Garrel (Michel Mouton), Giannamaria Martini (Hannu Mikkola)..

..muita sitten olis.. journalisti (Haley Bennett), Roland Gumpert (Daniel Bruhl) joka oli Audin pomona… Kai Portman on suomalaisista näyttelijöistä mukana.. tosiaan erittäin italiaispainotteinen koko elokuva ja siltä osin suomalaiset tässä yllättävän pienessä roolissa ylipäätään niin näyttelijöinä kuin myös tarinassa ja elokuvassa kans.

Oikeastihan tuolloin Hannu Mikkola, Walter Röhl ja Markku Alen kilpailivat Lancian riveissä ja ottivat merkkimestaruuden nimiinsä, vain kahden pisteen erolla. Sitä he todella hamusivat edellis kauden hallitisijalta Audilta itselleen. Hannu Mikkola voitti kuljettajien mestaruuden. Markku Alenia ei oikein elokuvassa juurikaan huomioida, hänen esittäjäänsäkään ei oikein mainita missään mutta hänen kartanlukijaansa Ilkka Kivimäkeä esittää Rosario Terranova..

..tottapa tosiana tuo Hannu Mikkolakin jää tässä aika paljon tuon Walter Röhlin varjoon, Röhl on se joka kuskeista ehdottomasti eniten huomioidaan kun hänet halutaan tuoda talliin väen väkisin sen suuren tietämyksen taholta jotta se merkkimestaruus saataisiin todella napsastua hänen avullaan vaikka suuri mestari onkin jo aika kylläinen. Tämä elokuva painottaa nimenomaan tuota merkkimestaruutta ja Lancia on elokuvassa koko ajan läsnä ja se juttu, kaikki muu on toissijaista.

Leffa näyttää kaikin puolin ihan kivalta, aika sliipatulta mutta autot ja lavasteet noin ylipäätään näyttävät hyviltä vaikka niitä ralliautoja olis enempikin katsellut tässä !

Itse ajo- ja ralliosuudet jäävät aivan liian vähälle huomiolle, nimittäin kun niitä harvakseltaan on niin niissä on ihan kivasti tunnelmaa.. käytännössä tämä kuitenkin hyvin pitkälti keskittyy sen johtoportaan sakin touhuihin ja sitä kautta ihmisten väliseen hiostamiseen tiukassa tilanteessa jotta voitto otetaan vaikka väkisin.. Lancian tallipäällikkö Cesare Fiore on liian hallitsevassa roolissa tämän elokuvan suhteen, vaikka hänen näyttelijä kyllä ihan kelvollisesti roolin vetääkin, sitä ei voi kieltää.. ois ne muutkin ansainneet päästä vähän enempi esille, nyt tämä menee enempi yhden miehen showksi..

..hitusen sellainen ponneton fiilis ja kunnon rämäpäisyys on asia jota tästä ei oikein löydy ja sellaista olis toivonut tälläisessä elokuvassa olevan tarjolla. Hitusen liian siistitty versio.. tulta ja tappuraa olis saanut olla jossain määrin.

At the post Rally Monte Carlo celebrations, the real life Cesare Fiorio can be seen sat at a table where he nods and smiles at the actor portraying him.”

Trailer...


Edesmennyt suomalaislegenda esillä yllättävässä elokuvassa – ”Vaikea sanoa, mitä hän tästä ajattelisi”
https://www.iltalehti.fi/ralli/a/8f...8iWlEUuHLesOerUc4pOu7QXdn50gz_1rpvRfkEitAJxU7
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua PS5 Art of Rally Deluxe Edition. 30€ hintaan oli jo pakko tilata. Paketissa tuli hieno autojuliste. Siis autopelinä aivan loistava. Ihan 10/10. Ajettavuus hyvää, drone kamera hyvä, musiikit hyvää. Eipä tästä keksi pahaa sanottavaa. 17 tuntia menny ja ura ajettu kaikki kullalle, kaikki kerättävät kerätty, platina on enää neljästä trophystä kiinni, niistä vaikeimmista. Katotaan tuleeko ne tehtyä. Oikein hyvä autopeli, suosittelen.

Näytä liitetiedosto 16575
Tämä on mainio peli. Pelasin pelin läpi kolmisen vuotta sitten Xboxilla ja jäi niin hyvät fiilikset, että ostin Serenity Forgen PAX East Special -version Nintendo Switchille. Siis tämän:
1716875925634.png

Minulla jäi täysi tonni kolmesta achievementista kiinni, mutta esim. "aja 1000 erikoiskoetta" tuntui sellaiselta, ettei vaan maksa vaivaa, vaikka varmaan siihen joku nopeampikin konsti on kuin oikeasti ajaa 1000 erikoiskoetta. Mutta siis tällaiseksi lintuperspektiivin rallipeliksi, tämä on yksi parhaista. Ja jos tästä nauttii, niin voin suositella Rush Rallyja, vaikka eivät ole ihan niin hyviä kuin tämä. Mutta silti siihen samaan nälkään oikein toimivia rälläilyjä. Olenkin aikaisemmin tähän ketjuun Rush Rallyistä kirjoittanut. Lainaan siis itseäni:
En tiedä sopisiko tämän viesti paremmin esim. Backlogin purkua -ketjuun, mutta laitan nyt tänne kun rallista on kyse.

Backlogilta tyhjeni kaksi nimikettä, mutta vain yksi pelikotelo. Kyseessä siis Eastasiasoftin tuplajulkaisu Rush Rally Collection Nintendo Switchille, joka sisältää pelit Rush Rally Origins ja Rush Rally 3.

Rush Rally Origins

Rush Rally Origins on kuin puolitiehen jääneen loistavan pelin ensimmäinen vedos. Isometrisestä kuvakulmasta kuvatun ajamisen fiilis on kohdallaan heti kättelyssä, mutta peli on ohi ennen kuin oikein ehtii alkaakaan. Jokainen pelin kahdeksasta maasta on oma kuuden erikoiskokeen rallinsa. Erikoiskokeet ovat vain muutaman minuutin pituisia, joten siitä voi laskea ettei kaikkien rallien ajamiseen montaa tuntia saa tuhlattua. Samat rallit voi ajaa eri teholuokan autoilla uudelleen, mutta kokemus ei siitä kovin radikaalisti muutu.

Perinteisen rallin lisäksi jokaiseen maahan pääsee kisaamaan muita autoja vastaan samaan aikaan. Tällöinkin ajetaan enemmän ja vähemmän ne samat kuusi erikoiskoetta, mutta nyt ruudulla on yhtä aikaa kuusi autoa. Ihan hauskaa, mutta paikoin turhankin hektistä. Erikoiskokeet soveltuvat perinteiseen yksin kelloa vastaan ajettavaan ralliin paremmin. Time Trialissa pääsee sitten vielä kertaalleen ajamaan samat pätkät.

Pelin ilme on onnistunut. Realistisuuteen pyrkivä ulkoasu tuo sopivan vahvasti esiin eri maiden ominaispiirteitä ja tarpeeksi korkealta kuvattu helikopterikuvakulma antaa anteeksi heikompia tekstuureja ja kulmikkaampia 3D-malleja. Arcademainen mutta tarpeeksi painava ajomalli on hauska ajettava. Uusi autoja ja viritysosia aukeaa sopivan rivakasti, ettei samalla autolla ajamiseen pääse kyllästymään. Se on myös plussaa, että erikoiskokeissa voi tulla vettä ja osa ajetaan iltahämärässä.

Autot vastaavat tosielämän esikuvia, mutta kun lisenssiä ei ole, niin mallinimet ovat vähintäänkin erikoisia. Sama toistuu kuskien kanssa. Kaikki varmasti tietävät ketä Colon McRay, Ari Vatican, Tommi Macaroon tai Markku Alankey mallaavat. Näistäkin pienistä kauneusvirheistä huolimatta, Tommi Mäkisen Mitsubishi Evolla tai vaikka B-ryhmän Audi Quattrolla on siistiä päästellä menemään.

Viihdyttävä mutta laihasisältöinen arcaderalli.

Rush Rally 3

Kolmososa tuntuu Originsin jälkeen täysiveriseltä peliltä. Nyt on kunnon uramoodi, jossa on erilaisia ralleja eri autoluokilla ajettavaksi. Rahaa pitää kerätä, että pystyy ostamaan viritysosia ja uusia autoja. Pelkässä uramoodissa on ajettavaa moninkertainen määrä Originsiin verrattuna. Tämän lisäksi löytyy Rally Cross täysin omilla radoillaan, Skill Games -osio, yksittäinen erikoiskoe tai ralli ja Hot Lapit.

Tälläkin kertaa pääsee ajamaan isometrisestä kuvakulmasta, mutta tarjolla on myös kaikki moderneista autopeleistä tutut kuvakulmat. Niin puskurista, ratin takaa, kuin auton takaa kuvattuna. Grafiikan ollessa parin sukupolven takaa, sitä luulisi suosivan Originsin tavoin isometristä kuvakulmaa. Huomasin kuitenkin ajavani suurimman osan ajasta auton takaa. Grafiikan kulmikkuuteen tottui, eikä sitä ajamisen tiimellyksessä niin huomannut, sillä dynaamista vaikeustasoa vastaan sai välillä ajaa ihan tosissaan.

Edelleen erikoiskokeet olivat suurimmalta osin muutaman minuutin mittaisia, mutta tässä se oli enemmänkin plussa kuin miinus, kun ajettavaa oli kokonaisuutena selvästi enemmän. Jälleen eri maiden ominaispiirteet olivat mukavasti nähtävissä ja ajamisessa oli mukavalla tavalla vauhtia, arcadea, mutta myös painontuntua.

Monet samat asiat pätevät Rush Rally 3:een kuin Originsiin. Se on hauska arcaderalli, jossa on kuitenkin tällä kertaa tarpeeksi sisältöä. Se on samalla kuin tuulahdus muutaman konsolisukupolven takaa, niin ulkoasultaan kuin myös ajomalliltaan. Tämä ei suoranaisesti ole huono asia. Peli toimii sellaisenaan oikein hyvin, kunhan ei odota mitään WRC-sarjan haastajaa tai Dirt Rallyn ajomallia.

Tämän jälkeen voikin taas mennä ihastelemaan WRC Generationsin maisemia.
 
Ylös Bottom