Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

Tuli hankittua WRC5. En kerennyt kuin 10 min testaamaan ja illemmalla pitää sitten enemmän. Ei ihan vakuuttanut peli ensi minuutteina koska jostain syystä kuva pätki todella pahasti kun ajoin kuvakulmalla jossa näkyy vain konepelti. Piti ajaa kuvakulmalla jossa koko auto näkyy ja silloin kuva oli sujuvaa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mulle ei oo edelleenkään selvinnyt mitä nuo pienet numerot tarkoittaa niissä nuotituksissa? Esim: Mikä ero on siinä että onko se punainen nuoli 2 vai 3?
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mulle ei oo edelleenkään selvinnyt mitä nuo pienet numerot tarkoittaa niissä nuotituksissa? Esim: Mikä ero on siinä että onko se punainen nuoli 2 vai 3?

Punainen 1 on jyrkin mutka, joutuu käyttää periaattees käsijarrua.
Punainen 2 on toiseksi jyrkin mutka, erittäin hidas mutka.
Keltainen 3 on sit hieman loivenpaa, mutta joutuu nostamaan.
Vihreä 4 ja 5 on sit jo erittäin nopeita mutkia.
Pelkkä vihreä on kaasupohjassa ajettava.

Sit on lisäksi vielä omat nuotit serpentiinimutkiin, eli u-käännökseen.
Punainen ja keltainen risteyksiin. Väri kertoo jyrkkyyden.
Löytyy myös pompuille, että hypyille omat nuottinsa ja tietysti kaikille "varo", "kapenee" jne omansa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Yksinkertaistettu muistisääntö numeroihin on myös, että usein WRC5:ssä ne vastaavat vaihdetta, millä mutkaan kannattaa syöksyä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Yksinkertaistettu muistisääntö numeroihin on myös, että usein WRC5:ssä ne vastaavat vaihdetta, millä mutkaan kannattaa syöksyä.

Mun mielestä ne on nimenomaan näin kaikissa muissa rallipeleissä paitsi WRC5:ssa.
Ykköstä ei tarvitse missään vaiheessa. Kakkosen mutkat menee kolmosella, jos on 2+, menee jopa nelosella monesti. 3:n mutka nelosella, sit 4 eteenpäin menee kutosella.

Tässä ne vaihteet on ihan naurettavat muutenkin, kun vaikka minäkin pidän välitystä yleensä isoimmalla niin vaihtamaan joutuu heti ja kutonen huutaa rajoittimelle samantien.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kuulostaa olevan laatukamaa WRC5, PC puolella Mobil1 Rally Championship teki kaiken samalla tavalla jo 17 vuotta sitten. Tätä ei pidä ottaa haukkuna, mutta on hieman sääli, että konsoleilla rallipelit ovat olleet mitä olleet ja parempaa ei ole nähty. Toki Sonyn sarja välissä oli siellä päin, mutta se oli aika geneeristä. Laadukasta geneeristä tosin, mutta kuitenkin.

Mobil1 Rally Championship teki muutaman asian ikimuistettavalla tavalla, joihin olen odottanut vastinetta jo vuosia: EK:t olivat pahimmillaan kapeita kinttupolkuja joilta ei voinut livetä ollenkaan. Nyt esim. Suomessa on kommenttien perusteella leveät "turva-alueet", mutta löytyyhän pelistä kärrypolkuja jostain muualta? Toinen minkä tekee Rally Championshipistä edelleen kuningaspelin kannettavallani, on sen EK:den pituudet: sieltä löytyy perus kolmen-neljän minuutin pätkää, mutta huikeimmillaan sieltä löytyy 32 km vetoja, jota ajetaan 18-20 minuuttia kieli keskellä suuta, sillä renkaat sulavat alle jos mutkissa yrittää ahnehtia liika sekunteja. Mitenkäs WRC5? Löytyykö yhtäkään edes 10 minuutin kestävää EK:ta? Vai odotellaanko edelleen Mobil1 Championshipin haastajaa? Yleensä konsolirallien EK-mitta on aina ollut 3-4 minuuttia. Jos oikein villiinnytään, niin ehkä 5-6 min. Ja oikeissa ralleissa nämä ovat lyhyitä pätkiä. Mutta standardeja konsoleilla. Vai onko WRC:ssä nyt iloista yllätystä asiaan liittyen?

Richard Burns toki on omaa luokkaansa simulaationa, mutta jos puhutaan erinomaisesta tasapainosta arcaden ja simuloinnin väliltä, niin Magnetic Fields teki aikoinaan huipputyön Mobil1 Rally Championshipin kanssa. Muuten Championship -sarja oli poikkeuksetta pelkkää kuraa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Muistan itsekin Mobil1 Rallyn ja kova pelihän se oli aikoinaan. Erittäin komeat grafiikat ja pelattavuuskin oli kunnossa. Baronin kannattaa testata Dirt Rallya, jos siihen sattuu tulemaan mahdollisuus. Ei vaadi koneeltakaan ihan älyttömiä suorituksia. Meikäläistä ei nämä muut tulijat paljoa napostele Dirtin jälkeen.
 
Mobili on tosiaan legenda. Täytyy itse tunnustaa, etten jaksais ajella mitään 30km EK:ta, kun ei tahdo kokonaista rallia pystyä pitää autoa ehjänä näilläkään EK:lla.

Vaikka videoista jää se käsitys, että wrc5:ssä on kaikki leveää niin ei se ihan niin ole. Ei siitä tieltä oikeasti voi kauheasti pois mennä, tai auto on heti rikki. Esim Saksassa asfaltilta ei voi tippua pois sillä asfaltin reunalta on niin jyrkkä pudotus, että joka kerta jousitus ja auton kori menee rikki. Sen vuoksi olin keskeyttänyt joka kerta Saksassa. Suomessa taas on pieniä ojia jne veemäisissä paikoissa, joihin hajoittaa auton helposti.

Tähän mennessä konsolirsallit on olleet aikalailla kaasu pohjassa mentäviä, tai kunhan on kaasusta nostanut. Tässä päivä päivältä joudun itse vain hidastamaan menoa ja kokoajan alkaa auto säilymään ehjempänä. Kun en edes siis ajaudu tieltä ulos puihin tms, vaan juuri siinä parhaan ajolinjan ulkopuolella on kokoajan jotain, johon auto hajoaa. Eli kyllä WRC on noiden EK:den suhteen todella monelta osin onnistunut, vaikka sitä ei videoista ymmärrä yhtään.

WRC kohdalla on tajuttava se, että sen kanssa markkinoidaan oikeaa tuotetta, joka painii isoissa ongelmissa muutenkin ja katsojamäärien kanssa.
Tällöin jo WRC suunnalta tullee tietyt kriteerit eli esim hyvin kasuaali lähestymistapa ja tiukat kisat. Sekä kilpailun pituus saa olla ehkä 40-50min. Tämä tarkoittaa 2-10km EK pituutta ja ralliin 6-7ek:ta. Kasuaali jannut ei jaksa edetä urallaan muuten eteenpäin.

Tässä WRC onnistuu loistavasti. Kasuaali meiningillä on todella hyvä, mutta sinne on meille ajopelien tosipelaajille tarjottu ihan käsittämätön määrä hyviä juttuja joita ei tajua ennen kun on pelaillut muutaman kauden uraa. Juurikin vauriomallinnuksen armottomuus, EK:t näyttää leveiltä, mutta leveänä ei voi ajaa (Suomessakin paikkoja joissa puut aivan vieressä, mutta kaikkialla muulla heti tien vieressä on jotain). Tiimin pitäminen tyytyväisenä. Ja vielä se että siellä EK:lla on ihan oikeasti pakko ajaa hiljaa jos meinaa rallin ajaa maaliin.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Olen tässä pelaillut 2-3 rallia päivässä siten et ralli per pelikerta.

Tämä jatkuva pelin/konsolin käynnistäminen on vahvistanut sen miten kuralla WRC forcet ja rattituki on.

Olen täälläkin sanonut, että aluksi paras oli manuaalisesti 540 astetta, sitten korjasin et 360 on parempi. No nyt kumoamaan nämä.

Kaikki on joka kerralla erilailla. Oletuksena auto sinkoilee minne sattuu kun hiukankin koskee rattiin. Sit on muutettava manuaalisesti siihen 360:een. Mutta nyt olen huomannut, että välillä 360 ei toimi yhtään ja joutuu laittamaan 540 asteeseen ja tuntuma on oudosti tismalleen sama kuin edellisellä kerralla oli ollut sen 360 kanssa.
Noh, seuraavalla kerralla voikin olla vain yksi vilkutus paras. Eli 270-astetta.
Äsken taas en koskenut manuaalisesti ratin säätöön ollenkaan ja se olikin saman kääntösäde.

Jotta tuossa kääntösäde kikkailussa ei olisi tarpeeksi, niin itse forcet sekoilee samalla tavalla. Välillä ne on ne normaalit omat huonot itsensä. Välillä ne on selkeästi heikommat, mutta rallin edetessä ne voimistuu ja ratti jäykistyy todella paljon, niin että pari viimeistä EK:ta käy ihan tosissaan käsille. Tämä on aivan käsittämätöntä. Ja vieläpä lisäksi sitten välillä ei ole forceja ollenkaan, silloin ratin virtojen katkaisu ja palautus auttaa.

Eli olen nyt ajanut WRC luokassa kuusi osakilpailua ja kertaakaan en vielä ole saanut ajettua samalla tuntumalla, joka kerta on jotenkin erilainen yhdistelmä kääntösädettä ja forcea.

Sinällään mun on tästä turha jauhaa kun kukaan muu ei tunnu pelaavan tätä (valituksesta huolimatta nautinnollista rallipeliä) ja se päivityskin on työnalla!
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Sinällään mun on tästä turha jauhaa kun kukaan muu ei tunnu pelaavan tätä (valituksesta huolimatta nautinnollista rallipeliä) ja se päivityskin on työnalla!

Oletkos Omena lukenut jostain mitä se päivitys KONSOLEILLE pitää sisällään? PClle tulee joku ratti päivitys Facebookin mukaan. Itse kyllä ostan mielumin tämän kun odotan Loebiä :)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ei siitä olla vielä kauheasti kerrottu. Sen verran kuitenkin, että päivitys on työnalla ja lisää ainakin tuettuja ratteja molemmille konsoleille ja forceja rakennetaan jollain tasolla uusiksi ja juuri forcen erilaisuutta eri pelikerroilla korjataan.

Pc sai myös grafiikka bugien paikkauksia ja kolmen näytön tuen.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mitäs jos ratin forced ovat riippuvaisia ajokin kunnosta itse pelissä? Rallin alussa ohjaustehostin toimii, mutta parin kiveenajon ja ojavierailun jäljiltä rallin lopussa ohjaus käy käsille ja tehostin onkin rikki?

Todennäköisemmin oikeasti kyseessä bugi, mutta asian voi aina selittää itselleen "parhain päin". Näin siis Commodore 64:stä lähtien.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mitäs jos ratin forced ovat riippuvaisia ajokin kunnosta itse pelissä? Rallin alussa ohjaustehostin toimii, mutta parin kiveenajon ja ojavierailun jäljiltä rallin lopussa ohjaus käy käsille ja tehostin onkin rikki?

Todennäköisemmin oikeasti kyseessä bugi, mutta asian voi aina selittää itselleen "parhain päin". Näin siis Commodore 64:stä lähtien.

Noin minäkin luulin ensin, mutta kun auton saa täysin kuntoon huollossa ja ilman mitään osumaa minnekään ongelmat on silti. Välillä kun ne tosiaan täysin erilaiset jo rallin ekalla EK:lla ja pysyvät samanlaisina koko rallin ja välillä ne muuttuu pitkin rallia.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Edellinen peli missä pelasin edes jollain tapaa rallia oli muistaakseni DIRT ja olihan Gran Turismo 6 myös jokunen ralli moodi mutta ei se oikein rallilta siinä tuntunut tämä on siihen verrattuna lähempänä rallia huomattavasti lähempänä.
 
WRC5

Tuli PS4:lle ostettua tämä WRC. Muutamien tuntien koeajelun jälkeen pakko todeta, että vaikka peli näyttää halvan budjetin peliltä, niin käytettävissä olevat resurssit on suunnattu oikein. Ajettavuus on huippuluokkaa ja fiilis kohdillaan. Kaikilla pinnoilla ja kaikissa sääoloissa ajettaessa peli tuntuu varsin hyvin onnistuneen siinä tärkeimmässä eli ajotuntumassa. Asfaltti tuntuu asfaltilta, märkä asfaltti märältä jne... Padilla ajalen (kuten aina kaikki konsolirälläykset). PC:llä sitten aina ratti.

Jos jostain pitää valittaa, niin ruudunpäivitys voisi olla sulavampi. Mutta tätä se kai aina on näiden konsolipelien kanssa. Ei onneksi kuitenkaan häiritsevä ongelma tällä kertaa. Olen toki vielä ihan alkutekijöissä pelin kanssa, mutta tässä alkufiilikset pelistä. Jos padiystävällinen semisimu -rallaus kiinnostaa, etkä vierastä vähän "halpaa" ulkokuorta, niin tätä peliä voi kyllä vilpittömästi suositella.
 
Vastaus: WRC5

Tuli PS4:lle ostettua tämä WRC. Muutamien tuntien koeajelun jälkeen pakko todeta, että vaikka peli näyttää halvan budjetin peliltä, niin käytettävissä olevat resurssit on suunnattu oikein. Ajettavuus on huippuluokkaa ja fiilis kohdillaan. Kaikilla pinnoilla ja kaikissa sääoloissa ajettaessa peli tuntuu varsin hyvin onnistuneen siinä tärkeimmässä eli ajotuntumassa. Asfaltti tuntuu asfaltilta, märkä asfaltti märältä jne... Padilla ajalen (kuten aina kaikki konsolirälläykset). PC:llä sitten aina ratti.

Jos jostain pitää valittaa, niin ruudunpäivitys voisi olla sulavampi. Mutta tätä se kai aina on näiden konsolipelien kanssa. Ei onneksi kuitenkaan häiritsevä ongelma tällä kertaa. Olen toki vielä ihan alkutekijöissä pelin kanssa, mutta tässä alkufiilikset pelistä. Jos padiystävällinen semisimu -rallaus kiinnostaa, etkä vierastä vähän "halpaa" ulkokuorta, niin tätä peliä voi kyllä vilpittömästi suositella.

Tuollaista kommenttia mä oon venannu. Mulle ei urheilu peleissä grafiikka merkkaa mitään jos se lajinominaisuus tulee hyvin esiin.

Tuosta kommentista päätelen ralli on toteutettu pelissä loistavasti. :)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Moro!

Kertokaapas pelin jo hankkineet onko tästä vastinetta rahoille? Itse en vielä peliä omista mutta aion hankkia levyn PS3 konsolille. En välitä huonosta ruudun päivityksestä kunhan rallifiilisi olisi mahdollisimman hyvä =) Kommenttien perusteella tämä ei ole niin huono kuin on haukuttu tai luulisi huonoksi..

Onko kellään PS3 versiota pelistä ja häiritseekö huono FPS ajoa?

=)
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ps4 versio on ja ehkä kahdella EK:lla hiukan tahmaa, PS3 versiosta en tiedä.

Pädillä tämä on loistavaa rallia, ja vaikka ratillakin meno on yllä hetkellä surkeaa niin se on siltin vielä pädiä hauskempaa, joten se kuvastaa hyvin et kyllä tätä ilokseen edelleen pelaa päivittäin. Julkaisun jälkeen ollut yksi päivä etten olisi pelannut. Nyt jo kevyesti ollut rahansa arvoinen.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Surkean Project Carsin ja kun MGS V on tullut hakattua 100 tuntia, alkaa tehdä mieli jotain rallipeliä PS4:lle. WRC 5:stä tullut katsottua youtubesta videoita ja ihan ok peliltä näyttää. Mielenkiinto peliä kohtaan on herännyt kyllä pelivideoiden takia. Viikon päästä on onneksi digiexpo, taidan sieltä tämän ostaa jos siellä on tämä tarjolla. Kyllä luulisi...;)
 
Ylös Bottom