Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

Kyllähän ne on.
Ainoana pelinä pääsee ajamaan MM-sarjaa.
Minusta on mukavampi pelata WRC:tä kuin Dirt rallyä.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

WRC7.. tiet kapeampia, mutta näyttää kyllä rattiohjaus edelleen vähän epämääräiseltä..

 
Vastaus: Konsolirallipelit

Eikä näytä ihan vähänkään epämääräiseltä. Näyttää jo minunlaiselle noobillekin epämääräiseltä. Hyvät radat tuossa varmaan olis ja vielä oikeat kuskit.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

En tiä millä ne tossa ajaa, mutta 0-100 1s ja vauhti ihan luonnoton. Ei pienintäkään järkeä tommosessa jossa ei ole mitään todellisuutta.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Noissa tuloslistoissa sais olla jo vähän enemmän eroa pikkuhiljaa..ku välil tuntuu et aina sama järjestys melkein:Ogier,Latvala ym..
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Näyttää ihan järkyttävän paskalta, jos suoraan sanotaan. Tosi kumisen ja tunnottoman näköinen. Pakko olla apuja päällä tai sitten ohjaus on tehty ihan puhtaasti ohjainkuskeille, eikä edes yritetä kisata Dirtin kanssa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Pitäisköhän teidän simupelaajien mennä pelaamaan PC:llä. Minulla on Dirt Rally ollut yksi vähiten pelaamani rallipeli elämäni aikana.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Pitäisköhän teidän simupelaajien mennä pelaamaan PC:llä. Minulla on Dirt Rally ollut yksi vähiten pelaamani rallipeli elämäni aikana.

Simu tai ei, niin kyllä ohjaustuntuman pitää olla kunnossa, mitä se ei näissä WRC peleissä ole... ei edes sinnepäin.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kyllä WRC6 oli hyvä peli. Ratilla ajelin ja ihan nautittava peli. Oikeet kuskit, WRC autot ja kaikki maat mukana niin siinä on jo ihan hyvä syy pelata. Ja vaikka dirtit on loistavia niin kyllä seiska ostoon menee. Ei näitä rallipelejä liikaa ole
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Pitäisköhän teidän simupelaajien mennä pelaamaan PC:llä. Minulla on Dirt Rally ollut yksi vähiten pelaamani rallipeli elämäni aikana.

Itse nautin eniten semisimuista, kuten F1 peleistä. Ei se ratin tuntuma saa huono olla, vaikka peli ei simu olisi.

WRC forcet on olleet kahdessa viimeisessä kamalat ja tuntuma epämääräinen. Ja sitäkin isompi ongelma nykivä ja droppaileva 30fps ja grafiikan tarkkuus/piirtoetäisyys esim yöllä sateessa.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Itse nautin eniten semisimuista, kuten F1 peleistä. Ei se ratin tuntuma saa huono olla, vaikka peli ei simu olisi.

WRC forcet on olleet kahdessa viimeisessä kamalat ja tuntuma epämääräinen. Ja sitäkin isompi ongelma nykivä ja droppaileva 30fps ja grafiikan tarkkuus/piirtoetäisyys esim yöllä sateessa.
Sain kyllä wrc 6 ihan ok forcet loppujen lopuks mutta juuri se 30fps ja ihan kamala screan tearing teki sen että en jaksannu sitä ajaa
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Kyllä WRC6 oli hyvä peli. Ratilla ajelin ja ihan nautittava peli. Oikeet kuskit, WRC autot ja kaikki maat mukana niin siinä on jo ihan hyvä syy pelata. Ja vaikka dirtit on loistavia niin kyllä seiska ostoon menee. Ei näitä rallipelejä liikaa ole

Kieltämätä iteki pitäny..toki vähän ärsyttää et tuloslistat yleensä toistavat itseään rallissa kuin ralleissa.

Taino ehkä niis jotain eroa on..
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Alko tekee rallia mieli ja kun ei nyt pysty ratilla ajamaan, niin pädillä oli koitettava. En paljoa pädillä ajopelejä pelaa, joten en mikään mestari siinä ikinä ole.

Aloitin Loeb Rallystä ja siitä ei tullut pädillä kyllä yhtään mitään. Se oli todella epämääräinen ja suorastaan kamala. Dirt Rally taas oli kyllä nautittavaa pädilläkin, mutta liian haastavaa, koska haluan nyt rennompaa. Ja kyllähän se kyllästytti rankasti, vaikka pelaamisesta lähes vuoden tauko Dirtissä.

Lopulta ei vaihtoehtoja ollut, joten WRC6 kehiin ja jatkoin uraa siitä, mihin aikanaan jäänyt WRC2:ssa. Se oli tietty se mulle kamalin pätkä, eli Puolan pätkä yöllä ajaessa sateessa. Meinasin lopettaa jo siihen, koska tietä ei vain voi nähdä. Lopulta vedin väkisin maaliin ja otin 45sek nokkiin.

No sen jälkeen aloin sit ajamaan kunnolla ja on tossa pelissä jotain hyvää, ja jotain huonoa.

Ensinnäkin olen pelaaja, joka pelaa ratilla ohjaamosta, hätätilanteessa konepelliltä. Mutta jostain syystä jo lapsesta asti pädillä/näppiksellä ajettu kaikki auton takaa. Niin yritin nytkin. WRC6:sta ei vain pysty pelaamaan sieltä. Ohjaus on aivan käsittämättömän kankea, eikä auto käänny mihinkään mutkaan, vaan mennään kaiteita ja puita pitkin. Perää ei saa alta ollenkaan. Alkupään Milestonen WRC:t oli oikeasti nautittavia pädillä vetää pienessä luisussa kokoajan. Lisäksi jarrutuksia ei vain tiennyt koska kuuluu tehdä ja esim Suomen yleisöerikoiskokeen shikaanit esim on mahdottomia ajaa. Ohjaus ja jarrutuksen mahdottomuus aiheuttaa aina osuman.

Nöyrtyminen oli edessä ja konepellille siirtyminen. Tämän jälkeen ajaminen alkoi sujumaan, vaikka jotenkin ei siitä ole sitä arcademaisempaa ja rennompaa fiilistä mitä nyt olisin kaivannut. Konepelliltäkin ohjaus on todella todella jäykkä ja ajo koostuu lähinnä käsijarrulla kääntämisen tehostamisesta, mutta se on kuitenkin ihan suhteellisen nautittavaa. Siihen tottui ja etenkin asfaltilla oli mukava ajella.

Siitä päästäänkin siihen, että loppupeleissä EK:t on todella kivoja ja tykkään siitä, että oikean elämän tyyliin ajetaan sama EK monesti uusiksi ja löytyy tosielämän S.S.S EK joukosta.

Mutta kun kaikki muu on pielessä. Grafiikka itsessään ok, nyt ei tuntunut pahemmin edes nykivän, mutta ne tietyt yö/sade pätkät on aivan naurettavia.
Sitäkin suurempi ongelma on nuotit. Ensinnäkin ne saattaa olla jo itsessään aivan väärin, tai tulla väärässä kohdassa. Mutta kun siellä on joukossa niitä ”kaasu pohjassa, jyrkkenee ykköseksi”-mutkia, joka tarkoittaa sitä, että ruudulla lukee käytännössä vihreä suora ja alakulmassa pieni punainen merkki, että jyrkkenee johonkin. Jos mutkayhdistelmissä missaat tuon yhden sanan sieltä, niin vedät kaasu pohjassa metsään, kun edes ruudulta et saa osviittaa asiasta.

Lisäksi välillä saattaa jyrkempi mutka merkattu sillä kellertävällä ”keskijyrkällä”-mutkalla, eli esim 4:lla. Kuitenkin välillä loivempi mutka on punainen kakkonen ja välillä samanlainen on merkattu 90-asteen kulmaksi. Eli nuotteihin ei pysty luottamaan mitenkään, vaan on ajettava sen mitä silmä kertoo tiestä. Nämä nuotit on jotain aivan hirveitä.

Toisaalta sillä ei ole pienintäkään väliä. Pelissä kun pystyy köröttelemään EK:n läpi, kunhan ei tee yhtään virhettä. Voitto on melkein sillä taattu.

Nimittäin tekoäly ei aja mitään tiettyjä aikoja tietyllä vaikeustasolla, vaan ne ajat riippuu siitä, miten vähän virheitä ihmispelaaja tekee. Voi ajaa metsään, saada 10sek aikasakon, mutta muuten ei virheen virhettä ja ajo todella rauhallista. Kärkeen. Sit saman EK:n kun ajaa uusiksi, ihan täysillä, virheitä kokoajan, mutta ei aikasakkoja tms ja aika maalissa saattaa olla 20-30sek nopeampi. Siitä huolimatta tulos 5-10 paikkeilla.
Usein myös kärkiaika on jotai 0,2sek tms ja ratkaisut tulee viimeisellä EK:lla. Toisinsanoen parempi cruisailla, niin voittaa. Rallia ajamalla häviää.

Joku tuossa lisenssissä ja EK:ssa kuitenkin vetoaa, sillä loppuviimein oli ihan kivaa ajelua. Ei tuota hyvällä omatunnolla voi sanoa kuin 5/10 tai 6/10 peliksi, mutta kyllä sitä ajelee ja tuntuu et huomenna jakan uraa WRC luokassa.

Fiilis on myös vähän se, että jos ei itsellä paranemista tapahdu ja jatkossakin mennään pädillä, niin juuri WRC 7 on seuraava ajopeli, vaikka tulossa on esim Pcars 2:sta jne.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Mikäs Dirt 4:ssa on vikana? Sen verran mitä olen padilla kokeillut, niin varsinkin gamer asetuksella ajaminen on yllättävänkin mukavaa. Ohjaimella ajaminen on itselle melko vierasta puuhaa, joten simuasetukset eivät siinä kiehdo, mutta käsittääkseni moni ajaa niilläkin ihan ansiokkaasti.
 
Vastaus: Konsolirallipelit

Ei varmaan mikään, mutta en kaipaa sitä muuta siihen rallin ympärille. En pidä Dirt 4:sta oikein rallipelinä laisinkaan ja ne generaattorilla tehdyt pätkät näyttää todella tylsiltä. Ennemmin rallia sit ajaa Dirt Rallyssä, kuin Dirtissä.

Dirt 4:ssa mua kiinnostais vain ne pienet Crossi autot tms, mutta niissäkin valiteltu AI:ta, eli en ole oikein nähnyt mitään syytä edes harkita kyseisen pelin ostoa.
 
Ylös Bottom