Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Windowsin aitouden varmistus ottaa yhteyden MS:n palvelimeen josta varmistaa, onko käytettävä käyttis laillinen. Tuohon tuli pari päivää varmistuksen käyttöönoton jälkeen kräkki joka muistaakseni muutti palvelimen toiseksi tms. Uskoisin, että MS:kaan koodi ei ole ollut ihan sunnuntai-koodareiden hommaa, joten en näe mitään syytä miksi tuota ubin versiota ei pystyttäisi kiertämään parissa tunnissa.

Ja jälleen ollaan siinä tilanteessa, että haittaa on maksaville asiakkaille enemmän kuin warettajille.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ovatko PC-pelien kopiosuojaukset kertaakaan onnistuneet estämään waretusta? Kun peli kertaalleen torrent-sivustoille ilmestyy, niin siinä meni sitten se kopiosuojaus hukkaan, ja sen takia lailliset ostajat joutuvat kärsimään. Joskus muinoin kopiosuojaukset tavallaan ymmärsi, siis silloin kun pelejä ei netissä levitetty vaan kopiointi tapahtui kopioimalla fyysinen levy toiselle levylle. Nykyään piratismi ei ole enää tuota, joten yksittäisten pelilevyjen kopiointisuojaukset ovat turhia.

Itseäni ei haittaa jälleenmyyntiarvon tarkoituksellinen laskeminen tai nuo DLC-viritykset, sillä nykyään pelien kauppahinnat laskevat siihen malliin että käytettyä peliä ei kannata ostaa vaan samaan hintaan pelin saa uutena alelaarista tai ulkomailta.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Windowsin aitouden varmistus ottaa yhteyden MS:n palvelimeen josta varmistaa, onko käytettävä käyttis laillinen. Tuohon tuli pari päivää varmistuksen käyttöönoton jälkeen kräkki joka muistaakseni muutti palvelimen toiseksi tms. Uskoisin, että MS:kaan koodi ei ole ollut ihan sunnuntai-koodareiden hommaa, joten en näe mitään syytä miksi tuota ubin versiota ei pystyttäisi kiertämään parissa tunnissa.

Ja jälleen ollaan siinä tilanteessa, että haittaa on maksaville asiakkaille enemmän kuin warettajille.

Jep kun ton palvelimen on saanut muutettua toiseksi niin voi sitten samaan kräkkiin lisätä vaikka napin joka käynnistää piraatin omalla koneella kyseisen palvelimen ja kyseinen lokaali palvelin näyttää pelille kokoajan vihreää valoa. Tällöin ei tarvitse edes internet yhteyttä peliä pelatakseen sillä lokaali palvelin antaa kokoajan pelille vihreää valoa.

Hauskinta on että tällöin peli toimii oikeasti paremmin sillä ei joudu pelkäämään ubin palvelimien alasmenoa/yhteys häiriöitä yms.

Ovatko PC-pelien kopiosuojaukset kertaakaan onnistuneet estämään waretusta? Kun peli kertaalleen torrent-sivustoille ilmestyy, niin siinä meni sitten se kopiosuojaus hukkaan, ja sen takia lailliset ostajat joutuvat kärsimään. Joskus muinoin kopiosuojaukset tavallaan ymmärsi, siis silloin kun pelejä ei netissä levitetty vaan kopiointi tapahtui kopioimalla fyysinen levy toiselle levylle. Nykyään piratismi ei ole enää tuota, joten yksittäisten pelilevyjen kopiointisuojaukset ovat turhia.

Itseäni ei haittaa jälleenmyyntiarvon tarkoituksellinen laskeminen tai nuo DLC-viritykset, sillä nykyään pelien kauppahinnat laskevat siihen malliin että käytettyä peliä ei kannata ostaa vaan samaan hintaan pelin saa uutena alelaarista tai ulkomailta.

Ei mikään metodi voi estää pelin laitonta lataamista, mutta esimerkiksi vanha kuluttajaystävällinen CD-key on edelleen varsin tehokas työkalu verkkopeleissä. Toki joidenkin CD-keyt voi helposti generoida jollain crakki softalla mutta osa näistä peleistä pystyy joko palvelimella tai tehokkaalla Cd-key menetelmällä tekemään tästä todella hankalaa.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Windowsin aitouden varmistus ottaa yhteyden MS:n palvelimeen josta varmistaa, onko käytettävä käyttis laillinen. Tuohon tuli pari päivää varmistuksen käyttöönoton jälkeen kräkki joka muistaakseni muutti palvelimen toiseksi tms. Uskoisin, että MS:kaan koodi ei ole ollut ihan sunnuntai-koodareiden hommaa, joten en näe mitään syytä miksi tuota ubin versiota ei pystyttäisi kiertämään parissa tunnissa.
Siis näitä palvelin-varmistuksiahan on ollut iät ja ajat. Kyllä ne varmaan tunnetaan. Mutta tässä pelien tallennus onnistuu ainoastaan Ubin serverille. Eli joko piraattien täytyisi pyörittää jotain omaa tallennusserveriään tai sitten muuttaa pelin koodia (varmaan paljonkin), jotta tallentaa voisi ihan normaalisti lokaalisti. Edelleenkin tämä tuntuu siltä, että vaaditaan jo vähän enemmän kuin yksinkertaista murtamista; vaaditaan oikeasti koodin radikaalia muuttamista. Mutta minähän en tajua tästä tekniikasta YHTÄÄN MITÄÄN, joten sinällään spekulointini on aivan musta tuntuu -asteella.

Luultavasti Ubi on laskenut, että jos tämä systeemi kestää ~parikin viikkoa julkaisusta, ovat hyödyt suuremmat kuin maksavalle asiakkaalle koituvat haitat (ja sitä kautta maksavien asiakkaiden menetys). Ei mikään aurinkoinen ajatus.

EDIT. Jahas, Viper jo tarjosi jonkinlaista näkemystä miten homma toimii. Mullahan ei tosiaan ole mitään käryä.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Mutta tässä pelien tallennus onnistuu ainoastaan Ubin serverille.

Ei pidä paikkaansa. Aiemmin laitetun linkin takana ainakin sanottiin, että tallennukset jäävät sekä koneelle, että palvelimelle.

Addendum: Some people are inferring that your savegames are only stored online - that's not the case. You can set the Ubisoft Game Launcher not to upload your saves, and even if you permit it, it seems the saves are made locally first and then uploaded when you exit the game. Whichever setting you choose, you still need to be online to launch or play the game.
Lähde: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=235290&site=pcg
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Onko täällä tekniikkaa tuntevia? Voisiko tuollainen save-järjestelmä olla oikeasti vaikeasti cräkättävissä? Siis jos pelin koodiin on syvälle istutettu ominaisuus, että pelin voi tallentaa vain Ubin servulle, niin mahtaakohan tuota olla ihan helppo muuttaa lokaalisti tallentavaksi? En missään nimessä halua puolustella kyseistä systeemiä, mutta voisiko se olla tehokkaampi kuin tähän mennessä nähdyt?

En itseäni kovin kummoisena koodarina pidä, mutta vaikea uskoa että semmoista suojausta saavat ikinä peleihin ympättyä jota Keijo Kräkkeri tai Harri Häkkeri ei saisi purettua.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ei pidä paikkaansa. Aiemmin laitetun linkin takana ainakin sanottiin, että tallennukset jäävät sekä koneelle, että palvelimelle.
Näköjään juu. Sain muualta toisenlaisen käsityksen.

En itseäni kovin kummoisena koodarina pidä, mutta vaikea uskoa että semmoista suojausta saavat ikinä peleihin ympättyä jota Keijo Kräkkeri tai Harri Häkkeri ei saisi purettua.
Näinhän tuo tuppaa olemaan. Taitaa olla luonnon laki, että tuhoaminen on helpompaa kuin suojeleminen? Meinaan vaan, että luulisi aikamoisia koodivelhoja olevan töissä näillä peli- sun muilla firmoillakin. Silti hommaa harrastuksena vääntävät "kellarivelhot" vetävät aina pitemmän korren. Mielestäni outo tilanne.

Täytyy vaan heittää sormia ristiin, että säästöt pysyvät siellä nettipankin tallessa. Varmaan vähän erilaista murtamista vaadittaisiin, mutta enivei.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Näinhän tuo tuppaa olemaan. Taitaa olla luonnon laki, että tuhoaminen on helpompaa kuin suojeleminen? Meinaan vaan, että luulisi aikamoisia koodivelhoja olevan töissä näillä peli- sun muilla firmoillakin. Silti hommaa harrastuksena vääntävät "kellarivelhot" vetävät aina pitemmän korren. Mielestäni outo tilanne.
.

Onhan pelialalla varmasti omat loistokkaat hetkensä, mutta itämaalaisia laatikko koodareita nälkäpalkalla alkaa olemaan jo todella paljon, käsikirjoittajista puhumattakaan. Nämä ruoskitut reppanat vastaavat myös tarvittaessa kopiosuojaus koodinpätkistä. Entäpäs sitten kun salaryman palaa kotiin paskatykityksestä kaikki tieto mukanaan. Ehkäpä siinä on pieni tarve saada sitä arvostusta edes jostain, ja crackereille kyllä kiitosta jaellaan hyvin avoimesti. Heitä jopa palvotaan. Siis tämähän on vain spekulaatiota, mutta veikkaisin myös joissakin tapauksissa itse koodien tekijöiden vuotaneen tietoa kiertotavoista.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Toivottavasti tämäkin perseily näkyy ACII:n PC-myynneissä. Perustellaanko tätä ratkaisua oikeasti piratismilla, tämäkö vähentää sitä? Uskon, että muutamassa päivässä on skene jo saanut toimivan offline-version valmiiksi, jota voi ihan normaalisti pelata. Taidampas ihan sen kunniaksi warettaa kyseisen pelin aikanaan, niin ei tule tämmöistä naurettavaa roskaa tuettua.

Tämäkin oletettavasti oli jo täällä, mutta muistinvirkistykseksi,

"Can I resell my game?
Not at this time.

Can I resell my game along with my Ubisoft account?
Your Ubisoft account features your personal data and cannot be given or sold to anyone. "
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

En itseäni kovin kummoisena koodarina pidä, mutta vaikea uskoa että semmoista suojausta saavat ikinä peleihin ympättyä jota Keijo Kräkkeri tai Harri Häkkeri ei saisi purettua.

Tässä ollaan oikeassa siinä suhteessa että tuskin moista suojausta saadaan rakennettua varsinkaan kun mietitään asiaa kaikkien DRM ja kopiosuoja metodien kautta. Mutta kuten Ps3 sekä X360 antaa hieman valoa ja PC pelaaminen kärsii vakavista haavoista niin voisi olettaa että jotain oikeasti tehokkaita ideoita asian estämiseksi tai sen mahdollisimman vaikeaksi teväksi tultaisiin kehittämään lähivuosina.

Piratismin kanssa kamppailu tarvitsee huomattavasti innovatiivisempia ratkaisuja, sekä uutta näkökulmaa. Jäätävän suuret pelilevyt, todella suljettu järjestelmä(Ps3), Autobannit modaajille, ja jaksolliset pakolliset turvapäivitykset ovat kaikki varsin mielenkiintoisia metodeja mutta valitettavasti ainoastaan konsoleilla (ja lähinnä pelien kohdalla) toimivia tapoja estää piratismia.

Järjestelmän sulkeminen tosin mielestäni kannattaa tehdä huolella ja kehittää ratkaisuja jotka ovat myös kuluttaja ystävällisiä. Esim on naurettavaa jos kuluttaja joutuu modaamaan konsoliaan vain saadakseen siihen jonkin muun kuin virallisen kovalevyn tai tuen jollekin video/musiikki formaatille.


Täytyy vaan heittää sormia ristiin, että säästöt pysyvät siellä nettipankin tallessa. Varmaan vähän erilaista murtamista vaadittaisiin, mutta enivei.

MIkäli käytössä on tämä pankkien perinteinen syötä lapusta koodi numero 53 tyylinen menetelmä käytössä niin ei ole kyllä pelkoa että vähään aikaan saavat tiliäsi tyhjennettyä. Noissa pankeissa tuppaa olemaan usein semmoiset encryptaus suojaukset että salasanojen ja muiden selvittäminen vaatii aika tavalla prosessoritehoja.
Tietysti lähes mitä vain voi murtaa sisältäpäin, mutta tämä on jo hakkerinkin puolesta kohtuu riskialtista touhua.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Hienointahan koko hommassa on se että jos nyt itse ostaisin esimerkiksi tuon AC2 PC:lle(mitä en tee), niin luultavasti silti warettaisin sen paremman version pelistä, jotta voisin pelata peliä offlinetilassa.

Todella harmillista tällainen toiminta ja yksi iso syy siihen minkä takia nykyään pelaan vain konsoleilla.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Onko missään ollut juttua siitä, että onko tuo Ubisoftin oma kopiointisuojaus ympätty sellaisenaan ihan kaikkiin versioihin, myös digijakelussa oleviin (esim. Steam)?
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Tämäkin oletettavasti oli jo täällä, mutta muistinvirkistykseksi,

"Can I resell my game?
Not at this time.

Can I resell my game along with my Ubisoft account?
Your Ubisoft account features your personal data and cannot be given or sold to anyone. "
Mistä nää quotet on, eli siis onko totta että tällä ratkaisulla estetään jälleenmyynti kokonaan? Aluksihan tuossa puhuttiin vain "aidon kopion varmistamisesta". Mitä hyötyä on sitten edes käydä hakemassa tätä peliä levynä kaupasta? Voisivat vain suoraan sitten siirtyä digijakeluun, jos se tähän menee.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Mistä nää quotet on, eli siis onko totta että tällä ratkaisulla estetään jälleenmyynti kokonaan? Aluksihan tuossa puhuttiin vain "aidon kopion varmistamisesta". Mitä hyötyä on sitten edes käydä hakemassa tätä peliä levynä kaupasta? Voisivat vain suoraan sitten siirtyä digijakeluun, jos se tähän menee.

Online Services Platform Q&A | Ubisoft Official Video Game Website (eli käytännössä peli kai sarjanumerolla sidotaan yhteen ubi-tiliin, ja tuon jälkeen peliä voi pelata missä tahansa kunhan on loggautunut samalla tilillä sisään).
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Huh huh. TODELLA suuri hyppäys huonoon suuntaan. Aivan naurettavaa. Kaupasta ostamasi peli on siis käytännössä lisenssi, eikä sillä levylirpakkeella ole oikein mitään merkitystä. Tämähän on digitaalista jakelua piilotettuna lampaan vaatteisiin. Ja hinta ilmeisesti silti pysyy normaalin retailin hinnassa?

Näin hommaa ei pitäisi hoitaa. Levyversiolla on oltava jotain hyötyä verrattuna digitaaliseen tuotteeseen, tai sitten voidaan suoraan siirtyä digitaaliseen. Tällaisessa välimallissa ei ole kuluttajan kannalta mitään järkeä.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

DRM on kauhia, mutta onneksi eDome osaa hauskuuttaa:

Ubisoftin DRM on kuin… rynnistävä bussi – eDome – Plaza

  • Mies: piraatit
  • Autoilija: maksavat asiakkaat
  • Bussi: Ubisoftin DRM

ubisoft_drm.gif


<< Toimimaton YouTube-linkki poistettu. T: Ylläpito >>
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ubisoft taisi varmistaa juuri oman taloudellisen ahdinkonsa ja PC-puolen pelien myynnin romahtamisen. Aivan käsittämätöntä touhua. Itsekin olin ajatellut tuon Silent Hunter V:n napata, mutta jos Ubisoft lähtee tällaiseen pelleilyyn niin taitaa jäädä peli hyllyyn. Käytännössä siis jos nettiyhteys katkeaa kesken pelin niin peli, tässä tapauksessa SH:n partiointi reissu, katkeaisi siihen paikkaan ja joutuisin aloittamaan edellisestä savesta? Koko ajan toisin sanoen joutuisi tallentelemaan ja pelkäämään koska peli katkeaa. Aivan totaalisen väärä tapa minun mielestäni lähteä sotimaan piratismia vastaan.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Aivan totaalisen väärä tapa minun mielestäni lähteä sotimaan piratismia vastaan.
Eiköhän tämä sodi yhtä paljon tai jopa enemmän käytettyjen pelien kauppaa vastaan, jos kerta kopion myyminen on teoriassa täysin estetty.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Eiköhän tämä sodi yhtä paljon tai jopa enemmän käytettyjen pelien kauppaa vastaan, jos kerta kopion myyminen on teoriassa täysin estetty.

Niinhän tuo tekee ja eiköhän tuonkin suojauksen saa jollain ilveellä kierrettyä. Ei näistä super suojauksista loppuen lopuksi mitään aseita piratismia vastaan saada, vaan aiheutetaan pääasiassa vain rehellisille pelaajille mahdollisimman paljon hallaa.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Onko missään ollut juttua siitä, että onko tuo Ubisoftin oma kopiointisuojaus ympätty sellaisenaan ihan kaikkiin versioihin, myös digijakelussa oleviin (esim. Steam)?

Kyllä taitaisi löytyä myös Steam-versiosta, ikävä kyllä.

Itsellä on Settlers ja Silent Hunter V ollut harkinnassa jos koneesta löytyy tarpeeksi potkua mutta jää kyllä ostamatta jos tämä suojaus näihin tulee. AC2 ostan korkeintaan käytettynä Xboxille jos ollenkaan.. Harmittaa tälläinen rehellisten asiakkaitten muroihin kuseminen niin paljon ettei kyllä nappaa koko firman pelejä juurikaan ostaa.
 
Ylös Bottom