Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

piracy.jpg
En tiedä miksei suostu kuvaa näyttämään joten laitetaan linkillä sitten Piracy
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ehkä Ubi kokeilee taas kepillä jäätä.

Muistaako kukaan vielä vuotta 2005 ja Splinter Cell: Chaos Theoryä. Peli pysyi crakkaamatta yli vuoden.

Toki StarForce on nykyään lähinnä huono hidaste, mutta ehkä Ubilla on muistissa vielä tämä "selätysvoitto" piratismista. (Toki taisi vuonna 2005 olla jotain suurempia muutoksia piraatti-skenessäkin koska vuonna 2004 pidätettiin, tai ainakin ajettiin maan alle, iso kasa skenepiraatteja...)
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Eihän se ihme ole, jos silloin on jäänyt joku peli cräkkäämättä kun "kaikki tekijät" on saaneet muuta ajateltavaa. DEViANCE oli kohtalaisen merkittävä tekijä niihin aikoihin.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Vogelin Jeffi on sitä mieltä, että uusi Ubisoft-DRM pelittää, vaikka olis kuinka hirviä.

Here's why ... This is how hacking usually works. A game (or word processor, or operating system) is programmed to, say, check in at launch with the home server to make sure it's a legal copy. The hacker goes through the code and looks for that line of software and disables it. Snip. And the program is cracked and ready to be sent to the Torrents. This is a bit of a simplification, but it gets at the heart of the thing. Most hacking require disabling a small chunk of the program, and that is not hard.

But Assassin's Creed 2 is different. Remember, all of the code for saving and loading games (a significant feature, I'm sure you would agree) is tied into logging into a distant server and sending data back and forth. This vital and complex bit of code has been written from the ground up to require having the saved games live on a machine far away, with said machine being programmed to accept, save, and return the game data. This is a far more difficult problem for a hacker to circumvent. What are the options?

1. Make your own, free saved game server and alter the application code to use it.

This means a lot of work and expense, both to duplicate Ubisoft's game saving code and to set up and maintain the servers. Won't happen.

2. Trick the Ubisoft servers into believing you have a legit copy, so that they will let you save your game.

OK, the hackers will probably eventually come up with a keygen program. This is tricky, because the software that generates the keys will be in Ubisoft's hands, far from prying eyes. But they could possible do it, given a bit of time. But if they ever figure out you have a fake or duplicate key (and I bet they have their ways), poof. Your account and saved games disappear. I don't think this will work.

3. Hack the game to not need to save games on a remote server.

This means a hacker has to figure out the saved game format, somehow jam into the application new code to write the saved data and new code to read it, TEST IT, and get it to work. Doable. But it will take time, and I bet you'd get some bugs in the process.

Lähde: The Bottom Feeder
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ehkä Ubi kokeilee taas kepillä jäätä.

Muistaako kukaan vielä vuotta 2005 ja Splinter Cell: Chaos Theoryä. Peli pysyi crakkaamatta yli vuoden.
Muistaakseni tuosta oli Neogaffin Ubin kopiosuojausta käsittelevässä puhetta, ja mainittiin että vaikka tuo on totta, ei se ollut koko kuva tapahtuneesta. Chaos Theoryn kopiosuojaus onnistuttiin melko pian kiertämään tekemällä pieni vale cd-image joka mountattiin CD.ksi, joten krakkaaminen oli turhaa ja siksi sen tulo kesti niin kauan.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Steam ei kuitenkaan vaadi jatkuvaa internet-yhteyttä, sieltä jostain löytyy offline-moodi. Eli tarviat internetyhteyden vain silloin kun ostat ja lataat pelin, sen jälkeen sillä ei ole niin väliä mun käsittääkseni. Itsellä steam-client on asennettuna vain pöytäkoneeseen joka on 24/7 kiinni verkossa joten en tuosta sen tarkemmin tosin osaa sanoa.

Toivottavasti kuitenkin tämä Ubisoftin systeemi kaatuu koska eihän tuossa ole enää mitään järkeä. Ei ole kuitenkaan nykyään täysin realistista olettaa, että joka kone on jatkuvasti pelatessa kiinni netissä. Ja voipi olla aika ikävä yllätys niille jotka pelin ostaa ja verkon ulkopuolisella koneella / läppärillä matkoilla koittavat pelata. Pakkauksessa kun ei kuitenkaan tule olemaan tarpeeksi selvää merkintää internet-yhteyden pakollisuudesta joka hetki kun pelaa...

Systeemi ei kaadu sillä uskon, että pitkään aikaan ei hc-pelaajat voi pelata läppäreillään pelejä edes offlinessä laitevaatimusten takia. Eli UBI:lta täsmäisku tehdä pelejä vain pöytäkoneille, jotka ovat muutenkin "aina" verkossa.

Uskon, että vaikka napinaa on tullut paljon (osa vähän väkisinkin keksityin syin), niin yli 90% pelin pelaajista ei näe ongelmaa kopiosuojauksessa.

edit:
ja kräkkihän tulee jossain vaiheessa, mutta uskon asiantuntijoita, ja se kuitenkin viivästyy juuri sen verran, että tulee maksamaan Ubille eurot takaisin pelimyynnillä.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

... ja kräkkihän tulee jossain vaiheessa, mutta uskon asiantuntijoita, ja se kuitenkin viivästyy juuri sen verran, että tulee maksamaan Ubille eurot takaisin pelimyynnillä.
Suojauksen ohittamista piti odottaa ilmeisesti huikeat n. 25 tuntia.
In the case of Silent Hunter 5, which was released for Windows PCs yesterday, the team of crackers responsible claim that those who download the pirated version, currently making the rounds on torrent trackers and sites like Rapidshare, need only "Install game and copy crack, it's that simple!"

Their simple warning to those pirating the cracked version? "Don't install/use Ubisoft launcher, or simply block any connection to internet." Yep. Pretty much the opposite for those who own a legitimate copy of the game.
Toki tuo voi olla crackiksi naamioitu haittaohjelmakin, mutta seuraillaan nyt tilannetta.

Lähde: Kotaku
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Suojauksen ohittamista piti odottaa ilmeisesti huikeat n. 25 tuntia.

Toki tuo voi olla crackiksi naamioitu haittaohjelmakin, mutta seuraillaan nyt tilannetta.
Eiköhän se ollut ihan virallinen Skid Row -julkaisu.

Jos tuohon meni 25 tuntia, niin tietää ettei Assassin's Creed kakkoseen mene sitten edes puolta tuosta.

Ensimmäinen (V1.1) pätsikin tuli ulos jo Skid Row:lta


Taas siis vain maksava asiakas sai kenkää päähän ja piraatit porskuttaa offlinessä toimivalla DRM-vapaalla versiolla... :rolleyes:

Edit: Nyt kun tuota kräkkiä ei tarvitse odottaa, niin on mielenkiintoista nähdä levähtääkö homma Ubin käsiin. Ennen sentään oli subisimuissa kunnon viisi senttiä paksut ohjekirjat ja laivojentunnistuskuvat, yms, mutta nyt ei taida olla edes sellaisia potentiaalisia ostajia houkuttelemassa - kuin korkeintaan PDF-versioina (jotka saa piraatissakin)?
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Mielenkiintoista nähdä miten tuo kräkki nyt sitten hoitaa tallentamisen ja moninpelin. Ovatko pelitallennukset edelleen Ubin palvaimilla vai kotikoneella? Jos ovat Ubilla, niin saako Ubi jotenkin selville ketkä pelaavat kräkätyllä versiolla? Odotellaan ja katsellaan.

Näyttää kovasti siltä, että DRM:stä on edelleen haittaa vain lailliselle kuluttajalle. Kunpa sisällöntuottajatkin sen vihdoin ymmärtäisivät.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Kuten aiemminkin todettu, myös se laillinen versio tekee pelitallennuksen kovalevylle.
Eihän piraattiversiossa tarvitse kuin blokata online-tallennus. Tosin sekin taisi olla vapaaehtoista jopa siinä huonommassa (maksetussa) versiossa.

EDIT: Jos minulla olisi pelikäyttöön soveltuva tietokone, hankkisin piraattiversion tuosta ubin tekeleestä ihan vaan protestiksi.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Eipä tuohon sitten voi todeta juuri muuta kuin fail. Mutta näin suomalaisena aidon ilon - vahingonilon - ystävänä olisi kiva nähdä Ubin asiasta vastaavien johtajien ilmeet tämän uutisen jälkeen.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ubisoft puolestaan väittää, ettei crackatty versio todellakaan vastaa alkuperäistä peliä. Eli aluksi voi näyttää, että kaikki toimii normaalisti, mutta jossain vaiheessa ilmeisesti putkahtaa ongelmia.
Please know that this rumor is false and while a pirated version may seem to be complete at start up, any gamer who downloads and plays a cracked version will find that their version is not complete.
Tuon lisäksi AC2:n PC-versioon on julkaistu v1.1-päivitys, jonka myötä peli jatkuu juuri siitä, mihin se jäi Internet-yhteyden katketessa. Ennen päivitystä pelaaja palautettiin edelliseen checkpointiin.

Lähde: VG247
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Tuon lisäksi AC2:n PC-versioon on julkaistu v1.1-päivitys, jonka myötä peli jatkuu juuri siitä, mihin se jäi Internet-yhteyden katketessa. Ennen päivitystä pelaaja palautettiin edelliseen checkpointiin.

Eli sittenhän myyntiversio alkaa olla jo lähes yhtä hyvä kuin piraattiversio.
Eikun, eihän sillä voikaan pelata jos yhteys on poikki tai jos on läppärin kanssa reissussa.

Tuohon piraattiversion "not complete" juttuun en kyllä usko. Toki on mahdollista ja jopa todennäköistä, että laskevat tarkoituksella rikotun piraattiversion liikkeelle mutta ei se sitä kunnollista riko. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin käy.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Tuohon piraattiversion "not complete" juttuun en kyllä usko. Toki on mahdollista ja jopa todennäköistä, että laskevat tarkoituksella rikotun piraattiversion liikkeelle mutta ei se sitä kunnollista riko. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin käy.
Onhan noita "fade" -suojauksia ollut ennenkin (peli menettää ominaisuuksia, tähtäys vaikeutuu, yms pelin edetessä) - mutta äkkiäkös ne piraatit ne korjaa uudella kräkillä.

Tosin epäilen ettei Ubin DRM:ssä sellaista edes ole.


Tuo pelin jatkaminen (eli tallentaminen kohtaan jossa netti kaatuu) on muuten aivan must feature ja aika idioottisakkia siellä Ubissa on duunissa kun alunperin ilman moista pelin ulos päästivät...
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

No jos kräkkääjiltä on jäänyt esimerkiksi joku hidden check huomaamatta ja peli muuttuu sen takia, ei mene montaa minuuttia kun uusi korjattu kräkki on pistetty ilmoille.

Näiden uusien suojauksien kanssa voi olla tarvetta, että peliä pelataan laajemmin ennenkuin huomataan lisäviilauksen tarvetta.

Se ainakin on varmaa, että Ubin rehentely saa kräkkerien sormet naputtamaan vinhaa vauhtia.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

The Escapist : News : Ubisoft DRM Authentication Servers Go Down

Ei tätä DRM-roskaa nyt oikein voi puoltaa enää mitenkään. Mikähän tilanne lienee tulevaisuudessa, kun Ubi laskeskelee ettei autentikointipalvelinta vanhemmille peleille ole tuottavaa ylläpitää? Myyvät "päivityksen" joka poistaa autentikointitarkistuksen? Antavat sen ilmaiseksi? Jättävät pelaajat oman onnensa nojaan?
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Mikähän tilanne lienee tulevaisuudessa, kun Ubi laskeskelee ettei autentikointipalvelinta vanhemmille peleille ole tuottavaa ylläpitää?
Jollen nyt aivan väärin muista, niin tässäkin ketjussa linkatussa FAQissa luki, että tuossa tapauksessa peli päivitetään toimimaan ilmankin.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ubisoft puolestaan väittää, ettei crackatty versio todellakaan vastaa alkuperäistä peliä. Eli aluksi voi näyttää, että kaikki toimii normaalisti, mutta jossain vaiheessa ilmeisesti putkahtaa ongelmia.
Muron puolella on kommentteja että Silent Hunterin kräkätty versio toimii vain "puoleen väliin" ja sen jälkeen peli lopettaa toimintansa.
 
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Muron puolella on kommentteja että Silent Hunterin kräkätty versio toimii vain "puoleen väliin" ja sen jälkeen peli lopettaa toimintansa.

Tuollaisessahan voisi olla ideaa. Eli kopiointisuojauksia useisiin kohtiin pelissä. Vaikka nämä ennemmin tai myöhemmin kierrettäisiin, niin ainakin alussa piraateilla olisi hermot kireällä kun stoppia tulee harvakseltaan. Vielä jos saisi semmoiset paritusinaa stoppikohtaa ja joka tilanteessa savegamet bittitaivaaseen jos piratisoidulla pelaa. Tuolloin voisi paatunut merirosvo jo harkita sen laillisen version ostamista.

Kaikista paras olisi jos crackkäilty peli skippaisi huomaamattomasti kokonaisia episodeja niin, että piraatit luulevat pelanneensa koko pelin läpi, mutta todellisuudessa ovat skipanneet suuren osan kohdista.

e: Ja tietenkin pelien mega itemit pitäisi olla samaa kastia. Kuvitelkaa piraatti pelaamassa Fallouttia ja ihmettelemässä miksi power armor on muka niin kova juttu kun sehän on vain tynnyristä tehty koliseva ruostekasa. XD
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kopiosuojausta pelaajien parhaaksi?

Ubisoftin twitterin mukaan DRM-palvelimet kaatuivat hyökkäyksen takia. Niin tai näin, todella huonoa palvelua maksaville asiakkaille jollei pääse edes yksinpeliä pelaamaan ilman yhteyttä DRM-palvelimiin.

Ubisoft (Ubisoft) on Twitter
 
Ylös Bottom