Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koska välillä pitää syödä ruokaakin

Tuli r-kioskilla käydessä napattua lakritsin makuinen battery hyllystä vaikka olin varma, että kamalaa myrkkyä se on.
Tuo oli kuitenkin ihan hemmetin hyvää ja maistui kunnolla lakritsille. Se perus batteryn maku ei pahemmin edes tuon alta maistunut.

Itse koen että se lakritsi maistuu todella miedosti siinä. Alta puskee vahvasti batteryn perus maku. Itse tykkään enemmän juurikin näin päin siitä. Hyvää joka tapauksessa !
 
Tuli tuosta mieleen, että kuukausia sitten ostin pelejä tilatessa myös paketin mangon makuisia pocky tikkuja (varsin suosittuja japanissa) puolenkuunpeleistä, koska se oli ainoa maku jota oli varastossa.
En osaa päättää kumpi on pahempaa, nuo vai hillosipulit. Siis aivan järkyttävää kamaa jotka maistuu osittain pahville ja osittain mangon hajuiselle wunderbaumille jos sellainen on olemassa.
Tosin mun ainoa kokemus mangosta on alkon mangoviini josta tykkään.

Lisäksi noiden pelkkä haju jäi nenään seuraavaan päivään asti. Hieman sama kun käyt rc radalla ja porukka ajaa nitro vehkeillä niin sen haistaa vielä seuraavana päivänäkin vaikka on käynyt suihkussa ja vaihtanut vaatteet.
Ostakaa ehdottomasti 5/5 :D
 
Pari päivää sitten tuli otettua testiin se uusi pepsi max vadelma ja omaan makuun tuo on todella hyvää.
Maistuu aika vahvasti samalle mitä jotkut vadelman makuiset karkitkin eli makeutta riittää niin paljon, että 0.5l pullo on jo tarpeeksi riittoisa.
Aika varmasti sellainen love it or hate it juoma kuten vaikka orkkis monster energiajuoma joka maistuu ainakin mun mielestä aika samalle mitä aakkos karkit joten en tajua miten joku voi inhota sitä.
 
Onko Jengi maistellut niitä uusia mysteeri fantoja ? Saman näköinen pullo ja litku, mutta maku voi vaihdella. Yhden maistoin ja omaan suuhun maistui vihreälle ompulle. En itse ole tämän idean suurin ystävä. Vähän tuollainen keräilykorttipakki meininki, kun ei voi tietää mitä saa ja pitäisi useita ostaa että pääsee kaikkia maistamaan. Se ompulta maistunut oli kyllä parhaita light limuja mitä olen juonut.
 
Onko Jengi maistellut niitä uusia mysteeri fantoja ? Saman näköinen pullo ja litku, mutta maku voi vaihdella. Yhden maistoin ja omaan suuhun maistui vihreälle ompulle. En itse ole tämän idean suurin ystävä. Vähän tuollainen keräilykorttipakki meininki, kun ei voi tietää mitä saa ja pitäisi useita ostaa että pääsee kaikkia maistamaan. Se ompulta maistunut oli kyllä parhaita light limuja mitä olen juonut.

Justiinsa pistin seuraavaan kauppakassitoimitukseen yhden putelin tulemaan. En ole limsoja sen kummemmin juonut vuosiin erikseen (purilaisen kanssa asia erikseen), mutta justiinsa tuo sattumanvaraisuus on itselle se juttu, minkä takia pitää ottaa yksi testiin. Diggaan kaikesta tuommottisesta ylläripylläröinnistä, joten piti sortua.

Tuli tuosta mieleen, että kuukausia sitten ostin pelejä tilatessa myös paketin mangon makuisia pocky tikkuja (varsin suosittuja japanissa) puolenkuunpeleistä, koska se oli ainoa maku jota oli varastossa.
En osaa päättää kumpi on pahempaa, nuo vai hillosipulit. Siis aivan järkyttävää kamaa jotka maistuu osittain pahville ja osittain mangon hajuiselle wunderbaumille jos sellainen on olemassa.

Ei ne nyt niin kamalia ole. :D Mulla on tuossa kesken paketti manteli-Pockyjä sekä juurikin mango-Pockyjä myös. Ei ihan parasta ikinä, mutta kyllä noita syö, kun kerta ulkomailta tuli tuotua mukana.

Tosin mun ainoa kokemus mangosta on alkon mangoviini josta tykkään.

Mango on kyllä abouttiarallaa paras hedelmä, mitä on. Vaatii vaan vähän tekemistä sen oikeaoppinen syöminen, mutta ehdottomasti sen arvoista!
 
Nappasin kauppareissulla Kolafabriken Toffee Mix pussin mukaan ja olipas positiivinen yllätys. En ole mikään suurin toffeen ystävä, mutta näitä tulee varmaan ostettua jatkossakin.
 
Onpa järkyttävän iso ero jauhoilla. S-marketista yleensä hakenut Gran Mugnaioa, mutta nyt oli loppu ja oli Denniksen jauhoja. Ihan ku kumilenkki mikä vaan palautuu takaisin, jos yrittää enempi ni repeää heti. Ei ton isompaa vaan saanu mitenkään, vaikka isommat pallot oli ku normisti. Pizza Prontolla paistettu.18B27F68-332B-41A5-B44F-AAFD64CE93EA.jpeg
 
Jos kaasu tai pallorillaus ei ole vaihtoehto niin tämä sähkömalli tekee kyllä oikein mallikasta tulosta. Airfryer saa dominoida sisätiloissa, mutta ulkoruokintaa varten tämä on enemmän kuin kelvollinen :)
 

Liitetiedostot

  • 20210624_143232.jpg
    20210624_143232.jpg
    1,9 MB · Lukukerrat: 29
Jotkut hullut aina väittää, että ananas ei kuulu pizzaan joka on tietenkin väärin.
Tuon lisäksi mä laitan ananasta myös italianpataan seka lasagnetteen.
Toisaalta noihin tulee myös aina heitettyä purkillinen jalapeno viipaleita joten se raikas ananas on hyvä vastakohta tuolle sekä rasvaiselle jauhelihalle.

Air fryer on kyllä mainio laite. Kanasta tulee aivan mahtavaa tällä kikottimella <3

Ostin itsekin air fryerin muutama viikko sitten lähinnä sen takia, että sais joulutorttuja tehtyä kun mun uuni on ollut rikki tammikuusta asti, mutta kyllähän tuo korvaa mulla uunin ihan täysin.
Tuollainen 5.2l princess tuli prismasta napattua mukaan 100e (norm 119e) hintaan.
princess.jpg

Esim lasagnette tuolla tuli tehtyä hieman soveltaen sellaisesta knorin paketista.
Eka 700g jauhelihaa koriin tasaisesti levitettynä 190 astetta ja 4minsaa, sitten sekoitus ja mausteiden lisäys ja 175 astetta ja 3 minsaa jonka jälkeen korin ja pannun pesu.
Sitten vedenkeittimestä kiehuvaa vettä (en tiedä onko oikeasti tarpeellista) 8dl kulhoon ja paketissa tulleet mausteet, pastapalat sekä jauheliha sinne ja sekoitus.
Koko sotku koneen mukana tulleeseen vuokaan, juustoraaste päälle ja 175 astetta ja 20 minsaa.
Toki jauhelihan olis voinu paistaa ihan paistinpannulla, mutta se alkaa olemaan vasta lämmin siinä vaiheessa kun tuon kanssa jauhis on jo valmista.

Lisäksi tuli ostettua broiskun reisikoipia kilon verran eli 3kpl ja nekin mahtui paistokoriin.
Perus uunilla noita on täytynyt pitää uunissa tunnin verran ja tuolla pöntöllä meni 25minsaa 180 asteessa.
Samalla sai myös hämmästellä kuinka paljon noistakin oli irronnut rasvaa.

Air fryerien markkinointia pitäisi kyllä muuttaa aika rajusti sillä nykyään mainoksissa esitetään tuo lähinnä ranskisten teko välineenä ja tuon mun koneen paketissa lukee suoraan, että koriin mahtuu 1.2kg ranskalaisia.
Tuolla kuitenkin voi tehdä ihan samoja ruokia mitä uunissa muutenkin.
 
Niin, noitahan markkinoidaan nimenomaan rasvakeittimen korvaajana. Itse en rasvakeittimestä edelleenkään luopuis ja nimenomaan siinä käytössä esim ranskalaiset, paneroidut jutut jne on yksinkertaisesti sen öljyn kanssa niin paljon parempia ja rapeampia.

Sensijaan tuo nimenomaan korvaa uunin. Meillä vain ruokaa menee niin paljon, ettei riitä kapasiteetti laisinkaan. Mutta esim vanhempani on siirtyneet käytännössä kaiken ruoan valmistukseen tuon kanssa.
 
Tänään oli niin mukava krapula ettei pahemmin napostellut lähteä kävelemään 2km sateessa prismaan joten päätin hakea mätöt viereiseltä r-kioskilta maksoi mitä maksoi.
No ne maksoi 28e ja perus limpparin, sipsien ja jätskin lisäksi otin kaksi rullakebabia joiden suhteen mulla ei ollut kovinkaan suuren odotukset, mutta olihan tuo varsin jees.
Tulinen se ei kylläkään ole vaikka nimessä niin lukee ja se soosi maistui hitusen liian tomaattiselta mun makuun, mutta sen ja lihan lisäksi tuolla sisällä ei sitten muuta olekaan joka ei todellakaan ole huono asia sillä sen lihan takia mä kebun ostan enkä jonkun salaatin.
Lihakin maistui hyvin pitkälti sille mille muistankin kebabin maistuneen vaikka edellisestä kerrasta on jo varmaan 5-6 vuotta.

Kokoa 320g joten ei mikään massiivinen, mutta kyllä mun nälkä lähti enkä edes syönyt tuota kerralla. Hintaa 5.5e joka on ärrän standardeilla ihan siedettävä.
Saatan ostaa toistekin sillä mä suosin darra päivänä sellaista sapuskaa jonka voi vaan ottaa jääkaapista, syödä sen mikä hyvältä tuntuu ja laittaa takaisin.

edit: Näissä tuntuukin olevan aika isoa vaihtelua sillä toisessa oli myös jalapeno viipaleita mukana ja kastike muistutti myös maultaan enemmän jotain pirkan vahvaa salsaa joten tämä oli oikeasti jo hyvä.

WP_20220414_18_55_23_Pro.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jos viimeisen parin viikon aikana on tullut koettua pelien parissa nostalgia pommeja niin tänään sitä oli luvassa myös juoman suhteen sillä ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen ostin mango viiniä ja onhan se edelleen ihan yhtä hyvää.
Toinen mango tuote joka ei todellakaan ole hyvää on pepsi max mango joka oli sellaista myrkkyä, että meinasin kaataa sen viemäriin kun pääsin cittarista pihalle.

Eilen tuli myös huomattua kuinka se vadelman makuinen pepsi max on poistunut prisman ja citymarketin valikoimista.
Vaikka aluksi se maistui melkein liian makealta niin parin pullon jälkeen mä tykästyin siihen ja ostin aina kun kävin kaupassa.
Miks tuo katoaa, mutta se kamala kirsikka maku vaan on tarjolla vuodesta toiseen. Tykkääkö siitä muka joku oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
No jaa, jos kysytään että ostaako tai tykkääkö joku jostain Pepsi Maxin mausta niin voisin itse kysyä että miten joku tykkää ylipäänsä aspartaamin makuisista tuotteista, joista Pepsi Max on yksi pahimpia :D

Tai voisin jopa laajentaa niin että en ymmärrä miten mistään light-tuotteista voisi kukaan pitää kun ne on aina niin hirveän makuisia enkä osaa nimetä yhtään hyvää tuotetta, jossa on mainittu "light" jollain tavalla. Samoin "sokeriton" on yleensä pahaa kun se korvataan vielä pahemmalla aspartaamilla.
 
Mulle perus maxin makeus vaan "maistuu" paremmalle mitä sokeri versiot ja mukavana lisänä siinä on olematon määrä kaloreita ja onhan aspartaami varmaan hampaillekin se vähemmän paha vaihtoehto sokeriin verrattuna.
 
Pepsi Max ja Cokis Zero, molemmat menee, mutta jos saa valita niin Cokis Zero. Molemmista ihan ne alkuperäiset on hyviä ja makuversioista ykkösenä Cokiksen Sitruuna ja Pepsin Lime. Tosin myös vanilla, kirsikka ja vadelma menee.

Nostan tähän kolmannen vaihtoehdon. Doctor Pepper Zero. Harmillisesti tuota ei löydy läheskään joka kaupasta, vaikka sokerillista Doctor Pepperiä löytyisikin.

Muuten joisin sokerillista limua vaikka kokoajan mutta paisuisin samalla kuin pullataikina. :D
 
Muuten joisin sokerillista limua vaikka kokoajan mutta paisuisin samalla kuin pullataikina. :D

Moni ei varmaan edes tajua, että 1.5 litran perus cokiksessa on jo 640kcal ja sitä sitten juodaan välillä päivittäin kaiken muun syömisten lisäksi.
Vaikka itse olen juonut light limppareita jo teinistä asti niin vasta joitakin vuosia sitten kun aloin laskemaan kaloreita, havahduin siihen millaisia kaloripommeja monet asiat ovatkaan...ja noihin pommeihin varmasti lukeutuu myös nämä mun tän päiväiset viinit :D

btw. Mandariini viini ei ole hyvää. Maistuu kuin joku olisi sekottanut viinaa fantaan ja se alkoholi maistuu enemmän mitä mandariini ja nyt varmaan maistan aina tämän kun ostan fantaa.
 
Ylös Bottom