Jotkut hullut aina väittää, että ananas ei kuulu pizzaan joka on tietenkin väärin.
Tuon lisäksi mä laitan ananasta myös italianpataan seka lasagnetteen.
Toisaalta noihin tulee myös aina heitettyä purkillinen jalapeno viipaleita joten se raikas ananas on hyvä vastakohta tuolle sekä rasvaiselle jauhelihalle.
Air fryer on kyllä mainio laite. Kanasta tulee aivan mahtavaa tällä kikottimella <3
Ostin itsekin air fryerin muutama viikko sitten lähinnä sen takia, että sais joulutorttuja tehtyä kun mun uuni on ollut rikki tammikuusta asti, mutta kyllähän tuo korvaa mulla uunin ihan täysin.
Tuollainen 5.2l princess tuli prismasta napattua mukaan 100e (norm 119e) hintaan.
Esim lasagnette tuolla tuli tehtyä hieman soveltaen sellaisesta knorin paketista.
Eka 700g jauhelihaa koriin tasaisesti levitettynä 190 astetta ja 4minsaa, sitten sekoitus ja mausteiden lisäys ja 175 astetta ja 3 minsaa jonka jälkeen korin ja pannun pesu.
Sitten vedenkeittimestä kiehuvaa vettä (en tiedä onko oikeasti tarpeellista) 8dl kulhoon ja paketissa tulleet mausteet, pastapalat sekä jauheliha sinne ja sekoitus.
Koko sotku koneen mukana tulleeseen vuokaan, juustoraaste päälle ja 175 astetta ja 20 minsaa.
Toki jauhelihan olis voinu paistaa ihan paistinpannulla, mutta se alkaa olemaan vasta lämmin siinä vaiheessa kun tuon kanssa jauhis on jo valmista.
Lisäksi tuli ostettua broiskun reisikoipia kilon verran eli 3kpl ja nekin mahtui paistokoriin.
Perus uunilla noita on täytynyt pitää uunissa tunnin verran ja tuolla pöntöllä meni 25minsaa 180 asteessa.
Samalla sai myös hämmästellä kuinka paljon noistakin oli irronnut rasvaa.
Air fryerien markkinointia pitäisi kyllä muuttaa aika rajusti sillä nykyään mainoksissa esitetään tuo lähinnä ranskisten teko välineenä ja tuon mun koneen paketissa lukee suoraan, että koriin mahtuu 1.2kg ranskalaisia.
Tuolla kuitenkin voi tehdä ihan samoja ruokia mitä uunissa muutenkin.