Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koska välillä pitää syödä ruokaakin

Mulle perus maxin makeus vaan "maistuu" paremmalle mitä sokeri versiot ja mukavana lisänä siinä on olematon määrä kaloreita ja onhan aspartaami varmaan hampaillekin se vähemmän paha vaihtoehto sokeriin verrattuna.
Niin, makuasioitahan nämä tietenkin on enkä kiellä etteikö aspartaami voisi olla sokeria parempaa.

Minä pyrin välttelemään molempia eikä mitään "sokerilitkuja" siksi tulekaan juotua, oli ne sitten lightiä tai ei. Mutta jos pitää jompaa kumpaa ottaa niin otan ihan normia enkä lightiä, koska se aspartaamia vain maistuu liikaa aina läpi kaikessa missä sitä on.
 
IMG-20220523-WA0008.jpegIMG-20220519-WA0006.jpeg

Itse rakastan kalaa kokata, tykkään halsteroida ja savustaa niitä ja en muistanut ottaa säynävästä kuvaa minkä savustin mutta hauki on tosta 15m päästä meidän talolta niin oli katiskalla pyydetty joesta minkä varrella asutaan ja se meni ahvenen kaa myös samalla tapaa niin halsteroitu hyvällä hiilloksella. Päät on melkein kaikilta pakastimessa koska niitä minä käytän loukku pyynnissä :D
 
Näytä liitetiedosto 8830Näytä liitetiedosto 8831

Itse rakastan kalaa kokata, tykkään halsteroida ja savustaa niitä ja en muistanut ottaa säynävästä kuvaa minkä savustin mutta hauki on tosta 15m päästä meidän talolta niin oli katiskalla pyydetty joesta minkä varrella asutaan ja se meni ahvenen kaa myös samalla tapaa niin halsteroitu hyvällä hiilloksella. Päät on melkein kaikilta pakastimessa koska niitä minä käytän loukku pyynnissä :D
No nyt on kyllä herkkua. Itse kanssa tykkään kalasta, kun hullu puurosta. Ainoat kalaan liityvät ruuat mistä en tykkää on lipeäkala ja hapansilakka. Kalakin on parasta itse pyydettynä.
 
Näytä liitetiedosto 8830Näytä liitetiedosto 8831

Itse rakastan kalaa kokata, tykkään halsteroida ja savustaa niitä ja en muistanut ottaa säynävästä kuvaa minkä savustin mutta hauki on tosta 15m päästä meidän talolta niin oli katiskalla pyydetty joesta minkä varrella asutaan ja se meni ahvenen kaa myös samalla tapaa niin halsteroitu hyvällä hiilloksella. Päät on melkein kaikilta pakastimessa koska niitä minä käytän loukku pyynnissä :D
Nyt tuli nälkä :D
 
On, jos en ite kalaa saa pyydettyä niin paikallisesta ostan. Sieltä tuli säynävä myös ostettua 1,99e kilo ja 2kg paino kala ja löytyhän kalasta kuva :DNäytä liitetiedosto 8832
Ja syönnin jälkeen pelaamaan, niin saa ohjaimeen kunnon savustetun kalan tuoksun.:D
Näytä liitetiedosto 8830Näytä liitetiedosto 8831

Itse rakastan kalaa kokata, tykkään halsteroida ja savustaa niitä ja en muistanut ottaa säynävästä kuvaa minkä savustin mutta hauki on tosta 15m päästä meidän talolta niin oli katiskalla pyydetty joesta minkä varrella asutaan ja se meni ahvenen kaa myös samalla tapaa niin halsteroitu hyvällä hiilloksella. Päät on melkein kaikilta pakastimessa koska niitä minä käytän loukku pyynnissä :D
Savustatko sähkösavustimella vai perinteisemmällä versiolla?
 
Ja syönnin jälkeen pelaamaan, niin saa ohjaimeen kunnon savustetun kalan tuoksun.:D

Savustatko sähköllä vai perinteisemmin?

Tahmatassu ollu monta kertaa :D edellinen hiilisavustin meni rikki niin nykyään tossa meidän hiiligrillissä savustanu kaikki, tuolta mehtästä käyn katajat hakemassa ton leppä hakkeen kaveriksi että saa kunnolla aromeita. Ei oo leppää enään ollu polttopuuna vuoteen niin ennen sieltä hakkasin klapista haketta savustukseen niin sillä sai paljon paremman aromin.IMG-20220513-WA0014.jpgsäynävä ei kerenny saada katajaa valitettavasti kun piti kiireellä alkaa ruokaa tehdä. Sokeria on tottakai mikä tuo väriä.
 
Tahmatassu ollu monta kertaa :D edellinen hiilisavustin meni rikki niin nykyään tossa meidän hiiligrillissä savustanu kaikki, tuolta mehtästä käyn katajat hakemassa ton leppä hakkeen kaveriksi että saa kunnolla aromeita. Ei oo leppää enään ollu polttopuuna vuoteen niin ennen sieltä hakkasin klapista haketta savustukseen niin sillä sai paljon paremman aromin.Näytä liitetiedosto 8833
Se on heti tämän yövuoron jälkeen käytävä kaupassa hakemassa kalaa savustimeen. Oli se vaan niin komiaa kalasettiä Miikalta. :D Lomalla sitten, jos kerkiäis merelle kalaan.
 
Se on heti tämän yövuoron jälkeen käytävä kaupassa hakemassa kalaa savustimeen. Oli se vaan niin komiaa kalasettiä Miikalta. :D Lomalla sitten, jos kerkiäis merelle kalaan.

Muista että vain tuoretta, ei kasvatettua :D
 
Kun aiemmin tuli mainittua ne r-kioskilla myytävät rullakebabit niin ne on ilmeisesti perniön kebebtehtaan valmistamia sillä mä ostin pari tuollaista prismasta ja maistuu 100% samalle ja niissäkin on sisällä vain lihaa ja kastiketta.
Ainoa ero on koko ja hinta sillä nuo on 220g ja hintaa 3.6e
Tuollaisia

Kun tuon firman historian lukaisee tuolta sivuilta niin en mä enää ihmettele, että nuo maistuu mun mielestä just sille mille pitääkin ja kaikki muut markettien kebab tuotteet jaa kauas taakse.
Josta puhuen ne mr.paninin mikälie ohut rulla kebab or whatever oli aikas kuraa. Lihaa ei ollut juuri lainkaan, kastike ei ollut hyvää kuten ei salaattikaan ja niitä rehuja tietenkin oli enemmän mitä lihaa.
Ostin tuollaisen vain siksi koska noita toisia rullia ei ollut lainkaan hyllyssä. En osta toiste.

Cittarista tuli joitakin viikkoja sitten ostettua myös mochi rasia, koska yks mimmi saa nuo aina vaikuttamaan niin hyviltä tube videoissaan.
Tarjolla oli maapähkinä, vihreä tee, se eri hedelmiä sisältävä jonka mä ostin ja pari muuta.
Hinta on ihan naurettava sillä tuo pieni rasia maksaa n.6e.

Koostumus sentään on varsin veikeä kun en parempaakaan termiä keksi.
Nuo on siis ihan hemmetin pehmeitä enkä ole koskaan pidellyt käsissäni ruokaa joka tuntuisi samalta.
Suutuntuma sitten onkin jauhoinen, mutta myös sitkeä..tai jtn. Mä olen täysin väärä ihminen kuvailemaan tuollaisia.
Kuitenkin jälleen kerran suutuntuma on sellainen mitä en ole koskaan kokenut minkään muun ruoan kanssa ja tuo passion versio oli oikeasti hyvä, mutta kaikkia noita kuitenkin yhdistää se ettei se hedelmä vaan maistu tarpeeksi. Sitä makua saisi olla tuplasti enemmän.
Ylihintaisia nuo kyllä on, mutta silti tekee mieli vielä testata sitä maapähkinä versiota.

WP_20220622_08_14_26_Pro.jpg
 
Ihan perustavaa laatua oleva kysymys: onko olemassa hyviä tippaleipiä? Ja jos on, niin mistä niitä saa?
 
Tänään tarttui ruokaporista mukaan mansikan makuinen pocky paketti.
Joskus kolmisen vuotta sitten nappasin puolenkuunpeleistä tilauksen mukaan mangon makuisia ja ne oli suorastaan traumaattinen kokemus, mutta nämä on hyviä.
Eihän nämä sinänsä oikealle mansikalle maistu mutta maku on aika sama mitä vaikka jossain perus mansikka jäätelössä.
Hinta toki näilläkin kohtuu kova 2.6e tuollaisella pikku rasialla.

WP_20230129_17_01_58_Pro.jpg
 
On se kiva kun kauppoihin tulee aina kaikki joulu, pääsiäis ja muut kamat aikaisin.
Päätin tänään sitten tehdä hernekeittoa, ostin kaks laskiaspullaa ja kaks suklaamunaa.
On sitten laskiainen ja pääsiäinen kerralla vietetty eikä nuo herkut enää houkuttele hyllyssä.
 
IMG-20230309-WA0012.jpeg

Hernekeittoa piti meidänkin tehdä ekaa kertaa elämässä, tehtiin se peuran jauhelihaan. Tullut noin kerran viikossa syötyä riistaa jossain muodossa(hirviä, peuraa, kaurista) linnut ja jänis on jo syöty pois pakastimesta :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom