Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koska välillä pitää syödä ruokaakin

oma versio Bolognesesta

porkkana tai pari
paljon valkosipulia
herkkusieniä tms sieniä, kunhan ei niitä sieniä
pestopastiketta 100gr
vähärasvaista jauhelihaa (400-600gr - ainakin meidän kaupassa on alle 10% naudanpaistia)
pekonia
pari keltasipulia
kermaa (pari desiä)
punaviintä (3-4 desiä, itse kallistun kolmeen ni jää kokille enemmän ;))
kevätsipulin vihreät on ihan pirkuleen hyvä muttei välttämätön

paisteloo kaikki toi ylläoleva paska pilkottuna sekasin lukuunottamatta kermaa ja viintä.
laittaa kerman sinne jossain kohin (viimeistään kun jauheliha on ruskia), keittelöö niin pitkään että nesteet on haihtunut (jää vain noi kerman ominaismaut.

Toista edellinen punaviinin kanssa, kaada sisään, ja kun on nesteet kaikki haihtunut, jää jäljelle vaan punaviinin ominaismaut ;)

Sitten vaan pienellä lämmöllä porisuttaa menemään vähintään 3 tuntia välillä vettä lisäillen ja avot! :) Jos menee oikein niin ei ole enää mitään jauhelihaa, vaan kastiketta! :)
herkkuperseet kruunaa tuon raastetulla parmesaanilla tai pecorinolla mitä voi siihen pälle vähän roiskia

//edit: yrttejä, joo vitusti vaan kaikkea, oregano, basilika ja rosmariini, kaikki toimii. ja oikeasti, pekoni ja pesto itsessään on niin suolaista että kannattaa vähän maistella ennenkuin heittää pöytään. Monasti laittanut vielä suolaa tuonne ja sitte onkin koko pöperö vähän pilalla
 
Viimeksi muokattu:
ns. lihapizza... Pohjana 400g kanajauhelihaa, 1muna, 30g gluteenia.. täyte 400g jauhelihaa + perus soosi, purkki ananasta, päälle 200g juustoa -> n. 230-240g proteiinia
20.png
maku ei ollenkaan paha
20.png
 

Liitetiedostot

  • pizza.jpg
    pizza.jpg
    119,2 KB · Lukukerrat: 31
ns. lihapizza... Pohjana 400g kanajauhelihaa, 1muna, 30g gluteenia.. täyte 400g jauhelihaa + perus soosi, purkki ananasta, päälle 200g juustoa -> n. 230-240g proteiinia
20.png
maku ei ollenkaan paha
20.png
Oudossa järjestyksessä nuo alemmat kuvat jos ajattelee että nuo olisi vaihekuvia pizzan teosta :p
 
Joskus mainitsin kuinka cittarista ostettu mochi oli muuten ok, mutta kaipasi lisää makua.
No näissä oli makua jo ihan mukavasti ja tulee kyllä ostettua uudestaan kun seuraavan kerran teen puolenkuunpeleihin tilauksen jos niitä vaan on tarjolla.
 
missähän sais hernekeittoo pakista? Se pitää tietää hyväks ruoaks. Muikkuja vois käyfä ostamassa samalla kun uuden puhelimen käyn hakemassa. sitten vähän paistaa ruisjauhossa.
 
missähän sais hernekeittoo pakista? Se pitää tietää hyväks ruoaks. Muikkuja vois käyfä ostamassa samalla kun uuden puhelimen käyn hakemassa. sitten vähän paistaa ruisjauhossa.
Helpointa hommata itselle pakki ja luha (ei maksa netissä paljoa) ja purkkihernekeittoa. Ja sitten ei kun ulos nauttimaan rokkaa korkeassa polviasennossa ja maastopuvussa autenttisuuden vuoksi. :D Muista myös, että muikut pitää paistaa ihka aidossa voissa.
 
Tein juuri ehkä parhaan risoton koskaan.
Prosciutto pekonilla ja tomaateilla hyöstetty.
Itse pidän, että riisi on todella al dente ja ei ole kovinkaan helppo tehdä täydellistä aina, mutta nyt onnistui todella hyvin.
 
Tein juuri ehkä parhaan risoton koskaan.
Prosciutto pekonilla ja tomaateilla hyöstetty.
Itse pidän, että riisi on todella al dente ja ei ole kovinkaan helppo tehdä täydellistä aina, mutta nyt onnistui todella hyvin.
Olen huomannut että hyvälaatuisella risottoriisillä onnistuu paljon helpommin hyvä lopputulos. Kuulostaa hifistelyltä muttei todellakaan ole, riiseissä on eroja :)
 
Olen huomannut että hyvälaatuisella risottoriisillä onnistuu paljon helpommin hyvä lopputulos. Kuulostaa hifistelyltä muttei todellakaan ole, riiseissä on eroja :)
Niin, tärkeintä on, että käyttää risottoon sopivaa riisilajiketta..arboriottoa tai vastaavaa.

Ei täällä peräkylillä paljon valinnan varaa ole...
 
Tuli mieleen tuosta riiseistä ja miten ne eroaa toisistaan, niin PASTA! Nekin todella pystyy olemaan ihan eri planeetalta..
Itse totuin tuohon limaspaghettiin ja ajattelin että kaikki pasta maistuu kuitenkin samalta. Väärässä olin, esimerkiksi Rummon pastat on ihan eri planeetalta kun nämä k-market brändätyt vastaavat.

Epäilevä Tuomas menee ja ostaa molempia ja tekee testin kotonaan ennenkuin tuomitsee viestinvälittäjän ;)

Varmaan reiluin vertailu olosuhteen muodosta olisi Rummon No 3 vs. Pirkka Saghetti (Molemmat 500gr ja ei se hintaero niin julma ole .- kokeilkaa! :))
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen tuosta riiseistä ja miten ne eroaa toisistaan, niin PASTA! Nekin todella pystyy olemaan ihan eri planeetalta..
Itse totuin tuohon limaspaghettiin ja ajattelin että kaikki pasta maistuu kuitenkin samalta. Väärässä olin, esimerkiksi Rummon pastat on ihan eri planeetalta kun nämä k-market brändätyt vastaavat.

Epäilevä Tuomas menee ja ostaa molempia ja tekee testin kotonaan ennenkuin tuomitsee viestinvälittäjän ;)
Tee kerran itse ja et koskaan enää osta pastaa kaupasta...tietysti pitää hommata pastakone ja kilkuttimet, mutta kuitenkin...
 
Tee kerran itse ja et koskaan enää osta pastaa kaupasta...tietysti pitää hommata pastakone ja kilkuttimet, mutta kuitenkin...
No tuo on ollut pitkään mielessä, toistaiseksi en ole lähtenyt tuolle vielä ainakaan. Tykkään kyllä kokkailla ja välillä hifistelläkin mutta pasta melko harvoin on meidän illallisilla läsnä, siksipä ole tuota lähtenyt ajamaan eteenpäin. Ei kyllä ole riisikään toisaalta, molemmissa noissa on semmoista mitä on tullut testailtua mutta kun ruokavalio on mitä on.. Useimmiten joku proteiini + salaattia eri muodoissaan. Hiilareita vähän vältelty täällä.
 
Tulloo pari vierasta kylään - tuolla pääsee jutuillle helpohkosti. Baba Ganoush kera patongin alkuun ja Itämainen kanakeitto pääruoaksi. Pitää yrittää muistaa ottaa kuvat ja laittaa tänne jos moiset sörsselit kiinnostaa :)

motorhead.jpg
 
Nyt tullut reenattua puoli vuotta aktiivisesti 3-4 kertaa viikossa ja pitäisi alkaa myös ruokavaliota tarkastelemaan. Ongelmana proteiinimäärä...150-200g per päivä pitäisi ilmeisesti syödä n.100 kiloisena, mutta mistä ihmeestä tuollaiset määrät voi vetää joka päivä rikkomatta pankkia tahi oksentamatta?!

Onko jollakin kokemusta tai jakaa hyvää päivittäistä ruokakuuria, joka on teille toiminut?


Juoksen joka kerta n. 30 minuuttia ja vedän tunnin salireenin siihen päälle. Tavoitteena on tiputtaa paino n. 94kg sen sijaan, että se lähtisi nousuun.
 
Ylös Bottom