Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kotiteatteri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja phiit
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päivitetään nyt tämäkin lista kun ei ole parempaa tekemistä.

AV Vahvistin: Sony STR DB840QS
DVD: PS2
TV: Thomson 52-RW65ES (52" taustaprojektio)
Kajarit: etu Mission 764, keski Jamo E6CEN, Taka Jamo Sat150
Subbari: Chorus Vertigo XLS
Videot: Sony SLV-SE710
Digiboxi: Lahjoitettu pois tarpeettomana, ja pettyneenä digitv:hen (kuvanlaadussa älyttömiä mpeg pakkausvirheitä!)
CD soitin: Sony CDP-X222ES
Kasettidekki: joku Technics
Yleiskaukosäädin: OneForAll Kameleon 6 (paristoahmatti)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Päivitetään nyt tämäkin lista kun ei ole parempaa tekemistä.

AV Vahvistin: Sony STR DB840QS
DVD: PS2
TV: Thomson 52-RW65ES (52" taustaprojektio)
Kajarit: etu Mission 764, keski Jamo E6CEN, Taka Jamo Sat150
Subbari: Chorus Vertigo XLS
Videot: Sony SLV-SE710
Digiboxi: Lahjoitettu pois tarpeettomana, ja pettyneenä digitv:hen (kuvanlaadussa älyttömiä mpeg pakkausvirheitä!)
CD soitin: Sony CDP-X222ES
Kasettidekki: joku Technics
Yleiskaukosäädin: OneForAll Kameleon 6 (paristoahmatti)

No perhana, sama subbari ku mulla. Miltäs vaikuttaa? Itse olen ollut oikein tyytyväinen. Tukevoittaa mukavasti Yamahoiden bassopäätä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Tulossa:
-Sony STR-DB1080
-Joku kaiutinsarja, mahdollisesti Heco, Wharfedale, Amphion tai Chorus.
-DVD-pyöritin PS2:n tilalle, mahd. Sonyn 400-sarjaa.

Tässä ollaan just töissä keräämässä tuohon settiin rahaa... :)

-DVD-soitin on tätä nykyä Sony DVP-NS700V, löytyi pilkkahintaan saksanmaalta.
-Kaiuttimet saapuvat huomenna, Chorus Mondo 77i, ja taakse aion hankkia tod. näk. Mondo 55. Keskelle mahdollisesti Mondo Center tai 77i, pitää testailla.
-Unelmissa 1000e hintaluokan subi (tosin esim. REL Q150E maksaa saksassa vain 666e, suomessa n. 900e.)
-Vahvarin osalta vieläkin on suunnitelmissa STR-DB1080, pitää ensin lukea vertailu hifi-lehdestä.
-TV:nä vain 29" Sony 4:3
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
No perhana, sama subbari ku mulla. Miltäs vaikuttaa? Itse olen ollut oikein tyytyväinen. Tukevoittaa mukavasti Yamahoiden bassopäätä.

Oikein hyvältä. Hintaisekseen (550e) todella pätevä vehje.
Elokuvakäytössä ulottuvuutta ja äänenpainetta riittää ainakin kerrostaloon.

Musiikkia en ole subbarilla ehtinyt vielä paljoa kuuntelemaan, ja säädötkin siihen käyttöön on vielä hieman kesken (pääkajarit toistaa (testattu) n 45 Hz:iin 6dB vaimennuksella, subbarin jakotaajuuden oon asettanu korvakuulolta ja säädin on suunilleen klo 7 asennossa).
Elokuvissa suodin ohitettu kokonaan, ja toimii vain LFE kanavan (ja surroundien <90Hz) toistajana. Pääkajarit ja keskikajari isoina, surroundit pieninä.

Subin sijoituksessa kokeilin sitä 'subbari kuuntelupaikalle, itse lattialle konttaamaan' keinoa. Valitettavasti huone ja sisustus ei anna periksi sijoittaa subia parhaalle paikalle.
Nyt se on huoneen nurkassa, ja musiikilla se aiheuttaa helposti hieman kumeutta. Optimipaikalla toisto olisi ollut tiukempi, mutta valitettavasti telkka otti häiriöitä magneetista, eikä se sisustuksellisestikkaan olisi mahtunut muualle kuin nykyiselle paikalle.
Elokuvissa tästä ei tunnu olevan haittaa, ja koska pääpaino on kuitenkin leffoila niin saa olla, ainakin siihen asti kunnes muutan kämppää.

Alussa subin voimakkuussäätöä tuli pidettyä aivan liian isolla, testilevyllä säädettynä voimakkuus on nyt hieman yli klo 9 asennossa (suunilleen samassa tasossa muitten kanavien kanssa, hieman yli), kun alussa luukutin yli puolenvälin.
Vielä kun jostain saisi halvan (Radio Shack) äänenpainemittarin, niin pääsisi säätelemään tarkemmin.
 
Äh, mitä te tollasilla leluilla pelaatte. Mulla on kotiteatterien kingi:

- 14" Nokia 60hz Mono TV

:D :D :D Pieni on kaunista!
 
Niin mullakin:

14" daewoo mono töllö, jota saa hakata pitkin maita ja mantuja, koska kuva on huono. ei vaiska enhän minä nyt telkkuani raiskaa, antenni on vaan ihan paska, sille saa rantua antaa!
 
Niin mullakin:

14" daewoo mono töllö, jota saa hakata pitkin maita ja mantuja, koska kuva on huono. ei vaiska enhän minä nyt telkkuani raiskaa, antenni on vaan ihan paska, sille saa rantua antaa, löysin sen antennin jostakin pihalta aikapäiviä sitten, eipähän tarvinnut maksaa siitäkään:D :D :D
 
teatterini:

Wanha minihifisarja (ostin siskolta, maksoi 10)
2 kpl DIY-kaiuttimia (MGR:n elementeistä kasattuna; 2x6.5" ja 1" diskantti)
Peerless 10 XLS-subbari + Simex BA-480
ja Daewoon viteot

..ja sekä tietysti 14 tuuman tölsy :)
21 tuumanen odottaa olohuoneessa; pitäisi löytää tv-taso.
Ja DVD-soittimena PS2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
-DVD-soitin on tätä nykyä Sony DVP-NS700V, löytyi pilkkahintaan saksanmaalta.
-Kaiuttimet saapuvat huomenna, Chorus Mondo 77i, ja taakse aion hankkia tod. näk. Mondo 55. Keskelle mahdollisesti Mondo Center tai 77i, pitää testailla.
-Unelmissa 1000e hintaluokan subi (tosin esim. REL Q150E maksaa saksassa vain 666e, suomessa n. 900e.)
-Vahvarin osalta vieläkin on suunnitelmissa STR-DB1080, pitää ensin lukea vertailu hifi-lehdestä.
-TV:nä vain 29" Sony 4:3

Pientä päivitystä taas...

Subiksi tuli REL Strata III, ja keskikaiuttimesta olen luopunut kokonaan. Parempi ilman.
 
Kovia kehumaan...

Teillähän on pelit ja vehkeet. Laittakaapas paremmaksi.
Salora 25" -Vihreällä kuvaputkella (vm. ~80)
Sharp- videolaitteet jotka ei toimi. (vm. ~80)
 
Olisihan se minulle ihan tarpeeksi hyvä tähän pikku kamariin tuommoinen Creative 5.1 5700, kun tälläiseen pikku komutiin tuskin parempaa kannattaa laittaakaan, ja pääseehän tuolla jo mukavasti alkuun.
 
Oma settini:

Äänipuoli, 6.1-zydeemi:
  • Onkyo TX-SR600 -AV-viritinvahvistin
  • 2 kpl Chorus Compact 682 -tornikaiuttimia
  • 4 kpl Chorus Compact 662 -jalustakaiuttimia
  • Chorus Vertigo XLS -subwoofferi
  • Monsterin 4-neliöiset hapettumattomat ja erittäin hyvin häiriösuojatut kaiutinpiuhat
  • Monsterin subbaripiuha
Kuvapuoli:
  • Pioneer DV-454, aluekoodivapaaksi modattu DVD-soitin
  • Sony SLV-E730 -VHS-nauhuri
  • Nokia Mediamaster 9602 -satelliittiviritin
  • PS2 ja GC
  • Philips 28" 100Hz töllö
 
Mitäs olet pitänyt noista Choruksista masaf1?
Olen hommaamassa 5xChorus Compact 662 ja Chorus Vertigo XLS sarjaa. Vahvistimena toimii Yamaha RX-V430.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kepu
Mitäs olet pitänyt noista Choruksista masaf1?
Olen hommaamassa 5xChorus Compact 662 ja Chorus Vertigo XLS sarjaa. Vahvistimena toimii Yamaha RX-V430.

Erittäin hyvä hintalaatusuhde noissa! Sopii loistavasti niin musiikkiin, kuin leffoihinkin. Kuuntelin kalliimpiakin settejä etsiessäni kaiuttimia, mutta Choruksista pidin ylivoimaisesti eniten niiden loistavan saundin ja yksinkertaisen kauniin ulkonäön takia. Tuntuu esim. musiikkia kuunnellessa paljon paremmin kuin muilla kyseisen hintaluokan kaiuttimilla, että esittäjä olisi samassa huoneessa :) Täytyy vielä kehua sen verran, että Compact 682:t ovat aivan h**vetin hyvät stereokuuntelussa. Soivat hyvin yhteen 662:ien kanssa, jotka nekin ovat erittäin hyviä mielestäni. Minut yllätti myös positiivisesti se, että 662:ien(kin) bassotoisto on erittäin hyvä!

Subbari ei ehkä sovellu mielettömään luukutukseen... Mutta kyllä sillä saa tarpeeksi tärinää persauksiin ja naapurit vihaisiksi. Erityisen hyvä XLS on leffakäytössä.

Enpä ole mikään alan ammattilainen tai hifiguru, mutta suosittelen silti Choruksia erittäin lämpimästi. Käy silti ehdottomasti koekuuntelemassa, ennenkuin hankit. Kaikki eivät noista välttämättä pidä.
 
Kävin kuuntelemassa noita Chorus 662:sia, ja todella hyviltä kuulostivat. Subbaria ei tuota mallia löytynytkään...
Eikä hintakaan kovin paljoa ole.
Ainut huono noissa oli että ääni oli niinkuin vähän, miten sen nyt sanoisi... "kuollut", mutta ei se kovin paljon haitannut.
 
Tällainen Samsungin kotiteatteri/DVD paketti
(Kuva & Tiedot) (Isompi kuva ilman ilman DVD:tä)


Ja tässä vielä tiedot ja kuva Finluxin tv:stä. Muuten samanlainen, mutta jalustalla.
(Kuva & Tiedot)


Todella tyytyväinen olen molempiin ollut, mutta olisi ihan mukava kuulla jonkun vähän enemmän asiantuntevan/hifistin mielipide kotiteatterista.
Ainut huono puoli, että Tv:n vasen kaiutin hajosi kahden viikon jälkeen, mutta takuu on onneksi voimassa. Ei vain ole mukava raahata töllöä korjattavaksi pienen kajarivian vuoksi.
 
Ylös Bottom