Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kotiteatteri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja phiit
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli


noi yamahan kajarit on kyllä säädyttömän huonoja suhteessa hintaan, joka on kuitenkin sen verran jolla jo oikeat hifi kajarit saisi, ja 36" tv:n hinnalla saisi jo kelvon tykinkin ostettua.
ihan vaan näin vittuillakseni.

Ajattelin että en vastaa tähän, mutta nyt kun konsolisota alue on rauhoittunut, niin onhan tässä aikaa.

Miten niin säädyttömän huonoja hintaan nähden. Arvostettu lehti what hifi antoi Yamahan ns-200 kajareille täydet viisi tähteä. Taakse jäi mm. pitkät pelinteet omaava arvostettu Enlantilainen valmistaja KEF. Paljon sitten niistä pitäisi maksaa? Kyllä Yamahan kajarit kuuluvat reippaasti hifi kajareihin. Helsingissä oli hifimessuilla kasattu kunnon kotiteatteri Yamahan tuotteilla ja kyllä oli ääni hunajaa.

Harkitsin kyllä videotykkiä 36" telkkarin lisäksi, mutta noin 14000mk hintaan ei mitään kunnon tykkejä saa. Alle 25000mk tykeillä ei tee mitään ja lisäksi videotykkien lamput ovat melko kalliita. 36" töllössä on paras mahdollinen kuvanlaatu. Video tykillä kuva menisi liian rakeiseksi. Eikä minulla ole edes tilaa videotykille.
 
Jahas, meikäläiseltä löytyy sitten seuraavat kamat:

Vahvistin: Yamaha DSP-A595a
Viritin: Pioneer F-551L
CD-soitin: Technics SL-PS900
DVD-soitin: Playstation 2
Hifi-videot: Panasonic NV-FJ610
Televisio: Panasonic 25"
Kaiuttimet: Hifi 50/3 2kpl, JPW Mini Monitor 3kpl
Subbari: Peerless XLS-10 + Simex 300W vahvistin (ite tehty)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knopfler
Jahas, meikäläiseltä löytyy sitten seuraavat kamat:

Vahvistin: Yamaha DSP-A595a
Viritin: Pioneer F-551L
CD-soitin: Technics SL-PS900
DVD-soitin: Playstation 2
Hifi-videot: Panasonic NV-FJ610
Televisio: Panasonic 25"
Kaiuttimet: Hifi 50/3 2kpl, JPW Mini Monitor 3kpl
Subbari: Peerless XLS-10 + Simex 300W vahvistin (ite tehty)

Oletko ollut tyytyväinen tohon subbariin? Siinä on nimittäin sama elementti ku subbarissa jonka olen ajatellut hankia. Choruksen Vertogo XLS nimittäin. Ainakin tosta elementistä olen kuullut pelkkää hyvää. Pitäis vielä käydä tekemässä koekuuntelu, mutta olis kuitenkin kiva kuulla mitä mieltä sinä olet tosta subbarista. Ton elementin optimi tilavuus on muuten 50 litraa. Millainen kotelo sulla on siinä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

Oletko ollut tyytyväinen tohon subbariin? Siinä on nimittäin sama elementti ku subbarissa jonka olen ajatellut hankia.
Olet sitten päättänyt luopua kahden subbarin vaihtoehdosta..vai...?
 
Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

Harkitsin kyllä videotykkiä 36" telkkarin lisäksi, mutta noin 14000mk hintaan ei mitään kunnon tykkejä saa. Alle 25000mk tykeillä ei tee mitään ja lisäksi videotykkien lamput ovat melko kalliita. 36" töllössä on paras mahdollinen kuvanlaatu. Video tykillä kuva menisi liian rakeiseksi. Eikä minulla ole edes tilaa videotykille.



14000 mk ei kylla saa kunnon 36" WS tv:ta. Lahemmas 20000 mk maksavat. 3000-4000e saa Sonylta jo kohtuu hyvan tykin kankaalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
Mistäs te ostatte tuota kamaa? Subbareita, kaijutin järjestelmiä ynm.

Laitteitahan saa kaikista asiantuntevista kaupoista. Itse kylla suosittelen Tampereella Tekniset Salmen asiantuntevaa palvelua. Sopiva valikoima hyvia tuotteita.
 
Re: laitteistoa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pete
olohuone:
VIDEOTYKKI Seleco 120" 16/9 100Hz juovantuplaimella
TV Sony 17" 16/9
KAIUTTIMET 5 x Martin Logan (ReQuest, Logos...)
SUBBARI Velodyne 18" 3000W
DVD Sony 7700 multireg
CD JUKEBOXI Sony 300 cd:n
LASERDISC Pioneer D925
S-VHS Panasonic FS200
DAT Technics DA10
DCC Technics DC10
VAHVISTIN Onkyon järein THX/DD...
KAAPELOINTI Monster, Cardass...
yms. yms...

Noinkin huippuluokan systeemi ja Onkyon vahvistin. Miksi ihmeessa? Itse kylla olisin valinnut tuon tasoiseen systeemiin ihan muun vahvistimen. Jareimpaa Yamahaa ehka...
 
AV Vahvistin: Sony STR DB840QS
DVD: PS2
TV: Thomson 52"
Kajarit: etu Mission 764, keski Jamo E6CEN, Taka Jamo Sat150, sub ei ole.
Videot: Sony SLV-SE710
Digiboxi: Nokia 9828 T
CD soitin: Sony CDP-X222ES
Kasettidekki: joku Technics

Kaiuttimet olisi tarkoitus vaihtaa yhtenäisempään settiin ja mukaan subbari.

Inertia: Onkyollahan on yhdet parhaimmista kotiteatterivahvistimista, ainakin jos mennään yli keskihintaluokan.
Ainakin Onkyo TX-DS989 ja 898 olisi mun listalla ykkösenä jos rahasta ei olisi kiinni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


Ajattelin että en vastaa tähän, mutta nyt kun konsolisota alue on rauhoittunut, niin onhan tässä aikaa.

Miten niin säädyttömän huonoja hintaan nähden. Arvostettu lehti what hifi antoi Yamahan ns-200 kajareille täydet viisi tähteä. Taakse jäi mm. pitkät pelinteet omaava arvostettu Enlantilainen valmistaja KEF. Paljon sitten niistä pitäisi maksaa? Kyllä Yamahan kajarit kuuluvat reippaasti hifi kajareihin. Helsingissä oli hifimessuilla kasattu kunnon kotiteatteri Yamahan tuotteilla ja kyllä oli ääni hunajaa.

Harkitsin kyllä videotykkiä 36" telkkarin lisäksi, mutta noin 14000mk hintaan ei mitään kunnon tykkejä saa. Alle 25000mk tykeillä ei tee mitään ja lisäksi videotykkien lamput ovat melko kalliita. 36" töllössä on paras mahdollinen kuvanlaatu. Video tykillä kuva menisi liian rakeiseksi. Eikä minulla ole edes tilaa videotykille.


okei, tykeistä. yleistät niin radikaalisti että en viitsi alkaa täällä puimaan yksityiskohtia, suosittelen että tutkisit http://trabant.dna.fi foorumeita, joista löytää tykkikysymyksiin vastauksia ja asiantuntevaa porukkaa.
sen vain sanon, että saksasta tilaamalla saa jo 12 tuhannella markalla täysin kelvon lcd tykin, suomessa hintaa on n. 20tmk. Eiki-Vm1 kyseessä, tai toiselta nimeltään Sanyo.


yamahan kajareista: huonoja? koska niiden ääni on surkea. diskantin tukkoisuus vetää vertoja Audio Pron/Eltaxin/Simexin ja Sonyn kajareille, jotka kaikki tosin vakuuttavat olevansa hifi kaiuttimia.
basson toistosta en viitsi sanoa hirveästi koska olen kuunnellut noita kodinelektroniikka liikkeessä, jossa oli kymmeniä muita kaiuttimia switcherillä vaihdettavissa, ja oikeastaan diskanttien räikeimmät erot saa kuuluviin ainoastaan noissa hallitiloissa, mutta mitä hifi palstoilta saa lukea ammattimaisempien käyttäjien kommentteja yamahan basson ja diskanttien toistosta, ei se ole kehuttavaa.
hinnoista, no en tiedä mitä olet noista maksanut mutta 2t markalla ei hyviä tai edes kelvollisia lattiakaiuttimia saa, jalusta kajarit kylläkin mutta ne haluavat sitten subbarin kaverikseen jo musalle, leffat ja pelithän ne haluavat joka tapauksessa lattiakajareidenkin kanssa.
Yamahan ns400 taitaa maksaakkin jo kolme-neljä tonnia vanhaa rahaa, ja niiden ääni ei kyllä ole myöskään juuri mistään kotoisin, ja tuolla rahalla muita vaihtoehtoja on jo lattiakajareistakin.

subbarin ostossa olet sentään oikeilla jäljillä, alle kolmella tonnilla ei saa juuri minkäänlaista vekotinta, tsupparin ehkä mutta toistoltaan vajaavaisen (mm. audio pron 1.35). Chorus vertigo xls ei myöskään ole kovin hyvä kuulemma ollut, ei selviä rätisemättä kunnollisista basso kohdista, tämän on todennut mm. av+hifi liike sarkapro:n edustaja omissa testeissään, lisää aiheesta trabantin foorumeilta.

subbaria ostettaessa joutuu pistämään enemmän rahaa tiskin kuin pari kolme tonnia, jos haetaan sekä musiikille että leffoille sopivaa bassoa, musiikille pitää löytyä napakkuutta ja jäsentyvyyttä ja leffoille taas painetta ja kykyä toistaa *matalia* ääniä. (toki urkumusiikissa nyt löytyy jotain 16hz ääniä, mutta ei kuulu ainakaan minun repertuaariini moinen)
hyviä subbari merkkejä ovat REL & Velodyne joita saa täältä kotimaastammekin ostettua, ovh hinnoiltaan siinä 10tmk tienoilla.
ainiin, ja what hifillä voi pyyhkiä vaikka takalistonsa, siitä lehdestä ei kaiutintestejä hirveästi kannata lueskella. suosittelisin mielummin kotimaisista vaihtoehdoista hifi lehteä(tosin hifin viimeaikaiset kotiteatterilaitetestit ovat olleet enemmän tai vähemmän vajaita), ja ulkolaisista Audio+Video lehteä jos jostain sellaisen saat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli

okei, tykeistä. yleistät niin radikaalisti että en viitsi alkaa täällä puimaan yksityiskohtia, suosittelen että tutkisit http://trabant.dna.fi foorumeita, joista löytää tykkikysymyksiin vastauksia ja asiantuntevaa porukkaa.
sen vain sanon, että saksasta tilaamalla saa jo 12 tuhannella markalla täysin kelvon lcd tykin, suomessa hintaa on n. 20tmk. Eiki-Vm1 kyseessä, tai toiselta nimeltään Sanyo.

yamahan kajareista: huonoja? koska niiden ääni on surkea. diskantin tukkoisuus vetää vertoja Audio Pron/Eltaxin/Simexin ja Sonyn kajareille, jotka kaikki tosin vakuuttavat olevansa hifi kaiuttimia.
basson toistosta en viitsi sanoa hirveästi koska olen kuunnellut noita kodinelektroniikka liikkeessä, jossa oli kymmeniä muita kaiuttimia switcherillä vaihdettavissa, ja oikeastaan diskanttien räikeimmät erot saa kuuluviin ainoastaan noissa hallitiloissa, mutta mitä hifi palstoilta saa lukea ammattimaisempien käyttäjien kommentteja yamahan basson ja diskanttien toistosta, ei se ole kehuttavaa.
hinnoista, no en tiedä mitä olet noista maksanut mutta 2t markalla ei hyviä tai edes kelvollisia lattiakaiuttimia saa, jalusta kajarit kylläkin mutta ne haluavat sitten subbarin kaverikseen jo musalle, leffat ja pelithän ne haluavat joka tapauksessa lattiakajareidenkin kanssa.
Yamahan ns400 taitaa maksaakkin jo kolme-neljä tonnia vanhaa rahaa, ja niiden ääni ei kyllä ole myöskään juuri mistään kotoisin, ja tuolla rahalla muita vaihtoehtoja on jo lattiakajareistakin.

subbarin ostossa olet sentään oikeilla jäljillä, alle kolmella tonnilla ei saa juuri minkäänlaista vekotinta, tsupparin ehkä mutta toistoltaan vajaavaisen (mm. audio pron 1.35). Chorus vertigo xls ei myöskään ole kovin hyvä kuulemma ollut, ei selviä rätisemättä kunnollisista basso kohdista, tämän on todennut mm. av+hifi liike sarkapro:n edustaja omissa testeissään, lisää aiheesta trabantin foorumeilta.

subbaria ostettaessa joutuu pistämään enemmän rahaa tiskin kuin pari kolme tonnia, jos haetaan sekä musiikille että leffoille sopivaa bassoa, musiikille pitää löytyä napakkuutta ja jäsentyvyyttä ja leffoille taas painetta ja kykyä toistaa *matalia* ääniä. (toki urkumusiikissa nyt löytyy jotain 16hz ääniä, mutta ei kuulu ainakaan minun repertuaariini moinen)
hyviä subbari merkkejä ovat REL & Velodyne joita saa täältä kotimaastammekin ostettua, ovh hinnoiltaan siinä 10tmk tienoilla.
ainiin, ja what hifillä voi pyyhkiä vaikka takalistonsa, siitä lehdestä ei kaiutintestejä hirveästi kannata lueskella. suosittelisin mielummin kotimaisista vaihtoehdoista hifi lehteä(tosin hifin viimeaikaiset kotiteatterilaitetestit ovat olleet enemmän tai vähemmän vajaita), ja ulkolaisista Audio+Video lehteä jos jostain sellaisen saat.

Käväsin tuolla foorumilla ja huh huh. Muka ammattimaista väkeä. Kaikki haukkuvat kilpaa toistensa vehkeitä. On tässä tullut jo huomattua millaista hifistä keskusteleminen on. Kaikki kehuvat omaansa ja muut ovat ostaneet paskaa. Ehkä naurettavin esimerkki on keskustelu kaapeleista. Jotkut pistävät 10000mk jo pelkkiin kaapeleihin ja sitten suu vaahdossa kehuvat muille kuinka ääni parantui huomattavasti. Monissa testeissä on kuitenkin osoitettu että kaapeleilla ei ole oikeastaan minkäänlaista vaikutusta ääneen. Jotkut taas ostavat 100000mk kajarit. Mitä järkeä kysyn minä. Joo voi olla että 100000mk kajareissa on hyvä ääni, mutta kukaan täysjärkinen ei pistä 100000mk pelkkiin kajareihin, kun 100000mk saa jo kunnon kotiteatterin moneen kertaan. Sitten on näitä heeboja jotka kuuntelevat pelkästään toisten mielipiteitä ja ostavat kajarit sen mukaan mitä kehutaan eniten, oli ääni millainen hyvänsä.

Itse olen huolellisesti tutkinut ja testannut kaikki laitteeni ennen ostoa ja ostanut laitteen vain jos se miellyttää minua itseäni. Kaiutin parista ei Erkkikään maksa yli 4000mk eikä subbarista yli 5000mk. Jos hinta menee tuon yli niin minusta rahat menevät hukkaan. Tuon hinnan yli mentäessä Egeä kohti saatu vastine rahalle on aika pieni. Onhan se hienoa jos on kalliit vehkeet, joissa varmasti on hieman enemmän laatua kuin perustason vehkeissä, mutta sitten ei jää rahaa mihinkään muuhun. Minulle riittää ainakin hyvin ns. perustason vehkeet.

Olen myös tutkinut eri merkkien vahvuuksia ja on minulle muodostunut jonkinlainen kuva siitä millä valmistajalla on parhaat tuotteet missäkin kategoriassa, mutta kaikkea ei voi saada. On ostettava sitä minkä budjettia antaa myötä.

Ihan näin mielenkiinnosta kysyn, että milleiset systeemit sinulla itselläsi on? Olisi myös hienoa jos voisit hieman kertoa perusteluita miksi ostit kyseisen tuotteen.

Tämä voi ehkä hieman tuntua siltä että vedin pultit kun haukuit laitteitani, mutta minulle tärkeintä on se että itse olen tyytyväinen ostoksiin, koska itsehän niillä kuuntelen. Jokaisella on kuitenkin se oma käsitys siitä miltä sen äänen pitää kuullostaa. Kaikki eivät välttämättä tykkää esimerkiksi Genelec kajareiden suorasta taajuusvasteesta.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

heh, sentään mistään miljoonista ei nyt kuitenkaan ole kyse, ja olen kaiutinpiuha vaahtoamisestasi kyllä kanssasi samaa mieltä, mutta huomaa kyllä että et ole kuunnellut paremman tason vehkeitä. no, aivan kuten sanoit, budjetin mukaan kukin. mutta tuollainen "koska minä en halua maksaa enempää, ei se ole hyvää, ja näin on paras" -asenteessa on kyllä korjattavaa.
en minäkään sano että ferrarit on paskoja autoja koska itse en sellaista osta.

rahankäyttö on priorisointiasia, eikä tietenkään ole _pakko_ maksaa jostain vaikka muut sitä mieltä olisivatkin.
mietin myös että mitäköhän olet trabasta lukenut, meininki kun siellä on erittäin asiallista, toisinkuin esim. hifilehden foorumeilla usein.
mutta näin nettifoorumeista kun on kyse, on tuota (virtuaali) rahaa kaikilla käytössä, niin halvempien ratkaisuiden dissaaminen on yleistä =) semmoista se vain on, mutta silti korvaamatonta koska ainakaan itselläni ei ole mahdollisuuksia esimerkiksi lähteä testaamaan kaikkia LCD tykkejä jotka kiinnostaisivat, vaan on luotettava ammattilaisten sanaan, mitä esimerkiksi hra Klemmari edustaa traban sivustoilla. Tietenkin hänen mielipiteensä (tykeistä) ovat varsin kärkkäitä kuvanlaadun suhteen, mutta niihin pitää osata suhtautua (budjetin kannalta) oikein.

TIETÄMÄTTÖMYYS ei ole syy päästellä sammakoita suustaan.

olet oikeassa myös siinä että äänenlaatu on subjektiivista, mutta tämä pätee vain tietystä luokasta ylöspäin, high end kamat ja niiden erot ovatkin varmasti varsininaisia veteen piirrettyjä viivoja, mutta perushintaluokissa laitteiden välillä on puhtaasti suorityskykyyn liittyviä erojakin. asia on näin varsinkin subbareiden kohdalla, joissa eroja löytyy soinnillisesti todella paljon. rel/velodyne ja vaikka kehuttu audio pron 1.35 <3tmk hintaluokassa soivat äänellisestikin jo eri tavalla. itse olen omistanut kaksikin kappaletta noita audio pron subbareita, ja ne ovat varsin löysiä ja epätarkkoja, leffa käytössä puuttuu paine ja kyky toistaa matalia ääniä, mutta silti 1.35 on esimerkiksi hintaluokassaan paras subbari, seikka joka ei tosin tee siitä HYVÄÄ subbaria.
itselläni on F sarjan 12" Velodyne olkkarissani, vaihdoin tuohon kun alkoi AP niinsanotusti vituttamaan, ja voin kertoa että nykyisin on hyvä basso nimenomaan napakkuutensa ja tarkkuutensa puolesta, lisäksi tuossa on sen verran potkua että leffoissa jylisee kunnolla.
muut kaiuttimet(5kpl) ovat Wharfedale 7.2 anniversary jalustakaiuttimia, hintaluokaltaan ne kuuluvat n. 1tmk/kpl sarjaan, joten mistään high-endistä ei todellakaan ole kyse. viime syksyllä kun noita ostin olin vain rajannut budjetin tuohon, ja lattiakaiuttimet suljin pois koska tuolla rahalla sai yksinkertaisesti soinniltaan niin paljon paremmat jalustakaiuttimet, ja tiesin että subbari pitää jatkossa hankkia jokatapauksessa.

loppuenlopuksi asia on kuitenkin niin että on pääasia olla tyytväinen omaan laitteistoonsa, ja senkus pidät ne yamahat. mutta väitän, että mikäli sinulla on joskus mahdollisuus käydä kuuntelemassa jossain tai tuoda kotiisi testiin no, vaikkapa Tannoyta, Chorusta tai Wharfedalen parempia kajareita, niin varmasti huomaat erot ja arvaatkin jo että kumpaan suuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli


1. heh, sentään mistään miljoonista ei nyt kuitenkaan ole kyse, ja olen kaiutinpiuha vaahtoamisestasi kyllä kanssasi samaa mieltä, mutta huomaa kyllä että et ole kuunnellut paremman tason vehkeitä.

2. no, aivan kuten sanoit, budjetin mukaan kukin. mutta tuollainen "koska minä en halua maksaa enempää, ei se ole hyvää, ja näin on paras" -asenteessa on kyllä korjattavaa.
en minäkään sano että ferrarit on paskoja autoja koska itse en sellaista osta.

3. rahankäyttö on priorisointiasia, eikä tietenkään ole _pakko_ maksaa jostain vaikka muut sitä mieltä olisivatkin.

4. Mietin myös että mitäköhän olet trabasta lukenut, meininki kun siellä on erittäin asiallista, toisinkuin esim. hifilehden foorumeilla usein.

5. Mutta näin nettifoorumeista kun on kyse, on tuota (virtuaali) rahaa kaikilla käytössä, niin halvempien ratkaisuiden dissaaminen on yleistä =) semmoista se vain on.

6. Mutta silti korvaamatonta koska ainakaan itselläni ei ole mahdollisuuksia esimerkiksi lähteä testaamaan kaikkia LCD tykkejä jotka kiinnostaisivat, vaan on luotettava ammattilaisten sanaan, mitä esimerkiksi hra Klemmari edustaa traban sivustoilla. Tietenkin hänen mielipiteensä (tykeistä) ovat varsin kärkkäitä kuvanlaadun suhteen, mutta niihin pitää osata suhtautua (budjetin kannalta) oikein.

7. TIETÄMÄTTÖMYYS ei ole syy päästellä sammakoita suustaan.

8. Olet oikeassa myös siinä että äänenlaatu on subjektiivista, mutta tämä pätee vain tietystä luokasta ylöspäin, high end kamat ja niiden erot ovatkin varmasti varsininaisia veteen piirrettyjä viivoja, mutta perushintaluokissa laitteiden välillä on puhtaasti suorityskykyyn liittyviä erojakin. asia on näin varsinkin subbareiden kohdalla, joissa eroja löytyy soinnillisesti todella paljon.

9. Itselläni on F sarjan 12" Velodyne olkkarissani, vaihdoin tuohon kun alkoi AP niinsanotusti vituttamaan, ja voin kertoa että nykyisin on hyvä basso nimenomaan napakkuutensa ja tarkkuutensa puolesta, lisäksi tuossa on sen verran potkua että leffoissa jylisee kunnolla.
muut kaiuttimet(5kpl) ovat Wharfedale 7.2 anniversary jalustakaiuttimia, hintaluokaltaan ne kuuluvat n. 1tmk/kpl sarjaan, joten mistään high-endistä ei todellakaan ole kyse. viime syksyllä kun noita ostin olin vain rajannut budjetin tuohon, ja lattiakaiuttimet suljin pois koska tuolla rahalla sai yksinkertaisesti soinniltaan niin paljon paremmat jalustakaiuttimet, ja tiesin että subbari pitää jatkossa hankkia jokatapauksessa.

10. Loppuenlopuksi asia on kuitenkin niin että on pääasia olla tyytväinen omaan laitteistoonsa, ja senkus pidät ne yamahat. mutta väitän, että mikäli sinulla on joskus mahdollisuus käydä kuuntelemassa jossain tai tuoda kotiisi testiin no, vaikkapa Tannoyta, Chorusta tai Wharfedalen parempia kajareita, niin varmasti huomaat erot ja arvaatkin jo että kumpaan suuntaan.

1. No ei miljoonista, mutta kuitenkin useista tuhansista markoista ja se on jo aika paljon rahaa, etenkin jos ei ole vielä vakituista duunia. Olen kyllä kuunnellut varmaan paria sataa eri laitteistoa. "Hifiä" olen harrastanut noin kolme vuotta ja käynnyt kaksi kertaa hifimessuilla Helsingissä.

2. En ole ollenkaan tuolla asenteella liikkeellä. Olen kyllä kuunnellut laitteistoja joiden hinnat ovat jo yli 100000mk ja huomannut toki että paremmin ne soivat kuin ns. perus vehkeet. Kyllä minä mielelläni ottaisin laitteet jotka maksavat yli 100000mk jos ilmaiseksi saisin. Onhan sillä Ferrarillakin varmasti kiva ajella, mutta kun perus Hondallakin pääsen paikasta A paikkaa B, niin mitä turhaa rahoja tuhlaamaan moiseen. Eli ostaisin toki Ferrarin Hondan tilalle jos vain rahaa olisi kuin roskaa.

3. Aivan, mutta jotkut ostavat laitteita juuri tällä periaatteella.

4. Lueskelin vähän sieltä täältä ja periaatteessa foorumilta jäi huono maku koska siellä, aivan kuten muillakin hifi keskustelu foorumeilla oli aivan tarpeetonta mollaamista, mutta se kai kuuluu asiaan.

5. Niin näyttää olevan. Joillakin tuntuu olevan vain tarve pönkittää omaa itsetuntoaan mollaamalla toisten laitteita. ;)

6. Ehkäpä, mutta liikaa ei kuitenkaan kannata luottaa. Kokeneilla harrastajilla löytyy aina valitettavaa ihan pienistä ja joskus jopa täysin turhista asioista, johtuen heidän todella korkeasta vaatimustasostaan. Monesti on jopa niin että asia jonka jotkut kokevat todella ärsyttäväksi ei haittaa toisia ollenkaan. Minusta ei ikinä pitäisi tehdä lopullista päätöstä toisten suositusten perusteella. Toisten mielipiteitä on hyvä kuunnella, mutta lopullinen päätös pitää pystyä itse tekemään. Mielellään laitetta itse kokeilemalla. Mutta kuten sanoit, "mutta silti korvaamatonta koska ainakaan itselläni ei ole mahdollisuuksia esimerkiksi lähteä testaamaan kaikkia LCD tykkejä jotka kiinnostaisivat" ja tällöin on ehkä pakko luottaa vain ammattilaisten sanaan.

7. En minä sammakoita laskenutkaan vaan mielipiteitä.

8. Totta tämäkin, mutta kaikki eivät kuule eroja perus vehkeidenkään välillä. Miksi siis ostaa kalliimpaa? Subbareiden ja muutenkin kaiuttimien välillä on ehkä helpointa kuulla eroja, koska niiden vaikutus ääneen laitteistossa on suurin. Mutta jos laittettaisiin vertailuun 2000mk ja 15000mk maksavat CD-soittimet, niin vain todelliset "kultakorvat" kuulisivat niiden välillä eroja. Eli taas sama juttu, jos eroa ei kuule, niin miksi ostaa sitä 15000mk soitinta?

9. Tuosta subbarista voisin sanoa sen verran että, kyllä minustakin Velodynen ja REL:in subbarit ovat parhaita. Erityisesti Velodynet koska ne ovat kuuluisia todella alhaisesta säröstään. Ostaisin varmaan itsekin Velodynen tai REL:in jos vain olisi ylimääräistä rahaa. Minusta kuitenkin Choruksen Vertigo XLS subbari on sopiva vaihtoehto minulle, vaikka se ei ole mikään "huippu" subbari niin hintaansa nähden kuitenkin erittäin suorituskykyinen. Hifilehti kehui sen elementtiä ja erityisesti kykyä toistaa melko suuriakin äänenpaineita puuroutumatta. Lisäksi mittaukset kertovat hyvästä toistosta 20Hz tuntumassakin ja vieläpä särön ollessa todella alhainen. Mitäpä sitä enempää perustelemaan koska ymmärsit pointin jo varmaan. :)

10. Kuten jo aikaisen totesin, olen kuunnellut varmaan paria sataa eri laitteistoa ja huomannut että parempiakin laitteita on, mutta nämä riittävät minulle. Elämässä on paljon muutakin mihin saa rahaa kulumaan ihan tarpeeksi. Lisäksi mutsi sai kaulimellaan vakuutettua minut siitä että tähän huusholliin ei enää yhtään rotiskoa kanneta. :p
 
Re: Re: laitteistoa...

Inertialle:

Hommaan / vaihdan laitteistoa sen mukaan mistä itse omakorvaisesti pidän ja mistä löytyvät ne toiminnot mitä tarvitsen ja Yamahalta ei ole koskaan löytynyt riittävän tasoisia tuotteita.

Tarkoituksena on jo jonkin aikaa siirtyä erillisiin etusiin ja päätteisiin (Proceed / Mark Levinson tms.) mutta olen ollut varsin tyytyväinen Onkyoon ja systeemi on ollut hyvä käyttömukavuudeltaan joten en ole turhaan pitänyt hoppua.

Terveisin, Pete

PS. No nyt on sitten kotiteatterisysteemit paisuneet makuuhuoneenkin puolelle pahemman kerran: seinille ilmestynyt 7kpl. Bosen Acoustimass sarjan kuutiota ryyditettynä yhdellä Bosen passiivi sekä toisella aktiivisubbasella...


Re: laitteistoa...

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pete
olohuone:
VIDEOTYKKI Seleco 120" 16/9 100Hz juovantuplaimella
TV Sony 17" 16/9
KAIUTTIMET 5 x Martin Logan (ReQuest, Logos...)
SUBBARI Velodyne 18" 3000W
DVD Sony 7700 multireg
CD JUKEBOXI Sony 300 cd:n
LASERDISC Pioneer D925
S-VHS Panasonic FS200
DAT Technics DA10
DCC Technics DC10
VAHVISTIN Onkyon järein THX/DD...
KAAPELOINTI Monster, Cardass...
yms. yms...
--------------------------------------------------------------------------------



Noinkin huippuluokan systeemi ja Onkyon vahvistin. Miksi ihmeessa? Itse kylla olisin valinnut tuon tasoiseen systeemiin ihan muun vahvistimen. Jareimpaa Yamahaa ehka...


__________________
Skunkworks rocks!


p33l0 alert | IP

09-05-2002 22:34 WWW | Hae viestejä | Kaverilistalle

]
 
Re: Re: Re: laitteistoa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pete
Inertialle:

Hommaan / vaihdan laitteistoa sen mukaan mistä itse omakorvaisesti pidän ja mistä löytyvät ne toiminnot mitä tarvitsen ja Yamahalta ei ole koskaan löytynyt riittävän tasoisia tuotteita.

Tarkoituksena on jo jonkin aikaa siirtyä erillisiin etusiin ja päätteisiin (Proceed / Mark Levinson tms.) mutta olen ollut varsin tyytyväinen Onkyoon ja systeemi on ollut hyvä käyttömukavuudeltaan joten en ole turhaan pitänyt hoppua.


Jos on varaa viiten kappaleeseen Martin Loganin kaiuttimia niin sitten on myos varaa parempaan vahvistimeen, kuin Onkyo. Jos homaat Mark Levinsonin/Proceedin laitteet niin pakko paasta kuuntelemaan. Turha kai on edes kysya, mutta varmaan olet akustoinut huolella kotiteatterihuoneesi?


PS. No nyt on sitten kotiteatterisysteemit paisuneet makuuhuoneenkin puolelle pahemman kerran: seinille ilmestynyt 7kpl. Bosen Acoustimass sarjan kuutiota ryyditettynä yhdellä Bosen passiivi sekä toisella aktiivisubbasella...


Ala nyt viitsi... Minun logiikkaani ei mahdu millaan Bosen & Martin Loganin kaiuttimet. Bose on ihan kuraa.
 
Logan / Bose

Jos on varaa viiten kappaleeseen Martin Loganin kaiuttimia niin sitten on myos varaa parempaan vahvistimeen, kuin Onkyo. Jos homaat Mark Levinsonin/Proceedin laitteet niin pakko paasta kuuntelemaan. Turha kai on edes kysya, mutta varmaan olet akustoinut huolella kotiteatterihuoneesi?

- Ei tuo rahasta ole kiinni, sitäpaitsi ostaessani tuon Onkyon se oli (ainakin silloin) samalla myös kallein vahvistin markkinoilla.
Kuten sanoinkin mikäli (ja kun) vaihto tulee kyseeseen tulee se sitten jonnekin erillispuolen yhdistelmään...
Akustointia nyt ei sen ihmeemmin kerrostalossa tuskin kukaan pääse ruuvaamaan mutta eiköhän pahimmat värittymät ole hallinnassa.

Ala nyt viitsi... Minun logiikkaani ei mahdu millaan Bosen & Martin Loganin kaiuttimet. Bose on ihan kuraa.

- Nuo Boset ovat vain ryydittämässä DD/DTS dekooderillistä makuuhuoneen töllöä ja ovat koko/laatusuhteeltaan mielestäni ainoat jotka edes tulisivat mieleenikään.
Mitäs nyrkinkokoisia pieniä ja huomaamattomia kaiuttimia itse menisit sitten suosittelemaan?

- Pete
 
Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kameli


noi yamahan kajarit on kyllä säädyttömän huonoja suhteessa hintaan, joka on kuitenkin sen verran jolla jo oikeat hifi kajarit saisi, ja 36" tv:n hinnalla saisi jo kelvon tykinkin ostettua.
ihan vaan näin vittuillakseni.

Ihan näin lopuksi on vielä pakko kerjätä verta nenästä. :p

Jos Yamahan kajarit on niin huonoja, niin miksi sitten esim. Hifilehdessä oli omistettu kokonainen aukeama kotiteatterille joka oli rakennettu juuri Yamahan NS sarjan kajareiden ympärille. Ei luulisi että Hifilehteen kelpuutettaisiin mitään huonoa kotiteatteria.
 
Re: Re: Re: Re: millane hometheatre system do you own..!!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


Ihan näin lopuksi on vielä pakko kerjätä verta nenästä. :p

Jos Yamahan kajarit on niin huonoja, niin miksi sitten esim. Hifilehdessä oli omistettu kokonainen aukeama kotiteatterille joka oli rakennettu juuri Yamahan NS sarjan kajareiden ympärille. Ei luulisi että Hifilehteen kelpuutettaisiin mitään huonoa kotiteatteria.

No juuri siksi, että siinä testataan eri valmistajien kotiteattereihin tarkoitettuja kaiutinsarjoja. Toiset niistä soivat paremmin, toiset huonommin. Kannattaa lukea se parin sivun artikkeli ja verrata sitten niihin muihin parin sivun artikkeleihin, mitä on kirjoiteltu tässä varmaan ainakin n. vuoden ajan hifi-lehdessä.
 
Re: Re: Re: laitteistoa...

[
olohuone:
VIDEOTYKKI Seleco 120" 16/9 100Hz juovantuplaimella
TV Sony 17" 16/9
KAIUTTIMET 5 x Martin Logan (ReQuest, Logos...)
SUBBARI Velodyne 18" 3000W
DVD Sony 7700 multireg
CD JUKEBOXI Sony 300 cd:n
LASERDISC Pioneer D925
S-VHS Panasonic FS200
DAT Technics DA10
DCC Technics DC10
VAHVISTIN Onkyon järein THX/DD...
KAAPELOINTI Monster, Cardass...
yms. yms...


tuota semmosta vaan että...millä rahalla te sit niinku ostatte ruokaa?
p33l0 alert | IP

09-05-2002 22:34 WWW | Hae viestejä | Kaverilistalle

] [/B][/QUOTE]:p
 
Hifi_mies:
Lueskelin vähän sieltä täältä ja periaatteessa foorumilta jäi huono maku koska siellä, aivan kuten muillakin hifi keskustelu foorumeilla oli aivan tarpeetonta mollaamista, mutta se kai kuuluu asiaan.

Olen itse Trabantissa jäsenenä ja voin sanoa, että mikäli(hyvin harvoin) jotain suurempaa erimielisyyttä asioista foorumissa on, sekin käydään erittäin fiksussa hengessä ja faktoihin/omiin kokemuksiin nojaten. Minkäänlaista mainitsemaasi "mollaamista" tai muutakaan esim. toisen jäsenen laitteiden haukkumista ei tasan ole, ja mikäli tällaista havaitaan, muut jäsenet sekä viime kädessä sivujen ylläpitäjä Mika puuttuu asiaan. En voi juuri muuta sanoa, kuin että olet joko tsekannut väärää foorumia, tai lukenut todellakin "sieltä ja täältä", sillä sanomasi ei todellakaan pidä paikkaansa. Trabant omaa yhden Suomen parhaimmista DVD/kotiteatterifoorumeista, mitä tulee sen laadukkaaseen sisältöön ja herrasmieskäyttäytymiseen sivuilla.

http://trabant.dna.fi/forums/index.php

Luepa foorumia uudelleen ja laita muutama linkki näistä havaitsemistasi "mollaamis/haukkumis"-havainnoistasi. Jään mielenkiinnolla odottamaan...
 
Ylös Bottom