Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuihtuuko huippu PS2 pelien tuleminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lootus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lootus

New Member
Kuihtuuko huippu PS2 pelien tuleminen hetkeksi, nykyisen tulvan jälkeen?

http://ps2.ign.com/news/26973.html

Tätä listaa katsoessani (myönnettäköönkin, että se on Amerikan lista), alkoi minua huolestuttamaan tämä seikka? Listan alkupäästä löydän toki mielenkiintoisia pelejä Joista Rez, Maximo ja State of Emergency vaikuttavat tarpeeksi laadukkailta ja omaperäisiltä tyydyttämään minunkin pelimakuni. Mutta seuraavat ostamisen arvoiset pelit ovatkin listan lopussa olevat Rubu Tribe, Tenchu 3 (jos se nyt tulee loistamaan), Soul Calibur 2 (jonka ostan cubelle, kiitos sen mukavamman ohjaimen) ja Space Channel 5 (löytyy jo minulta DC:llä, mutta suosittelen muille).

Tämän listan lisäksi ainoa peli jolla on potentiaalia olla mielenkiintoinen, on juuri ilmoitettu Zettai Zetsumei, joka on tällä hetkellä suuri kysymysmerkki (mukaan lukien se, että julkaistaanko peliä edes Japanin ulkopuolella???)!

http://www.coremagazine.com/news/5394.php3

Ei niinkö, ettäkö tämän hetkisessä pelitulvassa olisi valittamista, mutta horisontti vaan ei vaikuta kovin aurinkoiselta? Mitäs mieltä muut on, riittääkö FFX pitämään teidät onnellisina monta kuukautta, vai luotatteko siihen, että vuoden sisällä tulevista huippupeleistä osa on vielä ilmoittamatta?

Marras-joulukuu on aina poikkeuksellista aikaa pelimarkkinoilla, kun tavaraa pukataan ulos hullunlailla joulusesonkiin. Muu vuosi on sitten vähän rauhallisempaa eli ei tossa mun mielestä vielä mitään huolestuttavaa ole.
Vastaava systeemihän toistuu vuosittain mm. äänilevyissä eli varsinkin Best Of/Greatest Hits yms. pakkauksia tulee läjäpäin aina jouluksi.
Toisaalta, tuntuu kyllä siltä, että Sony on tarkoituksella viivyttänyt muutaman varman hittipelin julkaisua Euroopassa ensi vuodelle kilpaillakseen paremmin uusien konsolien kanssa, mutta varmasti saadaan odottaa tälläista peliryysistä taas ensi jouluun.
Tosta IGN:n listasta puuttuu esim. uusi Colin McRae, jota on lupailtu ensi vuodeksi (ainakin Euroopassa) eli puuttuu sieltä varmasti paljon muutakin, eivätkä kaikki pelifirmat varmaankaan ole vielä paljastaneet kaikkia ensi vuoden julkaisujaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
En usko että pelien julkaisu tulee hidastumaan yhtään. Moni PS2:n on jo löytänyt kotiin ja kehittäjät tekevät pelejä entistä enemmän.

Kyllä tostakin listasta löytyy niin monta "pakko-ostos" peliä, etteivät rahat riitä mitenkään niihin kaikkiin, eli ei syytä huoleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Kyllä tostakin listasta löytyy niin monta "pakko-ostos" peliä, etteivät rahat riitä mitenkään niihin kaikkiin, eli ei syytä huoleen.

Joo, olet aivan oikeassa. En nyt oikein ymmärrä mitä täällä vaukotaan huippupelien vähyydestä, jos tuota listaa katsoo. Ja tuohonhan voi vielä lisätä ainakin sellaiset pelit kuin
MGS2, Tekken 4, Ace Combat 4 ja Xenosaga.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
En usko että pelien julkaisu tulee hidastumaan yhtään. Moni PS2:n on jo löytänyt kotiin ja kehittäjät tekevät pelejä entistä enemmän.

Enhän minä nyt PS2-pelien yleisen julkaisutahdin veikkaakkaan hiljenevän, mutta niiden ihan kirkkaimpien ideoiden/megapelien tuleminen näyttäisi rajoittuvan aikalailla tähän loka-helmikuu akselille (ja ensivuoden vastaavista ei ole kuulunut pihaustakaan). Ymmärrän myös sen hyvin, että julkaisijat tahtovat pelit joulumarkkinoille joka on pelimyynnin parasta aikaa. Mutta siitä huolimatta, suurin osa tuosta listasta näytti olevan mitäänsanomattomia lisnessipelejä tai muuten vaan mitäänsanomattomia. No ehkä pitäisi olla iloinen ettei ensivuodella näytä olevan saman vertaa mega pelejä kuin tällä vuodella, sillä joudunhan minä ainakin 6kk pois armeijaan :| mutta siitä huolimatta ei tilanne näytä kovin lupaavalta.

PS. Virtua Fighterin ja Tekkenin jätin pois jo sen takia että Soul Calibur 4 kumoaa ne minun ostoslistallani, Ace Combat taas menee niin nichemarkkinoille, että ei edes minun pelimakuuni yllä (enkä muutenkaan laske sitä megapeliksi), MGS2 on tullut jo ulos jenkeissä, joten se on jo minulle tulossa, mutta Xenosaga näyttäisi olevan ainoa täällä mainituista peleistä jolla on pienintäkään mahdollisuutta päästä minun ostoslistalleni.

Siis mitä?! Tuo listahan näyttää ainakin mun mielestä paljon paremmalta kuin nyt kuluva vuosi. ESPN X-Games Snowb. 2002, MoH: Frontline, Eve of Extinction, Jurassic Park Survival, Mat Hofman 2, The Getaway... siinä nyt muutama ensi vuoden huippupeleistä.

Nooh, tosta listasta löytyi 10 peliä mitkä ostan aika varmasti. Ja listalta uupuvat mgs2, xenosaga, ace combat 4 ja zero.

Heitetään yleinen kysymys: Miksi kuihtuisi?
Pelintekijöille, isoille firmoille laadukkaat hittipelit ovat rahasampo ja paskoista/keskinkertaisista peleistä ne eivät saa hyvää mainosta eikä pelejä näin mene kaupaksi. Ja mikään firma ei menesty, jos ei panosteta "huippupelin" suunnitteluun, joten hittejä tulee kyllä...

Ja onhan niitä MEGAhittejä nytkin: GT3, Pro Evolution Soccer. Tulossa: Metal Gear Solid 2, Final Fantasy, Tekken 4, Soul Calibur 2 jne.
Ja CODEMASTERSilta(Driverin tekijöiltä) tulossa varma hitti STUNTS, jonka jälkeen tuossa 2002 loppupuolella pitäisi tulla PS2-pankin räjäyttäjä DRIVER 3...miettikääpä tuota peliä mielessänne, huh huh!

Ja lisää odottamattomia huippupelejä tyyliin GTA3 tippuu varmasti aika ajoin...suotta hätäillään.

No sun pelimakuas en tiedä mutta kyllä sieltä helvetin hyviä pelejä näyttää olevan tulossa. Ehkä niitä ei vaan oo hypetetty niin paljo ku nyt tulevia ja menneitä huippupelejä (FFX, MGS2, GT3, GTA3 jne.). Uskon että tulet yllättymään vielä iloisesti kun seuraavaa vuotta mennään eteenpäin.

Mitaan takeita ei ole, etta julkaistaan, vaikka listoilla nakyisi. Voi hyvinkin olla mahdollista joitakin peleja ei vain julkaista, vaikka peli olisi jo lahes valmis.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lootus
PS. Virtua Fighterin ja Tekkenin jätin pois jo sen takia että Soul Calibur 4 kumoaa ne minun ostoslistallani, Ace Combat taas menee niin nichemarkkinoille, että ei edes minun pelimakuuni yllä (enkä muutenkaan laske sitä megapeliksi), MGS2 on tullut jo ulos jenkeissä, joten se on jo minulle tulossa, mutta Xenosaga näyttäisi olevan ainoa täällä mainituista peleistä jolla on pienintäkään mahdollisuutta päästä minun ostoslistalleni.

Noilla ostoperusteilla tulet ainakin säästämään rahaa.
Ensivuonna on ainakin Euroopassa odotettavissa huomattavasti suurempi määrä hyviä ja huippupelejä kuin tänä vuonna. Itseasiassa tämä vuosi oli varsin köyhä pelien suhteen aivan viimeistä neljännestä lukuunottamatta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton

Noilla ostoperusteilla tulet ainakin säästämään rahaa.
Ensivuonna on ainakin Euroopassa odotettavissa huomattavasti suurempi määrä hyviä ja huippupelejä kuin tänä vuonna. Itseasiassa tämä vuosi oli varsin köyhä pelien suhteen aivan viimeistä neljännestä lukuunottamatta.

Ongelma ei ole niinkään raha, kuin aika jota on käytettävissä pelaamiseen! Plus se, kun totuttelee vain parhaista parhaimpiin peleihin, niin ei edes vain vähän riman alle jäävät pelit kelpaa.

Ja siihen Corcan juttuun, niin muut varmaan tajusivat, että tappelu peleissä on Tekken 4 ja Virtua Fighter 4 tulossa, joten sitten menee helposti Soul Calibur 2:sikin neloseksi =D Kun täällä kirjoittelee noista sekaisin viesteissään =)

Jos miettii että maailmalla on nyt jotain 22 MILJOONAA PS2:sta ja lisää menee kokoajan, niin kyllä siihen massaan kannattaa muutamaa hittipelia tehdä. Potentiaalinen voitto on hyvin monin kertainen GC:een ja XBOX:iin verrattuna.
--
Nib

Ylös Bottom