Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuka muka pelaa normi X/Y-akseleilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PaavoGold
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kuka muka pelaa normi X/Y-akseleilla?

Invertillä "lentokonepelit" ja räiskintäpelit "normaalisti", enhän mä nyt helvetti oikeestikkaan osota aseella ylös ja sillon se meneekin alas.

Pelkästään looginen juttu IMHO.

Radikus sanoi:
Invertillä "lentokonepelit" ja räiskintäpelit "normaalisti", enhän mä nyt helvetti oikeestikkaan osota aseella ylös ja sillon se meneekin alas.
Et sä tattiakaan ylös nosta, sä työnnät sitä eteenpäin. Kuvittele siihen sun aseeseen tatti päälle - mihin suuntaan se osoittaa kun työnnät sitä tattia eteenpäin? Tai kuvittele että pääsisit oikeasti mechan puikkoihin - eikö tuntuisi luontevalta ohjata sitä kuin lentokonetta, eli sauvasta/ratista/whatever työntämällä mecha kallistuisi eteenpäin ja tähtäyspiste laskisi? Mun mielestä ainakin. Ja mun mielestä on kaikkea muuta kuin loogista että käytetään eri ohjausta riippuen siitä, onko ohjattava objekti maassa tai ilmassa. Entä kun se pystyy molempiin? Heti kun se kohoaa sentinkin maasta niin tähtäys pyörähtää päinvastaiseksi? :confused:

Konsolipelit aina invertillä, pc:llä normisäädöt.

Eikös tästä ole jo useampikin polli tehty? Noh, vastataan nyt uudestaan.

Joskus menneinä aikoina olin fanaattinen invertin kannattaja. Sitten tuli vastaan peli, jossa ei inverttiä ollut. Sen vuoksi piti opetella ns. normiohjaus, enkä sitten myöhemmin nähnyt enää mitää syytä vaihtaa takaisin invertiin. Molempi parempi, mutta tällä kertaa kävi nyt näin.

Yleensä tulee pelattuu sillä mikä sattuu olee päällä,kun pelin alottaa. Ainahan siinä menee hetki harjotellessa että muistaa kumpi siinä on käytössä. :D

PaavoGold sanoi:
No mutta: Kumpi parempi (normaali vai käänteinen), vai haltsaatko molemmat saman veroisina? Mistä olet oppinut/tottunut jompaan kumpaan configuraatioon?
Normaalia käytän aina kun mahdollista ja joskus jopa lentelypeleissä. Invertti ei tosin tuota pienen totuttelun jälkeen ongelmia. Näin olen tainnut pelata Quaken ajoista, jolloin taisi invert-ohjausmahdollisuus tulla fps-peleihin muutenkin.

Ylös Bottom