Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

Vastaus: Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

Kertokaahan kokemuksia etämyyntinä myydyn tuotteen palauttamisesta. Tarkemmin, kuuluuko asiakkaan maksaa kaupan purkaantuessa postikulut, jotka ovat aiheutuneet tuotteen lähettämisestä myyjältä asiakkaalle. Se on selvä, että asiakkaan ei tarvitse maksaa palauttamisesta aiheutuvia postikuluja, mutta tuo edellinen pointtini jää täysin tulkinnan varaan.

"Yritys vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuvista kuluista. Jos kauppa peruuntuu, etämyyjän pitää palauttaa tuotteen hinnan lisäksi tavanomaiset toimitus- ja palautusmaksut" (kuluttajavirasto.fi)

"Yritys ei voi vaatia kuluttajaa maksamaan normaaleja postimaksuja kaupan peruuntuessa tai monimutkaistaa palautusprosessia yrityksen omilla käytännöillä" (kuluttajavirasto.fi)

Tulkitahan voi miten haluaa ja maanantainahan tuo selviää yhdellä puhelulla, mutta kun on sopivasti viikonloppu niin ajattelin vielä kysyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

Nyt tuli sitten itsellenikin eteen pienen pieni kuluttajansuojalakiin liittyvä kysymys.

Ostin kaksi viikkoa sitten rannekellon (hintaluokka ~200euroa).
Kellossa on ohjekirjan mukaan naarmuuntumaton ja särkymätön lasi, mutta tänään huomasin, että näyttölasin alareunassa on selvä railo.
Kelloa ei ole kolhittu, joten miten tästä eteenpäin?

Takuu-kuitti mukaan ja vaatimaan uutta lasia ilmaiseksi, vai jotain ihan muuta?
Millä voin todistaa, ettei railoa ole itse aiheutettu?
Riittääkö periaatteessa muutoin täysin uutta vastaavan kuntoinen kello?

Käytännössähän tuon railon pitäisi mennä suoraan takuuseen.
 
Vastaus: Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

No jos kellon tavallisesti heikkoa lasia kehutaan naarmuuntumattomaksi ja särkymättömäksi niin kyllä sitä kai sopii myös odottaa. Ja on vielä vain pari viikkoa vanha niin ei kyllä pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Tietenkään et voi todistaa ettetkö olisi hakannut sitä vasaralla, mutta ei liikekään voi todistaa että olisit. :p
 
Vastaus: Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

mä ostin ray banit ranskasta, puol tuntia päässä ja sanka irtos, italialaista laatutyötä kuten odottaa saattaa.
 
Vastaus: Kuluttajansuojalaki (kysymykset ja tiedustelut)

Minullekin kelpaisi tuollainen vikalähetys. :p


Tilasin Epsonin tulostimen(siskon pojalle lahjaksi) oli puoleen hintaan n100 toimituksen kanssa ja tilalle tuli tämä:

DTK Tietokoneet

Takuuta ei voitu myöntää.

Ja siis olen tilannut aikas paljon Anttilasta tavaraa parin viime vuoden aikan(mutsin nimellä) niin tuo ns. kanta-asiakas etu =)
 
Ylös Bottom