Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikoo-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

On noita pelejä jotka vaativat ehdottomasti kovalevyn, ei tosin pelatuimpien nimikkeiden joukossa, mutta esimerkiksi ainakin Football Managerit kuuluvat ryhmään joiden toimiminen vaatii kovon. Myös, kuten onkin jo mainittu tässä ketjussa, latausajat ovat lyhyempiä kovollisella mallilla useissa peleissä.

Eikä muistikortille tosiaan mahdu juuri mitään, esimerkiksi minulla on boksin kovalevykin melkein täyttynyt jo pelkkien pelitallennusten ja lisärien takia. Arcade-malli ei ole kovin pitkäikäinen ratkaisu jos aikomuksena on hankkia ajanmittaan melko paljon pelejä.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Ei sitä kovalevyä ole pakko hankkia, itelläni on vajaa neljäkymmenen pelin savetukset ja tuosta pikkuisesta muistikortista on mennyt vajaa neljäsosa.

En olekaan sanonut että sitä olisi PAKKO hankkia, mutta helvetin järkevää se on.
Varsinkin jos on netti, niin jossain vaiheessa demot yms. tauhkat alkaa kiinnostamaan.

Ja sitten jos on HD telkka, niin eikun kauppaan ostamaan Componentti/HDMI johtoa, ja sitten huomaakin, että on jo premiumin hinta laitettu, eikä ole edes kovalevyä.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Eikä muistikortille tosiaan mahdu juuri mitään, esimerkiksi minulla on boksin kovalevykin melkein täyttynyt jo pelkkien pelitallennusten ja lisärien takia..

Ha ha. Kuten jo edellä mainittu, pelitallennukset vievät muutamia megoja. Lisäosat ovat aivan oma maailmansa ja eivät ole millään tavalla pakollisia. Kunnon lisäosia ei edes monessa pelissä ole (ei sekoiteta näitä DLC).

Arcade-malli ei ole kovin pitkäikäinen ratkaisu jos aikomuksena on hankkia ajanmittaan melko paljon pelejä

Puppua. Jos ostat pelejä kaupasta ja et ole ajatellut mitään Oblivionin lisäosien ostamista, on Arcade erittäin oiva ja pitkäikäinen ratkaisu.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

osta suosiolla premium
on mullaki kovalevyllä ainoastaan jotai 4gb jäljellä, esim. ninja gaiden blackin oon latannu
kyllä sitä kovalevyä vaan tarvitsee, arcade nyt on vaan sellainen halpa malli pienille lapsille :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Ha ha. Kuten jo edellä mainittu, pelitallennukset vievät muutamia megoja. Lisäosat ovat aivan oma maailmansa ja eivät ole millään tavalla pakollisia. Kunnon lisäosia ei edes monessa pelissä ole (ei sekoiteta näitä DLC).

Esimerkiksi Football manager 2007 pelin tallennukset vievät lootan kovalevyllä tällä hetkellä 1,5 gigaa, joten ei yhdellä muistikortilla kovin pitkälle tuossa pääsisi.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

On muuten erittäin typerää että tuohon on tungettu mukaan vain tuo komposiittikaapeli. Saisi edes komponenttikaapeli olla mukana.

Tavallaan, mutta juurikin noiden lisävarusteiden poisjättäminen on saanut hinnan jo alle 200 euron. Vertailupohjaa antaa se, että muistaakseni mihinkään PS3-pakettiin ei sisälly komposiittipiuhan lisäksi muuta edes HD-kuvaan pystyvää kaapelia - hintaa on kuitenkin tuplasti Arcadea enemmän. Pron ja Eliten mukana tulee onneksi komponenttikaapelit ja Elitessä on myös HDMI-piuha.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Mä olen harkitsemassa Arcaden ostoa muutaman syyn takia:

1) HDMI-liitäntä
2) Falcon

Vaikka omassa Xenon koneessa onkin Talismoonin Whisper Fan, niin ei se ole hiljainen. Voisi tehdä vaikka tosta vanhasta Xenon-koneesta Live-koneen lisäsisällön latausta varten ja modata uus Arcade ja tehdä siitä offline-koneen vain pelaamista ja HD-DVD -leffoja varten.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Mä olen harkitsemassa Arcaden ostoa muutaman syyn takia:

1) HDMI-liitäntä
2) Falcon

Vaikka omassa Xenon koneessa onkin Talismoonin Whisper Fan, niin ei se ole hiljainen. Voisi tehdä vaikka tosta vanhasta Xenon-koneesta Live-koneen lisäsisällön latausta varten ja modata uus Arcade ja tehdä siitä offline-koneen vain pelaamista ja HD-DVD -leffoja varten.


Siis oletatko että se Falcon on ratkaisevasti hiljaisempi kuin aikaisemmat mallit?
Jos, niin metsään menee.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

En olekaan sanonut että sitä olisi PAKKO hankkia, mutta helvetin järkevää se on.
Varsinkin jos on netti, niin jossain vaiheessa demot yms. tauhkat alkaa kiinnostamaan.

Ei se ole järkevää, jos sitä ei tartte. Se on täyttä turhuutta siinä vaiheessa jos ei ole mitään mihin sitä käyttäisi. Demoihin en koske, lisäsisältöä en osta enkä lataa ja vanhoja pelejä varten on 100 prosenttisen yhteensopiva vanha boksi.

Ja sitten jos on HD telkka, niin eikun kauppaan ostamaan Componentti/HDMI johtoa, ja sitten huomaakin, että on jo premiumin hinta laitettu, eikä ole edes kovalevyä.

Ei jole, minä ostin piuhani kolmannelta osapuolelta eikä niihin parempiin lakuihin ole mennyt edes kolmannesta siitä, mitä MS nyhtää virallisesta kaapelista.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Esimerkiksi Football manager 2007 pelin tallennukset vievät lootan kovalevyllä tällä hetkellä 1,5 gigaa, joten ei yhdellä muistikortilla kovin pitkälle tuossa pääsisi.

Tosin, eikös yllä todettu että Wussball Manager on sellainen peli, joka vaatii pakosti kovalevyn? Savetuksia sille ei paljoa tule jos sitä ei saa edes käyntiin. Kuitenkin ovat vielä hyvin harvinaisia nuo pelit, jotka sen kovalevyn vaatii.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Ei se ole järkevää, jos sitä ei tartte. Se on täyttä turhuutta siinä vaiheessa jos ei ole mitään mihin sitä käyttäisi. Demoihin en koske, lisäsisältöä en osta enkä lataa ja vanhoja pelejä varten on 100 prosenttisen yhteensopiva vanha boksi.



Ei jole, minä ostin piuhani kolmannelta osapuolelta eikä niihin parempiin lakuihin ole mennyt edes kolmannesta siitä, mitä MS nyhtää virallisesta kaapelista.

Ja jos nyt vähänkään olet mukana, niin tajuaisit että tässä ollaan annettu ketjun aloittajalle niitä vinkkejä eikä sulle.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Ja jos nyt vähänkään olet mukana, niin tajuaisit että tässä ollaan annettu ketjun aloittajalle niitä vinkkejä eikä sulle.

Jos nyt olet vähääkään mukana tai edes selvinpäin, niin tajuat minun jutut on ihan yhtä hyvää tai huonoa vinkkiä aloittajalle kuin sinunkin. Vertaa: Sanot että "Premium on hyvä, koska..." ja minä sanon "Arcade on hyvä, koska...", sisällöllisesti ne on yhtä anteliaita aloittajalle kumpikin ja yhtä hyödyllisiä. Aloittaja ei ole antanut mitään henkilökohtaista preferenssiä sille, että mitä hän haluaa konsolillaan tehdä ja mitä toivoo, joten omakohtaisten kokemusten ja esimerkkien avulla yritän selvittää tässä että miksi muiden ihmisten tarjoamat näkemykset eivät ole niin yksioikoisia.

Tästä threadista voidaan tehdä huutoäänestys, toisaalta voidaan myös yrittää antaa jotakin näkemyksiä. Jälkimmäisessä tapauksessa tästä ketjusta ehkä tulee olemaan myös jotakin hyötyä.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Ja jos nyt vähänkään olet mukana, niin tajuaisit että tässä ollaan annettu ketjun aloittajalle niitä vinkkejä eikä sulle.

Ja jos nyt vähänkään olet mukana, niin tajuaisit että Twinklestä on ollut OP:lle enemmän hyötyä kuin sinusta ja on vain suotavaa että käyttää itseään esimerkkinä. EDIT. kesti liian kauan lähettämisessä, Twinkle ehti puolustaa itseään jo ilman minua.

Minuakin kiinnostaa konsoli ja voisin ostaa sen 200 vaikka henk.koht. vain Mass Effect ja GeoW2 kiinnostavat ja jos GeoW2 julkaistaan myös PC:lle vain Mass Effect. Jos saan samat pelit tai parempia PC:lle tai PS3:lle, ostan varmasti pelin niille joten itse en tulisi demoja koneelle ostamaan ja satavarmasti myös GTA IV tulee pyörimään PS3ssa ihan vain jo sen takia että PS3 on luotettava, XO ei (siis raudaltaan). En ihan kauheasti arvostaisi sitä että juuri aloittaessani GTA:ta (tai ihan mitä tahansa multiplattaria) XO antaa minulle kauniin RROD:in.

Liveä en tarvitse, sillä IMO vain idiootti maksaisi lagisesta peliyhteydestä kun PS3:lla on tarjota lagitonta ja parempaa ilmaiseksi, miinuksena olkoon ladattavan krääsän vähyys, mutta sepä ei haittaa kun tuollaiset minipelit ja lisät ei juuri kiinnosta.

Toki voi ehdottaa jotain peliä minulle vaikka pm:nä jos luulette että kiinnostaisi, kunhan se ei ole FPS, paitsi jos sitä ei saa PC:lle ja HUOM tukee hiiri/näppäimistö-yhdistelmää. Minua kiinnostavien pelien vähyys yllättää. Pitäisi varmaan vielä odottaa vuosi tai kaksi kunnes ostamisen arvoisia pelejä olisi ainakin 3. Siis suositelkaa pelejä.

PS3:sen uskalsi ostaa jo pelkästään sen takia että sille oli tulossa GT5, MGS4, FF XIII, GoW3 sekä monia muita jatko-osia. XO:lle taas en oikeasti osaa nimetä kuin yhden minua kiinnostavan sille yksinoikeudella tulleen pelin. Tulevia pelejä olen seurannut eikä yksikään kiinnosta minua, paitsi jos nyt päättävät tehdä Star Oceanin XO:lle ja ilman seuraavaa Tales of -peliä pystyisin elämään.

Ehkä kysynkin lähinnä kannattaako ostaa konsoli vain yhden pelin takia? Onko Mass Effect niin hyvä? Pidin KOTOReista vaikka kumpikaan ei all-time suosikiksi ole noussut ja Mass Effectin teema kiinnostaa.

EDIT2. En trollaa, tosissani, vaan lähinnä kysyn kannattaako konsoli ostaa vain yhden pelin takia. Oli muutenkin parempi kysyä täällä kuin Mass Effect -otsikon alla kun sieltä saisi tod.näk. vähemmän objektiivisia vastauksia. Kuten viestissäni tulee ilmi, microsoft ei ole se rakkain yritys, mutta tämä inho/paheksunta/viha johtuu lähinnä käyttöjärjestelmistä eikä konsoleista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Ehkä kysynkin lähinnä kannattaako ostaa konsoli vain yhden pelin takia? Onko Mass Effect niin hyvä? Pidin KOTOReista vaikka kumpikaan ei all-time suosikiksi ole noussut ja Mass Effectin teema kiinnostaa.

Provoosi muuten tarttumatta, Mass Effect tulee PC:lle keväällä.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Provoosi muuten tarttumatta, Mass Effect tulee PC:lle keväällä.

Provot jätän teille, itseäni ei konsoli ole kiinnostanut minua kiinnostavien pelien vähyyden takia.

Vaikka omistan ne kaksi muuta konsoli, ei se tarkoita sitä että vihaisin XO:ta. Ei. PS3:sen verkko-ominaisuuksien paremmuutta tuskin tarvitsee minun selitellä kun olet varmasti kuullut sitä jo kehittäjiltä kyllästymiseen saakka. Käytetään tunnettua tehokeinoa: Kuvitellaan että PS3 ja sen vapaa verkkoympäristö on demokratia ja XO ja sen Live diktatuuri, jota johtaa microsoft. Siinä missä PS3sen verkossa kaikilla on oikeus tehdä mitä tahtoo, haittapuolena on juuri se kun ketään ei käsketä tekemään mitään jolloin tehokkuus kärsii, XOn leirissä taas pelataan microsoftin säännöillä eikä niistä jousteta ja joitain yhtiöitä uhkaillaan että tekevät pelinsä laitteelle tai jopa jo lisäsisällöstä. Siinä missä tämä diktatuuri lupaa paljon jättää se myös luvatessaan kertomatta paljon (lähinnä haittapuolista).

Tosin syy siihen miksi XOlla on enemmän sisältöä, vuoden etumatkan lisäksi, on Sonyn haluttomuus tehdä asialle mitään. Veikkaan että jos annettaisiin pienille yhtiöille tai yksilöille työkalut ja mahdollisuus tehdä pelejä, olisi niitä myös enemmän. Tämä ei tietenkään riittäisi vaan pitäisi tarjota rahallisen vastineen lisäksi myös kannustusta ja mahdolliseti apua. Sony on vain turhan hidas tajuamaan sitä että casual-pelaajat tykkäävät minipeleistään ja ladattavasta sisällöstään, ilmeisesti Sony uskoo vielä hc-pelaajiin, not. Jätin liiankin provoavaksi, mutta kun on perjantai-ilta ei rehellisesti sanottuna kiinnosta. Unohtakaa tuo sisältöön liittyvä huuhaa vaan keskittykää Sonyn verkkopalvelun avoimuuteen ja microsoftin vastaavan sääntöihin, määräyksiin ja kieltoihin.

En ollut tuollaisesta, siis sellaisesta että Mass Effect olisi tulossa PC:lle kuullutkaan, saisiko vaikka lähteen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Siis oletatko että se Falcon on ratkaisevasti hiljaisempi kuin aikaisemmat mallit?
Jos, niin metsään menee.

Jos ei ole, niin sitten täytyy hankkia pari 80mm hiljaista tuularia ja veistää ne sopimaan paikalleen. Sen jälkeen vielä kun syöttää niille jatkuvaa 12V niin hyvä tulee.

Toi Talismoon pitää ärsyttävää vouaamista ja se johtuu ilmeisesti siitä, että toinen tuulari käy hitaammin kun toinen ja se luo äänen huojuntaa mikä kuuluu selvästi.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Kaveri pyysi apua ongelmaan ostaisiko arcaden vai pron, ja konsolisodalla ja huutoäänestyksellä meinasitte lähteä auttamaan miestä mäessä?

Mutta asiaan... tuohon on hiukan vaikea vastata kun et kerro enempää, eli paljonko pelailet, kiinnostaako Live jne.. mutta itse voin kertoa että on julkaisussa ostettu Premium, sitä ennen Playstationeilla 9 vuotta tuli pelailtua, enkä tiennyt ladattavista demoista, lisäsisällöistä verkkopeleistä juuri mitään.

Nyt boxi ollut reilu 2 vuotta käytössä ja Livessä on vietetty satoja tunteja, ja latauksia Marketplacelta on n.350kpl että ainakin itse olisin jäänyt paljosta paitsi Arcadella, mutta toisaalta eihän sellaista osaa kaivata jollei paremmasta tiedä, varmasti olisin pelannut yhtä innoissani GoW:ia ja Oblivionia vaikka olisi ollut pelkkä muistikortti konsolissa kiinni... Mielenkiintoiset demot olisi saatu lehtien mukana, ja videoita katsottu gametrailerssissa, verkkopelit olisivat tuntuneet kaukaisilta PC-miesten jutuilta. Miinuspuolella olisin tietysti menettänyt järkeni valon odottaessani esim. Shivering Islesiä jonkin GOTY paketin mukana.

Mikäli nettiyhteys löytyy ja haluaa ladata (ilmaiset) demot ja videot suoraan konsoliin tai on valmis maksamaan suosikkipeleihinsä mahdollisesti saatavasta Extrasta joka vaihtelee valtavista pelialueista joiden kiertäminen kestää kymmeniä tunteja, pariin autoon autopeleissä tai jos verkkopelaaminen kiinnostaa n.40e gold vuodessa ja harvoin se häiritsevästi lagittaa, ja sehän riippuu pitkälti yhteydestä, niin ehdottomasti Pro. Jos taas tuntuu että viime genissä kaikki oli täydellistä, eikä muutoksia kaipaa niin Arcade.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Menee vähän OT, mutta mistä saa livee 12kk tolla n.40 hinnalla?:confused:

CDON:ssa oli justiinsa tarjous 10:llä 3kk... en tiedä onko enää, eikä jaksa tarkastella, mutta luulisi että vastaavia tarjouksia löytyy muualtakin. Play-asiasta saa myös halvalla. Kyllä sen tuohon hintaan saa melko vaivattomasti kun vähän seurailee tarjouksia.
 
Ylös Bottom