Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Nikoo-

New Member
http://www.gigantti.fi/is-
bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_ViewProductCompare-Add;pgid=
D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000RHYR0ekw

Vähän pitkä linkki mut whateva.

Noniin itse asiaan! Elikkä huomasin että Xbox360 arcade on massiivisesti halvempi kuin premium.

Olen ajatellut ostaa xbox:in ja tuossa olisi nyt todella hyvään hintaan , mutta kysymys on : Onko arcade koneesta mihinkään.

Kumpi teidän mielestänne kannattaisi ostaa Arcade vai Premium?


ARCADE VS PREMIUM:rolleyes:
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

no se varmasti riippuu mitä sillä teet, pelaamaan pystyt arcadellakin mutta demoja on turha latailla saatika muutakaan krääsää.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Enpä kyllä pahemmin ole meinannut demoja ladata. Määrittele "muut krääsät".

Arcadessa minipelit houkuttelevat aika lailla... Kunhan kaikki tarvittavat Live palvelut toimivat ja muut on ok nii kyllä arcade oisi minulle hyvä valinta...

Meinasin nyt jonkun aikaa pelailla C&C Tiberium Warsia ja Haloa
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Premiumi olis kyllä mun mielestä fiksumpi hankinta. Olisi sitten sitä tilaa minne lataa niitä arcade pelejä.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Itse ainakin olen ollut täysin tyytyväinen pro:n hankkimiseen jo pelkästään noiden demojen lataamisen takia. Moni ennen kiinnostanut peli on pudonnut ostoslistasta pois kun huomannut niiden olevan täyttä tuubaa demojen perusteella :eek:. Melko pieni tuo lisäinvestointi kuitenkin on.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Jos on varma, ettei halua ladattavaa sisältöä, niin sitten kovalevyllinen premium on turha. Esim joissain peleissä voi ladattavat karttapaketit olla niin isoja, että ilman kovalevyä ne voi unohtaa - en tiedä voiko niitä muutenkaan pelata ilman kovoa... Pikkuveljellä on toisaalta arcade (tai siis core) ja hän on pärjännyt hyvin ilman kovalevyä, mutta ei latailekaan yhtään mitään. Tuo muistikortti mikä tulee arcadessa on just sen kokoinen, että siihen mahtuu useamman pelin tallennukset mutta ei juuri muuta.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Jos kiinnostaa, niin mulla on alkuperäinen 20Gt kiintolevy ylimääräisenä. Meinasin et olisin itsekin Arcaden hommannut, mutta en ole koskaan jaksanut ja on hyllyssä tyhjänpanttina. Laita YV:tä jos kiinnostaa.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Jos vähänkin enemmän pelailee, niin Arcade on huono ostos.
Jossain vaiheessa kuitenkin se kovalevy pitää hankkia, joten miksei heti?
Tulee halvemmaksikin.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Jos vähänkin enemmän pelailee, niin Arcade on huono ostos.
Jossain vaiheessa kuitenkin se kovalevy pitää hankkia, joten miksei heti?
Tulee halvemmaksikin.

Ei sitä kovalevyä ole pakko hankkia, itelläni on vajaa neljäkymmenen pelin savetukset ja tuosta pikkuisesta muistikortista on mennyt vajaa neljäsosa. Ei menisi sitäkään jos ei pelaisi Forzaa, mutta se popsii 30 megaa koko palikasta. Valtaosa arcadepeleistä on niin pieniä, että niitä menee kortille vaikka kuinka monta siitäkin huolimatta että sitä käyttää myös pelien tallettamiseen, etenkin kun jo pelatut pelit saa heitettyä mäkeen.

Itse omistan kovalevyn, mutta sitä en ole vielä tarvinnut kertaakaan enkä tällä, suhteellisen aktiivisella pelitahdillani tule tarvitsemaankaan vielä pariin vuoteen jos sama meininki jatkuu. Jos ei lataa demoja tai eikä se "lisäsisältö" kiinnosta, niin ilman kovalevyäkin pärjää mainiosti.

Pelkkään pelaamiseen näkisin, että Arcade on just omiaan ja mokoma vekotin lämpiääkin selvästi vähemmän kun siinä ei kovoa ole.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Arcade on hyvä ostos ja ensikosketus Xbox 360:een alle 200 euron hinnalla, mutta tosiaan kovalevyä ja HD-kaapeleita (mukana komposiittikaapeli) siitä ei löydy. Sopii kuitenkin mainiosti esimerkiksi perhekäyttöön, jossa konsoli ei ole kiinni LIVEssä eikä ehkä HD-telsua ole vielä hankittu. Mukaan tulee myös 5 Xbox LIVE Arcade -peliä ja langaton ohjain. Kannattaa muistaa, että sen voi myös päivttää hankkimalla siihen isomman kovon tai paremmat kaapelit.

Jos konsolin aikoo liittää verkkoon ja ladattava lisäsisältö/Arcade-pelit kiinnostavat + HD-telsukin on jo hankittu, tuo perusmalli 70-80 euroa kalliimpana (suositushinta 279) sopii ehkä paremmin. Sillä voi pelata myös ensimmäisen Xboxin pelejä LIVEstä ladattavan emulaattorin avulla tai hakemalla jotkut pelit suoraan Xbox Originals -palvelusta.

Xbox 360 -konsolipakettien erot
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Itsekin olen miettinyt X-lootan hankkimista vain Forzan takia ja en näe mitään syytä hankkia Prota.

Arcadeen ei tarvisi ostaa, kuin HDMI-piuha ja siinä se, kun tuolle muistikortille näemmä mahtuu enemmän, kuin tarpeeksi pelitalletuksia.

Eli jos on varma, ettei kiinnosta latailla demoja tai kuluttaa rahaa DLC:hen, niin osta vaan se Arcade, vaikka täältä.
 
Vastaus: Kumpi kannattaa?

Arcade on hyvä ostos ja ensikosketus Xbox 360:een alle 200 euron hinnalla, mutta tosiaan kovalevyä ja HD-kaapeleita (mukana komposiittikaapeli) siitä ei löydy. Sopii kuitenkin mainiosti esimerkiksi perhekäyttöön, jossa konsoli ei ole kiinni LIVEssä eikä ehkä HD-telsua ole vielä hankittu.

On muuten erittäin typerää että tuohon on tungettu mukaan vain tuo komposiittikaapeli. Saisi edes komponenttikaapeli olla mukana.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Arcaden ja Pron hintaero on niin mitätön että kannattaa ehdottomasti ottaa kovollinen malli:

1) Kovolle mahtuu varmasti ladattavat pelien lisäpalikat - niitä on myös ilmaisia!
2) Demot ovat oikeasti kiva juttu
3) Prossa tulee mukana komponenttikaapeli, jolla pärjää ihan varmasti
4) Jotkut pelit hyödyntävät kovoa välimuistina, peli toimii sutjakammin
5) Prossa taitaa tulla enemmän lisätarvikkeita, ainakin kuulokemikki
6) Jossain paikoissa (verkkokauppa) myydään pro-paketteja jossa tulee hittipeli mukana, hinta-hyötysuhde on lyömätön

Kyllähän noita perusteluja piisaa. :)
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Kyllähän niitä piisaa.

1) Harvat lisäpalikat ovat ilmaisia? Eivät mielestäni ole 70:n arvoisia
2) Ei ne demot oikeasti ole niin kiva juttu, ilmankin pärjää
3) Jos koneessa on HDMI-paikka, niin tuskimpa kukaan käyttää komponenttia = turha
4) Näytäs mitkä pelit ja kuinka näkyvästi ne pelit sitten toimivat. Eivät mielestäni ole 70:n arvoisia
5) Turhia tuommoiset, jos ei aio pelata Livessä.
6) Rahaa se on sekin. 199 hintalappu Arcadelle on myös lyömätön.

Arcaden ja Pron hintaero on niin mitätön että kannattaa ehdottomasti ottaa kovollinen malli:

1) Kovolle mahtuu varmasti ladattavat pelien lisäpalikat - niitä on myös ilmaisia!
2) Demot ovat oikeasti kiva juttu
3) Prossa tulee mukana komponenttikaapeli, jolla pärjää ihan varmasti
4) Jotkut pelit hyödyntävät kovoa välimuistina, peli toimii sutjakammin
5) Prossa taitaa tulla enemmän lisätarvikkeita, ainakin kuulokemikki
6) Jossain paikoissa (verkkokauppa) myydään pro-paketteja jossa tulee hittipeli mukana, hinta-hyötysuhde on lyömätön

Kyllähän noita perusteluja piisaa. :)
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Jos kovalevyä ei heti alkuun hommaa, saattaa tuo kaduttaa myöhemmin, jos eteen tuleekin peli, joka vaatisi kovalevyn käyttöä (edes osittain, kuten esimerkiksi Halo tai Burnout Paradise). Myös lisäsisältö voi joskus houkuttaa pahasti.

Toisaalta kiintolevyn voi ostaa aina myöhemminkin, jos ei heti alkuun ole rahaa ja houkuttaisi päästä eeppisten pelikokemusten makuun heti eikä hetken päästä. Tosin taitaa tulla hitusen kalliimmaksi moinen strategia.

Liven ahkerille käyttäjille kovalevy on kuitenkin käytännössä pakollinen.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Eikä unohdeta sitä mahdollisuutta että entinen 360 leviää.. Olen itse ainakin tyytyväinen että tuo halvempi mahdollisuus on olemassa, voin laittaa vanhan kovon siihen uuteen arcadeen joka kaiken lisäksi on vielä mallia falcon. <3 Ihanaa. Eli vanhan rikkoutumista odotellessa. Myyntiin vaan vanha, saksaan en TODELLAKAAN ala lähettelemään "vehkeitäni".. :D
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

4) Jotkut pelit hyödyntävät kovoa välimuistina, peli toimii sutjakammin

En ole muuten huomannut mitään käytännön eroa yhdenkään pelin kanssa ennen ja jälkeen kovon. Olisi mielenkiintoista tietää että mitkä pelit oikeasti tuota käyttää ja miten.

5) Prossa taitaa tulla enemmän lisätarvikkeita, ainakin kuulokemikki

Mutta kumpaankaan vehkeeseen ei olla laitettu virallista patterisettiä mukaan vaan se täytyy ostaa erikseen. Melko nerokasta sinänsä, että kummassakaan ei tarjota sitä ainoata oikeasti tarpeellista lisähärpäkettä mukana.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Jos kovalevyä ei heti alkuun hommaa, saattaa tuo kaduttaa myöhemmin, jos eteen tuleekin peli, joka vaatisi kovalevyn käyttöä (edes osittain, kuten esimerkiksi Halo tai Burnout Paradise). Myös lisäsisältö voi joskus houkuttaa pahasti.

Minulle kävi sillä tavalla, että se kadutti myöhemmin kun lopulta sen kovon hommasin. Kaikki tahot sitä hypetti ja juhlisti joten lopulta sen hommasin, mutta loppujen lopuksi en ole saanut siitä oikein mitään lisäarvoa irti.
 
Vastaus: Kumpi Xbox 360 kannattaa hankkia: Premium vai Arcade?

Eikä unohdeta sitä mahdollisuutta että entinen 360 leviää.. Olen itse ainakin tyytyväinen että tuo halvempi mahdollisuus on olemassa, voin laittaa vanhan kovon siihen uuteen arcadeen joka kaiken lisäksi on vielä mallia falcon. <3 Ihanaa. Eli vanhan rikkoutumista odotellessa. Myyntiin vaan vanha, saksaan en TODELLAKAAN ala lähettelemään "vehkeitäni".. :D

Juuri näin kävi omalla kohdalla. Eli vanha hajos -> myyntiin, kovalevy jäi itselleni ja nyt se on Arcade-poksissa kiinni.
 
Ylös Bottom