Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpikätinen olet?

Vastaus: Kumpikätinen olet?

Oikealla kädellä tulee tattia hakattua:D

Mielluummin oisin kyllä vasuri ku oikeakätinen. Vasurit ku tuppaa olemaan lahjakkaampia ja viisaampia ku oikea kätiset. Vaikka tätä ei oo vissiin tieteellisesti todistettu. Itse olen ainaki huomannu että vasurit on järkevämpiä, viisaampia ja lahjakkaampia ku oikea kätiset (ei millään pahalla:D). Vasenkätisillä oikea aivopuolisko (ohjaa vasenta puolta kehosta) on korostuneempi. Oikeaa aivopuoliskoa pidetään intuitiivisena, luovana ja tunteellisena.

Ei oo ihme että oikeakätiset on yritetty kitkeä vasenkätisyyttä:D. On muuten typerää että vasenkätisyyttä on yritetty kitkeä joskus esim. kouluissa...

Ehkä haluni olla vasenkätinen johtuu siitä että kuljen vasemman käden polkua ja vasemalla puolella on enemmän symbolista arvoa mulle ku oikealla puolella...
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Wild Child: Olen vasenkätinen, mut en oo kyl kovin viisas tai lahjakas :D
Maailmassa on noin 10-15% vasenkätisiä :p
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Panostaaja olet ehkä poikkeustapaus:D. Tieteellisesti vasenkätisten yleisempää lahjakuutta ei ole todistettu mutta itse uskon vahvasti että vasureitten joukossa on enemmän lahjakkaita ihmisä ku oikekätisten (tietenki suhteutettuna). Ainaki mun kavereista vasurit on lahjakkaampia ku oikekätiset. Voi tietenki olla vaan sattumaa. Mut eiköhän riitä tää vasureitten ylistäminen:D:rolleyes:.
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Panostaaja olet ehkä poikkeustapaus:D. Tieteellisesti vasenkätisten yleisempää lahjakuutta ei ole todistettu mutta itse uskon vahvasti että vasureitten joukossa on enemmän lahjakkaita ihmisä ku oikekätisten (tietenki suhteutettuna). Ainaki mun kavereista vasurit on lahjakkaampia ku oikekätiset. Voi tietenki olla vaan sattumaa. Mut eiköhän riitä tää vasureitten ylistäminen:D:rolleyes:.

Tämä on tietenkin mutuilua, mutta kuten sanoit vasenkätisillä oikea aivopuolisko on hallitseva. Tämä voi johtaa siihen, että vasenkätinen suuntautuu herkemmin kuin oikeakätinen luovuutta vaativiin harrastuksiin ja ammatteihin. Se sitten saa aikaan sen, että vasenkätinen kehittyy luovuudessa enemmän ja useammin kuin oikeakätinen.
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Tämä on tietenkin mutuilua, mutta kuten sanoit vasenkätisillä oikea aivopuolisko on hallitseva. Tämä voi johtaa siihen, että vasenkätinen suuntautuu herkemmin kuin oikeakätinen luovuutta vaativiin harrastuksiin ja ammatteihin. Se sitten saa aikaan sen, että vasenkätinen kehittyy luovuudessa enemmän ja useammin kuin oikeakätinen.

Voi hyvinki olla että se menee juuri noin.
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Isukki on vasuri ja äitsykkä on raitti Tulos: Jumala heitti arpaa ja niin minustakin tuli oikea kätinen.
 
Vastaus: Kumpikätinen olet?

Vähän sekakätinen, kirjottaminen ja piirtäminen mennee vasemman käden hommiksi. Kaikki muu taas mennee tuolla oikealla kädellä. :p
 
Ylös Bottom