Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kunitake Andon komentti PC:ta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inertia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe

Ei ole XP:tä, mutta sanoit, että manuaalia ei tälläsissä pitäis lukea. Sehän tarkoittaa, että käyttistä ei tarvitse osata käyttää, ja silti se on käyttiksen vika. Toki se on sitten manuskan vika, jos se on puutteellinen tai huono, mutta ei muuten.

Jos ns. 'kokenut' tietokoneenkayttaja niin on tasmalleen kayttojarjestelman vika, jos cd-poltto ei onnistu tai varsinkin jonkun temppihakemiston vaihtaminen on mahdotonta tai hankalaa. Sita huonompi kayttojarjestelma mita enemman joutuu lukemaan ohjeita.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Jos ns. 'kokenut' tietokoneenkayttaja niin on tasmalleen kayttojarjestelman vika, jos cd-poltto ei onnistu tai varsinkin jonkun temppihakemiston vaihtaminen on mahdotonta tai hankalaa. Sita huonompi kayttojarjestelma mita enemman joutuu lukemaan ohjeita.

No jospa ohjeissa kerrotaan joku helppo konsti tähän. Onko se siltikin todella käyttiksen vika? Onko siis huonoa, jos käytäntöä uudistetaan? Minä luulin, että kaikki vanha on kakkaa ja vain Apple tietää, että tulevaisuus on enennäkemättömän 'digitaalinen'.

Ja mitä kokemus tähän edes liittyy? En oikeen ymmärrä. Jos ohjeissa on ohjeet, eikä niitä osaa lukea, ei voi olla älykäs. Kokenut ehkä, mutta ei se kai pään käyttöä kiellä.

Ja mitä kokemus tähän edes liittyy? En oikeen ymmärrä. Jos ohjeissa on ohjeet, eikä niitä osaa lukea, ei voi olla älykäs. Kokenut ehkä, mutta ei se kai pään käyttöä kiellä.

No siten vain, etta jonkun temp hakemiston vaihtaminen pitaisi onnistua jossakin Windowsissa ilman mitaan manuaalien lukua. Mita enemman joutuu lukemaan manuaaleja sita huonompi kayttojarjestelma.

Siis oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ohjelma toimii ja manuaalissa kerrotaan kuinka sitä käytetään, mutta käyttäjä ei sitli sitä osaa käyttää, vika on ohjelmassa ei käyttäjässä? Salli mun nauraa. Miksi se olisi ohjelman vika? Kerro mulle edes yksi järkevä syy. Onko kitaran vika, jos en osaa soittaa? Onko pelin vika, jos en osaa pelata?

Siis oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ohjelma toimii ja manuaalissa kerrotaan kuinka sitä käytetään, mutta käyttäjä ei sitli sitä osaa käyttää, vika on ohjelmassa ei käyttäjässä? Salli mun nauraa. Miksi se olisi ohjelman vika? Kerro mulle edes yksi järkevä syy. Onko kitaran vika, jos en osaa soittaa? Onko pelin vika, jos en osaa pelata?

Olen edelleen sita mielta, etta sita huonompi kayttojarjestelma & ohjelma mita enemman joutuu lukemaan manuaaleja. Tama taas tarkoittaa sita, etta esim. kayttoliittyma on huonosti suunniteltu. Ohjelma & kayttojarjestelma ei toimi todellakaan hyvin, jos joutuu kokoajan selaamaan ohjeita. Mietippas niinkin yksinkertaisia asioita, kun laskunmaksuautomaatti. Eihan siita mitaan tulisi, jos joutuisi kokoajan lukemaan ohjeista miten laskun maksu suoritetaan. Omissa ohjelmissani suurin osa ajasta kuluu kayttoliittyman suunnitteluun, koska ohjelmiani kayttavat kymmenet erilaisen tietokonekokemuksen omaavat ihmiset. Toiseksi omat ohjelmani pyrin suunnittelemaan niin, etta ohjeita ei tarvita.

Lisays:

On huonosti suunniteltu, jos joutuu turvautumaan ohjeisiin.

Ai niin. Minä unohdin, että kaiken pitää tapahtua automaattisesti kuten mäkeissä. Laskunmaksu automaatissa ne ohjeet tulee jotakuinkin pakolla luettua, kun se kone kertoo mitä pitää tehdä seuraavaksi.

Kylla yksinkertaisen CD:n polttaminen pitaa onnistua ilman manuaalinen lukua kayttojarjestelmassa kuten XP.
No varmasti onnistuukin. Kysehän oli siitä, että polttoa yrittävällä kaverilla oli C: levy liian pieni. Sekin vissiin käyttiksen vika sinun mielestäsi? En ole edes XP:n manuaalia joutunut avaamaan, mutta luulisin, että siellä on maininta kuinka paljon XP tarvitsee kovalevytilaa C-asemalle esim. CD:n polttoa varten.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
No varmasti onnistuukin. Kysehän oli siitä, että polttoa yrittävällä kaverilla oli C: levy liian pieni. Sekin vissiin käyttiksen vika sinun mielestäsi? En ole edes XP:n manuaalia joutunut avaamaan, mutta luulisin, että siellä on maininta kuinka paljon XP tarvitsee kovalevytilaa C-asemalle esim. CD:n polttoa varten.

On, jos sen temp-hakemiston vaihtaminen on tehty hankalaksi. Kyseisessa tapauksessa C-asemalla ei ollut tilaa ja vapaataa tilaa olisi loytynyt D-asemalta. Toiseksi sita huonompi kayttojarjestelma mita enemman joutuu turvautumaan internettiin ohjeiden ja tyokalujen hakemiseksi. Jokapaikassa, kun ei ole viela internettia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
On, jos sen temp-hakemiston vaihtaminen on tehty hankalaksi. Kyseisessa tapauksessa C-asemalla ei ollut tilaa ja vapaataa tilaa olisi loytynyt D-asemalta.
No juurihan minä kerroin, kuinka se sinne vaihdetaan ihan helposti? Täähän on kun seinille puhuisi. Jos kaveri pystyy postaamaan uutisryhmiin avunpyynnön, on syytä olettaa että käytössä on internet, eikö?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Mäkin osaan postata sontaa tänne:
http://news.com.com/2100-1040-255450.html?legacy=cnet
Ja nopean lukijan boonuksena vielä...
"Frankly, I think it's a piece of crap," Torvalds writes of Mach, the microkernel on which Apple's new operating system is based with additional elements from the FreeBSD version of Unix. "It contains all the design mistakes you can make, and manages to even make up a few of its own."
...muutahan ei tietenkään tartte ymmärtääkään...:D
Lisäksi...kuten asiaan kuuluu...päivätty 6.4 2001...:D
Täydellistä Inertia tuotantoa...:D
Ahhhahhaaa....
*kohta putoo tuolilta*
kiitos herra Ronkalle vastauksesta joka kerrankin vetää vertoja herra Inertian vastaaville.
Jaksoit kumminkin, minä en...

Tuo on vanha uutinen ja ei pida taysin paikkansa.
Uutinen kyllä pitää käsittääkseni täysin paikkaansa, mutta se on käsitetty tai "haluttu käsittää" useassa paikassa väärin. Jos MAC OS X:n mikrokernelissä on puutteita, niin entäs sitten. Täydellistä käyttistä ei olekaan.

Toiseksi ei minua ainakaan haittaa yhtaan herra Torwaldsin kommentit. Torwalds on fisku tyyppi jolla on hyvia ajatuksia.

Jep ja muutenkin Linusin kommentit painavat meikäläisen vaakakupissa hieman enemmän kun jonkun uutisryhmiin kirjottelevan teinin CD-poltto hätähuudot.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
Täydellistä Inertia tuotantoa...:D

Eikö ollutkin. Oikeastaan Inertia tuotantoa olisi ollut aloittaa tuolla linkillä uusi viestiketju. Otsikkona olis voinut olla esim. MAC OS X todellinen laatu

Ylös Bottom