Kurjat PAL käännökset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tomba
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tomba

New Member
En tiedä onko tätä joku jo ehtinyt mainostaakin, mutta kaikki PAL -käännösten hitauteen ja palkkeihin kyllästyneet käykääpä pistämässä nimi vetoomukseen osoitteessa www.50hurtz.com (kaatuu muuten ainakin minun netscapellani, explorerilla ok).
Okei, eihän tuolla varmaan Sonyn päätä käännetä oikeasti mutta saapahan hyvän mielen kun on edes jotain tehnyt asian eteen...
Tuskin kukaan ainakaan kaipaa enempää mitään Onimushan ja DMC:n tasoisia käännöksiä. :(
Over and out.
 
Huonot PAL-käännökset eivät ole mukavia, mutta ainakin minä otan paljon mielummin hyvän PAL-version, kuin 60Hz moodin. Ainakin Jak & Daxterissa ja Allone in The Darkissa on molemmat ja etenkin ensimmäisessä eron huomaa helposti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Huonot PAL-käännökset eivät ole mukavia, mutta ainakin minä otan paljon mielummin hyvän PAL-version, kuin 60Hz moodin. Ainakin Jak & Daxterissa ja Allone in The Darkissa on molemmat ja etenkin ensimmäisessä eron huomaa helposti.

Siinä mielessä kyllä, että NTSC pelit näyttävät alhaisemman resoluution (525 juovaa vs. PAL'in 625) takia aika kamalilta, mutta teknisesti olisi varmaan mahdollista saada myös PAL pelit rullaamaan koko ruudulla 60Hz.
Kaikkihan on kiinni vain koodaajien laiskuudesta eikä mistään muusta.
Ja kyllä, minäkin pelaan Jak & Daxteria ennemmin 50Hz:illä, nopeudessa kun ei tuntunut olevan mitään kummempaa eroa mutta kuvanlaadussa kyllä.
Toisaalta esim. juuri Capcomin peleihin olisi hyvä saada tuo 60Hz switchi jotta pääsisi kamalista surureunoista eroon ja pelaamaan pelejä oikealla nopeudella, PAL käännökset kun eivät noilta tunnu oikein sujuvan..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomba


minäkin pelaan Jak & Daxteria ennemmin 50Hz:illä, nopeudessa kun ei tuntunut olevan mitään kummempaa eroa mutta kuvanlaadussa kyllä.
Toisaalta esim. juuri Capcomin peleihin olisi hyvä saada tuo 60Hz switchi jotta pääsisi kamalista surureunoista eroon ja pelaamaan pelejä oikealla nopeudella


Voisitteko täsmällisesti valistaa, mitä eroa 50 hz- ja 60 hz-moodeissa yleisesti ottaen on.

Lainauksestahan saa käsityksen, että 50 hz on kuvanlaadultaan jollakin tapaa parempi, toisaalta se on hitaampi ja kuva-alaltaan pienempi.

Mitä tässä nyt tarkoitetaan kuvanlaadulla ja hitaudella?

Moodien testivalikossahan mainitaan, että jos tv ei tue 60 hertsiä, testikuva välkkyy. Kun omassa telkussani kuva ei ole välkkynyt, olen pelannut Burnoutia, Klonoaa ja J&D:ä 60:nä. Toisaalta 50:een verrattuna en ole huomannut ihmeellisempiä eroja (toisin pelaan kuva venytetynä laajakuvaksi, vaikka peli ei sitä tukisikaan).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guido
Mitenkäs toi DMC:n Pal käännös on ryssitty?

Kamalat palkit ja n. 17,5 % hitaampi NTSC versioon verraten, eli aika standardi PAL käännös valitettavasti, ja sama vika kaikissa Capcomin peleissä muuten.

Ja tuohon toiseen viestiin: PAL:ista ja NTSC:stä enemmän infoa ylläolevan linkin takana. Siis www.50hurtz.com
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomba
Siinä mielessä kyllä, että NTSC pelit näyttävät alhaisemman resoluution (525 juovaa vs. PAL'in 625) takia aika kamalilta, mutta teknisesti olisi varmaan mahdollista saada myös PAL pelit rullaamaan koko ruudulla 60Hz.
Kaikkihan on kiinni vain koodaajien laiskuudesta eikä mistään muusta.

Dreamcast kykenee 60hz PAL:iin. Siinä tarjotaan siis kaikkea parasta samassa paketissa. DC:ssä 60hz optiota käytetettiin suurimmassa osassa peleistä.

PS2 ei kykene 60hz PAL-kuvaan tai ei ainakaan automaattisesti tue sitä ja siksi joudummekin tyytymään NTSC:ään. Tämä selittäneekin miksi 60hz optioita on ollut niin harvassa PS2-pelissä.

Mielenkiintoisesti Sega jatkaa yhä DC-perinteitään tuomalla 60hz option myös kaikkiin PS2-peleihinsä, vaikka siitä saatava hyöty nyt onkin ristiriitainen.

Itse kuitenkin uskon että tulen pelaamaan esim. VF4:sta 60hz:llä vaikka kuvanlaatu siinä vähän kärsisikin. Nopeusero, vaikka se 60fps:llä jo pieni onkin, on mielestäni hyvä peruste lisätä optio ainakin kaikkiin mäiskintäpeleihin.
 
älkää pelatko niin törkeen isoilla telkkareilla, ite jauhan 15" ja surureunat on noin 0.22mm eikä haittaa yhtään ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chax
älkää pelatko niin törkeen isoilla telkkareilla, ite jauhan 15" ja surureunat on noin 0.22mm eikä haittaa yhtään ;)

Aivan niin. Minä en edes huomaa niitä omalla pikku TV:lläni ja muutenkin kuva näyttää tarkemmalta. Joskus "joudun" pelaamaan 32" laajakuva TV:llä , jolloin kuva on epämiellyttävän rakeinen.
En ole ikinä kiinnittänyt huomiota mihinkään surureunoihin ja ihmettelin miksi niistä kohistaan niin, sitten pelasin isolla TV:llä Devil May Cryta ja huomasin niiden todella haittaavan.
Eli, pieni on kaunista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Aivan niin. Minä en edes huomaa niitä omalla pikku TV:lläni ja muutenkin kuva näyttää tarkemmalta. Joskus "joudun" pelaamaan 32" laajakuva TV:llä , jolloin kuva on epämiellyttävän rakeinen.
En ole ikinä kiinnittänyt huomiota mihinkään surureunoihin ja ihmettelin miksi niistä kohistaan niin, sitten pelasin isolla TV:llä Devil May Cryta ja huomasin niiden todella haittaavan.
Eli, pieni on kaunista.

Onhan tuokin ratkaisu.
Itse ratkaisen sen ostamalla NTSC version pelistä. Tällöin pääsee nauttimaan isollakin tv:llä koko ruudun täyttävästä pelikuvasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TT1



Voisitteko täsmällisesti valistaa, mitä eroa 50 hz- ja 60 hz-moodeissa yleisesti ottaen on.

Lainauksestahan saa käsityksen, että 50 hz on kuvanlaadultaan jollakin tapaa parempi, toisaalta se on hitaampi ja kuva-alaltaan pienempi.

Mitä tässä nyt tarkoitetaan kuvanlaadulla ja hitaudella?

Moodien testivalikossahan mainitaan, että jos tv ei tue 60 hertsiä, testikuva välkkyy. Kun omassa telkussani kuva ei ole välkkynyt, olen pelannut Burnoutia, Klonoaa ja J&D:ä 60:nä. Toisaalta 50:een verrattuna en ole huomannut ihmeellisempiä eroja (toisin pelaan kuva venytetynä laajakuvaksi, vaikka peli ei sitä tukisikaan).
[/QUOTE
Voiko tuota J&D:tä pelata laajakuvatelkulla 50hz? ja jos voi niin miten? ku en tykkää ku grafiikka kärsii.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomba

Siinä mielessä kyllä, että NTSC pelit näyttävät alhaisemman resoluution (525 juovaa vs. PAL'in 625) takia aika kamalilta, mutta teknisesti olisi varmaan mahdollista saada myös PAL pelit rullaamaan koko ruudulla 60Hz.
Kaikkihan on kiinni vain koodaajien laiskuudesta eikä mistään muusta.

Juu, ja jos autonvalmistajat saisivat amerikassa autot kiihtymään 0-100 mph samassa ajassa kuin euroopassa autot kiihtyvät 0-100 km/h ;). Onhan sekin varmasti teknisesti mahdollista.

Haluan pelata pelejä NYT eikä kuukausien päästä jotka kuluvat nopeasti kun koodaajat nysväävät PAL-käännöksien kanssa.

60 hz on hyvä ratkaisu, jolloin peli on sellainen kun se on alunperinkin (europelit erikseen), 50 hz moodi on toki hyvä huonojen suomalaisten televisioiden omistajille ;) (huomaa loppulauseen sarkasmi ja hymiö).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge


Aivan niin. Minä en edes huomaa niitä omalla pikku TV:lläni ja muutenkin kuva näyttää tarkemmalta. Joskus "joudun" pelaamaan 32" laajakuva TV:llä , jolloin kuva on epämiellyttävän rakeinen.
En ole ikinä kiinnittänyt huomiota mihinkään surureunoihin ja ihmettelin miksi niistä kohistaan niin, sitten pelasin isolla TV:llä Devil May Cryta ja huomasin niiden todella haittaavan.
Eli, pieni on kaunista.
Näkemys se on tuokin. Itselläni 52" Thomson Wide ja Dreamcast RGB-kytkettynä televisioon. Siihen kun lisätään Soul Calibur 60Hz:n moodilla, niin ei tarvitse pelihalleissa paljon käydä...ja kuvanlaatukin on erinomainen.

Se, joka väittää että pienempi ruutu on parempi peleillä...jep.
Iso kuva peleillä tuo sama fiiliksen kun iso kuva leffoilla, eli kuva hyppää silmille, eikä toisinpäin. Tällöin visuaalinen anti on parhainta. Iso kuva, isot kicksit.

Mitä tulee 50Hz/60Hz moodeihin, valitettavasti Ps2:n omistajana
joudun toteamaan, että Dreamcastilla homma toimii loistavasti ja parhaat DC-pelit ovat vielä tälläkin hetkellä konsolipelien parhaimmistoa. PS2:n pitää ehdottomasti tehdä 60Hz-option omaavia pelejä, tai laatu kärsii...niin kuin on jo nyt tehnyt. Samoin PS2:n sahalaidat ovat uskomaton kämmi Sonylta. Lähes joka pelissä sahalaitoja vilistää siellä täällä. Vielä vertaus DC:hen, Segan koneessa oli on on laadukkaampi yleiskuva, harmi, sillä nyt laadukkaalla pelikuvalla ei ole kuin historiallinen arvo.
 
Ihan vain kertauksena.
Eikös kaikki PAL-pelitkin pyöri 60 framea sekunnissa, mutta niiden refreshrate on 50hz? Tuli vaan mieleeni sillä Gamespotissa kirjoitettiin näin:

"The graphics rush by at a stunning 50 frames per second (PAL, remember), and slowdown only occurs in the very rare occasions when there's too much going on at once." (Wipeout Fusionin ennakko)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
no ei ne sonyn telkkaritkaan niitä parhaimpia ole...

Ei nyt tehdä tästä mitään telkkarisotaa, mutta kokemuksesta voin sanoa että juuri kuvanlaatu on sonyssa parhaasta päästä, mutta ominaisuudet usein riittämättömät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

Näkemys se on tuokin. Itselläni 52" Thomson Wide ja Dreamcast RGB-kytkettynä televisioon. Siihen kun lisätään Soul Calibur 60Hz:n moodilla, niin ei tarvitse pelihalleissa paljon käydä...ja kuvanlaatukin on erinomainen.

Se, joka väittää että pienempi ruutu on parempi peleillä...jep.
Iso kuva peleillä tuo sama fiiliksen kun iso kuva leffoilla, eli kuva hyppää silmille, eikä toisinpäin. Tällöin visuaalinen anti on parhainta. Iso kuva, isot kicksit.

Mitä tulee 50Hz/60Hz moodeihin, valitettavasti Ps2:n omistajana
joudun toteamaan, että Dreamcastilla homma toimii loistavasti ja parhaat DC-pelit ovat vielä tälläkin hetkellä konsolipelien parhaimmistoa. PS2:n pitää ehdottomasti tehdä 60Hz-option omaavia pelejä, tai laatu kärsii...niin kuin on jo nyt tehnyt. Samoin PS2:n sahalaidat ovat uskomaton kämmi Sonylta. Lähes joka pelissä sahalaitoja vilistää siellä täällä. Vielä vertaus DC:hen, Segan koneessa oli on on laadukkaampi yleiskuva, harmi, sillä nyt laadukkaalla pelikuvalla ei ole kuin historiallinen arvo.

Faktaa!

Lisään tähän vain vielä että viime viikonloppuna iskimme Dreamcastin kunnon datatykkiin VGA:lla kiinni (huom: aito VGA!) ja pelasimme 86 tuumasella virheettömällä ja värinättömällä kuvalla. Ei jessus sitä meininkiä! Rez pisti todellakin pään pyörimään! :D

Dreamcast oli aikaa edellä. Liikaakin. En ymmärrä miten tänä päivänä joku voi valmistaa "huippukonsolin", jossa on hirveitä sahalaitoja koko ajan havaittavissa. Varsinkaan kun pari vuotta aiemmin valmistuneessa koneessa ei moisia nähty...

(Ja mihin jäi tuo 60Hz? Tai VGA? Kysyn vaan!)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

(Ja mihin jäi tuo 60Hz? Tai VGA? Kysyn vaan!)

Ei löydy minun DC:n takapaneelista VGA-liitintä.. VGA-boxeja taas saa pleikkareillekin ja 60Hz tuki on pelistä kiinni, japsikolikkopeli-käännöksistä se lähes poikkeuksetta löytyykin.

Jatkot DC vs. PS2 aiheesta -> konsolisota.
 
Vastaus: Kurjat PAL käännökset

Itse hankin epähuomioissani tuon DMC:n kankean PAL-version. Pikkuveli on lähdössä jenkkeihin ja pystyy ehkä hankkimaan pelin NTSC-version, mutta miten saada peli toimimaan PAL-PStwolla?
 
Vastaus: Kurjat PAL käännökset

100NX sanoi:
Itse hankin epähuomioissani tuon DMC:n kankean PAL-version. Pikkuveli on lähdössä jenkkeihin ja pystyy ehkä hankkimaan pelin NTSC-version, mutta miten saada peli toimimaan PAL-PStwolla?

Laite täytyy modata.
 
Ylös Bottom