Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuunnelkaa tekemäni biisi pliiis!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sibel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
(iltalehti tanaan)

Uhri toipuu hengenvaarallisesta iskusta tekijä perusteli tekoaan koulukiusaamisella

Koulupoika iski toista poikaa veitsellä selkään Porin lyseossa

Hengenvaarallisen iskun selkäänsä saanut Porin lyseon koulun seitsemättä luokkaa käyvä 13-vuotias poika toipuu vammoistaan. Poikaa iski fileerausveitsellä kesken koulupäivän toinen saman koulun oppilas.

Kahdeksatta luokkaa käyvä 15-vuotias poika kävi kohteliaasti ilmoittamassa kesken seitsemäsluokkalaisten opo-tunnin, että terveydenhoitaja oli pyytänyt 13-vuotiasta puheilleen. Pojat lähtivät yhdessä kohti terveydenhoitajan vastaanottoa, kun isompi iski yllättäen nuorempaansa selkään lapaluiden kohdalle.

Puukottaja pakeni paikalta, mutta uhri pääsi omin voimin terveydenhoitajan huoneeseen, jossa oppilashuoltoryhmä oli juuri pitämässä kokousta.

Nopeasti saatu apu ilmeisesti pelasti pojan hengen, sillä puukon isku ulottui syvälle aina keuhkoon asti ja aiheutti sisäisen verenvuodon. Uhri leikattiin Satakunnan keskussairaalassa.

Puukottaja saatiin kiinni keskustasta

Poliisi haravoi usean poliisipartion voimin puukottajaa Porin keskustasta, ja hänet tavoitettiin noin kello 13. Poika ei tehnyt vastarintaa ja oli tutkinnanjohtajan, rikoskomisario Juha Joutsenlahden mukaan myös alustavassa kuulustelussa yhteistyöhaluinen. Hän ei ollut poliisin arvion mukaan käyttänyt päihteitä.

Hän esitti tekonsa motiiviksi koulukiusaamisen, mutta toistaiseksi emme ole voineet kuulustella todistajia emmekä myöskään leikkauksessa ollutta uhria, joten tämä on vain yhden osapuolen lausunto, hän muistutti poliisin pitämässä tiedotustilaisuudessa.

Joutsenlahti luonnehti tekoa poikkeuksellisen raaaksi.

Sinänsä poliisia ei enää yllätä mikään, mitä vastaan tulee. Puukotuksia tapahtuu työpaikoilla ja ilman mitään näkyvää syytä yleisötilaisuuksissa, mutta tämä tapaus oli kyllä poikkeuksellisen raju. Seuraukset olisivat voineet olla paljon pahemmat, jos uhri ei olisi saanut nopeasti apua.

Pienempiä väkivallantekoja on Porin poliisin tietoon tullut kouluista aiemminkin, mutta näin vakavaa tapausta poliisi joutuu selvittämään ensimmäistä kertaa.

Hyvin lähellä puukotusta oltiin myös Kuninkaanhaan yläasteella pari kuukautta sitten, kun oppilas uhkaili koulussa toisia oppilaita puukolla. Tällöin ei kukaan vahingoittunut.

Juha Joutsenlahti tähdentää, että teräaseiden tuominen kouluun on kielletty.

Ei pidä kantaa teräaseita mukanaan edes itsepuolustukseksi, sillä jos niitä hallussa on, voi joutua myös tilanteeseen, jossa niitä käytetään.

Poliisi jatkaa motiivin selvittelyä

Puukotus oli koululle järkytys, eikä koulussa ollut aiemmin ollut tiedossa, että puukottajaa olisi kiusattu. Poliisi jatkaa motiivin selvittelyä kuulemalla sekä puukottajaa että uhria, sitten kun se on mahdollista.

Myös uhrin perhettä ja muita todistajia kuullaan, vaikka itse veriteolla ei ole näkijöitä. Osa tapahtumista on tallentunut koulun valvontakameroiden filmille, mutta poliisi ei vielä eilen ehtinyt käydä läpi kaikkia nauhoja.

Puukottajan vanhemmat tulivat jo eilen iltapäivällä poliisilaitokselle ja olivat mukana pojan alustavissa kuulusteluissa. 15 vuotta täyttäneenä poika joutuu teostaan rikosoikeudelliseen vastuuseen. Poliisi tutkii tapausta tapon yrityksenä.
 
Jep, just toi juttu.

EDIT: Aika paljon paskaa puhuttiin noissa lehtikirjoituksissä. Tuo puukottaja on oikeasti häiriintynyt ja pahasti. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun teki jotain vastaavaa. Oli viime lukuvuonna minun rinnakkaisluokalla. Ja turha pistää tätä taas GTA:n tai Kellopeliappelsiinin syyksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
"Mutsi huoltaa, mutsi maksaa vuokran, mutsi pesee valmiiks pyykit ja tiskit, jotta mulle jää varaa kustantaa bisset ja wiskit" ,mutta ei totaakaan tosissaan jaksa kyllä kuunnella...
"..multa ei lopu ruoka tai juoma/ mä en niitä maksa/ asun mutsini luona.."

Flegmaatikot oli esittäjä ja kappaleen nimi oli "Mutsin luona". Todella hauska! :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Joo tuo Tulenkantajat on hyvä ku nehän räppää aidolla kielellä :)

Aivan, mun korvaan ainakin tuntuu mukavan pehmeältä suomelta päinvastoin kuin tsadin slangi jota joutuu päivittäin kuunteleen. Muutenkin tulenkantajilla ei pahemmin ole mitään englannista huonosti käännettyjä sanoja varastossaan, paitsi kun sellaisia sanoja käytetään sarkastisesti (Jenkkilä).
 
Rap-musiikkihan lähti (ainakin minun tietääkseni) siitä, kun biisin kirjoittajilla oli enemmän sanottavaa kuin "tavalliseen" kappaleeseen mahtui. Silti tuntuu siltä, kuin useimmilla suomalaisilla hoppareilla ei olisi sanottavaa lainkaan. Tämä (ja minun korviini pahasti käyvä stadiaksentti) tekee heidän biiseistään niin epäuskottavia kuin ne ovat.

Mariska on poikkeus, hän on enemmänkin tuote. Levy-yhtiöt olivat kuulemma etsineet suomeksi räppäävää naista jo pitkään, joten epäilen, onko hän tehnyt läheskään kaikkia biisejään itse (mikä ei mielestäni ole huono asia, jos lähdetään vertaamaan muihin suomihoppareihin ja näiden tuotantoon). Ihan hauska idea, joka on saanut osakseen levy-yhtiön odottaman suosion. En henkilökohtaisesti usko hänen pysyvän "pinnalla" kovin pitkään, mutta se ei estä klooniarmadan saapumista markkinoille.

Omia suosikkejani räppisaralta ovat Tulenkantajat, Vapaapudotus ja Lord EST. Heille ominaista on rento meininki ja (Vapaapudotusta lukuunottamatta?) hieman humoristinen asenne. Lisäksi Tulenkantajat/Nuoret herrat räppäävät mukavasti murteella, joka ei kuulosta teennäiseltä vaan sopii suuhun (ja räp-musiikkiin) todella hyvin. :)

P.S. Jos yleisö ei tahdo ottaa suomiräppiä vakavasti, miksi tehdä tosikkomaisia kappaleita? ;)
 
Minun "lempi"suomirap-bändini/-artistini ovat varmaankin Ritarikunta ja Paleface. En tosin ymmärrä rapista mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Omia suosikkejani räppisaralta ovat Tulenkantajat, Vapaapudotus ja Lord EST. Heille ominaista on rento meininki ja (Vapaapudotusta lukuunottamatta?) hieman humoristinen asenne. Lisäksi Tulenkantajat/Nuoret herrat räppäävät mukavasti murteella, joka ei kuulosta teennäiseltä vaan sopii suuhun (ja räp-musiikkiin) todella hyvin. :)

Vapaapudotus on hyvä, en uskonut kenenkään täällä sitä kuuntelevan. No oikeastaan en mäkään sitä kuuntele, vapaapudotuksessahan on Myyrä ja TKK - itse pidän enemmän Setä Tamun ja TKK:n toissa kesäisestä ep:stä. Se on on ainoa suomirap-tuotos, joka on iskenyt täysillä muhun. Tulenkantajat taas ei ole mua miellyttäneet, mutta ei ole moni muukaan- tuo yllämainittu tekee poikkeuksen + allamainitut :).

Eli Olari-tuotokset 21 :), jotka ovat loistavia, mutta niitä saa vain parista paikasta jos sieltäkään. Esim. "Kannu sekasin hinnalla millä hyvänsä"-tyyliset vanhat biisit toimivat! Ostari iskee!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
"Funkin" yhdistäminen räppiin toimii mielestäni hyvin.

Iskit naulan kantaan. Esim. länsirannikon gangsterifunk/rap-tuotokset ovat alkaneet kerääntyä kiihtyvällä tahdilla mun kokoelmiin about vuodesta '93, mutta todellinen levyjen kerääminen alkoi vasta vuosikymmenen puolessa välissä kun tilaamisen helppous kauppojen kautta ja kaupat yleensä paranivat todella huomattavasti.

About kaikki klassisimmatkin funk-biisit on samplätty varmaan pariinkin kertaan, mutta aina vaan ne jaksavat miellyttää. Rapakon takana tuotanto puoli on ollut kymmenen vuotta todella ihailtavalla tasolla.
 
Hiphopille pitäis varmaan aloittaa oma threadi, se kun tuntuu jakavat mielipiteet niin mukavasti, että keskusteltavaa varmaan riittäis.

Itteeni Vapaapudotus ei kyllä hirveesti ole iskenyt, tosin en ole hirveästi sitä kuunnellutkaan, lähinnä yhden keikan kävin kuuntelemassa viime kesänä, mutta siinäkin lähinnä fiilistelin Nuorten herrojen setin loputtua/venailin jo Tulenkantajia.

Pitää vielä mainita Don Johnson Big Band yhtenä hyvänä suomalaisena hiphop-orkesterina.

ShereKhan: et kehtais heitellä jotain funkrapin kuuntelemisen arvoisia nimiä. Itseäni tämä skene kiinnostaa hyvinkin, nyt kun Funkadelicia on tullut viimeinen kuukausi soitettua repeatilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Ai, että ihan aitoa Rap musiikkia? Kerropa nyt sitten joitakin Rap artisteja, joidenka Rap musiikkia kuuntelet. (vinkki: yritä keksiä mahdollisimma ug-artisteja, niin kuulostat todella Coolilta, kun kukaan ei tunne niitä. Yo, tässä on vielä parempia idea -> vedä ihan hatusta ne artistien nimet, sitten sä oot todella Fly)

:p Mun tarkoitus on todellakin näyttää coolilta. Tarkoitukseni nyt ei ollut loukata sinun lemppariartistejasi missään mielessä, mutta arvasin, että joku vetää herneen nenään. Aidolla rapilla tarkoitin siis sitä, että musiikki on enemmän rappiä, kuin teinipoppia (esim. juuri manitsemani Nellyville mikälie tai Eminem). Tykkään kuunnella Public Enemyä (ei kovinkaan ug bändi), KRS-Onea ja sen semmoista. Kuulostinko nyt coolilta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dhat
ja sittenhän on tämä eminem, jota kukaan ei kuuntele, mutta äijä myy kymmeniä miljoonia levyjä. wicked. ei monta äijää löydy maailmasta, joka olisi teknisesti niin taitava räppäri. ei yhtään niistä, joita olen kuullut, ja melko monta on tullut kuultua.
on vaan aika muotia nykyään dissata eminemiä, koska sen levyt myy jne. monilta jää huomioimatta se, että se on parhaimpia mc:itä maailmassa. nigga tai ei. eminemin biisinaiheet tietysti on vähän sitä ja tätä, eikä maailmaa paljon paranneta, mutta tarviiko jokaisen olla parantamassa?

Sillä on ärsyttävä ääni!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dhat

ja sittenhän on tämä eminem, jota kukaan ei kuuntele, mutta äijä myy kymmeniä miljoonia levyjä. wicked. ei monta äijää löydy maailmasta, joka olisi teknisesti niin taitava räppäri. ei yhtään niistä, joita olen kuullut, ja melko monta on tullut kuultua.
on vaan aika muotia nykyään dissata eminemiä, koska sen levyt myy jne. monilta jää huomioimatta se, että se on parhaimpia mc:itä maailmassa. nigga tai ei. eminemin biisinaiheet tietysti on vähän sitä ja tätä, eikä maailmaa paljon paranneta, mutta tarviiko jokaisen olla parantamassa?

hyvähän se on mennä dissaamaan tekelettä, jos ei ole kyseisen genren ystävä. vähän sama, jos mä lähden arvostelemaan dimmu borgirin uutta. ei oikein osaa sitä arvostaa. siksi jätänkin sen niille, jotka siitä pitävät.


Niinkun jo sanoin, itse olen kyseisen genren edustaja, eikä siinä mitään jos raplevy myy. Sehän ei siis huononna musiikkia, ellei nouse kusi päähän ja aleta vääntämään paskoja levyjä rahan takia. Eminemille ei ole tietääkseni näin käynyt, mutta en tykkää sen musiikista. Sen kimittävä ääni on ärsyttävä ja sen taustamusiikit eivät ole minun makuuni. Toiseksi syyksi voin sanoa, että en pidä sen sanoituksista. Sanoitukset ovat minulle pääsyy kuunnella rapmusiikkia. Kun puhuit tuosta, että Eminem myy miljoonia, niin siihen on syynä se, että Eminemin roolihahmo on kiinnostava. Suosikissa sanotaa, että Eminemillä on vaikea lapsuus jne. jne. Sitten Eminem haukkuu toisia artisteja mikä tuo lisää julkisuutta. Kielteinen julkisuus toimii. Keksittyjähän nämä tarinat ovat, mutta kun se lisää levymyyntiä, niin miksi sitä ei saisi tehdä?
Sanoit vielä tuosta, että Eminem on taitava rappari, mikä on aika kummaa. Rap kun on alunperin keksitty ghetoissa. Rappaaminen on helpompaa kuin muun musiikin teko, joten ghetto pojatkin pystyivät sitä tekemään helposti. Miksi räppärin pitää olla siis taitava. Riittää kun rap luistaa ja sanat on hyviä. Ei siinä Sibelius tarvitse olla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Rappaaminen on helpompaa kuin muun musiikin teko, joten ghetto pojatkin pystyivät sitä tekemään helposti.
Juu, ei noista ghetoissa asuvista kavereista ole mihinkään muuhun kuin remonttihommiin: maalaamaan, laatoittamaan ja rappaamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Sanoit vielä tuosta, että Eminem on taitava rappari, mikä on aika kummaa. Rap kun on alunperin keksitty ghetoissa. Rappaaminen on helpompaa kuin muun musiikin teko, joten ghetto pojatkin pystyivät sitä tekemään helposti. Miksi räppärin pitää olla siis taitava. Riittää kun rap luistaa ja sanat on hyviä. Ei siinä Sibelius tarvitse olla.

Ruhahaha. Sai taas nauraa ihan urakalla. :D Toivottavasti toi siis oli vaan läppää :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Matador
Ruhahaha. Sai taas nauraa ihan urakalla. :D Toivottavasti toi siis oli vaan läppää :rolleyes:
Ei muuten varmaan ollut, mutta SS:n tuntien, hän väittää tietenkin toisin :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
ShereKhan: et kehtais heitellä jotain funkrapin kuuntelemisen arvoisia nimiä. Itseäni tämä skene kiinnostaa hyvinkin, nyt kun Funkadelicia on tullut viimeinen kuukausi soitettua repeatilla.

Mielelläni pistän jotain nimiä sulle, taidan privaviestiä - lienee järkevin keino.

Edit: privaa lähetin, mutta ongelmitta en selvinnyt:). Kysy jos jotain haluat vielä tietää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulisiko hyvä kokoelmalevy?

System of a Down
Children of Bodom
In Flames
Rammstein
Hiukan Dimmu Borgiria
YUP
Sonata Arctica

Ehkä:
KWAN
Niskalaukaus
Linkin Park *häpeää*
Alien Ant Farm
Cypress Hill
Iron Maiden
 
http://www.ace.pp.se/~ace/bilder/rnb-creator.jpg

En saanut tehtyä linkkiä joten copypastetkaa laiskat.
Ei nyt selain tottele....
 
Ylös Bottom