Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkälainen lataus johti tähän ohjaimeen sopii

Liitetiedostot

• IMG_20241108_150245905_HDR.jpg
    IMG_20241108_150245905_HDR.jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 24
Minkä takia videopeleissä kun sen käynnistää on miljoonaa "press x to continue" nappia, nyt esim Alan Wake kakkoses ainakin 5 press x to continue. Miksei pelit voi alkaa samantien siitä alkuvalikosta jossa painat kerran x ja oot pelissä. :p

Minkä takia videopeleissä kun sen käynnistää on miljoonaa "press x to continue" nappia, nyt esim Alan Wake kakkoses ainakin 5 press x to continue. Miksei pelit voi alkaa samantien siitä alkuvalikosta jossa painat kerran x ja oot pelissä. :p
Itse ajattelen, että tällainen toimii vain varmistuksena siitä, että pelaaja on varmasti valmis aloittamaan. Pidän yhtä ylimääräistä napinpainallusta pienempänä pahana, kuin vaikkapa tärkeän välinäytöksen alkamista silloin kun pelaajalla ei ole esimerkiksi kuulokkeet päässä tai keskittyminen vielä itse pelissä. Siihen on nykyisenä älylaiteaikana kuitenkin aika suuri mahdollisuus.

Toki näissäkin on sekä hyvin että huonosti toteutettuja ratkaisuja. Huonoista mainittakoon Zen Studiosin Pinball FX, joka vasta aloittaa lataamaan päävalikkoa, kun pelaaja ilmoittaa olevansa valmis. Jostakin syystä tämä lataus myös kestää ehkä pidempään kuin missään toisessa PS5-pelissä.

Aivot räjähtää joskus youtubea katsellessa telkun kautta.. telkku toki moderni 4k s90d ja ei ole nettiliittymässä mitään takeltelua ja silti kun laittaa Quality auto niin tulee ihan mitä sattuu lopputulokseksi 360p, 1080p, 1440p.
Muistelen kyllä että joskus tuo auto asetus olisi aina parhaan reson tarjonnut ja sopeutunut netin nikotteluihin kätevästi. Nyt jos laittaa 4k valinnan niin eipä sopeudu automaattisesti.. mikä tuota youtubea vaivaa?
20241112_180006.jpg

Kai ne vaan koittaa säästää kaistaa tai jtn.
Mä katson tube videoita switchilla ja sekin on usein viime aikoina laittanut automaattisesti laadun 360p ja sitten saa joka videon kohdalla olla nostamassa 1080p/60 joka on switchin tube sovelluksen maksimi.

Itse ajattelen, että tällainen toimii vain varmistuksena siitä, että pelaaja on varmasti valmis aloittamaan. Pidän yhtä ylimääräistä napinpainallusta pienempänä pahana, kuin vaikkapa tärkeän välinäytöksen alkamista silloin kun pelaajalla ei ole esimerkiksi kuulokkeet päässä tai keskittyminen vielä itse pelissä. Siihen on nykyisenä älylaiteaikana kuitenkin aika suuri mahdollisuus.

Toki näissäkin on sekä hyvin että huonosti toteutettuja ratkaisuja. Huonoista mainittakoon Zen Studiosin Pinball FX, joka vasta aloittaa lataamaan päävalikkoa, kun pelaaja ilmoittaa olevansa valmis. Jostakin syystä tämä lataus myös kestää ehkä pidempään kuin missään toisessa PS5-pelissä.

No miten paljon sitä "press x to continue" tarvii olla että pelaaja on varmasti valmis? :D Monet pelit on että painat x, sitten tulee "loading" sitten menee johonkin taas ihan muualle, sitten painat taas x niin menee päävalikkoon, sitten painat "continue" sitten peli lataa, ja sitten vielä x että olet itse pelissä. Se riittäisi jos peli menisi heti kättelyssä sinne päävalikkoon "continue" kohtaan ja valmis.

No tämä nyt on tämmöstä turhaa nillitystä mietin vain että onko siihen oikeesti joku tekninen tai joku syy, kun monissa peleissä on mun mielestä aivan turhia "press x" härdelleitä kun se vois suoraan mennä sinne päävalikkoon mitä monet pelit kyllä tekee mutta vielä enemmän eivät, esim just tämä Alan Wake 2 varmaa 5-6 press x ennen kun oot pelissä.

Ei tuolle ole mitään teknistä syytä, siinä on vain laitettu kerrosta toisen perään. Täysin tekijöiden päätös että kuinka monta kertaa pitää painella tai surffailla valikoita että pääsee varsinaiseen peliin. Nykyään tunnutaan korostavan kaikkia "kokemuksia" kun tulostintenkin asentamiseen pitää asentaa joku "printer experience", samoin Gmailiin tuli joskus uusi kirjautuminen ja sitä nimitettiin "kirjautumiskokemukseksi". Minä en halua mitään kokemuksia vaan yksinkertaisen ja toimivan systeemin. Sähköpostiin tai peliin pääsyn ei tarvitse olla mikään "kokemus", saati sen että saa tulostimen ajurin koneelle.

En muista nyt pelejä mutta on niitäkin, jotka melkein aukeaa heti suoraan peliin.

Minä en kyllä ymmärrä selitystä että "pitää pelaajan ehtiä valmiiksi". Jos tuollaisten takia kaikki tehtäisiin niin joka asia pitäisi varmistaa puolenkymmentä kertaa että varmasti on kuulokkeet päässä ja housut jalassa ettei mene jotain ohi.

Ihmettelin että miten on bookbeatissa ryssitty editti niin pahasti, kun tuntui että aina lauseen alussa puuttuu eka tavu tai sana. Selvisi että ongelma olikin oma USB-C - 3,5mm adapteri, jolla kestää "herätä" inasen liian kauan aina kun audio output herää. Netistä lueskelin että jengi saanut ongelman korjattua laadukkaammalla adapterille. Heitänkin ilmoille että jos omaa bookbeatin ja/tai vastaavan äänikirjapalvelun ja kuvailemani kaapelin, niin olisi kiva jos viitsisi testata että pätkiikö sen kanssa äänet :) Jos tietää vielä mistä kyseinen adapteri on ostettu, niin aina parempi.

En oikein tiedä mistä kysyä asiaa, mutta kokeilen täältä. Kyse dual sensen ohjauksen kääntämistä peilikuvaksi. Avopuoliso on nykyään innostunut pelaamaan ja olemme näin alkuun tykittänyt Borderlands 3:sta. Hän vain tarvitsee NS. Peilikuvana koko ohjauksen. BL3:ssa se onnistuu, mutta esim cod MW3:sta kun pelattiin split screeninä, pystysuuntaa sain sen menemään inverttinä, mutta puoliso haluaisi myös, että kun hän liikuttaa tähtäystä esim. Oikealle, niin kuva liikkuisi vasemmalle. BL3:saa tosiaan koko ohjaus kääntyy peilikuvaksi. En vain saa tuohon codiin sitä laitettua. Olen myös kokeillut ps5 asetuksista laittaa, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. PS. En muutenkaan tajua, miten aivot voi toimia noin, että kun käännät oikealla, niin haluat että se kääntyy vasemmalle. Mutta se onkin toinen keskustelu.

Ihmettelin että miten on bookbeatissa ryssitty editti niin pahasti, kun tuntui että aina lauseen alussa puuttuu eka tavu tai sana. Selvisi että ongelma olikin oma USB-C - 3,5mm adapteri, jolla kestää "herätä" inasen liian kauan aina kun audio output herää. Netistä lueskelin että jengi saanut ongelman korjattua laadukkaammalla adapterille. Heitänkin ilmoille että jos omaa bookbeatin ja/tai vastaavan äänikirjapalvelun ja kuvailemani kaapelin, niin olisi kiva jos viitsisi testata että pätkiikö sen kanssa äänet :) Jos tietää vielä mistä kyseinen adapteri on ostettu, niin aina parempi.
En osaa vastata varsinaiseen kysymykseen mutta haluan vain mainita että onpahan vain ärsyttäviä tällaiset laitteet/adapterit, jotka huonontaa noin merkittävästi sitä alkuperäistä asiaa. Tässä tapauksessa siis idioottivarmaa 3,5 mm liitäntää, jonka olettaisi toimivan kuin junan vessa. Onneksi omassa puhelimessa vielä on ihan oikea liitin eikä pelkkää usb-reikää. Jatkossakin tulee olemaan jos vain yhtään järkevää puhelinta löytää jossa sellainen on.

En osaa vastata varsinaiseen kysymykseen mutta haluan vain mainita että onpahan vain ärsyttäviä tällaiset laitteet/adapterit, jotka huonontaa noin merkittävästi sitä alkuperäistä asiaa. Tässä tapauksessa siis idioottivarmaa 3,5 mm liitäntää, jonka olettaisi toimivan kuin junan vessa. Onneksi omassa puhelimessa vielä on ihan oikea liitin eikä pelkkää usb-reikää. Jatkossakin tulee olemaan jos vain yhtään järkevää puhelinta löytää jossa sellainen on.

Jep. Itsekin nyt taivuin kuukausi sitten ja laskin 8,5v vanhan sotaratsun kaappiin lepäilemään. Rajasi aika paljon puhelimia jos olisi jatkossakin halunnut kuulokeliitännän löytyvän, ja kerran adapteri on olemassa, niin joustin nyt sitten siinä asiassa.

Kävin äskön Clas Ohlsonilla hakemassa uuden adapterin. Myyjä antoi kokeilla vielä ennen ostopäätöstä, ja siinä ei nyt tätä viivettä ollut, vaikka ulkoiselta olemukseltaan näyttääkin heikkolaatuisemmalta. Tässä vielä linkki millä ainakin toimii äänikirjat, jos joku toinenkin joskus painii saman ongelman kanssa :D

Uudet vaihtotatit laitettu Ps5 ohjaimeen mutta miten nämä tulikaan en muista enää eli kuvassa
Sainkin nyt toimiikin paremmin

Liitetiedostot

• IMG_20241122_154508862_HDR.jpg
    IMG_20241122_154508862_HDR.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 17
  • IMG_20241122_154508862_HDR~2.jpg
    IMG_20241122_154508862_HDR~2.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 17
Viimeksi muokattu:
Uudet vaihtotatit laitettu Ps5 ohjaimeen mutta miten nämä tulikaan en muista enää eli kuvassa

Ehkä tyhmä kysymys mut mitä noi tattien vaihdot (ellei ne tatit ole muuten vaan jotenkin rotansyömät) auttaa toimimaan paremmin ku siinähä vaan vaihtaa ne tatit eikä kokonaan ns. uusia tatteja mukaan lukien se itse tattien systeemi, eli vika pysyy kuitenkin jos on esim drift ongelmia.? :rolleyes:

Ehkä tyhmä kysymys mut mitä noi tattien vaihdot (ellei ne tatit ole muuten vaan jotenkin rotansyömät) auttaa toimimaan paremmin ku siinähä vaan vaihtaa ne tatit eikä kokonaan ns. uusia tatteja mukaan lukien se itse tattien systeemi, eli vika pysyy kuitenkin jos on esim drift ongelmia.? :rolleyes:
Selitin ehkä huonosti ei toki driftaa halusin vaan vaihtaa nuo

Käytän tuommoista kuvassa olevaa Hdmi jakajaa eilen ja muutenkin alkanut temppuilla tuo punainen valo ei pala voiko johtua siitä kun murtunut tuo johto se

Liitetiedostot

• IMG_20241123_105800529_HDR.jpg
    IMG_20241123_105800529_HDR.jpg
    1,5 MB · Lukukerrat: 19
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom