Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Äsken jaoin kiintolevyn kahteen osioon käyttäen Easeus Partition Manageria. Se loi ylimääräisen n. 200Mt osion. Osiota ei voi yhdistää muihin asemiin. Mikähän se osio on ja miksi sellainen luotiin? Ja miten sen saisi yhdistettyä jompaan kumpaan asemaan?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Onko kellään kokemuksia Windows 365 / Skydrive -käytöstä yksityshenkilön Lumian kanssa? Itse en tästä asiasta tiedä sen taivaallista, mutta äsken tungettiin nenän eteen moinen asia ja haluttiin moiset ominaisuudet käyttöön samoin tein. Googlesta löytyy vain yrityskäytöstä puhetta, mutta toimiiko tuo ihan ok myös ilman valmiita yritysympyröitä sharepointeineen ja muineen? Entä mitä vaaditaan, että kotikoneelle tuo saadaan käyttöön? Pitänee asentaa jokin Skydrive-sovellus kenties?

Myönnän, että tämä asia on ihan vieras ja tämän jutun pikainen selvittelykin saattoi päästää ilmoille ison liudan kirosanoja.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Täällä Skydrive ollut käytössä jo jonkin aikaa alustoilla Windows 7, Windows Phone 8 ja iOS. Ei moittimista. Tietokoneella asettuu asennuksen jälkeen resurssinhallinnan kansioiksi. Muilla oma erillinen sovelluksensa. Vaatii rekisteröitymisen.
 
Tuleekohan CS GO:ta koskaan EU storeen pleikalla ?
Epävarmalta näyttää. Ei ole mitään virallista tainnut kuulua enää pitkään aikaan.

Käytännössä viivästykset johtunevat siitä, että SCEE:n laadunvalvonnan mielestä peli on yksinkertaisesti liian buginen julkaistavaksi. Joten ennen kuin pahimmat ongelmat korjataan, ei CS:GO näe päivänvaloa Euroopassa PS3:lla.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Onko Homeworld (PC) helposti opittava peli? Taisin aika pienenä kokeilla demoa mutta silloin se tuntui hirveän hitaalta ja englannin kielentaitoni eivät olleet yhtä hyvät kuin nyt jonka vuoksi siihen oli vaikea tutustua.
Näin vanhempana nyt sitten tekisi mieli antaa kyseiselle pelille uusi yritys. Ja mitä helppoudella tarkoitan on sitä että pelissä ei mikromanageroida tyyliin Total War vaan enemmän vaikka Age of Empires, Starcraft tai C&C.
Ja tuskin aloitan siitä ensimmäisestä osasta ellei kyseinen versio ole se paras versio.

Varmasti löytyy Homeworld pelaajia täältä.

Mutta toinen kysymys. Onko kukaan kokeillut 7.1 kuulokkeiden kanssa mono toistoa? En ole koskaan käyttänyt vastaavia kuulokkeita niin en tiedä. Entä tuleeko osa toiseen kuulokkeeseen suunnatuista äänistä myös toisestakin (esim. oikealla oleva äänilähde kuuluu myös vasemmalla kuulokkeella jotenkin)?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tietääkö kukaan mistä saisi "halvalla" mekaanisia näppäimistöjä. Pitäisi olla täysikokoinen (siis että nuolinäppäimet sekä delet ym. napit ovat erikseen eikä pistetty samaan syssyyn kuten tässä, kytkimillä ei hirveästi ole väliä. Makronäppäimiä saisi olla hyvin vähän tai ei ollenkaan. Taustavalosta plussaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä johtuu se, että en enää saa windows 8:n aloitusnäyttöä näkyviin? Olen ladannut ton start8 ohjelman ja sen jälkeen, kun toi 30 päivän ilmainen kokeiluaika umpeutui, en ole saanut tota aloitusnäyttöä näkyviin enää mitenkään. :o Enkä saa edes tota start8:a poistettua koneelta. :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Oli minulla asiaakin. Tietääkö kukaan mistä saisi "halvalla" mekaanisia näppäimistöjä. Pitäisi olla täysikokoinen (siis että nuolinäppäimet sekä delet ym. napit ovat erikseen eikä pistetty samaan syssyyn kuten tässä, kytkimillä ei hirveästi ole väliä. Makronäppäimiä saisi olla hyvin vähän tai ei ollenkaan. Taustavalosta plussaa.

Jimmssillä on Steelseriesin 6Gv2, joka on ilmeisesti ihan kohtalaisen hyvä, jotain 80 euron luokkaa. Silent Rigin murodiileistä saanee pari euroa halvemmalla vieläkin Qpadin MK-50-näppistä. Tt eSportsin jotain mekaanisia taitaa myös olla siellä saatavilla ja Rosewillit taitaa olla vain kympin pari kalliimpia (ja Rosewillit taitaa olla uudelleenbrändättyjä Filcoja?). Eipä noita mekaanisia saa kovin halvalla mistään, ikävä kyllä, mieli tekisi itsekin sellaista testata mutta kun ei niitä ole missään lähettyvillä ollut edes esillä niin ei viitsi lähes satasta tunkea näppikseen että pääsisi vain testaamaan mekaanista.

edit. cdonissa näyttää olevan tarjouksessa joitakin mekaanisia näppiksiä juuri nyt, kuten Tt eSports MEKA 60€ ja Qpad MK-50 Pro 78€.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pari kysymystä foorumin asetuksista.

Voinko saada jotenkin pois päältä kysymyksen "oletko varma, että haluat kirjautua ulos".

Ja samaan asiaan liittyen kohdan

"palaa sivulle jota äsken katselit"
"Foorumin etusivulle"

Eikö tämä voisi vain suoraan palata sivulle, jota äsken katselin? Jos haluan jatkaa samalla sivulla, minulle tulee turhan yksi klikkaus. Jos taas haluaisin mennä etusivulle, minun on silti klikattava tuota foorumin etusivu linkkiä. Jos palaisin automaattisesti sivulle, jota äsken katselisin, pääsisin myös etusivulle halutessani yhdellä klikkauksessa foorumin logosta. Eli parhaillaan se on yhtä monen klikkauksen päässä, mutta pahimmillaan tulee joka kerta yksi ylimääräinen klikkaus.

En löytänyt asetuksista kohtia, mistä näitä voisi säätää.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä nykyään pitäisi etsiä jotta löytäisi käyttäjäkokemuksia telkkareista?
Nyt olisi vaihtoehtona:
Samsung Ue-32f4005
Samsung Ue-32eh5005
Philips 32pfl3807

Google tarjoaa hintavertailuja ja dvdplazan haku ei näytä löytävän mitään mallinumeroilla. Tubestakaan ei löydy mitään eikä paljon lämmitä gigantin asiakkaiden kirjoittamat "Eka taulu tv hyvä kuva ja halpa" tyyliset tekstit. Olisi kiva tietää mitä tyyppivikoja noissa saattaa olla ja varsinkin se miten toimivat peli käytössä.
Nykyinen telkkari on 2005 vuosimallia oleva hyundai vvuon ja muuten olen siihen tyytyväinen, mutta mokoma näyttää ainakin netistä kaivettujen tietojen mukaan kuluttavan 140W sähköä ja nuo uudet led telsut kuluttaa alle 40W joten ero on aika huima kuukausitasolla kun telkkari on yleensä yli 10 tuntia/pvä päällä.

Kaupoissakin on turha katsella kun aina niissä pyörii joku ylen tv lähetys ja minä käytän telkkaria 85% pelaamiseen joten se on se tärkein asia.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Täällä myytävät telllarit ovat usein jotain nordic onlyä, joista ei suoraan löydy ihmeitä netistä mitä arvosteluhin tulee. Itse olen luovuttanut noiden arvosteluiden vahtaamisen. Mielipiteitä on ziljoona, eikä ammattimedioiden tulokset niin järjettömästi toisistaan eroa. Uusi = parempi, ja tuo riittää mulle.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Rehellisiä käyttäjäkokemuksia telkkujen suhteen on yllättävän vaikeaa löytää - välillä iskee tunne, että arvostelut ovat valmistajien itsensä kirjoittamaa huuhaata. Itse käytin tuntitolkulla aikaa tietojen ja kokemusten etsimiseen uutta telkkua hommatessani, ja taas tuli karusti todettua että "halvalla" ei saa hyvää. Tyhmänä menin taas pistämään rahani Philipsiin (32PFL5405H/12), jonka laatu ei päätä huimaa. Kyllä se nyt pelikäytössä menee, mutta esim. PC-puoli on aika schaibaa ja melkoisen usein kuva tulee vasta, kun Nvidian ajuri käynnistyy X-serverin yhteydessä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä nykyään pitäisi etsiä jotta löytäisi käyttäjäkokemuksia telkkareista?

Kyllä DVD Plaza taitaa edelleen olla paras paikka saada asiantuntevia kommentteja. Siellä tosin taidetaan olla perustason karvalakkimalleja enemmän kiinnostuneita hifistelystä, mutta ellei tietoa löydy valmiina, kannattaa olla aktiivinen ja kysellä itse. Näkemällä itsekin vaivaa ja kertomalla omat tarpeensa tarkkaan saa varmemmin vastauksia.

DVD Plazan lisäksi voit kysäistä MuroBBS:stä, mutta siellä lienee vähemmän ns. vakavia harrastajia.

Ja jos vaihtoehdot tosiaan ovat nuo kolme, älä nyt ainakaan tuota Samsungin 4000-sarjalaista valitse, sehän ei ole edes full HD (eikä edes tasan 720p). Ihan vain speksien perusteella, ilman sen tarkempaa syventymistä tai omakohtaista kokemusta, noista malleista valitsemaan pakotettuna ottaisin Philipsin. Sen kuva näyttäisi kuitenkin olevan 100 Hz full HD.

Noin nyrkkisääntönä Philipsiä ei kyllä voi pääsääntöisesti suositella, joten kannattaa tehdä lista itselle tarpeellisista ominaisuuksista ja luodata muitakin vaihtoehtoja sen perusteella.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mistä nykyään pitäisi etsiä jotta löytäisi käyttäjäkokemuksia telkkareista?

Pelaamiseen jos käyttää laitetta eniten, niin kannattaa vasteaikaan kiinnittää huomiota, ettei input lag tuo lisähaastetta kiperiin hetkiin :)

Monitorit kuninkaita vasteen puolella, mutta kyllä jotkut tv-valmistajatkin ovat asiaan jo huomiota nykyään kiinnittäneet. Ikävä kyllä taitaa olla halvimmat mallit yleensä hitaimpia ruutuja päivityksen puolesta. Itse jätin rohkeasti toista vuotta sitten Sonyn 40" rouvan käyttöön olohuoneeseen ja konsolissa on kiinni 24" pelimonitori, hifistelyä tottakai mutta pelaaminen lähtökohtana :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

No minulle ne tärkeimmät ominaisuudet liittyy pelaamiseen eli esim nopea liike saisi olla mahdollisimman sulavaa. Noissahan on nykyään ties mitä peli/leffa moodeja ja ainakin joskus ne vaan pilasi kaiken, mutta nykyään ne vissiin auttaa ainakin jossain malleissa.
Ainakin vielä muutama vuosi sitten sanottiin, että erottaakseen kunnolla 720p ja 1080p laadun eron niin pitäisi olla vähintään 40" telkkari jota katsoo parin metrin päästä. Tuon takia minulle on aika sama onko se kuva 720p vai 1080p.

Lisäksi tuo nykyinenkin telkkari on tuollainen mutanttireson omaava 32" ja minulle on tosiaan kelvannut erittäin hyvin. Mustakin tuossa nykyisessä telkkarissa muistuttaa lähinnä harmaata ja jos kirkkautta säätää niin kuvasta tulee jo liian pimeä.
Eli en ole hifisti vaan haluan vähemmän sähköä kuluttavan telkkarin jossa ei olisi ainakaan mitään nykimistä nopeissa liikkeissä. Varmaan kaikki on parempia mitä tuo nykyinen, mutta tosiaan tuo philipsi on 100hz ruutu eikä siitä 1080p kuvastakaan varmaan haittaa ole.

Kännyköiden ostaminen on näihin verrattuna helppoa kun matkapuhelinfoorumilta löytyy niin paljon tekstiä joka mallista kuin jaksaa lukea. Nykyään tuntuu, että kaikki ostaa vain yli 40" 3d telkkareita ja näistä perusmalleista ei puhu kukaan. Paitsi juurikin jossain gigantin arvosteluissa jotka ei pelaajaa auta yhtään.

edit: Niin eihän näistä nykytelkkareista tunnu löytävän sitä vasteaikaa edes valmistajan sivuilta. Kehutaan vaan niitä ultra hyper värejä ja muuta isoilla kirjaimilla. Tosin tuskin näissä nykyisissä led telsuissa huonompi vasteaika on mitä tuossa pian kahdeksan vuotta vanhassa vvuonissa. Ainakin näin oletan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pelaamiseen jos käyttää laitetta eniten, niin kannattaa vasteaikaan kiinnittää huomiota, ettei input lag tuo lisähaastetta kiperiin hetkiin :)

Monitorit kuninkaita vasteen puolella, mutta kyllä jotkut tv-valmistajatkin ovat asiaan jo huomiota nykyään kiinnittäneet. Ikävä kyllä taitaa olla halvimmat mallit yleensä hitaimpia ruutuja päivityksen puolesta. Itse jätin rohkeasti toista vuotta sitten Sonyn 40" rouvan käyttöön olohuoneeseen ja konsolissa on kiinni 24" pelimonitori, hifistelyä tottakai mutta pelaaminen lähtökohtana :)

Niin eihän näistä nykytelkkareista tunnu löytävän sitä vasteaikaa edes valmistajan sivuilta. Kehutaan vaan niitä ultra hyper värejä ja muuta isoilla kirjaimilla. Tosin tuskin näissä nykyisissä led telsuissa huonompi vasteaika on mitä tuossa pian kahdeksan vuotta vanhassa vvuonissa. Ainakin näin oletan.

Kalliimmissa telkkareissa on yleensä paljon korkeampi input lag, ne omaavat kaikkea turhaa kuvanparannushärpäkkeitä, joita ei saa pois päältä. Kummallistä sinänsä, sillä prosessointiteho on kuitenkin parempi... Nimenomaan halvat töllöt ovat nopeampia tässä suhteessa. Itsellä löytyy Samsungin 6300-sarjalainen (200hz), jossa input lagia ~32ms (ns. ammattilaisen testaamana, omassa testissä sain aivan samoja arvoja). 32ms on nykytelkkareissa erittäin hyvä, jotkut harvat mallit saattavat päästä 15ms tienoille. Jos nyt jatketaan tästä Samsungin malleista, niin 8000-sarjassa oli muistaakseni ainakin 60ms input lagia.

Tietenkin jos laittaa motionflowt tai muuta kuvanparannusta päälle, vasteaika kasvaa.

Kunnon testit ja arvostelut on kyllä aika harvassa, mutta jos ei tietylle mallille arvostelua löydy, kannattaa etsiä saman sarjan telsujen arvosteluja. Saman sarjan malleissa on aika pitkälti mm. sama input lag. :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tilasin sitten tuon philipsin. Mitä sitä isompia arpomaan. Ei noista ota selvää kun saman sarjan telkkareissakin voi olla ihan eri valmistajan paneelit koosta riippuen jne. Onko täällä vielä joku telkkari triidi johon voi sitten kirjoittaa oliko tuo ihan paska vai jopa ok?
Tuntuu koko alue nykyään puuttuvan missä ennen puhuttiin leffoista ja telkkareista ja muusta. Tai sitten olen sokea tai se on vain piilotettu ovelasti johonkin.
 
Ylös Bottom