Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippalappu auton ikkunaan on ainakin todettu toimivaksi ratkaisuksi (n. 15 vuotta sitten). Omalla kohdalla väärin parkeeraaja oli iäkkäämpi rouva, joka ei edes tiennyt tehneensä virhettä.

Piirsin lappuseen jopa kaaviokuvan tilanteesta. Rouva siis parkkeerasi autonsa aivan samaan linjaan lämmitystolpan kanssa. Sitten kun oman paikan toisella puolella oli auto niin oma kaara ei sitten mahtunut millään ruutuun.

Miksi? Kieriskelen mieluummin omassa vihassani ja haudon kostoa...ai, niin en enää haudo...toteutin sen jo.
Noin yleisesti ajatellen, elämä saattaisi olla mukavampaa hiukan vähemmällä konfliktinhakuisuudella. Kysehän voi olla ihan silkasta ajattelemattomuudesta, missä tapauksessa puhuminen tai vaikka aiemmin mainittu lapun kirjoittaminen auttaisi asiaa huomattavasti enemmän kuin "kostaminen".

Alkuperäinen kysymys oli että onko tällainen kostotoimi pikkumainen. Minun mielestäni kyllä.

Noin yleisesti ajatellen, elämä saattaisi olla mukavampaa hiukan vähemmällä konfliktinhakuisuudella. Kysehän voi olla ihan silkasta ajattelemattomuudesta, missä tapauksessa puhuminen tai vaikka aiemmin mainittu lapun kirjoittaminen auttaisi asiaa huomattavasti enemmän kuin "kostaminen".

Alkuperäinen kysymys oli että onko tällainen kostotoimi pikkumainen. Minun mielestäni kyllä.
Miten toistuvasti parkkeeraaminen väärään ruutuun on ajattelemuutta?
Se on välinpitämyyttä ja siitä pitää rankaista.
Miksi? Koska vain niin välinpitämättömät kusipäät oppii.

Oikeasti kusipäät harvemmin oppivat. Jos he oppisivat, he olisivat todennäköisesti jo oppineet. Kosto ei toimi pedagogisena työvälineenä kovin hyvin. Muuten se voi kyllä toimia. Osa tyypeistä voi olla mulkeroita, mutta pelkäävät tulla haastetuiksi. Osalle käy tietysti päin vastoin, mutta niitä taitaa olla vähemmän, jotka aloittaa pikku asiasta koston kierteen.

Oikeasti kusipäät harvemmin oppivat. Jos he oppisivat, he olisivat todennäköisesti jo oppineet. Kosto ei toimi pedagogisena työvälineenä kovin hyvin. Muuten se voi kyllä toimia. Osa tyypeistä voi olla mulkeroita, mutta pelkäävät tulla haastetuiksi. Osalle käy tietysti päin vastoin, mutta niitä taitaa olla vähemmän, jotka aloittaa pikku asiasta koston kierteen.
Totta, mutta kosto tuntuu ihanalta, silloin kun se on oikeutettu.

Saadaan hieno maailma kun A) kaikki vain kostaa ikuisesti ja B) ei voida edes yhtä kertaa avata suuta sen sijaan että kostetaan, riippumatta siitä, kokeeko olevansa uhri ja oikeassa.

Samaa paskaa kuin se että "lyö takaisin" kun koulukiusataan. Mitä jos se on isompi tai muuten aggressiivisempi ja sen takaisin lyönnin takia hakkaa sairaalakuntoon tai jos sen kaverit tulee mukaan hakkaamaan tai jotain muuta ikävää, jota tällaisten neuvojen antajat ei koskaan tule ajatelleeksi, koska aivoja, ajatuksia ja puhetta vältellään viimeiseen asti nyrkkien sijaan.

Tajuan sen logiikan, että taistellaan tulella tulta vastaan, mutta jos ei edes alussa voi yrittää muuta, niin voin sanoa että me on pojat hävitty tää peli.

Pieni tilanne päivitys.
Naapuri pöllähti paikalle ja nyt ei tietysti pystynyt ajamaan mun parkkikseen, koska olen jo kotona vaan mähän olen enemmänkin sen puolella.
Huomenna aion siirtää omaa autoa vielä vähän enemmän sen puolelle, ehkä 10 cm, jos se lähtee pois.
Mulle ei vittulla :)

Viimeksi muokattu:
Pieni tilanne päivitys.
Naapuri pöllähti paikalle ja nyt ei tietysti pystynyt ajamaan mun parkkikseen, koska olen jo kotona vaan mähän olen enemmänkin sen puolella.
Huomenna aion siirtää omaa autoa vielä vähän enemmän sen puolelle, ehkä 10 cm, jos se lähtee pois.
Mulle ei vittulla :)

Eipä tähän muuta voi todeta, kuin että onneksi emme asu samassa taloyhtiössä.

Onko audiovelhoja paikalla? Olen erästä asiaa pohtinut.

Eli tulee pelailtua kaveriporukassa nettimoninpeliä aktiivisesti. Vaimoa peli kiinnostaa myös ja tykkää seurata pelaamista sivusta. Hän mielellään kuulisi myös pelin äänet ja/tai chatin höpinät, mutta tämä ei oikein meinaa nyt onnistua kun käytössä Pulse Explorerit. Telkkarin kautta en halua ääniä laittaa kuulumaan, sillä pelissä oleellista kuulla tarkkaan mistä suunnasta vihulaista tulee niskaan. Joskus oli käytössä jotkut kuppikuulokkeet, joihin sai iskettyä langalliset kuulokkeet kiinni sivuun ja homma pelitti niin. Nykyisellä setupilla en vaan millään keksi, onko ”ongelmaan” ratkaisua?

Ymmärsinköhän oikein vai väärin? Jos vaimon ei tarvitse päästä huutelemaan väliin omasta mikrofonista, niin siinä tapauksessa ainakin Xboxilla tämä olisi ihan minuutin juttu: Audio asetuksista Party audio asentoon "headset & speakers" jolloin TV on se speaker. Sen jälkeen vaimolle valitsemansa Bluetooth luurit päähän ja parittaa sen television kanssa_olettaen, että televisiosta tämä ominaisuus löytyy? Ainakin uudemmissa Samsung ollut aika perusjuttu jo pidempään, mutta en ole täysin kartalla miten muilla telkoilla. Sekä olettaen, että Pleikkarissa saa reititettyä samalla tavalla party audion kajareille kuin boksissa. Kai sen nyt on pakko onnistua kun ollut boksillakin ihan perusjuttu joku tyyliin 12 vuotta.

Edit: Jaa siinä oli tällainenkin lisämauste.

Pleikkarin oman ryhmächatin kanssa en ole tätä testannut, mutta se toisaalta ei ole vaihtoehto muutenkaan kun peliporukassa on pc-pelaaja mukana niin joudutaan pelin omaa chattia käyttämään joka tapauksessa.

Boksilla Discord puhechat toimii ainakin ihan samalla systeemillä kuin oma party chat, eli edellämainittu setuppi toimisi siltikin. Mutta en tosiaan noista Pleikkareista tiedä mitään, toivottavasti siinäkin olisi yhtä näppärä.

Viimeksi muokattu:
Ymmärsinköhän oikein vai väärin? Jos vaimon ei tarvitse päästä huutelemaan väliin omasta mikrofonista, niin siinä tapauksessa ainakin Xboxilla tämä olisi ihan minuutin juttu: Audio asetuksista Party audio asentoon "headset & speakers" jolloin TV on se speaker. Sen jälkeen vaimolle valitsemansa Bluetooth luurit päähän ja parittaa sen television kanssa_olettaen, että televisiosta tämä ominaisuus löytyy? Ainakin uudemmissa Samsung ollut aika perusjuttu jo pidempään, mutta en ole täysin kartalla miten muilla telkoilla. Sekä olettaen, että Pleikkarissa saa reititettyä samalla tavalla party audion kajareille kuin boksissa. Kai sen nyt on pakko onnistua kun ollut boksillakin ihan perusjuttu joku tyyliin 12 vuotta.

Edit: Jaa siinä oli tällainenkin lisämauste.

Boksilla Discord puhechat toimii ainakin ihan samalla systeemillä kuin oma party chat, eli edellämainittu setuppi toimisi siltikin. Mutta en tosiaan noista Pleikkareista tiedä mitään, toivottavasti siinäkin olisi yhtä näppärä.
Totta tosiaan, Discordia voisi vielä toki kokeilla. Jos kehtaa vaan edes alkaa pelinavereilla ehdottelemaan mitään säätöä tällaisen syyn takia :D. Toivoisi kyllä, että tähän olisi pleikallakin aidosti helppo ratkaisu.

Täytyy vielä vilaista pleikkarin asetuksia, mutta en muista siellä törmänneeni vastaaviin asetuksiin, joista mainitsit. Telkkari on Samsung QN95A josta toki kyllä löytyy mahdollisuus bluetooth-kuulokkeiden kanssa värkkäämiseen.

PS. En ostaisi kahden euron kiinalaista adapteria verkkovirtaan. Maahantuontia ja TUKESin toimintaa läheltä nähneenä. Mutta kukin tavallaan.
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia noissa adaptereissa on tullut vastaan? Koska omat kokemukset "tyhmistä" adaptereista on pelkästään positiivista. Sitten kun sinne lyödään jotain elektroniikkaa sisälle, alkaa ongelmat.

Toki ongelmat voi alkaa siinä kohtaa kun tuollaisesta aletaan ajamaan pitkiä aikoja +10A läpi, mutta Switchin alle ampeerin virrat menee ohuemmastakin matskusta läpi.

Totta tosiaan, Discordia voisi vielä toki kokeilla. Jos kehtaa vaan edes alkaa pelinavereilla ehdottelemaan mitään säätöä tällaisen syyn takia :D. Toivoisi kyllä, että tähän olisi pleikallakin aidosti helppo ratkaisu.

Täytyy vielä vilaista pleikkarin asetuksia, mutta en muista siellä törmänneeni vastaaviin asetuksiin, joista mainitsit. Telkkari on Samsung QN95A josta toki kyllä löytyy mahdollisuus bluetooth-kuulokkeiden kanssa värkkäämiseen.

Ok, joo siis kyllähän Discord on ihan näppärä, on tullut välillä käytettyä ihan Xbox porukallakin sitä. Mutta sitten varsinkin jos ja kun muilta alustoilta on porukkaa, niin ihan ässä verrattuna pelin omiin chatteihin, jotka ei ole aina päällä, tai saattaa rätistä ja paukkua muutoin vain jne. Tai esim. jos joku tippuu pelistä tai peli kaatuu tms, niin helpompi säätää ja toipua tilanteesta sen jälkeen kun puheyhteys säilyy.

Minulla on päätelkkarina sinun telkan veli QN85A. Kokeilemattakin aika varma, että homma rokkaisi edellämainitulla tavalla. Se on sitten varmaankin enää siitä Pleikkarin audioasetuksista kiinni saako ne chatin äänet molempiin, headsettiin ja kajareille.

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ongelmia noissa adaptereissa on tullut vastaan? Koska omat kokemukset "tyhmistä" adaptereista on pelkästään positiivista. Sitten kun sinne lyödään jotain elektroniikkaa sisälle, alkaa ongelmat.

Toki ongelmat voi alkaa siinä kohtaa kun tuollaisesta aletaan ajamaan pitkiä aikoja +10A läpi, mutta Switchin alle ampeerin virrat menee ohuemmastakin matskusta läpi.
Ei ole kokemuksia mutta yleisellä tasolla tuolta tulee sellaista roskaa että ei mene mistään seulasta läpi missään maassa. Jos hintaero on kympin luokkaa hyvin testatulle laitemallille niin en näe itse järkeä ottaa mitään riskiä. Eihän tuollaista osta kuin kerran.

Ylös Bottom