Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DarkShadow
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täh? Onko muka noin? Että ei päivitä samalla kun pelaa netissä? Itse lataan päivityksiä ja pelejä ja samalla hakkaan netissä vaikkapa CoDia. Omasta mielestäni ne kyllä latautuu siinä taustalla?
Päivittyy se samalla kun pelaa netissä, JOS sen laittaa lataamaan. Ja pointti oli että se lataus käynnistyy kun käynnistää pelin, mikä sitten sammuttaa jo käynnissä olevan nettipelin.

Niin ja itsellä ei ole se päällä että lataa automaattisesti päivityksiä. Niin vähän tilaa tuossa kovolla, että ihan tukossa muutenkin kokoajan ilman että lataa päivityksiä peleihin mitä ei ole hetkeen pelannut.

Vähän aiheen sivusta mutta totean nykypelien olevan aivan liian suuria, eikä jättimäiset pakkopäivitykset helpota tilannetta. RDR2 vie lähes 150 Gigatavua, Doom Eternal yli 200 Gigatavua, Forza 5 myös yli 200 Gigatavua, ja tuleva Grand Theft auto vie varmaan 2000 Gigatavua :eek:

Peli ilmoittaa kun pitää ladata päivitys ja lataa sen enempää oikein ymmärrä miksi minun pitäisi käydä ihmettelemässä että.onko päivitystä tullut vai ei? On vähän valituksen aiheet välissä jos tälläinen harmittaa .
Ei ilmoita ellei sitä käynnistä. Pleikkarilla päivitykset ilmestyy latausjonoon automaattisesti mutta Series X:llä se pyörittelee latauspyörylää eikä usein saata silloinkaan löytää päivitystä, joka varmasti on peliin tullut.

Olisihan se kiva jos ei tarvitsisi käydä ihmettelemässä mitään vaan homma toimisi kuten PS5:lla. Ja vaikka se sinne jonoon menisikin automaattisesti niin on sinne boksin "latausjonon" vastineeseen paljon työläämpi navigoida kuin pleikkarilla.

Jokainen, joka on yhtään käyttänyt enemmän Windowsia (varsinkin työkseen muiden ongelmia ratkoen) hoksaa yhtäläisyydet. Olennaisiakin asioita on ihan helvetin piilossa ja epäloogisissa paikoissa. Ja Xboxin UI on enemmän tai vähemmän Windows-pohjainen palikoineen.

X360-aikaan pidin paljon enemmän boksin UI:sta kuin PS3:n (joka on yhä ihan hiton tympeä) mutta jo pidemmän aikaa on Sony vienyt voiton käytettävyydessä.

Niin ja itsellä ei ole se päällä että lataa automaattisesti päivityksiä. Niin vähän tilaa tuossa kovolla, että ihan tukossa muutenkin kokoajan ilman että lataa päivityksiä peleihin mitä ei ole hetkeen pelannut.

Niin siis eihän se lataa päivityksiä automaattisesti muuta kuin niihin peleihin, joita nimenomaan olet pelannut. Olikohan se joku viimeisen 28 päivän aikana tms. raja. Kannattaa laittaa se asetus vaan päälle, ihan ässä!

Niin siis eihän se lataa päivityksiä automaattisesti muuta kuin niihin peleihin, joita nimenomaan olet pelannut. Olikohan se joku viimeisen 28 päivän aikana tms. raja. Kannattaa laittaa se asetus vaan päälle, ihan ässä!
Lapsi pelaa Fortniteä monta kertaa viikossa ja juuri siihen se ei niitä päivityksiä itse löydä eikä usein edes heti etsimisenkään kautta. Paras keino on käynnistää peli, jolloin laite yhtäkkiä päivitykset maagisesti löytää. Pari kertaa käynyt niin että kun laittaa valikoiden takaa päivityksen tarkistuksen niin ei löydy mitään, latauspallura vain pyörähtelee ja tulee ettei ole päivityksiä mutta pelin käynnistämällä tulee herja että "pitää päivittää". Paska systeemi.

Ei siis kannata olettaa että kyse on jostain asiasta X, kun ei ollut. Ei minulla ole mitään ongelmaa siinä jos se ei päivitä pelaamattomia pelejä mutta kun se ei päivitä tai löydä päivityksiä edes niihin, joita aktiivisesti pelataan. Ja vaikka löytyisikin ja muuten toimisi, niin on se systeemi silti paljon "työläämpi" käyttää, varsinkin mitä tulee asioiden löytämiseen.

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mitä kaikki jolla on lapsia tekisi tässä tilanteessa.

Sen tiedän, että skidinä kun jotain tuollaista tein, tukka pöllysi, perse punoitti ja seinille lensin.

Mutta itse puhuttaisin ja tarpeen vaatiessa hakisin ammattiapua.

Jos olis niin antaisin adoptoitavaksi.
Repesin tälle. Itse siis olen vauvana annettu adoptoitavaksi ja kasvoin aina kuullen kuinka paha ja hirveä kakara olin. Ehkä siis syy miksi annettiinkin pois. Tosin, olin 3 kuukautta. :D

Sen tiedän, että skidinä kun jotain tuollaista tein, tukka pöllysi, perse punoitti ja seinille lensin.

Mutta itse puhuttaisin ja tarpeen vaatiessa hakisin ammattiapua.

Repesin tälle. Itse siis olen vauvana annettu adoptoitavaksi ja kasvoin aina kuullen kuinka paha ja hirveä kakara olin. Ehkä siis syy miksi annettiinkin pois. Tosin, olin 3 kuukautta. :D

Kuha en nyt herättänyt mitään pahoja traumoja. o_O;) Välillä mulla on tämmöstä mustaa huumoria.

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mitä kaikki jolla on lapsia tekisi tässä tilanteessa.

Ensimmäisenä tarkistaisin että onko kyseessä tili, joka tekee feikkivideoita julkisuuden vuoksi (melko varmasti juurikin on). Sen jälkeen jatkaisin matkaa koska kyse ei ole oikeasta tilanteesta.

Jos taas olisi oma lapsi ja tilanne oikea, niin miettisin että mistä helvetistä se on saanut tuollaisen hakun? Ja kenen lava-autoa se hakkaa.

No okei, huumorit kokonaan pois: Jos lapseni kostaisi puhelimen pois ottamisen hajottamalla omaisuutta, olisin ensimmäisenä pettynyt. Kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa. Sen jälkeen jatkaisin rauhassa työpäivän loppuun, sillä ei tuohon tilanteeseen kannata missään nimessä kiihtyneenä juosta. Ehtisi miettiä ja puntaroida miten menetellä. Saman mahdollisuuden saa myös lapsi kun raivo on laantunut.

Kotiin tullessakin katsoisin miten lapsi itse reagoi kun päästään samaan tilaan ja jatkaisin siitä. Luultavasti lapsi itsekin olisi jo ehtinyt ymmärtää miten typerästi menetteli ja jos siltä vaikuttaa, voidaan asiasta keskustella sen mitä tarvitsee ja antaa teko anteeksi.

Jonkin verran voi lapsen laittaa itse kuluja maksamaan mutten koe että tarvitsisi välttämättä koko korjausta maksaa koska vähemmälläkin lapsi asian varmasti ymmärtäisi. Selittäisin kuitenkin mitä korjaus maksaa ja mitä siitä aiheutuu, plus miten typerä teko oli - joskin jos on jo katunut, ei teon typeryyttä tarvinne turhaan enää loputtomiin painottaa ja kerrata. Lasta pitää tuossakin tilanteessa arvostaa eikä asian toistelulla saa aikaiseksi kuin tunteen että tämä olisi typerä ja/tai ei olisi jo ymmärtänyt/katunut asiaa. Liika märehtiminen pois jos vaikuttaa että lapsi on oppinsa saanut.

Mikäli asia toistuu, niin pitäisi miettiä lähestymistapa uusiksi. Selvittää että onko taustalla jotain isompia ongelmia, jotka selvittämällä tuollaiset purkaukset jää pois. Huomion haku voi olla merkki paljon isommasta ongelmasta taustalla. Samoin se, että kännykkä on noin merkittävä, voi olla muutakin kuin nykyihmisten puhelinriippuvuutta. Ehkä lapsi on koulukiusattu/yksinäinen, eikä hänellä ole muuta iloa elämässään. Usein lapset eivät ongelmistaan edes kerro, koska eivät halua huolestuttaa tai aiheuttaa murheita vanhemmilleen.

Loppupäätelmä nyt kuitenkin että ihan turha tuota on miettiä. Hyvin suurella todennäköisyydellä feikkivideo eli paskaa. Tilin nimikin jo viittaa siihen ettei ole oikeasta elämästä (thick dad shenigangs tms.).

Ylös Bottom