Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Haluisin kuulla ihmisten kokemuksia siitä, minkälaista palvelua näissä hotelleissa on: www.hotelhaaga.fi tai www.parkhotelkapyla.fi ?

Ellei Espoossakaan yöpyminen ole optio, käyttäjäkokemuksia hotelleista löytyy varmaan kätevimmin TripAdvisorista:
https://www.tripadvisor.fi/Hotels-g189934-Helsinki_Uusimaa-Hotels.html

Kummastakin harkitsemastasi vaihtoehdosta löytyy useampi arvostelu. Käpylästä varmaan löytyy parempi läheisten ruokapaikkojen valikoima, ellei hotellin oma tarjonta houkuttele. Liikenneyhteydet keskustaankin ovat vähän vaivattomammat. Kummastakin kyllä pääsee hyvin liikkumaan julkisilla.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kysytään täältäkin, että olisiko kellään suositella mitään ok soundbaria. Minulla oli tuollainen LG:n HLB54S bluray soundbar+subbari combo, mutta se tuli tiensä päähän, eli eipä tule enää virtaa. Siinähän ei mikään kummoinen äänen laatu ollut, mutta menetteli omassa käytössä. Tuohon tv-tasolle ei oikein mahdu kuin soundbar, kun 58-tuumainen töllö vie käytännössä koko tilan. Rahaa ei olisi hirveästi laittaa tuollaiseen tällä hetkellä, joten ajattelin jotain noin 200 euron hintaista kajaria. Eli olisiko jollain suositella jotain ok-laatuista kaiutinta?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Paljonko kehtaisi pyytää PS4 Pro & 2 pelistä (Doom & Sniper: Ghost Warrior 3) ?

Konsoli ostettu helmikuussa, vaikka sillä tuskin on merkitystä :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201705052200121974_iq.shtml

Myytti: "Lihavuus on terveysriski"
Vastaus: "Elämä on terveysriski"

Myytti: "Lihavalla on huono kunto"
Vastaus: "Lihavalla on yleensä parempi kunto kuin samankokoisella normaalipainosella ihmisellä"

Pitäisikö tämä ymmärtää siten, että 80kg painava & 150cm pitkä henkilö on todennäköisesti paremmassa kunnossa, kuin 80kg & 180cm pitkä henkilö?

Kun luin Iltalehden artikkelin ja katsoin videon, olen lähestulkoon sanaton. Nykypäivänä tämä PC-meininki on ihan järjetöntä. Ja tämä tulee henkilöltä, joka pitää itseä yleisesti ottaen suvaitsevaisena ja joka on paraikaa laihduttamassa. "Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet" on niin väsynyt heitto, mitä kuulee ihan missä tahansa tilanteessa - oli sitten kyseessä vastaeronnut, lasten futispelin hävinnyt joukkue tai vaikkapa sitten ylipainoinen henkilö.

Mutta tosiaan palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, miten tuo jälkimmäinen myytti pitäisi tulkita?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/201705052200121974_iq.shtml

Myytti: "Lihavuus on terveysriski"
Vastaus: "Elämä on terveysriski"

Myytti: "Lihavalla on huono kunto"
Vastaus: "Lihavalla on yleensä parempi kunto kuin samankokoisella normaalipainosella ihmisellä"

Mä oon kovasti silmäillyt ko. artikkelia, mutten millään onnistu löytämään sieltä noita väitteitä. Vai oliko nää nyt sun oma keskustelunavaus :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mä oon kovasti silmäillyt ko. artikkelia, mutten millään onnistu löytämään sieltä noita väitteitä. Vai oliko nää nyt sun oma keskustelunavaus :)
Kts. artikkelin loppuosan video: "Videolla Vaakakapinan Jenny Lehtinen kumoaa lihavuuteen liitettäviä myyttejä."
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kts. artikkelin loppuosan video: "Videolla Vaakakapinan Jenny Lehtinen kumoaa lihavuuteen liitettäviä myyttejä."

Aa okei, koska linkkasit artikkeliin jolla ei sinällään ole tekemistä jonkun Youtube-videon kanssa. Nyt katsoin videon.

Ensimmäisessä kohdassa puhuja toteaa, että lihavuus johtuu "huonoista tavoista" tai erityisesti "huonoista tavoista laihduttaa". Tämä pitää paikkansa, 90-luvulla tehyn ruokaympyrään oli lisätty aamupuuro (tämä on siis standardi jota esim. kouluruokailu noudattaa). Se on aika kamala gluteenipaukku. Tämän ravinnesuosituksen on osoitettu olennaisesti lisäävän keskivartalolihavuutta, josta suuri osa suomalaisia keski-ikäisiä ihmisiä kärsii nykyään. Aamupuuro ei ole enää ruokaympyrässä.

Eri dieeteistä on tehty lukuisia tutkimuksia, jotka ovat toistuvasti osoittaneet painonlähdön olevan väliaikaista, koska tutkimuskohteet eivät tyypillisesti jatka ko. dieettiä seurantajakson jälkeen. Tosin dieetin jatkaminenkin on kyseenalaista, koska esim. tiettyyn ruokatyyppiin keskittyvän dieetin orjallinen noudattaminen johtaa lopulta ravinnepuutokseen. Vaikkapa keripukki jos mikä on terveydelle haitallista.

Seuraava videon väite "lihavalla voi olla jopa parempi kunto kun samankokoisella normaalipainoisella" koska "lihava kantaa sitä painoa" on vissiin se, josta hait trollbaittia. Lihavuutta ei määritellä painolla vaan rasvaprosentilla. Sekä video että sinä olet kuutamolla. Eihän tämä väite mitenkään pidä paikkaansa kummankaan osalta.

150cm henkilö voi hyvinkin painaa 80kg a) lihavuuden tai b) lihasrakentamisen johdosta. Enemmänkin mua kiinnostaa miksi otit tämän kuvitteellisen 150cm tyypin esiin, koska vuonna 2013 keski-ikäisten miesten pituus oli 179 senttimetriä ja naisten 166 senttimetriä. 150-senttiset läskit ovat parhaimmillaan kuriositeetti ja tuon viittaamasi järjestön koko tarkoitus on estää tuollaista esineellistämistä ja syrjintää näitä ihmisiä kohtaan. "Somalit vie meidän työpaikat" on suurinpiirtein yhtä pätevä väite.

Videon kolmas väite on, että rumuus ja kauneus on aika- ja kulttuurisidonnaista. Tämä pitää paikkansa. Edit: malli- ja vaateteollisuudessa ihannoidaan langanlaihoja ihmisiä. Historiallisesti kuitenkin hieman tukevia ja leveälanteisia naisia on pidetty "kauneuden" tai enemmänkin hedelmällisyyden symboleina, koska kyseisen tyypin on oletettu kykenevän tuottamaan paremmin jälkeläisiä. Tämä tulee itsestäänselvyytenä kun osaa ottaa huomioon, että ihmiskunnan historiassa (ja edelleen tietyissä maissa) lapsikuolleisuus on valtava ja sen seurauksena myös syntyvyys on valtavaa. Meidän insinöörimaassa ja Japanissa nyt ihmetelläänkin tätä päinvastaista tilannetta :p Joka tapauksessa rokotukset, hygienia ja vastaavat selviytymistä edistävät mekanismit ovat hädintuskin vuosisadan vanhoja keksintöjä.

Videon viimeinen, neljäs väite on se, että kärjistettynä lihava häpeää omaa lihavuuttaan ja sen seurauksena syrjäytyy yhteiskunnasta. Tämäkin pitää paikkansa, lihavien syrjinnällä ei yksinkertaisesti ole edelleenkään samaa painoarvoa kuin vaikkapa toisrotuisten tai toisseksuaalien syrjinnällä. Se, miten aloitit keskustelun kuvaa tätä faktaa aika hyvin.

Olen nyt lukenut artikkelin ja käynyt läpi videon, en löytänyt minkäänlaista viitettä kummallekaan sun väitteistä. Ehkä tämä hiljaisuus tällä keskustelupalstalla kertoo siitä, että osallistujien keski-ikä on aika suuri. Tai sitten aihe ei vaan kiinnosta, tai ehkä molemmat mitä pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona. Facebookista voisi löytyä vastaanottavaisempi yleisö :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Aa okei, koska linkkasit artikkeliin jolla ei sinällään ole tekemistä jonkun Youtube-videon kanssa.
Sekä artikkelin että videon pohjimmainen sanoma ajoivat samaa asiaa. Oletankin, että tästä syystä IL toimittaja lisäsi ko. videon artikkeliin.

Seuraava videon väite "lihavalla voi olla jopa parempi kunto kun samankokoisella normaalipainoisella" koska "lihava kantaa sitä painoa" on vissiin se, josta hait trollbaittia. Lihavuutta ei määritellä painolla vaan rasvaprosentilla. Sekä video että sinä olet kuutamolla. Eihän tämä väite mitenkään pidä paikkaansa kummankaan osalta.

150cm henkilö voi hyvinkin painaa 80kg a) lihavuuden tai b) lihasrakentamisen johdosta. Enemmänkin mua kiinnostaa miksi otit tämän kuvitteellisen 150cm tyypin esiin
Videolla todettiin kuinka "lihavalla on yleensä parempi kunto kuin samankokoisella normaalipainosella ihmisellä". Käsitin sanan "samankokoinen", että kyseessä on kaksi henkilöä, jotka painavat saman verran - ja tämän takia kysyinkin miten kyseinen toteamus tulisi tulkita. Omasta mielestäni kun väite kuulosti järjenvastaiselta. Vertailuksi otin henkilö A:n (150cm, 80kg, jonka johdosta BMI osoittaa että ko. henkilö on "lihava") ja henkilö B:n (150cm, 80kg, jonka johdosta BMI osoittaa että ko. henkilö on "normaalipainoinen").

Videon viimeinen, neljäs väite on se, että kärjistettynä lihava häpeää omaa lihavuuttaan ja sen seurauksena syrjäytyy yhteiskunnasta. Tämäkin pitää paikkansa, lihavien syrjinnällä ei yksinkertaisesti ole edelleenkään samaa painoarvoa kuin vaikkapa toisrotuisten tai toisseksuaalien syrjinnällä. Se, miten aloitit keskustelun kuvaa tätä faktaa aika hyvin.
Ymmärsimme selvästi hyvin eri tavalla viimeisen myytin "lihavuus on terveysriski", joka oli mielestäni hyvin yksiselitteisesti ilmaistu. Mitä tulee kommenttiin lihavien syrjinnästä... Yksilöllä on mahdollista vaikuttaa omaan painoon mm. liikunnan ja ruokailutottumusten kautta. Toki poikkeuksia löytyy, mutta aiemmin mainittu toteamus pätee valtaosaan. Sen sijaan yksilöllä ei ole mahdollista vaikuttaa omaan seksuaaliseen suuntautumiseen tai rotuun. Onkin ymmärrettävää, että seksuaaliseen suuntautumiseen ja rotuun tapahtuva syrjintä on enemmän tapetilla.

Kokonaisuutena ajatellen oli kiinnostava lukea mietteesi aiheesta, vaikka trollbait ym. lisämaininnat olivat mielestäni turhanpäiväisiä heittoja. Keskustelu ylipainosta ja lihavuudesta kiinnostaa minua muutamasta syystä. Ensinnäkin, isäni puolella lähestulkoon jokainen yli 30 vuotias on ylipainoinen - sairaalloisen lihava. Noin kuusi vuotta takaperin setäni menehtyi vain reilun 50 vuoden ikäisenä merkittävän lihavuuden takia. Toiseksi, aihe kiinnostaa sen takia, koska olen huomannut että osalla ihmisistä tuntuu olevan eriskummallinen näkökanta normaalipainoon ja lihavuuteen. Viimeisimpänä esimerkkinä toimii aiemmin mainitun videon väite, kuinka "lihavalla on yleensä parempi kunto kuin samankokoisella normaalipainosella" (pohjautuuko tämä tutkimukseen vai onko kyseessä vaihtoehtoinen totuus?) Henkilökohtaisella tasolla kaksi viimeisintä tapausta on koskenut tilannetta missä perheenjäsen ja kaksi ystävää kommentoivat nuivaan sävyyn täysin normaalipainoisen näköistä naista epäterveellisen laihaksi/anorektikoksi. Kummassakaan tapauksessa en tämän enempää kommentoinut tuomitsevan kommentaattorin omaa (yli)painoa, mutta olen miettinyt sitä ovatko he edes itse tietoisia tästä? Yhtälailla kun olen puhunut omasta ylipainosta, ovat kommentit joka kerta ollut "pöhh" luokkaa. Olen vajaa 30v (usko pois aeris :p), joten kestän kyllä rehellisen mielipiteen. Tämän myötä olen miettinyt kuinka moni nykypäivän ihmisistä omaa vääristyneen kuvan omasta kehosta. Kun puhutaan tälläisistä tapauksista, nostetaan hyvin herkästi esille langanlaihat anorektikko catwalk naismallit. Tämä on täysin toimiva esimerkki, mutta mielestäni vuonna 2017 osuvampi esimerkki on skaalan toisen ääripään edustaja. Kuitenkin nykypäivänä maapallosta löytyy enemmän ylipainoisia, kuin aliravittuja ihmisiä. BBC: More obese people in the world than underweight, says study. Kolmanneksi, minua kiinnostaa lihavuudesta aiheutuva taloudellinen taakka yhteiskunnalle. Tämä kun on samaa luokkaa mm. tupakoinnin kanssa, joka on myös yksilön päätös. McKinsey Global Insitute: Report - How the world could better fight obesity. Tästä huolimatta ylipainosta puhuminen on huomattavasti herkempi keskustelunaihe (fat shaming, fat acceptance jne.) kuin keskustelu tupakoinnista ja tupakoitsijoista. Neljänneksi, minua mietityttää koska tämä trendi päättyy. Minusta kun tuntuu, että vuosi vuodelta eteen tulee artikkeleita, kuinka ylipainoisten %-määrä on kasvanut länsimaissa. The Washington Post: The average American woman now weighs as much as the average 1960s man. Oletan, että sama trendi pätee myös Aasian maihin. Etenkin kun väkirikkaat valtiot vaurustuvat ajan myötä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Aina mukavaa nähdä paneutuminen omaan aiheeseen, josta tuntee vahvasti. Se aihe ei mua kuitenkaan kiinnosta :) Totesin vaan et näiden 150cm läskien kuvitteleminen artikkelista, joka ei näin sano ja sen jälkeen siitä tulikin youtube-video, joka sekään ei näin sano on vähintäänkin kyseenalaista. Ehkä se Facebook.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Aina mukavaa nähdä paneutuminen omaan aiheeseen, josta tuntee vahvasti. Se aihe ei mua kuitenkaan kiinnosta :)
Olen yllättynyt ettei sinua kiinnosta tämä aihe. Kuitenkin kirjoitit varsin kattavan vastauksen ja mm. kommentoit lihavien syrjinnästä. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla sinun mietteitä enemmän kyseisestä aiheesta, sillä meidän näkökannat selvästi eroavat melkoisesti toisistaan.

Totesin vaan et näiden 150cm läskien kuvitteleminen artikkelista, joka ei näin sano ja sen jälkeen siitä tulikin youtube-video, joka sekään ei näin sano on vähintäänkin kyseenalaista. Ehkä se Facebook.

Viestissäni koitin ilmaista lainausmerkkien avulla mitkä näkökannat ovat minun ja mitkä osuudet ovat suoria lainauksia, jotka kuuluvat toiselle henkilölle.

Nähdään Facebookissa ;)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Olen yllättynyt ettei sinua kiinnosta tämä aihe. Kuitenkin kirjoitit varsin kattavan vastauksen ja mm. kommentoit lihavien syrjinnästä. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla sinun mietteitä enemmän kyseisestä aiheesta, sillä meidän näkökannat selvästi eroavat melkoisesti toisistaan.

Siis se johtuu siitä, että mulla on journalistikoulutus ja tykkään tutkia erilaista netistä saatavaa tietoa, mukaanlukien google ja yksityiset tietokannat. Kiinnostaa siis olla ns. kärryillä.

Joku random iltiksen perusteella tehty trolli kiinnostaa taas sen verran, että haluan osoittaa valheelliset "uutiset" vääräksi. Disininformaation suhteenhan, näin Trump-aikakautena tämä on ajankohtaista. Tässä tapauksessa sä olet selittänyt paskaa ja todistellut sitä sillä perusteella, että sulla oli linkki joka ei millään tasolla perustele sun väitteitä. Kun se todistettiin vääräksi sä olet sanonut ettei se ollutkaan se oikea linkki, vaan siellä linkissä olikin joku toinen linkki. Mutta sekään linkki ei millään tasolla perustellut sun väitteitä.

Nyt haluat keskustella asiasta. Minä en halua ja kukaan muukaan fiksu ihminen ei halua.

Me ei nähdä Facebookissa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tässä tapauksessa sä olet selittänyt paskaa ja todistellut sitä sillä perusteella, että sulla oli linkki joka ei millään tasolla perustele sun väitteitä.
Mitkä minun esittämistä väitteistä on valheellisia (tai karkeammin ilmaistuna "paskaa")? Tarkoitatko, että alkuperäisessä viestissä [viesti #2607] esitettyjä, lainattuja osuuksia ei mainittu IL artikkelin sisällössä? Tai että olin tarkoituksenmukaisesti vääristänyt lainauksia jättämällä osuuksia pois, jonka johdosta todellinen asiasisältö ei käynyt selväksi?

Kun se todistettiin vääräksi sä olet sanonut ettei se ollutkaan se oikea linkki, vaan siellä linkissä olikin joku toinen linkki.
Huomionarvoista on se, että alkuperäisessä viestissä viittasin IL artikkelin tekstiin JA videoon.

Muistin virkistämiseksi voitko lainata kohdan, jossa totesin, että kyseessä on väärä linkki?

Nyt haluat keskustella asiasta. Minä en halua ja kukaan muukaan fiksu ihminen ei halua.
Olen kokoajan halunnut keskustella :D Tästä syystä olen vältellyt henkilökohtaisuuksiin menoa, koska tämä ei kanna hedelmällistä keskustelua.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Olen kokoajan halunnut keskustella :D Tästä syystä olen vältellyt henkilökohtaisuuksiin menoa, koska tämä ei kanna hedelmällistä keskustelua.

Esitit kaksi lähdettä ja keksit omasta päästäsi läskit kääpiönaiset johon nämä artikkelit voisi viitata (mihin ne ei viitanneet). Oikeesti. Teit kaksi väitettä johon kumpaankaan sekä artikkeli tai video ei viittaa mitenkään. Ei tämä ole henkilökohtaista. Disinformaation esittäminen on toimiva taktiikka, mutta eettisesti väärin. Eihän tässä mistään keskustelusta ole kyse, vaan siitä toimiiko sun höpöhöpö vai eikö toimi. Mun suhteen toimi koska hermostuin. Vaikka on miten oikeassa, jopa kumoaa olemattomat todisteet on mahdotonta kumota loputonta vänkäystä :)

Sen takia tein virheen, mutta opin siitä. Tämä keskustelu on ohi.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Esitit kaksi lähdettä ja keksit omasta päästäsi läskit kääpiönaiset johon nämä artikkelit voisi viitata (mihin ne ei viitanneet).
Sivumainintana on todettava, että olet keskustelun aikana nostanut esille useita havaintoja tekstistäni. Esimerkkeinä voidaan nähdä kommentit "minun väitteistä" ja kuinka olen sanonut, että kyseessä on väärä linkki. On mielenkiintoista, että nyt olen myös aloitusviestissä ottanut silmätikuksi naiset - asia mistä en ollut tietoinen.

Teit kaksi väitettä johon kumpaankaan sekä artikkeli tai video ei viittaa mitenkään.
Koen, että viestissä esitetyt väitteet oli lainattu videon henkilöltä, joka kumosi lihavuuteen liitettäviä myyttejä. Koet, että nämä kaksi väitettä tuli minun suusta, eikä artikkelin videossa sanallakaan mainittu näistä.

Olemme selvästi eri mieltä. Ehkä tämän myötä keskustelu on tosiaan ohi. Nyt myös minäkin tajuan tämän.

Tämä keskustelu on ohi.
I agree.
 
Samsung taulu-tv.

Ilmeni noin 2vk sitten käynnistysongelma. Aluksi siinä kesti noin 3min, se yrittää käynnistää, sitten sammuu jnejne noin 10-15 kertaa ja sit vasta käynnistyy kunnolla ja toimii siihen asti kun sen taas laittaa kiinni. Tällä hetkellä siinä menee yli 10min, alkaako lahoomaan? Onko asia korjattavissa kohtuullisella hinnalla vai onko vaivansa väärtti alkaa edes yrittämään... Netistä selvisi sen verran että näissä samsungin laitteissa voi kyseinen pulma ilmetä jossain vaiheessa. Itse kun en ole mikään elektroniikka-velho niin ei ole hajuakaan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Bissetonttu: Luin viestisi muutaman kerran, mutta ei tuosta oikein selvinnyt, mitä "nämä Samsungin laitteet" ovat. Tarkentaisitko, mistä siis on kyse?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Taulu-TV luki otsikossa. Kuulostaa aika tyypilliseltä piirilevyn juotoksen mikromurtumalta. Silloin ei sähkö kulje kunnolla murtuman kohdalla, mutta lämpölaajenemisen johdosta (l. virtaa syöttäessä) murtuman reunat yhdistyy ja alkaa taas pelittää.

Jos se siitä on kyse, niin juotosten murtumat ei häviä mihinkään ellei tee piirilevyn ongelmakohdalle ns. reflow'ta infrapunakuumentimella (tai vaikka hiustenkuivaajalla jos tykkää lotota). Ongelma vain pahenee ajan myötä, tässäkin tapauksessa käynyt niin, tosin yllättävän nopeasti. Eikä voi ikinä tietää, prakaako sieltä toinen juotos ensi viikolla.

Piirilevyjen mikromurtumia ei mielestäni kannata korjata ellei oo elektroniikkainsinöörin vikaa, huoltotilanteessa toi "korjataan" vaihtamalla koko piirilevy ja kun esim. läppärit ja TV:t on integroituja laitteita, ne mitkä EI vaihdu on käytännössä kuoret ja LCD-paneeli.

Toki voi olla ihan vaan virtalähteessä vikaa, sen korjauttaminen voisi olla huoltomaksun arvoista.
 
Ylös Bottom