Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Onko keillään muilla tilauskokemusta Markantalosta? Gran Turismo 5 -pelin sieltä tilasin, ei postikuluja ja kirjeenä pitäisi tulla. 3-5 päivää toimitus kuulemma, keskiviikkoiltana olen tilaillut. Milloin luulisi tulevan, onko Markantalolla yleensä hidas toimitus? Niin karmea GT-kaasutus kun on, pakko päästä pelailemaan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Nuo toimitusajathan ilmoitetaan arkipäivissä, eli alkuviikosta pitäisi tulla, hyvällä tsägällä jo tänään. En ole varma olenko juuri markantalosta ennen tilannut, mutta lähes jokainen verkkokauppa tuntuu postittavan pelit tilauspäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä. Postista se on sitten kai kiinni, että meneekö 2 päivää vai 2 viikkoa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tämä lienee sopiva topic tälle kysymykselle. Eli kysyisin teiltä arvon Konsolinfin:set, että mitä mieltä olette. Kun olen ajatellut perustaa uuden pelialan liikkeen, mutta olen miettinyt että onkohan Suomessa jo ylitarjontaa? Ja sitten kun varsinaisten pelikauppojen lisäksi on vielä noi isommat kauppaketjut.. Citymarket/Prisma, että näettekö uutta kilpailijaa järkeväksi? minun liikkeen ns idea olis sellainen, että x määrän jälkeen seuraavasta pelistä tietty % alennus. Koskee tietenki norm hintaisia pelejä. Eikä alennettuja


Saa sanoa suoraan. Parempi se on nyt etukäteen tietää :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tämä lienee sopiva topic tälle kysymykselle. Eli kysyisin teiltä arvon Konsolinfin:set, että mitä mieltä olette. Kun olen ajatellut perustaa uuden pelialan liikkeen, mutta olen miettinyt että onkohan Suomessa jo ylitarjontaa?

Saa sanoa suoraan. Parempi se on nyt etukäteen tietää :)

Itse suosin aina pienempiä pelikauppoja isojen ketjujen sijaan, joten siinä mielessä peukkua ylös.

Järvenpään Megaswapista olen ostanut suurimman osan peleistäni. Palvelu on hyvää ja hinnat marketteja ja gamestoppeja selvästi edullisemmat. Lisäksi käytettyjen pelien tarjontaa on hyllykaupalla.

Menestys riippuu varmasti monista seikoista, mutta suoranaisesta ylitarjonnasta ei mielestäni voi Suomessa puhua.
Seuraavat asiat ovat varmasti aika tärkeässä roolissa:
1. Sijainti - Liike täytyy olla hyvällä paikalla, mutta silti niin ettei vieressä välttämättä olisi toista peliliikettä. Ei ainakaan halvemmalla hintatasolla.
2. Pelien hinnat - Myy halvemmalla kuin muut niin asiakkaita riittää.
3. Palvelu- Hyvin palvelleeseen putiikkiin on mukava tulla uudestaan.
4. Tarjoa jotain ekstraa - Tämähän sinulla olikin jo mietittynä eli sellainen "joka viides peli tietyn prosentin alennuksella" -systeemi. Voihan tuo toimia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tämä lienee sopiva topic tälle kysymykselle. Eli kysyisin teiltä arvon Konsolinfin:set, että mitä mieltä olette. Kun olen ajatellut perustaa uuden pelialan liikkeen, mutta olen miettinyt että onkohan Suomessa jo ylitarjontaa? Ja sitten kun varsinaisten pelikauppojen lisäksi on vielä noi isommat kauppaketjut.. Citymarket/Prisma, että näettekö uutta kilpailijaa järkeväksi? minun liikkeen ns idea olis sellainen, että x määrän jälkeen seuraavasta pelistä tietty % alennus. Koskee tietenki norm hintaisia pelejä. Eikä alennettuja


Saa sanoa suoraan. Parempi se on nyt etukäteen tietää :)

Itse en asioi peliliikkeissä, koska hinnat on aivan liian suolaisia. Tai siis jäänyt ainakin sellanen kuva näistä harvoista peliliikkeistä, mitä vaikka Oulusta löytyy (Pelimies, Gameo, uutena GameStop, jossa en ole käynyt, mutta jo nettikaupassa hinnat on pilvissä). Myös Helsingissä kävin kerran TiLT-pelikaupassa ja ei voi hintoja kehua. Jos hinnat on kilpailukykyisiä, niin go for it. Sitten laitat jonkun vielä GameStopia paremman vaihtotarjouksen uusien pelien varaamiseen (jos olet aikeissa myydä/ostaa käytettyjä pelejäkin). En tiedä millanen tilanne on sitten Raumalla.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

En tiedä millanen tilanne on sitten Raumalla.

Jos Juhis82 Raumalle ajattelit liikkeen perustaa, niin tuskinpa kannattaa. Suunnilleen samankokoisessa Hämeenlinnassa on aina silloin tällöin joku pelilike yrittäjäm mutta aina ne lopettaa pian. Yksittäisen liikkeen on aivan mahdotonta kilpailla GameStopin kaltaisien vaihtotarjousten kanssa. Hinnoittelussa saat pataan ainakin ulkomaankaupoilta ja ahvenanmaan hommilta.

Mutta kyllähän niitä menestystarinoita aina välillä syntyy, kuitenkin itse ainakin saisit varautua laittamaan tohon aivan hulluja viikkotunteja heikolla korvauksella. Vähintään kannattaa miettiä tota konseptia vähän pidemmälle, x pelin jälkeen y% alennus ei riitä lähellekkään.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tämä lienee sopiva topic tälle kysymykselle. Eli kysyisin teiltä arvon Konsolinfin:set, että mitä mieltä olette. Kun olen ajatellut perustaa uuden pelialan liikkeen, mutta olen miettinyt että onkohan Suomessa jo ylitarjontaa? Ja sitten kun varsinaisten pelikauppojen lisäksi on vielä noi isommat kauppaketjut.. Citymarket/Prisma, että näettekö uutta kilpailijaa järkeväksi? minun liikkeen ns idea olis sellainen, että x määrän jälkeen seuraavasta pelistä tietty % alennus. Koskee tietenki norm hintaisia pelejä. Eikä alennettujaSaa sanoa suoraan. Parempi se on nyt etukäteen tietää :)

En. Toki kantani ei perustu faktoihin sillä Gamestopin/Gigantin/Prismojen ostohinnoista yms. ei ole tietoa.

Vaikea kuvitella että uudelle kivijalkaliikkeelle löytyy tarpeeksi suuret markkinat, jos myymäsi pelit ovat samaa luokkaa Prisman ja Citymarketin kanssa. Vielä kun ottaa huomioon Gigantin ja lukuisat verkkokaupat missä juuri julkaistuja pelejä myydään edulliseen hintaan.

Ajatellaan että olen ostamassa ME3:sta (360:lle), jota myydään:
Prismassa: 70€
Anttilassa: 70€
Gigantissa: 55€
Amazonissa: 45€

Näihin toivon vastausta:
1. Mihin hintaan pystyisit myymään pelisi että toiminta olisi kannattavaa? "Myy halvemmalla kuin muut niin asiakkaita riittää" on totta, mutta ei kanna pitkälle jos yrityksesi tekee tappiota jokaista myytyä peliä kohti.
2. Miten erottaudut kilpailijoista? Myytkö/vaihdatko sivussa myös jotain retro tavaraa? Esmes NES, SNES -kasetteja? Vai keskitytkö pelkästään markkinoilla oleviin laitteisiin (360, PS3, Wii)?
3. Kuinka kattavan alennuksen pystyt tarjoamaan ja ennen kaikkea onko se tarpeeksi merkittävä asiakkaiden silmissä?

Mielenkiintoinen konsepti ja yrittäjyyttä pitää aina tukea! (vaikken olekaan siinä roolimalli)
:eek:
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Raumalla taitaa olla nämä kolme kauppaa, jotka myy pelejä.

Citymarket
Prisma
Poppeli


Poppeli on ollut täällä jo tosi kauan ja sillä lienee oma vakiintunut asiakaskuntansa.



Edit: Kiitos vastauksista.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

En. Toki kantani ei perustu faktoihin sillä Gamestopin/Gigantin/Prismojen ostohinnoista yms. ei ole tietoa.

Osaako joku syväkurkku muuten valottaa näitä kauppojen sisäänostohintoja? Itsellänikään ei ole mitään käryä.

Sen verran voisin vielä lisätä, että toimiva nettisivu kivijalkakaupan yhteyteen on melkein elinehto mikäli meinaat jotenkin pelimyynnillä kituutella.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Satunnaispelaaja ostanee nykyään pelinsä kauppareissun yhteydessä niin ei se 10e hintaero paljon paina kun pelin saa siitä samalla kätevästi mukaan. Enemmän pelaavat taasen suosivat nettikauppoja josta saa huomattavasti halvemmalla eikä tarvitse itse fyysisesti raahautua minnekään ja parhaassa tapauksesa peli valuu digitaalisena suoraan kovalevylle. Jos tuosta meinaa oikeasti tehdä kannattavaa bisnestä niin on pakko olla joku kunnon myyntivaltti/erikoisuus joka houkuttelee niin peruspelaajia kuin "vakavampia" harrastajia. Näkyvyyttä saa varmaan ihan hyvin nykyään esim facebookin kautta. Jokin -x% kaikille tykkääjille avajaistarjous niin on heti nippu porukkaa joille voi jatkossa spämmiä uutisia/kampanjoita/tarjouksia.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

On tietenkin sanomattakin selvää ettei suomalainen kivijalka-peliliike voi kilpailla ulkomaalaisten nettikauppojen hintoja vastaan, mutta jos esimerkiksi vaihtopelistä saa edes jokseenkin järkeviä summia, niin luulisi asiakkaita jonkin verran kiinnostavan. Täällä Porin ja Rauman suunnillahan ei ole mitään Gamestopin tyylistä isoa pelikauppaketjua, jossa voisi hyödyntää vaihtotarjouksia. Lähin Gamestoppikin on vissiin Tampereella.

Muistaakseni luin joskus jostain, että suurin osa pelikaupoista tekee rahaa juurikin käytettyjen pelien myynnillä.

Ja jos peilaan omiin kokemuksiini, niin onhan sitä kiva joskus pistäytyä paikalliseen pelikauppaan, viemään pari peliä vaihtoon ja jäädä vähäksi aikaa juttelemaan mukavien myyjien kanssa. Eli myös ystävällinen ja mukava henkilökuntakin voi auttta paljon.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Voiko joku linkata tämän Fingerporin?

Heimo Vesa: "Urho Puuma, vanha futislegenda! Vieläkö pelaat Fingerporin IFK:ssa?"
Urho Puuma: "Vaihdoin seuraa."

Olen tätä nyt jonkin aikaa tänä iltana etsiskellyt, muttei tunnu löytyvän. Ensimmäisessä tai toisesta Fingerpori-albumissa tuo olisi kanssa, muttei ole kirjat nyt lähettyvillä. Myös stripin numero riittää.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pystyykö muut muokkaamaan omaa 2D avatartaan easports.com sivuilla? Itsellä ei ole nyt n.2 vuoteen onnistunut. 3D muokkaaminen onnistuu helposti, mutta kun 2D:tä yrittää muokkailla niin lykkää vain valkoisen ruudun.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Voiko joku linkata tämän Fingerporin?
1135233769789.gif
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Pystyykö muut muokkaamaan omaa 2D avatartaan easports.com sivuilla? Itsellä ei ole nyt n.2 vuoteen onnistunut. 3D muokkaaminen onnistuu helposti, mutta kun 2D:tä yrittää muokkailla niin lykkää vain valkoisen ruudun.

Ite pystyin muokkaan mut ku meen peliin ni se ukko on siin kuvassa kalsareissa eikä niissä hienoissa vaaleanpunaisissa aamutossuissa. Tukan se kyl hyväksy.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Käännösharjoitus:

Englanniksi: "Island, island, grassy island; grassy island's maiden."
Suomeksi: "Saari, saari, heinäsaari; heinäsaaren neito."
Ruotsiksi: "Ö, ö, hö ö; hö ö mö"

Olenko nyt varmasti kääntänyt tekstin oikein?

:confused: MuiSi :) xD
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Konsolifinin foorumeilla monissa myynnissä olevissa peleissä lukee "punapallo". Mitä se tarkoittaa? En ole törmännyt sanaan muualla kuin konsolifinin foorumeilla. Googlettamallakin löytyi vain konsolifinin linkkejä ja sitten kaikkea muuta kuin peliin liittyvää.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Konsolifinin foorumeilla monissa myynnissä olevissa peleissä lukee "punapallo". Mitä se tarkoittaa? En ole törmännyt sanaan muualla kuin konsolifinin foorumeilla. Googlettamallakin löytyi vain konsolifinin linkkejä ja sitten kaikkea muuta kuin peliin liittyvää.

Briteistä ostetuissa versioissa on usein ikäraja merkattu "punapallon" sisään, kun Suomessa käytetään laatikon sisällä näkyvää PEGI-merkintää. Pelin toimimisen kannalta tuolla ei ole mitään väliä, mutta jossain vaiheessa esimerkiksi Gamestop ei ottanut vastaan punapallolla varustettuja pelejä hidastaakseen käytettyjen pelien tulvaa (nykyään taitavat nekin taas kelvata).

punapallo:
Näytä liitetiedosto 8917

PEGI (Suomessa käytetty):
Näytä liitetiedosto 8918
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Perusta pois ja saisit täältä ainakin yhden työpaikkaa hakevan peli-intoilijan ;)

Täällä raumalla kaivattais tietokoneisiin erikoistunuttakin liikettä järkevillä hinnoilla, yhdistä nuo niin voi toimia!



Tämä lienee sopiva topic tälle kysymykselle. Eli kysyisin teiltä arvon Konsolinfin:set, että mitä mieltä olette. Kun olen ajatellut perustaa uuden pelialan liikkeen, mutta olen miettinyt että onkohan Suomessa jo ylitarjontaa? Ja sitten kun varsinaisten pelikauppojen lisäksi on vielä noi isommat kauppaketjut.. Citymarket/Prisma, että näettekö uutta kilpailijaa järkeväksi? minun liikkeen ns idea olis sellainen, että x määrän jälkeen seuraavasta pelistä tietty % alennus. Koskee tietenki norm hintaisia pelejä. Eikä alennettuja


Saa sanoa suoraan. Parempi se on nyt etukäteen tietää :)
 
Ylös Bottom