Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Vanha läppäri 17.3" Acer Aspire 2009 vuodelta, joka kyllä toimii mutta alkaa olemaan hyvin kulunut (touchpadi kulunut aika huolella, hiiri ollut hyvin harvoin kiinni koneessa, viimeksi D3 betaa testasessa).

Uusi läppäri hakusessa, seuraavilla spekseillä:

- Vähintään 17" jossa numpad (tosin tässä tuumaluokassa toi kai on aika vakio)
- Ei saa olla HP (ei varsinkaan Pavillion), eikä kyllä Applekaan (no niillä ei halpoja koneita ole).
- Win 7 (taino kohta Win 8)
- Kohtuu edullinen (alle 700e)
- Pitää pyöriä D3 ja Civ V sujuvasti.
* Nykyisessä läppärissä nämä pyörivät minimiasetuksilla (pelaan Civ V tiny kartalla kun ei kiinnosta odottaa vuosia vuoron vaihtumista).
- Vähintään 4 gigaa keskusmuistia.

Ehdotuksia otetaan vastaan, laittakaa myös suora linkki koneeseen (esim verkkikseen k.o. koneeseen).
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ehdotuksia otetaan vastaan, laittakaa myös suora linkki koneeseen (esim verkkikseen k.o. koneeseen).

Acer Aspire 7750G, kato tosta specsit Acer Aspire 7750G 17.3"/Intel Core i3-2350M/4 GB/320 GB/HD 7670M 1GB/DVD-RW/Windows 7 Home Premium - kannettava tietokone | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com kyllä ainaki tolla pitäs diablo 3 pyöriä "Yhden gigatavun muistilla varustettu tehokas AMD Radeon HD 7670M -näytönohjain pyörittää pelit ja multimediatiedostot vaivatta" hinta 599e. Kannattaa myös katsastaa uusin Gigantti lehti ja kattoo mitä kannettavia sieltä löytyy.

Onhan noita parempiakin mutta menee yli sun budjetin.

Tässä toinen vaihtoehto http://www.verkkokauppa.com/fi/product/55241/dfbqq/Acer-Aspire-7750G-17-3-Intel-Core-i5-2430M-8-GB-500-GB-HD hinta 750e, mutta parempi malli tosta samasta.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Lähinnä kait tässä ongelmaksi on muodostunut tuon Upload nopeus, joka on myös verkkopeleissä tärkeä. Tässä käsityksessä itse olen ollut.

Eli mikä on Download ja Upload nopeuksien muutos nykyisestä tuohon kaapelimodeemiin ratkaisee.

Ainakin pääkaupunkiseudulla dna-welho nosti tässä taannoin uppi-kaistaansa. Aiemmin mulla oli speedtestin mukaan 40/2, nyt suurin piirtein 40/8. En kylläkään suurempia muutoksia ole verkkopelaamisessa huomannut.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ainakin pääkaupunkiseudulla dna-welho nosti tässä taannoin uppi-kaistaansa. Aiemmin mulla oli speedtestin mukaan 40/2, nyt suurin piirtein 40/8. En kylläkään suurempia muutoksia ole verkkopelaamisessa huomannut.

Upload on sinulta lähtevät bitit kanssapelaajille. Eli jos Upload huono, warpit muitten ruudussa, mutta et omassasi. Näin olen käsittänyt -> eikä nostolla ole vaikutusta sinun näkymään verkkopelaamisessa.

Mutta edellinen kirjoitukseni perustui lähes 10 vuoden takaiseen tilanteeseen. Silloin itse mietin otanko ADSL vai kaapelin. Ja Soneran kaapelimodeemin uppi oli 256 tällöin ja eivät edes taanneet että on minimissään edes tuota. Ja tuo ei kyllä pelaamiseen tosiaankaan soveltunut. Mutta nuo ovat näköjään nousseet kaapelissakin kiitettävästi tässä 10 -vuoden aikana, en ole noita seurannut. Enkä vastatessani hirveästi ruvennut asiaa pähkäilemään :). Mutta Upload kannattaa kuitenkin olla hyvällä tasolla.

Pitäisi ihan testata, että verkkopeliä täydellä Uploadilla. Ja sitten puolittaa vähintään sen. Ja videolle homma jonkun toisen ruudusta.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Vuosikausia nettiyhteyksien kanssa taistelleena (johtuen epäonnisesta asuinpaikasta) olen jäänyt siihen ymmärrykseen, että kaapeliverkossa ongelmana on erilaiset filtterit ja protokollat joilla vakaata yhteyttä haettaessa uhrataan latenssia.

Puhelinyhtiön tekninen tukihenkilö joka myös pelaa paljon, mainitsi myös sen, että kaapelissa samaa letkua jaetaan usean käyttäjän tarpeille, ADSL tarjoaa yhden kuparihaivenen/käyttäjä.

Sen enempää tiedä asiasta, mutta eniten ongelmia omassa pelaajatoveripiirissä on nimenomaan kaapeliasiakkailla. Etenkin jos on joku viihdepaketti vielä siinä kyljessä.

Valokaapelia vain kehiin jos mahdollista! Ja mailailkaa omille ISP-firmoille jos ei ole tarjolla, saattaa tämäkin takapajula siirtyä moderniin aikaan vähän vauhdikkaammin. Itse pyysin kauniisti tarjousta optisesta, ei vain lompakko hyväksynyt ehdotettua 38 000 euron hintalappua. Eikä vaimokaan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Puhelinyhtiön tekninen tukihenkilö joka myös pelaa paljon, mainitsi myös sen, että kaapelissa samaa letkua jaetaan usean käyttäjän tarpeille, ADSL tarjoaa yhden kuparihaivenen/käyttäjä.
Tämä on periaatteessa totta, mutta toisaalta ADSL-yhteyksissä matka lähimpään DSLAMiin sanelee yhteyden laadun. Mitä kauempana asut, sitä heikompi yhteys. Eli molemmissa tekniikoissa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa, mutta itse ainakaan en pysty sanomaan, kumpi olisi ultimaattisesti parempi. Huono yhteys on huono yhteys, olipa se toteutettu millä tekniikalla tahansa.

Sen enempää tiedä asiasta, mutta eniten ongelmia omassa pelaajatoveripiirissä on nimenomaan kaapeliasiakkailla. Etenkin jos on joku viihdepaketti vielä siinä kyljessä.
Elisa Viihteen mukana vakiona tuleva kaapelimodeemi on varsinkin aiemmin ollut todella epävakaa ja buginen viritys. Sen sijaan joskus vuosia sitten Saunalahdelta saamani Bewan CM100 -kaapelimodeemi oli varma kuin peruskallio. Itse kaapelimodeemiliittymässä ei siis ollut mitään vikaa, vaan se toimi erittäin luotettavasti 100M/~1,5M-nopeudella.

Sittemmin Elisa on kyllä päivittänyt tuon Bewan C5200n:n firmwarea, mutta ainakin vielä keväällä 2012 ikivanha CM100 toimi silti varmemmin.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tämä on periaatteessa totta, mutta toisaalta ADSL-yhteyksissä matka lähimpään DSLAMiin sanelee yhteyden laadun. Mitä kauempana asut, sitä heikompi yhteys. Eli molemmissa tekniikoissa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa, mutta itse ainakaan en pysty sanomaan, kumpi olisi ultimaattisesti parempi. Huono yhteys on huono yhteys, olipa se toteutettu millä tekniikalla tahansa.

Itse olen ihan mukavasti pystynyt pelailemaan sekä ADSL että kaapeli yhteyksillä. Pelikäytössä en siis ole huomannut eroja suuntaan tai toiseen, en kuitenkaan ole kaikista allergisin tapaus pingin suhteen. Kaapelit ovat kuitenkin aina minulla päässeet lähemmäksi ilmoitettuja (myytyjä) arvoja. Mutta kompataan huono yhteys on huono yhteys ja hyvä yhteys on hyvä yhteys.
 
Tämä on periaatteessa totta, mutta toisaalta ADSL-yhteyksissä matka lähimpään DSLAMiin sanelee yhteyden laadun. Mitä kauempana asut, sitä heikompi yhteys.

Ei ADSL-yhteys ole sekään allerginen ainoastaan pitkille matkoille vaan huonot parikaapelit pätee tässä. Itse asun noin 1,5 kilometrin päässä lähimmästä keskuksesta johon pitäisi saada 24/2 yhteys. Todellisuudessa yhteyteni nopeus on 14/0,5. Operaattori ei tee asialle mitään, koska se tulisi liian kalliiksi.

Ongelma koskee koko naapurustoa, joten vika on jossain kohtaa runkokaapelia. Liekö vanha paperivaippainen kaapeli ottanut vettä sisään.

Siinä olet kyllä oikeassa, ettei ADSL ole automaattisesti tie onneen ja kaikissa yhteystyypeissä on ongelmansa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Ei ADSL-yhteys ole sekään allerginen ainoastaan pitkille matkoille vaan huonot parikaapelit pätee tässä...

Samoja ongelmia täälläkin, 24/3 on todellisuudessa 16/0,8. Mutta, latenssi on hyvä mikä tuohon pelaamiseen enemmän vaikuttaa. Tuolla alle megan upilla on pelattu kolmen konsolin voimin änäriä ja haamutiedustelijoita ilman ongelmia.

Itsellä hyviä kokemuksia linjan parantamisesta puhelinyhtiön toimesta, hoidin itse sisäisen kaapeloinnin uusiksi, puhelinyhtiö vaihtoi: Piuhan seinästä tolppaan, tolpasta risteykseen, komponentit risteyksen keskuksesta, runkokaapelia melkein kilometrin ja seikkailivat vielä torin alla tarkastamassa suojaukset ettei läheinen sähkökaapeli häirinnyt elektronien virtaa :)

Mikseivät vetäneet samalla sinne valokaapelia...
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Täällä mennään kolmatta vuotta Saunalahden kaapelilla. Ensin oli 2/2 yhteys tuolla Bewanin CM100:lla, mutta sitten nostin nopeuden 100/5. Täällä ainakin tuo 5Mb uppikaista yski tosi pahasti sillä, alle megaa anto testissä. Tarpeeksi tapeltuani sain Saunalahden lähettämään Bewan C5200N tuon tilalle ja kummasti uppi nousi 3,5Mb tietämille. Jostain sillon luin, että 100/5 yhteys vaatisi EuroDocsis 3.0 modeemin toimiakseen kunnolla, kun tuo CM100 oli 2.0. Tiedä sitten, mutta nyt toimii niin kuin pitää.
 
En toki ole juuri mitenkään taikauskoinen persoona, mutta tänään on perjantai 13 päivä ja juuri äsken iso musta kissa käveli meitin takapihan poikki. Pitääkö tässä nyt suorittaa joku hokkuspokkusliike? Jos joku lentää kohta luudalla ikkunan läpi olohuoneeseen niin alan iskemään vastaloitsuja. :p
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

En toki ole juuri mitenkään taikauskoinen persoona, mutta tänään on perjantai 13 päivä ja juuri äsken iso musta kissa käveli meitin takapihan poikki. Pitääkö tässä nyt suorittaa joku hokkuspokkusliike? Jos joku lentää kohta luudalla ikkunan läpi olohuoneeseen niin alan iskemään vastaloitsuja. :p
No, ellet oo kuollu jo niin alkaisin hakemaan hevosenkenkiä ja etsimään neliapiloita aika nopeaan. Kietase vähäsen valkosipuliakin kaulaan ihan varmuuden vuoks.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

NYT PITÄIS VASTAA PARII KYSYMYKSEE JA NOPEE!! 1)mul on nyt toi iha ensimmäine xbox360 ja oon ostamassa slimiä niin käykä se vanhan boksin vanha kiintolevy siihe uutee? kyl kai? 2) pysyyks toi gamertack samana?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

1)mul on nyt toi iha ensimmäine xbox360 ja oon ostamassa slimiä niin käykä se vanhan boksin vanha kiintolevy siihe uutee? kyl kai? 2) pysyyks toi gamertack samana?
1) Virallisesti ei. Paras tapa on hankkia jostain tiedonsiirtokaapeli, jolla letkutat datat vanhan boksin kiintolevyltä uudelle. Epävirallisempi tapa on kaivaa se varsinainen kiintolevy ulos "telakastaan", mutta jos et tiedä, mitä olet tekemässä, ei tuohon leikkiin kannata ryhtyä.
2) Kyllä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Musiikkitietäjille kysymys, joka on vaivannut allekirjoittanutta jo ainakin neljä vuotta. Mistä kappaleesta/musiikkivideosta on kysymys seuraavassa?

Kyseinen kappale ja sen video soi silloisella töllöttimestä näkyvällä MTV:llä harvakaseltaan lyhyen ajan vuosia sitten, silloin kun minidiscit olivat pop. Olisiko jotain 10 vuotta sitten siis? Kyseessä on animoitu video, joka pyörii rahan ympärillä, ja tapahtumapaikkana oli muistaakseni pörssi, jossa kurssinousuja ja -laskuja merkitsevät nuolet sekä rahapinot heiluivat suuntaan ja toiseen. Videon loppupuolella animoidut hahmot alkoivat lentelemään ympäriinsä musiikin tahdissa. Kappaleen sanoista en muista mitään, saattoi olla, että ne olivat olemattomat tai sitten kielellä, jota en niin hyvin osaa. Jostain syystä olen tuota epäillyt ranskalaiseksi, mutta tämä ei välttämättä pidä paikkaansa laisin.

Tuo viisu löytyisi yhdeltä minidisc-levyltä, mutta eipä hallussa enää mitään laitetta, jolla tuota voisi soitella. Ja vaikka soittaa voisikin, niin en kappaleen nimestä osaisi sanoa silti mitään. Kuka noheva tietäjä tietää vastauksen tähän pähkinään?
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Musiikkitietäjille kysymys, joka on vaivannut allekirjoittanutta jo ainakin neljä vuotta. Mistä kappaleesta/musiikkivideosta on kysymys seuraavassa?

Kyseinen kappale ja sen video soi silloisella töllöttimestä näkyvällä MTV:llä harvakaseltaan lyhyen ajan vuosia sitten, silloin kun minidiscit olivat pop. Olisiko jotain 10 vuotta sitten siis? Kyseessä on animoitu video, joka pyörii rahan ympärillä, ja tapahtumapaikkana oli muistaakseni pörssi, jossa kurssinousuja ja -laskuja merkitsevät nuolet sekä rahapinot heiluivat suuntaan ja toiseen. Videon loppupuolella animoidut hahmot alkoivat lentelemään ympäriinsä musiikin tahdissa. Kappaleen sanoista en muista mitään, saattoi olla, että ne olivat olemattomat tai sitten kielellä, jota en niin hyvin osaa. Jostain syystä olen tuota epäillyt ranskalaiseksi, mutta tämä ei välttämättä pidä paikkaansa laisin.

Tuo viisu löytyisi yhdeltä minidisc-levyltä, mutta eipä hallussa enää mitään laitetta, jolla tuota voisi soitella. Ja vaikka soittaa voisikin, niin en kappaleen nimestä osaisi sanoa silti mitään. Kuka noheva tietäjä tietää vastauksen tähän pähkinään?

tempovision - YouTube

Olisko tuo ? Etienne de crecy - Tempovision
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

tempovision - YouTube

Olisko tuo ? Etienne de crecy - Tempovision

Suurkiitokset!! Juurikin tuo viisu oli kyseessä! Hienoa kuulla tätä mysteerikappaletta taas, se oli about samanlainen, kuin mitä muistin, video ja etenkin itse kappale. Ja eivät nuo omat muistikuvat ihan vääriä olleet, nyt kun Wikipediasta etsin tietoa artistista: kyseessä ranskalainen DJ/tuottaja, joka julkaisi samalla nimellä varustetun albumin vuonna 2002, eli kymmenen vuotta sitten.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Hei,
monia PS3- ja Xbox-ohjaimia saa liitettyä myös tietokoneeseen. Kysymykseni siis on, että saako DJ Heron DJ-pöydän liitettyä tietokoneeseen? Tiedän, ettei ole laadukas DJ-pöytä jne, mutta tarttisin yhden jutun tekemiseen jonkilaisen laitteen millä pystyisi tekemään pari perusasiaa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Nopeata vastausta kaivataan! Muistaako kukaan Logitechin Driving Force Pro rattia, että kun siitä on virrat pois, niin onko siinä lukko mikä stoppaa ratin kun sitä kääntää, vai pyöriikö se ympäri jatkuvasti?

Sen muistan itse, että virrat päällä ollessa lukon sai asetettua 900 tai 200 asteeseen.
 
Ylös Bottom