Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Harvinaisuus toki, mut eiks joku ps2 konsoliki oo harvinainen tai Wii, niitä kuitenkin löytää alle satasen. Samoin PSP joka nyt on onneks mulla vielä säilynyt saa myös melko halvalla ja modi mahollisuudet siinäkin, noh ihan sama. Itte halusin sen lähinnä kun on muutamat pelit jotka kiinnostais mut en kyl sit millää pysty maksaa lähemmäs kahtasattaa.

Edit: Mulla on PSP (model 3000) kuitenkin se "uusin malli", mint kunnossa alkuperäis pakkauksessa Lego Batman Bundle. Kerran rahapulassa kysyin Veepeedeeltä arvoa, nii tuli vastaus "35euroa vaihtoarvo tai 30 euroa käteistä". Oli kyl niin onneton tarjous että voitte arvata että jäi käyttämättä. Nii mietin vaan että onko se oikeesti noin arvoton, toki VPD nyt haluu tehää voittoa kun ostavat sisään tavaraa mut oli toi silti mun mielestä aivan törkeesti alakanttiin, odotin nyt vähintään jotain 80e.
Kannattaa vaan väijyä esim Toria Vitan suhteen. Sielä niitä välillä saattaa saada alle satasella. Tuurista toki kiinni.
 
Voihan pieru! Huomasin juuri, että PSP 3004 gran turismo editioni akku on turvonnut piloille. Eli se joutaa kaatikselle. Kuinka paljon tämmöisestä voisi pyytää jos meinaa myydä ilman akkua?
 
Se akku turpoo jos on vuosia kiinni, mulla kävi sama. Ostin uuden akun ja pidän sitä irrallaan, lyön sisään vain jos pelaan sillä. Toi akku maksaa semmoset 20e (ite maksoin ainakin) et varmaan ton verran ainakin hinnasta pois.
 
Voihan pieru! Huomasin juuri, että PSP 3004 gran turismo editioni akku on turvonnut piloille. Eli se joutaa kaatikselle. Kuinka paljon tämmöisestä voisi pyytää jos meinaa myydä ilman akkua?
Joo nuo turpoaa tosi helposti! Cdonesta tai coolshopista tilailin joskus useamman varastoon, maksoikohan max 15e /kpl
 
En ole ainakaan itse lukenut erityisesti PSP Go:n akkuongelmista, mutta ei varmaan voi täydellisesti sulkea pois tuotakaan mahdollisuutta. Sehän näissä akkuvehkeiden kasaantumisessa nurkkiin alkaakin olla työlästä, että näitä pitäisi muistaa latailla sopivin väliajoin ja sopivissa määrin ja muutenkin säilyttää jossain suolakaivoksessa.
Joo ei ainakaan pullistelevista akuista ole samalla tavalla mainintoja. Näyttää muutenkin erilaiselta akulta, kenties eri tekniikkaakin?

Käyn itse läpi retrolaitteet noin kerran vuodessa ja latailen laitteisiin hieman virtaa. Erityisesti kaikki vanhat Nintendon käsikonsolit tuntuvat säilyttävän akun varauksen todella hyvin vuodesta toiseen, eikä akkujen kanssa ole ollut mitään ongelmia.
 
Mä oon ymmärtänyt et se PSP akku turpoo vain jos on tyylii vuosia kiinni laitteessa kun siinä ne "natsat" koskee ja aiheuttaa sen tjsp. Mut irrallaan sit ei, vielä kun sen säilyttää jossain semmoses akkupussissa vai mikä onkaan virallisesti. Tai en tiie kyl ne varmaa siinäki turpoo jos on vuosikymmeniä, ite pidän irrallaan mut tästä saatuja vinkkejä et pitäs muistaa sit välil lataa ihan vaan varmuuden vuoksi. Onneks niitä akkuja kai? vielä myydään.
 
En muista niin Tarviiko Ps2 alkuperäinen konsoli tälläistä vai telkkariin myös konsolin omaa kaapeliä jossa punainen keltainen ja valkoinen. 1703753739525.png
 
Jos mahdollista niin tuosta kannattaa käyttää scart-liitintä, suoraan tai adapterin kautta. Parempi kuvanlaatu kuin tuolla komposiittikeltaisella (punainen ja valkoinen on stereoäänelle). PS2:ssahan on tuo oma liiitin, kuvassa oikealla näkyvä pulikka.
 
Sain Ps2 ohjaimen lainaan niin pitääkö ps2 olla muistikortti että pelit aukeaa kun syöttää levyn koneeseen ei tätä muista tai osaaa kun ikuisuuksiin tätä käyttänyt
 
Muistikorttia tarvitaan pelitallennuksiin, ei varsinaiseen pelaamiseen. Eli periaatteessa et tarvitse, käytännössä kyllä, mikäli et pelaa pelejä yhdeltä istumalta läpi. Ainakaan itselläni ei ole tiedossa PS2-peliä, joka vaatisi muistikortin toimiakseen. Muistikortti kannattaa olla laitteessa kiinni ennen käynnistämistä, jos ohjeen mukaan mennään.
Kiitos asian selventämisestä lukee mulla no Data kun painaa Browser huomenna tulee muistikortti jospa sitten menisi.
 
Mahtaako tälle mitää Xbox one ohjain tässä kuvassa näette varmaan mikä puuttuu eli onko mitää tehtävissä. Tuli ikuisuuden kestäneeltä huollosta takaisin niin joku pala puuttuu tuolta patteri tulee siitä välistä väärin laitettu varmaan jospa sen saisi oikean päin tänään
 

Liitetiedostot

  • IMG_20240107_100037529_HDR.jpg
    IMG_20240107_100037529_HDR.jpg
    1 MB · Lukukerrat: 44
Viimeksi muokattu:
Mahtaako tälle mitää Xbox one ohjain tässä kuvassa näette varmaan mikä puuttuu eli onko mitää tehtävissä. Tuli ikuisuuden kestäneeltä huollosta takaisin niin joku pala puuttuu tuolta patteri tulee siitä välistä väärin laitettu varmaan jospa sen saisi oikean päin tänään
Sun pitää irrottaa se takaosa kokonaan, että saat sen "palan" oikealle paikalle.

En tiedä, että missä käytit tuota huollossa, mutta on aika naarmuinen ja tuo yksi ruuvin kohta (se mikä jää paristojen alle) on rikottu näköjään. Näyttää siltä, että ei ole ollut oikeita työkaluja, niin ovat poranneet läpi, ellei ole itse aiheutettua vahinkoa.

Suosittelen vaihtamaan huoltopaikkaa, jos tuommoista jälkeä tulee takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tota. Ei kellään sattuisi lojumaan tyhjän panttina Rock Band 4 -instrumentteja? En ihan tällaisia hintoja viitsisi maksaa
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20240120-123344_Chrome.jpg
    Screenshot_20240120-123344_Chrome.jpg
    536,4 KB · Lukukerrat: 21
Onnistuin ostamaan Xboxin Storesta Assassin's Creed Miragen perusversion, vaikka tarkoitus oli ostaa Master Assassin Upgrade. Peruspeli siis löytyy jo levyllä joten sitä en tarvitse. Pystynkö perumaan ostokseni ja saamaan hyvityksen, ja jos niin miten? En ole aloittanut pelin latausta/asennusta.

Edit:
Taisi löytyä. Referenssinä tännekin: https://support.xbox.com/en-US/help/subscriptions-billing/buy-games-apps/refund-orders
Taitaa olla jatkokysymyksen paikka. Hyvityspyyntö on hyväksytty (approved) heti maanantaina, mutta mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen. Myös peli löytyy edelleen Xbox-tilini kirjastosta. Kuinkahan pitkään näissä kuuluisi yleensä mennä? Suomenkielisellä tukisivulla puhutaan 3-5 arkipäivästä, joten maanantaina pitänee soitella tukeen jos ei ole mitään tapahtunut.

Erikoisempi asia kuitenkin on, että en tunnu pystyvän tekemään uusia ostoksia tällä hetkellä Xboxin Storessa lainkaan. Kun yritän tehdä ostoksen, tulee ruudulle seuraava viesti:

screenshot.114.jpg

Yritetty suorittaa ostosta niin Series X:llä, kännykällä kuin PC:lläkin, mutta kaikissa sama juttu. Maksutavaksi on valittu PayPal, jolla olen tähänkin saakka maksanut ja joka kyllä näyttäisi toimivan edelleen esim. Nintendon kaupasta ostoksia tehdessä. Onko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä?

Edit: Tämän nimenomaisen ostotapahtuman ratkaisin ostamalla Xbox-lahjakortin Livekortista ja maksamalla ostoksen sillä. Toistaiseksi on kuitenkin mysteeri, miksei PayPalilla maksaminen onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom