Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymyksiä PSP:stä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bandicoot

Well-Known Member
Joulupukki toi PSP:n, jossa näyttää olevan vanha softa (1.5 jotain). Toki UMD:ltä löytyy 2.0 softa ja netistä olisi imuroitavissa 2.6, mutta kannattaako uudempaa softaa asentaa? Kuulemma uusia lisäominaisuuksia tulisi uusien softien myötä, mutta menetänkö samalla jotain? Toisin sanoen, pystyykö uusien softien myötä laitteeseen ajamaan enää käyttäjien itse tekemiä freewareja ja muuta sälää?

Jos asennan uuden softan, voinko saman tien asentaa 2.6 ja jättää väliin 2.0 version?

Vastaus: Vanhasta softasta kysymys?

Tässä ketjussa on keskusteltu enemmän siitä mitä vanhalla softalla voi tehdä ja mitä uudella ei. Luettavaa on toki paljon, mutta onpahan paljon asiaa.

Ja uusin päivitys sisältävää kaikki vanhojenkin uudistukset, joten jos päivität, voit päivittää suoraan 2.60 -versioon.

Monia PSP-kysymyksiä

Voisiko joku kertoa mistä saisi halvimmalla yhden 2gt muistikortin ( jos itedätte kertokaa myös hinta) ja päivityksiä pspeehen. mistä saisi pspeen peleihin lisämateriaalia kuten auto peleihin autoja tai ratoja tai simssiiin tavaroita? Muualta kuin http://www.yourpsp.com :ista?Kuinka paljon tilaa vie pspeen peli tai elokuva?olen tilaamassa muistiokorttia niin olisi hauska tietää kuinka ison tarvitsee liberty city storiesia varten eli kertokaa kuinka paljon tilaa vie gta liberty city stories? ja voiko päivittää alaspäin versiota 2.7?Mistä saisi ladattua pelejä demoja ja koko versioita tai flash pelejä versioon 2.7?

Vastaus: monia pspee kysymyksiä

Eipä taida pystyä 2.7 firmwarea päivittämään alaspäin. Eihän siinä mennytkään kun kymmenkunta fw-versiota ennen kun Sony sai vehkeensä lukkoon :D Eiköhän tuokin silti joskus murreta.

Muihin juttuihin en ota kantaa sillä tapanani on ollut ostaa pelit joita pelaan.

Vastaus: monia pspee kysymyksiä

Itse olen tullut toistaiseksi toimeen 512MB-kortilla. Pelitallennuksia ja pelien lisämateriaalia varten tuo riittäisi varmasti pitkälle tulevaisuuteen, mutta musat ja leffat rouskuttavat tilaa huolella.

Nettivuorella on yleensä hinnat kohdallaan (2GB 113,45€). Jos on hirmu kiire, kannattaa soittaa ja kysellä tuotteen saatavuutta.

Moi, oon uus täällä ja oon varmaa ens perjantain menos ostaa psp:tä, ja tässä ois pari kysymystä mitä haluisin tietää:

1. Jos siirrän PSP:lle vaikka leffan koneelta, viekö se yhtä paljon tilaa kuin se vei koneella, vai muuttaako PSP sen johonkin pienempään muotoon?

2. Noista muistikorteista, kun olen miettinyt tuon SanDiskin 1gb kortin ostoa, joka maksaa 30e, niin että onko muistikorteissa paljon erilaisuuksia? koska jotkut 128mb kortit maksavat enemmän kuin 1gb kortti?

3. Voiko koneelta siirtää softii PSP:lle esim bs playerii et saa leffoihin subit? vai onko psp:lle jotain omii ohjelmii?

Tässä nää kysymykset sitten olikin toistaiseksi :) Saattaa tulla myöhemmin lisää kysymyksii mieleen..

Kiitos kaikille jo etukäteen.

Ja tätä topikkii voi käyttää yleisenä PSP:n kysymyksien ketjuna jos ei jaksa uutta topikkii tehä! :)

Vastaus: Kysymyksiä PSP:stä!

Keo sanoi:
1. Jos siirrän PSP:lle vaikka leffan koneelta, viekö se yhtä paljon tilaa kuin se vei koneella, vai muuttaako PSP sen johonkin pienempään muotoon?

2. Noista muistikorteista, kun olen miettinyt tuon SanDiskin 1gb kortin ostoa, joka maksaa 30e, niin että onko muistikorteissa paljon erilaisuuksia? koska jotkut 128mb kortit maksavat enemmän kuin 1gb kortti?

3. Voiko koneelta siirtää softii PSP:lle esim bs playerii et saa leffoihin subit? vai onko psp:lle jotain omii ohjelmii?
1. Elikkä sitä leffaa ei suoraan "siirretä" muistikortille vaan leffa täytyy enkoodata MPEG4 muotoon tietokoneella jolloin määrittellään videolle kaistanopeus esim. 768kbps jolloin 1GB:n kortille mahtuu muistaakseni n. 1 tunti videota.

2. Onhan noilla SanDiskin, Sonyn ja Lexarin korteilla pieniä eroja, mutta harvemmin niitä huomaa käytössä. 128MB:n kortit taitavat maksaa sen takia koska niitä ei enää valmisteta kuin pieniä eriä.

3. Ei voi siirtää BS Playeria, koska PSPssä ei ole x86 prosessoria joten siinä ei pyöri samat softat kuin Windowsissa tai Linuxissa. PSP:ssa on suoraan videosoitin, mutta se ei hanskaa subeja joten ne pitää polttaa kiinni kuvaan.

Aloittelijalle lienee helpointa käyttää PSP Video 9:ä videoiden muuntamiseen: http://www.pspvideo9.com/

SamiS sanoi:
1. Elikkä sitä leffaa ei suoraan "siirretä" muistikortille vaan leffa täytyy enkoodata MPEG4 muotoon tietokoneella jolloin määrittellään videolle kaistanopeus esim. 768kbps jolloin 1GB:n kortille mahtuu muistaakseni n. 1 tunti videota.

2. Onhan noilla SanDiskin, Sonyn ja Lexarin korteilla pieniä eroja, mutta harvemmin niitä huomaa käytössä. 128MB:n kortit taitavat maksaa sen takia koska niitä ei enää valmisteta kuin pieniä eriä.

3. Ei voi siirtää BS Playeria, koska PSPssä ei ole x86 prosessoria joten siinä ei pyöri samat softat kuin Windowsissa tai Linuxissa. PSP:ssa on suoraan videosoitin, mutta se ei hanskaa subeja joten ne pitää polttaa kiinni kuvaan.

Aloittelijalle lienee helpointa käyttää PSP Video 9:ä videoiden muuntamiseen: http://www.pspvideo9.com/
no voi hitto :S
eihän sit psp:lle saa ees paljoo leffoja vaikka ostais tuon 4gb muistikortinkin :S

Keo sanoi:
eihän sit psp:lle saa ees paljoo leffoja vaikka ostais tuon 4gb muistikortinkin :S
Ei siihen muistikorttia tarvitse jos OSTAA ne...:rolleyes:

Keo sanoi:
Jaa mulla on 4h tunnin edestä videoita (Omistan 1gb), hyvällä kuvanlaadulla psp:ssäni, joten khyl siihen nyt reippaasti enemmän ku tunti mahtuu, ei tarvii olla max quality.

Kai sinun pitää heittää ne ihan siihen Psp:n muistikortin tallennus kansioon "manuaalisesti" mikäli kyseessä on profiilipohjainen peli voi näitä olla useita mutta joissain peleissä voit joutua siirtämään vanhan tallennuksesi vaikka tietokoneelle turvaan.

Psp:lle saa rutkasti enemmän kuin 1h videokuvaa itsellä ollut varmaan joku 6 20min video tiedostoa laitteella ja tämän lisäksi samaan aikaan on ollut pari levyä Mp3:sia sekä suhteellisen paljon muuta tavaraa kuten demoja sekä lisämateriaalia peleihin.

Ton Base Packin mukana kun ei tule muistikorttia niin voiko pelitallennukset heittää sisäiselle muistille?

Toimivatko esimerkiksi Kanadasta, Jenkeistä jne. ostetut pelit Suomesta ostetussa PSPssä? Eli onko aluekoodirajoituksia?

ministeri sanoi:
Toimivatko esimerkiksi Kanadasta, Jenkeistä jne. ostetut pelit Suomesta ostetussa PSPssä? Eli onko aluekoodirajoituksia?
PSP Pelit ovat region free, mutta UMD leffat on sitten lukittu.

Pari kysymystä

Saako flash pelejä ladattua psp:hen? Toimiiko msn messenger`? Saako javan ladattua?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom