Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymys liittännästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja partio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

partio

Member
Näitäkin aiheita ties kuinka monia mutta teinpä nyt sitten tällekkin uuden.

Onko mahdollista laittaa tollaseen premium konsoliin (ei hdmi-liitäntää) kiinni vga-hdmi adapterilla televisioon. Kun lcd-televisiossani ei ole vga-liitintä niin mahtaisiko se onnistua tuolla? Vai tarvitseeko se sen hdmi-liitännällä varustellun boxin. Tällä hetkellä kiinni komponenttikaapelilla.

Vastaus: Kysymys liittännästä?

mortsu sanoi:
Kyllähän sen tietääkseni pitäisi niin pelittää
Ai että tämä on mahdollista? Siis pystynkö sitten valitsemaan boxista itse sen resoluution (natiiviresoluution, eli jotain 1280x768) vai meneekö se näillä 720p jne..?

Edit. vga-hdmi kaapeleita ei taida olla olemassakaan.

VGA-kaapeli tukee seuraavia resoja:
640x480
848x480
1024x768
1280x720
1280x768
1280x1024
1360x768

En kyl tiedä millast sovitinta olet siihen väliin meinannut laittaa, sillä VGA on analoginen ja HDMI digitaalinen...

Talwar sanoi:
VGA-kaapeli tukee seuraavia resoja:
640x480
848x480
1024x768
1280x720
1280x768
1280x1024
1360x768

En kyl tiedä millast sovitinta olet siihen väliin meinannut laittaa, sillä VGA on analoginen ja HDMI digitaalinen...
Onnistuisiko seuraavalla liitännällä saamaan paremman kuvan kuin kompnentti hd-kaapelilla:

boxi kiinni vga-kaapelilla väliin VGA->DVI-adapteri ja sitten vielä DVI>HDMI-adapteri...Saako tuolla tavalla edes kuvaa näkymään? Kun televisiossani ei ole vga- eikä dvi-liitäntää...

partio sanoi:
Onnistuisiko seuraavalla liitännällä saamaan paremman kuvan kuin kompnentti hd-kaapelilla:

boxi kiinni vga-kaapelilla väliin VGA->DVI-adapteri ja sitten vielä DVI>HDMI-adapteri...Saako tuolla tavalla edes kuvaa näkymään? Kun televisiossani ei ole vga- eikä dvi-liitäntää...
Veikkaisin että kannattaa pitää se komponentti vaan.

Okei, mutta siis jos tolla kokeilisi, niin saisinko valita boksista niinkuin vga-kaapelilla kuuluukin resoluution esim. 1280x768 jne, vai meneekö se samalla tavalla kuin komponenttikaapelilla, eli 720p ja 1080i..?

partio sanoi:
Okei, mutta siis jos tolla kokeilisi, niin saisinko valita boksista niinkuin vga-kaapelilla kuuluukin resoluution esim. 1280x768 jne, vai meneekö se samalla tavalla kuin komponenttikaapelilla, eli 720p ja 1080i..?
No esim. oma lcd-tv on HD-ready ja jos X0 on komponentilla kiinni niin tilaksi laitetaan se 720p, MUTTA jos taas VGA:lla (itselle parempi), niin resoluutioksi valitsen 1360x768 (enkä 1280x720, joka olisi se "720p"), koska tämä on optimaalinen.

Jos tollein teet niin saat valita reson, sillä adapterilla ei ole merkitystä kunhan se VGA-johto on kiinni.

mortsu sanoi:
No esim. oma lcd-tv on HD-ready ja jos X0 on komponentilla kiinni niin tilaksi laitetaan se 720p, MUTTA jos taas VGA:lla (itselle parempi), niin resoluutioksi valitsen 1360x768 (enkä 1280x720, joka olisi se "720p"), koska tämä on optimaalinen.
Okei.

Mä kyllä laittaisin tohon mun televisioon vga:lla juuri tuon 1280x720, koska silloin syötän televisioon natiiviresoluutiota ja näin television ei tarvita skaalata sitä --> Parempi kuva?

Uisor sanoi:
Jos tollein teet niin saat valita reson, sillä adapterilla ei ole merkitystä kunhan se VGA-johto on kiinni.
Juu, tuota juuri hainkin, että pystyykö tuollaisella viritelmällä itse säätämään sen resoluution, hyvä nin. Voisipa tuota kokeilla, kun multa jo löytyy tuo Microsoftin oma vga-kaapeli ja sitten tuollainen dvi-hdmi kaapeli. Ainoastaan tarvitsisin tuollaisen vga-dvi adapterin väliin. Pitäneen hankkia lähipäivinä.

No mutta siis onko toi edes mahdollista laittaa vga-dvi-hdmi adaptereiden avulla tuota hommaa toimimaan? kun osahan noista on analogisia, hdmi taas digitaalinen?

Joku joka näistä ymmärtää voisi sanoa, onnistuuko jos laitan tuon Microsoftin vga-kaapelin päähän vga naaras naaras adapterin ja sen yhdistän tollaseen adapteriin: "ADAPTERI VGA-UROS / DVI-NAARAS" Sitten tohon yhdistä mun HDMI-DVI-johdon televisioon hdmi-johdon ja DVI-uroksen tuohon DVI-naaras paikkaan?

Saanko kuvaa näkymään ollenkaan?

partio sanoi:
No mutta siis onko toi edes mahdollista laittaa vga-dvi-hdmi adaptereiden avulla tuota hommaa toimimaan? kun osahan noista on analogisia, hdmi taas digitaalinen?

Joku joka näistä ymmärtää voisi sanoa, onnistuuko jos laitan tuon Microsoftin vga-kaapelin päähän vga naaras naaras adapterin ja sen yhdistän tollaseen adapteriin: "ADAPTERI VGA-UROS / DVI-NAARAS" Sitten tohon yhdistä mun HDMI-DVI-johdon televisioon hdmi-johdon ja DVI-uroksen tuohon DVI-naaras paikkaan?

Saanko kuvaa näkymään ollenkaan?

Et saa, koska HDMI on vain digitaalinen liitäntä. VGA toimii vain analogisena ja DVI voi toimia analogisina vain, jos kyseessä on DVI-A tai DVI-I , mutta HDMI on, kuten jo sanoin, pelkästään digitaalinen. Eli jos lähtösignaali on analoginen (VGA), ei se matkalla muutu määgisesti digitaalisesti, muuta kuin erilaisten convertereiden kautta.

Hankkija sanoi:
Miksi et laita komponentti-vga piuhaa? Tällänen http://tietokonekauppa.kauppakulma.com/tuotetiedot.php?koodi=12856&pid=25&ryhma=570

tarvit vaan tohon komponentti päihin naaras-naaras adapterit 3 kpl tälläset http://www.tarvikekauppa.com/product_info.php?cPath=44_46&products_id=126 jos ei tollanen kelpaa niin löytyy myös kullattuina "high end" mallisina myös.
Mutta siis mun televisiossani ei ole vga-liitäntää, niin miten se on mahdollista laittaa tuollainen komponentti-vga piuha televisiooni?

Sanotaan nyt vielä päätteeksi, että jos telkussasi on vain komponentti ja HDMI, eikä boksissa HDMI:tä, niin komponentti on paras liitäntätapa.

Toki voisi käyttää konverttereita, mutta ne eivät tarjoa kuvanlaadullisesti muuta kuin huononnusta.

Legge sanoi:
Sanotaan nyt vielä päätteeksi, että jos telkussasi on vain komponentti ja HDMI, eikä boksissa HDMI:tä, niin komponentti on paras liitäntätapa.

Toki voisi käyttää konverttereita, mutta ne eivät tarjoa kuvanlaadullisesti muuta kuin huononnusta.
Joo kyllä mä sitten tolla komponentilla pelaan. Hyvä kuva, ei siinä mitään. Olisi vaan muuten kiva vähän testailla ja vertailla, mutta se ei taida tässä tapauksessa olla mahdollista.

Vielä kysyn teiltä mielenkiinnosta, kun "Hankkija" tarjosi mulle, että osta tuollainen komponentti-vga piuha. Niin onko tuolla sitten mahdollista jotenkin laittaa toi Xbox kiinni tohon mun televisioon, jossa EI ole vga, eikä dvi-liitäntää?

partio sanoi:
Vielä kysyn teiltä mielenkiinnosta, kun "Hankkija" tarjosi mulle, että osta tuollainen komponentti-vga piuha. Niin onko tuolla sitten mahdollista jotenkin laittaa toi Xbox kiinni tohon mun televisioon, jossa EI ole vga, eikä dvi-liitäntää?

Minä en ainakaan ymmärrä, miten Hankkijan esittämä malli auttaisi tilanteessa, jossa TV:ssä ei ole VGA-tuloa. Ja vaikka saisit homman sumplittua niin, että boksi on VGA-piuhan avulla kiinni telkun komponenttiliitännässä, niin mitään et siitä kostu. VGA:n etu komponenttiin on se, että sillä saa moniin telkkuihin natiiviresoa.

Ylös Bottom