Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysymys Tietäjille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hotpot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toisaalta, on vähän huono mennä sanomaan mitään pelitalojen paremmuudesta, kun ei ole pelannut kuin ehkä pienen osan firmojen peleistä. Tuskinpa Flubber on pelannut sellaisia pelejä kuin Shining Force, Virtual On, Daytona, NiGHTS ja Panzer Dragoon.

Mielestäni Sega on parempi pelitalo kirjavamman pelituotantonsa takia, mutta Nintendo on kyllä hyvä kakkonen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Flubber
mä tarkoitan että EI KUKAAN voi kieltää esimerkiksi Donkey Kongien, Zeldojen ja Mario-pelejen ylivertaista paremmuutta!
Jep, en väitä vastaan. Nuo edellämainitut pelit ovat ehdottomasti parhaimpia genressään. Mario on paras platform-peli ja Zelda paras actionrope (tosin Segan Land Stalker ei kyllä paljon jää taakse). Toisaalta Segalla on parhaimmat mätkintäpelit (Virtua Fighter, Streets of Rage, Golden Axe, SpikeOut), ajopelit (Daytona, Sega Rally, Ferrari F355) ja rajoja rikkovat pelit, joita on vaikea laittaa yhteen genreen (NiGHTS, Jet Set Radio, Rez).

Itse asiassa Daytonaa on tullut pari kertaa Dreamcastilla kokeiltua, mutta muita noista en kyllä ole. Se, että Sega on mahdollisesti tämän hetken originellein pelifirma on hyvin totta, MUTTA entäpä Nintendon pelit Animal crossing, Pikmin ja Metroid Prime? Eikös ne ole kaikkien mielestä hyvä osoitus Nintendon innovatiivisuudesta, sekä kyvystä luoda uusia konsepteja pelimaailmaan. Pidän, niinkuin olen koko ajan sanonut erittäin paljon Segasta, Phantasy Starit, Sonicit (vaikkakin hieman matkittu Mariosta), ja Shenmuet ovat olleet suuria taidonnäytteitä kyseiseltä firmalta.

Mutta silti minusta Nintendo vie voiton suurella peliarsenaalillaan. En ikinä voisi kuvitella vaihtavani Mariota Soniciin, tai Zeldaa Phantasy Stareihin (onneksi ne tulevat muutenkin cubelle!). Eniten pidän Segasta, ja Nintendosta, koska he ovat itse aina olleet mukana tekemässä maailman parhaita, ja ainutlaatuisia pelejä, toisin kuin vaikkapa Xbox, ja Ps2. Siinä kaksi hyvää esimerkkiä siitä, että RAHALLA SAA!!!

Täytyy myöntää, että Virtua Tennis ja Fighter, Ferrari 355 daytona ym. on pelejä, jollaisia Nintendo ei ole koskaan tehnyt. Mutta Nintendon suurin saavutus onkin minusta se, että sen pelit ovat aina vedonneet miljooniin, ja miljooniin ihmisiin, kun taas Sega (Megadriveä lukuunottamatta) on ollut aina vähän tällainen insiderjuttu:o

Edelleen tahdon painottaa, että Molemmat firmat ovat alanda terävintä kärkeä, eikä kumpikaan voi korvata toista, sillä Nintendo ja Sega ovat hyvin erilaisia.

Ai, sormi kramppas!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
blaa blaa blaa jada jada normaalia Nemin sontaa blaa blaa blaa...
ja rajoja rikkovat pelit, joita on vaikea laittaa yhteen genreen (NiGHTS, Jet Set Radio, Rez).
Ja Samba de Amigo, Bus Guide, Roommania, näitä muuutamia segan harvinaisuuksia nimetäkseni.
Tosin mä oon nyt aika kännissä, joten jos lainaat postausta, muista huomioida että olen idiootti.

Hei, jokainen, joka tietää jostain jotain ymmärtää, että Sega on Nintendon jälkeen paras pelitalo, ja että Dreamcast oli maailman aliarvostetuin konsoli, vaikka sille tuli enemmän loistopelejä ku Xboxille koskaan! Halo ei oo mitään verrattuna Shen mueen! Xboxin paras pelikin on JSRF, ja se on Segan tekemä !:mad: :mad:

Taisi sitten taas yksi fanboy missata koko pointin. Ennenkö avaudut lisää, niin vilkaises, että mikä on maailman myydyin konsoli, ja päättele siitä, että miksi ne juniorit eivät tajua mitään Dreamcastin peleistä. Hyvä jos ovat koskaan Dreamcastistä kuulleetkaan.

Erittäin mielenkiintoisena pointtina kysynkin, että miltä ne vuoden 2004 Xbox-pelit tuntuivat, kun niitä olet selvästi pelannut?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Taisi sitten taas yksi fanboy missata koko pointin.

Tuota kyllähän mä nyt tajusin että sä tarkotit joittenkin räkänokkien perspektiivistä, mutta mua silti vituttaa kun joku puhuu paskaa segasta, taikka nintendosta.

Tuota kyllähän mä nyt tajusin että sä tarkotit joittenkin räkänokkien perspektiivistä, mutta mua silti vituttaa kun joku puhuu paskaa segasta, taikka nintendosta.

Varmaan Tommy Leetäki vitutti ku jotkut sano sen muijaa rumaks, vaik se oli sen mielestä kaunis:p

Ylös Bottom