Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kyytiä omalle konsolille!

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Tähän threadiin ei hyväksytä yhtään mitään muuta, kuin oman konsolin haukkumista! Ei YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA! Nyt riittää p33£07 sodat, runnotaan itse käyttämämme masiinat lyttyyn! Eikä mitään "HUOM! VAIN HUHU!" -juttuja, vaan faktaa omasta elämästä!

Soditaan vähemmän, pelataan enemmän! Ja nolataan itsemme! :D

Ja ikuinen porttikielto tänne kaikilta, jotka onnistuvat tämänkin threadin kääntämään alkuperäisideastaan! PRKL!


Aloitetaas:



Prkleen PAL-Gamecube kun ei S-videota voi ymmärtää! Mikä helvetti on Nintendolla oikein ollut mielessä?!

Jonotin aamulla 3.5.2002 kuumeisesti Gigantin edessä (eka jonossa :)) että saisin Cuben. Sitten kun sain, well, muistikorttien ja pelien perässä saikin juosta. Anyway, pikku pelifirmasta löytyi S-videokaapeli. Enhän minä komposiitilla suostu pelaamaan!

Kyllä alkoi himassa hymy hyytyä kun ääni tuli mutta kuvaa ei. Tappelin laitteiden kanssa, etsin vikaa sieltä sun täältä. Kunnes uskoin ettei se keibeli toimi. Eikun kaapelia palauttamaan. Ja ihmetystä miksi kaapeli ei toimi. Lopputulos: RGB-tilalle. Eipä hymyilyttänyt sekään heti kun joutui virittelemään kotiteatteria uusiksi että saisi äänet televisiosta vahvariin; kaikki SCART-liittimet kun olivat jo käytössä jne...

No mutta kuitenkin: NINTENDON PÄÄ VADILLE S-VIDEOTOISTON POISTAMISESTA! TÖRKIÄÄ!

Next...
 
Dreamcast

Dreamcast metelöi. Ohjaimen tatti on vielä surkeampi kuin napit! Peleistä ei löydy muuta omistamisen arvoista kuin muutama seikkailu ja puoli tusinaa autopeliä. Noin kaikki Dreamcastin paremmat julkaisut ovat matkalla muille konsoleille paranneltuina versioina, joten ne harvatkin helmet menettävät arvoaan.
 
No mä voin haukkua Dreamcastia niin kaikki on onnellisia, jooko?

Dreamcast on huono, kun ei toimi olleskaan. Jumittaa vaan kaikissa hyvissä peleissä :(
 
Gba:n näyttö on ja sen tummuus on jotain aivan hirveää, Gc:n DVD-soittimen puutos vähän harmittaa, liian vähän ropeja, pelit kalliita. Dc:llä on melko huono ohjain, hajos kahdesti viikon sisällä, N64:n ohjain on surkee, vähän roolipelejä, kalliit pelit, Snes on täydellinen;)
 
Tässä minua vaivavaat ja vaivanneet asiat:

PS2
- äänekäs

XBOX
- äänekäs
- ei päältä tasainen, jotta päälle voisi laitta vaikka videot
- liian painava että uskaltaisi laittaa minkää muun laitteen päälle

GC
- ohjaimien johdot liian lyhyitä --> hankittava jatkojohdot
- ei s-video tukea
- päältä syötettävä --> ongelma sijoituksessa
- ei toslink-liitäntää

DC
- päältä syötettävä
- latausäänet tai oikeastaan levyn hakuäänet
- perusväri
- ei toslink-liitäntää
 
PS2
- Vain kaksi ohjainporttia
- Ohjainten johdot liian lyhyitä
- Tarvitsee muistikortteja
- väri huono

XBOX
- ei päältä tasainen, jotta päälle voisi latoa mitään.
- ruma
- pelejä hankala löytää kaupoista

GC
- ohjainten johdot liian lyhyitä
- ei s-video tukea
- päältä syötettävä
- ei toslink-liitäntää
- pelejä hankala löytää kaupoista
- tarvitsee muistikortteja

DC
- päältä syötettävä
- mielikuvitukseton muotoilu ja väri
- ohjainten johdot liian lyhyet
- tarvitsee muistikortteja ja erillisiä täristimiä

N64
- Päältä syötettävä
- Ruma
- ohjainten johdot liian lyhyet
- tarvitsee muistikortteja ja erillisiä täristimiä

Juppe, onkos tuo sigu nyt hyvä?

Edit:Oliver, olen täysin samaa mieltä.
 
GameCube: Todella huono konsoli! Eihän sille ole Haloa eikä GTAta! Vain jotain Mariota ja Zeldaa! Kuka niitäkin muka pelaa?

Ei cubella myöskään pysty katsomaan DVD-filmejä, jotka PS2:lla ja Xboxilla pyörivät niin auvoisesti.

Niin ja ohjain on todella huono, kaikki napithan ovat aivan väärissä paikoissa!

Kovalevykin puuttuu! Ja kun se kone on niin sa****an pieni niin sehän saattaa vahingossa mennä vaikka pyykin seassa pesukoneeseen!:mad:
 
Ja sitten asiaan. Xboxin DVD kakesta puuttuu on/off nappi. Huijarisuunnittelija joka sen on huonoa muistiaan/ilkeyttään jättänyt laittamatta siihen kaipaisi palkanalennuksen. Sitten se kone pirskatti alkoi pitämään ihmeellistä ääntä kun pistin sinne sisään hieman naarmuuntuneen vanhan cd-levyn. Aiheutti melkein sydärin, kun pelkäsin että koko kone hajoaa tai vähintäänkin sahaa sen levyn kahtia. Kehtaavatkin kiusata pelaajaa tuollaisilla.

Ja sitten se NES... no huhhuh mikä design. Näyttää laatikommalta kuin vanha Lada. Ja ne ohjaimet, argh. Kertakaikkiaan turha laite, ihme että on joskus myynyt jonkun pari kappaletta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Ja sitten asiaan. Xboxin DVD kakesta puuttuu on/off nappi. Huijarisuunnittelija joka sen on huonoa muistiaan/ilkeyttään jättänyt laittamatta siihen kaipaisi palkanalennuksen.

Hah, ei tuo vielä mitään. On/offin puuttumisen lisäksi PS2:n virallinen kauko on käyttöergonomialtaan aivan penaalista. Yritäpä etsiä tästä vehkeestä oikeaa nappulaa hämärässä.
Lisäksi konsoliin tulevassa vastaanotin-palikassa ei ole läpivientiä ohjaimelle, joten Pleikkarin ennestäänkin vähät ohjainpaikat vähenevät puoleen :mad:
 
Jep unohdin mainita nuo ohjaiporttien vähyydet, joista Frank ja Leo jo kerkisi mainita. Oliverin mainitsema standardi leveys (43-44cm) olisi myöskin kiva juttu. :D Näillähän vaan pelataan, joten karkki lookista ei ole väliksi. :) Tietenkin myös tuo muistikorttipelleily saisi olla jo taakse jäänyttä aikaa.
 
Se mua ottaa päähän kun ajattelin että kun ostan konsolin (PS2) niin minun ei tarvitse enää katsella pelin hidastumista, mutta kyllä valitettavasti joissakin peleissä olen sellaista nähnyt.


(heh, no nyt mä tajusin mistä toi frankin singature tulee)
 
Ai koneiden huonoja puolia...

Pudotin joku aika sitten kännissä DC:n ja nyt se boottailee sillon tällön kesken tenniksen. :( No on siinä onneks jotain positiivistakin, eli jos sattuu itse oleen bootin sattuessa häviöllä niin pääsee heittämään aina yhtä hauskan kaneetin naama virneessä "aha, no toi oli sitten tasapeli" =)

PAL XBOX ei tue progea ja se sucks big time! Joutu modaan koneen sen takia! :mad: ja toinen huono puoli, mikä tulee äkkiseltään mieleen on että miksi ihmeessä kaukosäätimessä ei ole virtanamiskaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce


NES (lisäys) :
-Ruma design, aivan karmeata katsottavaa.
-Hirveä ohjain
-Pelit joissa tallenetaan passwordeilla

N64:
-Liian vähän "keskivertopelejä"
- " " tappelupelejä
-Ohjaimen L-nappi aivan perseessä
-Vaikea ohjelmoitava (=kesti kauan tehdä pelejä, ei siis suoranaisesti mun ongelma)

-Ruma design
-Ne uudet "mukamakeet" läpnäkyvät värit
-Ei Final Fantasyja (pätee itse asiassa moniin kosoleihin)
-Ei Xeno-mitätahansa
-Ei japsirollareita yleensäkään
-Kasettiformaatti
 
Nes:

-kauheen näkönen laatikko
-Suurin osa peleistä hirveetä p*skaa
-Toimintavaikeuksia

Xbox:

-Pitää kovaa ääntä ollessaan päällä
-Lojuu vain käyttämättömänä pelien tarjonnan takia
-lisälaitteet ja pelit maksavat aivan helvetisti
-Niitäkin pelejä mitä haluaisi saa odottaa aivan ******** kauan, vaikka "isossa maassa" nekin on ilmestynyt aikoja sitten
 
Tässä huonoja puolia minun 128-bittisistä konsoleista:

GC
- Progressive scan(eli VGA) -tuki ei ole jokaisessa jenkki- ja japsipelissä (eikä yhdessäkään PAL-pelissä)
- Muistikortin aluekoodaus (et voi tallentaa eri alueiden pelejä samalle muistikortille)
- Kallis näppis

DC
- Ei tule enään uusia pelejä (paitsi Japanissa)

PS2
- Ei VGA-tukea
- Vain 2 ohjainporttia
- Huono ohjain
- Äänekäs
- RGB:llä DVD:t näkyvät vihreänä
- Pitkät latausajat (ei aina)
- Kallis ja hankala modata, että jenkki- ja japsipelit toimisivat
- Vain muutama minua kiinnostava peli
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
PS2

-Teho ei riitä
-Huono ohjain
-DVD-leffat toimivat jos sille päälle sattuvat
-Muistikortit
-Multiplatform-pelit tulevat ensin tälle koneelle
-Liikaa turhia keskivertopelejä
-Vain 2 ohjainporttia

Gamecube

-Vain muutamia minua kiinnostavia pelejä
-Keskinkertainen ohjain
-Muistikortit
-Ei DVD-toistoa (Ei tosin minua haittaa...)

Xbox

-Multiplatform-pelit tulevat ensin PS2:lle
-Pelien julkaisupäivämäärät hyppivät koko ajan
-Pelien saatavuus heikompi kuin muilla uusilla konsoleilla
-Täysin turha viha tätä konetta kohtaan
 
PS2:
-tehotonna emmä voi lentää, vanki olen maan
-mikä helvetin katu-uskottavuus?
-ohjain hajoaa kirjaimellisesti käsiin
-ristiohjain tekee viherpeukaloita
-region x rikko muistikortin
-vain 2 ohjainpaikkaa, niinpä dvd-kake ja 2 ohjainta eivät mahdu yhtä aikaa

DC:
-konsertti jota se aina pitää lukiessaan levyä
-muistikorttiin pitäis ostaa uudet patterit
-tavaraa ei saa suomesta enää juuri mistään kohtuuhinnalla
-jos sattuukin saamaan niin FrankNyberg ja Kennedy käy ostaan ennenkuin tavalliset ihmiset ehtii paikalle.
-pelien kotelot eivät kestä mitään.
 
Miinuksia:

PS2
-Vain 2 ohjainoporttia
-RGB:llä dvd:t näkyy vihreänä
-Ei tehoja kunnon peleihin
-Antiikkiset muistikortit
-Liian lyhyet ohjainten johdot
-Rahastusta, huono hinta/laatu -suhde

XBOX
-Liian vähän todellisia huippupelejä
-Pelit kalliita
-Pelit myöhästelee
-Liian vähän hyviä exclusive-pelejä
 
Jaahas jaahas.

XBOXin huonoudet

-Pelivalikoima huonohko
-Pitäisi ostaa se DVD Kit-härdemi
-No perkeles, noi samat mitä äksä pisti tuohon ylemmäs
 
Ylös Bottom