Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

L.A. Noire

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ostinpa tuon complete editionin ja nyt tarinan läpi pelanneena voin vain todeta, kuinka hyvä ostos tuli tehtyä. Julkaisun aikoina Noire ei kiinnostanut juurikaan yhtään, ainoastaan pelin ulkoasu uusine kasvoanimaatioineen pisti silmään. Karsastin jotenkin tuota 40-luvun jenkkilää miljöönä, erityisesti musiikin takia, koska en pidä jazzista (todella typerä tekosyy olla tutustumatta peliin, myönnän :D). Ilokseni sain kuitenkin todeta, kuinka upeasti ympäristö olikaan peliin luotu!

Juoni piti mielenkiinnon yllä loppuun asti ja etenkin tehtävien varrelta löytyvät sanomalehdet valaisivat mukavasti taustaa, nitoen tapahtumia toisiinsa. Myöskin oli mielenkiintoista nähdä, mitä siellä sotatantereella olikaan tapahtunut...

Mutta sitten nämä keissit. OK, kuulustelut ja johtolankojen etsiminen oli hauskaa, mutta välillä tuntui, että jotkut todisteet olivat hieman kaukaa haettuja. Voi olla, että ymmärsin joitakin asioita väärin tai missasin jotain tärkeää (tai olen vain tyhmä :rolleyes:). Tällainen wtf-hetki tuli mm. tehtävässä 'The Golden butterfly':
kaikki todisteet mitä sain kasattua osoittivat vahvasti Hugo Mollerin suuntaan (mm. veristen kenkien polttaminen jne.) versus Eli Rooneyhin, jota vastaan ainoa todiste oli tämä hänen hallustaan löytynyt kultainen perhos-koru. Syytin Hugoa murhasta todisteiden valossa ja skädääm, yksi v***n tähti plakkariin ja haukut esimieheltä. "FUUUUU...". Toki mielessä kävi, että mitä Eli teki Hugon vaimon autolla, takakontista löytyneet veriset haalarit olisivat hyvin voineet olla Elin laivafirmasta jne. Ja olihan tämä likainen lapsiin sekaantuja selvä roisto, joka kuuluisi telkien taakse! Tein kuulusteluissa pari hätiköityä mokaa, jotka olisivat varmasti paljastaneet asioiden oikean laidan, mutta silti hieman tuo pomon ärjistely ton keissin lopussa tuntui jotenkin kömpelöltä ratkaisulta...
Mutta älkää tuomitko/spoiliko, pelaan tuon keissin vielä lähipäivinä uudelleen ja selvitän, missä tyrin. :)

Niin ja jotkut reaktiot, mitä Phelps kuulusteluissa teki tuntuivat jotenkin etsivämme henkilökuvaan sopimattomilta. Aina niin rauhallinen Cole on yhtäkkiä lyömässä nyrkkiä pöytään, kun kuulusteltava ei heti ensimmäisellä yrityksellä annakaan tarvittavaa tietoa. :p
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

...Tällainen wtf-hetki tuli mm. tehtävässä 'The Golden butterfly':
kaikki todisteet mitä sain kasattua osoittivat vahvasti Hugo Mollerin suuntaan (mm. veristen kenkien polttaminen jne.) versus Eli Rooneyhin, jota vastaan ainoa todiste oli tämä hänen hallustaan löytynyt kultainen perhos-koru. Syytin Hugoa murhasta todisteiden valossa ja skädääm, yksi v***n tähti plakkariin ja haukut esimieheltä. "FUUUUU...". Toki mielessä kävi, että mitä Eli teki Hugon vaimon autolla, takakontista löytyneet veriset haalarit olisivat hyvin voineet olla Elin laivafirmasta jne. Ja olihan tämä likainen lapsiin sekaantuja selvä roisto, joka kuuluisi telkien taakse! Tein kuulusteluissa pari hätiköityä mokaa, jotka olisivat varmasti paljastaneet asioiden oikean laidan, mutta silti hieman tuo pomon ärjistely ton keissin lopussa tuntui jotenkin kömpelöltä ratkaisulta...
Mutta älkää tuomitko/spoiliko, pelaan tuon keissin vielä lähipäivinä uudelleen ja selvitän, missä tyrin. :)

...

Itsekin tein aivan samoin ja samoilla perusteilla. En kyllä muista koko keissiä aivan tarkasti, mutta sen voin sanoa, että (lue vaikka sen jälkeen, jos et toisella yritykselläkään vielä tajua, mikä meni vikaan ja et saanut viittä tähteä):
Muistaakseni Hugo oli oikea syyllinen tuohon murhaan, mutta esimies halusi sinun silti laittavan murhan sen lapsiinsekaantujan kontolle, jotta tämä saataisiin linnaan. Murhaajahan tämä ei ollut, mutta esimiehen mukaan oli parempi ratkaisu laittaa murha lapsiinsekaantujan syyksi. Tai näin siis ainakin muistelen, että homma meni. Ja viittä tähteä ei tullut, jos ei siis toiminut korruptoituneesti esimiehesi kehotuksen mukaan.

Eli tavallaan et tyrinyt yhtään missään. Et vain kuunnellut esimiehesi käskyä. ;)
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Jooh, pelasin tuon uudestaan ja nyt valkeni mistä kiikasti.
Phelpsin työpari, jonka nimeä en nyt muista, tosiaan sanoi yhden osion jälkeen, että "laitetaan se lasten ahdistelija putkaan ja annetaan Hugon tällä kertaa livistää". Hassua on vain, että esimies sanoo siinä cutscenessä ennen Rooneyn kuulustelua jotakuinkin näin: "Either way it goes, I'll deal with him myself." Mutta kai hän oletti, että oma kultapoju olisi hoitanut homman hänen haluamallaan tavalla :D.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Osaiskos joku auttaa? Kaveri lainas ko. pelin ja kun laitan koneeseen niin pyytää lataamaan päivityksen 1.02. Lataus ei koskaan ala vaan kone ilmoittaa: Virhe tapahtui latauksen aikana. Kun peruutan kyseisen toiminnon ja menen peliin ilman päivitystä niin oikeassa alakulmassa lukee: The game data is corrupt and is being repaired. Ja hauskinta on se että poistin kaikki tiedot pelistä mitä se on mahdollisesti tehnyt. Hjälp? :confused:
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Huikee peli! Jotenkin tuntuu että peli loppui kesken?? Vois olla tuplasti pidempi!
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Huikee peli! Jotenkin tuntuu että peli loppui kesken?? Vois olla tuplasti pidempi!

Ei todellakaan, tuotti jo vaikeuksia pelata noinkin pitkä tarina läpi. Homicideen siirryttäessä homma on jo periaatteessa nähty, gameplay ei tarjoa enää mitään uutta, joten seurattavaksi jää vain tarina. Joka on huono. Itseltäkin meni useita kuukausia saada homma pakettiin, kun en millään jaksanut keskittyä pelaamiseen, vaan halusin nähdä pelkästään tarinan kulun ja lopun. Loistavat kasvoanimaatiot tuntuvatkin jääneen pelin ainoaksi saavutukseksi. Vihjesysteemi, kankea pelattavuus ja naurettavat haastattelut ovat vain esimerkkejä pelin heikoista kohdista. Rehellisesti sanottuna viime vuoden suurimpia pettymyksiä, mutta aina ei voi voittaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Että noi kuulustelut voi olla ärsyttäviä. Okei, englantikin on ihan syvältä omalla kohdallani, mutta miten hitossa noihin kolmio, äksä, neliö juttuihin tietää vastauksen? Ja vielä paremmin, niin kun pitää valita niistä todisteista joku, kaikki pitää lottokoneella arvata kun ei noista tajua mitään:mad: Ne jotka vetää jotain viittä tähtee per tapaus, niin vetääkö ne tuhat kertaa saman uudestaan ja uudestaan, että ne tietää oikeat vastaukset vai miten?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Että noi kuulustelut voi olla ärsyttäviä. Okei, englantikin on ihan syvältä omalla kohdallani, mutta miten hitossa noihin kolmio, äksä, neliö juttuihin tietää vastauksen? Ja vielä paremmin, niin kun pitää valita niistä todisteista joku, kaikki pitää lottokoneella arvata kun ei noista tajua mitään:mad: Ne jotka vetää jotain viittä tähtee per tapaus, niin vetääkö ne tuhat kertaa saman uudestaan ja uudestaan, että ne tietää oikeat vastaukset vai miten?
Englannin kieli olis iha hyvä olla hallus ees vähän kun pelaat L.A. noirea ja kuulusteltavan ilmeestä voi päätellä puhuuko totta, epäilyttääkö vai ei puhu totta.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Että noi kuulustelut voi olla ärsyttäviä. Okei, englantikin on ihan syvältä omalla kohdallani, mutta miten hitossa noihin kolmio, äksä, neliö juttuihin tietää vastauksen? Ja vielä paremmin, niin kun pitää valita niistä todisteista joku, kaikki pitää lottokoneella arvata kun ei noista tajua mitään:mad: Ne jotka vetää jotain viittä tähtee per tapaus, niin vetääkö ne tuhat kertaa saman uudestaan ja uudestaan, että ne tietää oikeat vastaukset vai miten?

Englannin taito pitäis nyt sen verran olla ainakin kohdillaan, että tietää edes suurin piirtein mistä puhutaan. Muutenhan on ihan mahdotonta tietää, valehteleeko tyyppi vai ei, jos ei edes tiedä mitä setti tää suoltaa tai edes että mikä on kysymys. Ja ilmeiden lisäksi myös kuulusteltavien muuta elekieltä on syytä seurata. Esimerkiksi jotkut valehtelevat epäillyt vetävät kädet kainaloihinsa "suojeluasentoon" (eli siis tällaiseen).

Ja Doubt'ia (epäilys) käytetään silloin, jos epäilet, että tyyppi valehtelee, vaikkei sulla ole mitään todisteita, millä todistaa valehtelu. Jos taas epäilet taas tyypin sanomisia, mutta sulla on myös todisteita, joilla osoittaa se valehtelu, niin käytät kolmiota eli Lie-vaihtoehtoa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Lisäyksenä ylempiin neuvoihin: myös omaa vainua kannattaa kuunnella, etenkin loppupuolella tulee useampia kuulusteluita missä elekielestä on hyvinkin vaikea saada selkoa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ne jotka vetää jotain viittä tähtee per tapaus, niin vetääkö ne tuhat kertaa saman uudestaan ja uudestaan, että ne tietää oikeat vastaukset vai miten?
Eiköhän suurin osa turvaudu ihan siihen tuttuun ja turvalliseen läpipeluuohjeen lunttaamiseen :) Eipä silti, tuntui tuon elekielen analysointi olevan usein siinä määrin kinkkistä puuhaa, ettei se paljoa auttanut vaikka puhutunkin ymmärsi. Kun koskaan ei pystynyt olemaan varma edes siitä, miten Phelps sen oman valinnan syytetylle muotoilee, muuttuivat nuo osuudet väkisinkin pienimuotoiseksi lotoksi. Ihan hauska idea mutta toteutus olisi kaivannut ehkä vähän enempi viilaa. Muistaakseni niitä viittä tähteä ei kuitenkaan tarvita kuin trophy-narkkailuun, joten jos ihan vain pelistä nauttii, eivät nuo osiot mitään ylitsepääsemättömiä ole vaikka aina ei aavistus ihan kohdalleen natsaisikaan.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kiitokset kun jaksoitte vastailla. Kyllä itsellä onneksi on edes sen verran englanti hallussa, että tiedän suurin piirtein mistä puhutaan, vaikka välillä ei ole tuon taivaallista hajuakaan mistä tässä nyt jauhetaan:rolleyes: Pari kertaa on menny johonkin tehtävään niin hermot, että on tullu youtubesta katsottua vastaus...

Pelistä yleisesti, ne phelpsin soitot keskukseen olis voinu toteuttaa välillä edes erilailla. Aina samat sanat toistuu kun muija vastaa keskuksesta. Mutta jatketaan autojen, nähtävyyksien ja katurikosten keräilyä kunnes taidan ostaa Max Payne 3 kun tässä kuussa ilmestyy...
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Itse tein kuulustelut niin, että yritin saada ainakin puolet oikein. Jos en saanut, niin latasin talletuksen. Talletus tapahtuu kuitenkin (melkein) aina juuri ennen kuulustelua. Ei noita kaikkia saa kiinni mitenkään vaan arvailujen varaan meni. Onneksi kaikkia ei todellakaan tarvitse saada oikein, että tehtävä/juoni etenee.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Pelistä yleisesti, ne phelpsin soitot keskukseen olis voinu toteuttaa välillä edes erilailla. Aina samat sanat toistuu kun muija vastaa keskuksesta. Mutta jatketaan autojen, nähtävyyksien ja katurikosten keräilyä kunnes taidan ostaa Max Payne 3 kun tässä kuussa ilmestyy...
Vähän tylsäähän se oli ne samat lauseet aina siihen puhelun alkuun ja loppuun kuunnella, mutta millä toisella tavalla ne sitten olisi voinut välillä toteuttaa? No, olisihan se tietysti vähän vaihtelua tuonut, jos keskuksesta vastaava nainen olisi ajoittain sanonutkin vaikka "What can I do for you, detective?", eikä aina "How can I help you, detective?".
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Niin ne Phelpsin puheethan aina vaihteli, jopa sen oman lätkänsä numeron sanominen ("badge number three forty-seven"), mut muakin alko vähän kyrpimään se akka siellä langan päässä, joka sano aina vaan "How may I help you, Detective?".
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kun on päässyt tarinan läpi ja lopputekstitkin on menny, niin miks pitää taas tehdä uudestaan se tunneli/ammuskelu/kelson takaa-ajo juttu? Miks siinä ei pääse jatkamaan vaikka niiden nähtävyyksien keräilyä...
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Onneksi kaikkia ei todellakaan tarvitse saada oikein, että tehtävä/juoni etenee.
Eikö tämä pitäisi muotoilla paremminkin niin, että onko kukaan onnistunut tyrimään niin pahasti että juoni EI olisi edennyt? Alun harjoitteluvaiheessa taisi olla yksi kuulustelu, jonka saattoi joutua ottamaan uusiksi, mutta siinäpä ne sitten taisivat ollakin. Minusta tuo peli vaikuttaa etenevän kuin juna ennalta määrättyjä raiteita pitkin täysin riippumatta siitä, miten ne kuulustelut menevät...
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Kun on päässyt tarinan läpi ja lopputekstitkin on menny, niin miks pitää taas tehdä uudestaan se tunneli/ammuskelu/kelson takaa-ajo juttu? Miks siinä ei pääse jatkamaan vaikka niiden nähtävyyksien keräilyä...

Pelin päävalikossa paina Cases kohtaa jonka jälkeen tulee lista tehtäviä joita voi pelata uudestaan jos haluaa, mutta tehtävien alapuolella on free roam jota painamalla pääsee tutkiskelemaan koko La Noiren pelialuetta vapaasti.
Esim: Cases> Traffic Desk> Free roam.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Eikö tämä pitäisi muotoilla paremminkin niin, että onko kukaan onnistunut tyrimään niin pahasti että juoni EI olisi edennyt? Alun harjoitteluvaiheessa taisi olla yksi kuulustelu, jonka saattoi joutua ottamaan uusiksi, mutta siinäpä ne sitten taisivat ollakin. Minusta tuo peli vaikuttaa etenevän kuin juna ennalta määrättyjä raiteita pitkin täysin riippumatta siitä, miten ne kuulustelut menevät...
Kyllähän ne kuulustelut voi niinkin pahasti tyriä, että ei auta kuin aloittaa ne alusta saakka uudestaan. Kokemusta on, muistaakseni jopa kahdesti peräkkäin saman jampan (vai oliko niitä kaksi) kanssa :D Enpä taida uranvaihtoa etsiväksi näillä kehonkielen lukutaidoilla harkita.
 
Ylös Bottom