Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Komeahan tuo on, mutta ihan auttamattomasti vailla omaa identiteettiä. Koko visuaalinen ilme on suoraan Peter Jacksonin elokuvista, vaikka Amazon teki kaikkensa pitääkseen hänet erossa projektista. Olisin odottanut tuolla rahalla kuitenkin löytyvän elokuvantekijöitä joilla on omaa näkemystä, mutta näin ei näytä tapahtuneen.
 


Siinä sitä sitten olisi! :), huhhuh! yks vuoden kovimmista sarjoista (odotetusti) tulossa :), aivan törkeen komean näköinen :), ekan kauden tekemiseen taisi mennäkin hurjat 365 miljoonaa ja se kyllä näkyy :)

Tämä ja uusi Game of thrones julkaistaan samaa aikaa. Nämä tulee bingetettyä samantien.
 
Onkos kukaan vielä kattonut sitä Netflixin Resident Eviliä?

Kiinnostais vaan, että kannattaako edes alottaa :D
 
Onkos kukaan vielä kattonut sitä Netflixin Resident Eviliä?

Kiinnostais vaan, että kannattaako edes alottaa :D
Katoin just äsken ekan jakson ja tykkäsin. Ei toi mun mielestä mikään huono ollut. Tulee kyllä seuraavatkin jaksot katsottua. Sen enempää spoilaamatta yksityiskohdilla; ei muuta kun painat play :p :D
 
Katoin just äsken ekan jakson ja tykkäsin. Ei toi mun mielestä mikään huono ollut. Tulee kyllä seuraavatkin jaksot katsottua. Sen enempää spoilaamatta yksityiskohdilla; ei muuta kun painat play :p :D
Jees, täytyypi tänään ainakin yksi jakso katsoa.
 
Itse katsoin myös Resident Evilin ekan jakson, ja omasta mielestäni semmonen 7 arvosanan jakso, pelottavuuttahan ainakaan pilotin puolesta tässä sarjassa ei ole tippakaan, mutta eipä tuo trailerikaan antanut merkkiä siitä, että tämä olisi millään tapaa pelottava tai ahdistava mutta sanoisin että semmonen perus keskiverto zombie sarja pilotin perusteella. Weskeristä plussaa että hyvän tyypin ovat valinneet siihen rooliin (kyseinen kaveri teki ison vaikutuksen (Horizoneissa), vaikka ihonväri ei matchaakkaan pelien Weskerin kanssa, mutta ku asennoituu oikein niin kyllä tuo itsekkin katsottua varmaan kokonaan, pitää vaan ottaa semmonen asenne, että unohtaa vertailun muihin Resident Evileihin ja varsinkin peleihin ja tiedostaa, että tämä ei ole kauhua.
 
Viimeksi muokattu:


Siinä sitä sitten olisi! :), huhhuh! yks vuoden kovimmista sarjoista (odotetusti) tulossa :), aivan törkeen komean näköinen :), ekan kauden tekemiseen taisi mennäkin hurjat 365 miljoonaa ja se kyllä näkyy :)

Näkyy kyllä ja on todellakin visuaalisesti näyttävän näköistä. Kyllähän tätä innolla odottaa ja toivottavasti on myös tarinan puolesta laatua. Monihan tämän sarjan on tuominnut jo etukäteen :rolleyes:.
 
Mr Inbetween

Päähenkilö Ray on hämäräheikki jolta luonnistuvat niin murhat, velanperinnät kuin huumeiden kuljetuskin, kunhan vain hinnasta sovitaan. Siinä sivussa pitäisi sitten tasapainotella elämää tyttären, vihanhallintakurssin ja monisairaan veljen välillä. Välillä pitäisi myös tiskata, ja joku emäntäkin olisi kiva löytää.

Tälläinen tosiaan tuli tseikkailtua. HBO:n etuvsivulta bongasin ja muutamaan päivään tykittelin kaikki 3 kautta. Ilmeisesti kohtuu tuntematon tekele kyseesssä, kun IMDBssäkin vaan 16k arvostellut. Huutava vääryys, johon kehotan kaikkia mustan huumorin ja nasevan dialogin ystäviä tutustumaan. Vähän tulee diipeistä sananvaihdoista välilllä Tarantinon rainat mieleen. Tulitaisteluissa myös jotain sellaista "raakaa realismia" mitä ei yleensä telkkarissa näe.

E: Ja itseasiassa mitä tulee tuohon huumoriin, niin sanoisin kuitenkin että 80% tää on hyvinkin synkkää draamaa ja se 20% on sitten sitäkin synkempää huumoria.

9/10

Mainintana vielä että pääosan esittäjä Scott Ryan on itse kässäröinyt kaikki jaksot. Teki myös samasta hahmosta kertovan leffan kavereidensa kanssa vuonna 2005 nimeltä The Magician, 3000$ budjetilla. Leffaa en ole nähnyt, mutta sarjan perusteella ehdottomasti täytyy se yrittää yytsiä jostain.
 
Viimeksi muokattu:
Mr Inbetween

Päähenkilö Ray on hämäräheikki jolta luonnistuvat niin murhat, velanperinnät kuin huumeiden kuljetuskin, kunhan vain hinnasta sovitaan. Siinä sivussa pitäisi sitten tasapainotella elämää tyttären, vihanhallintakurssin ja monisairaan veljen välillä. Välillä pitäisi myös tiskata, ja joku emäntäkin olisi kiva löytää.

Tälläinen tosiaan tuli tseikkailtua. HBO:n etuvsivulta bongasin ja muutamaan päivään tykittelin kaikki 3 kautta. Ilmeisesti kohtuu tuntematon tekele kyseesssä, kun IMDBssäkin vaan 16k arvostellut. Huutava vääryys, johon kehotan kaikkia mustan huumorin ja nasevan dialogin ystäviä tutustumaan. Vähän tulee diipeistä sananvaihdoista välilllä Tarantinon rainat mieleen. Tulitaisteluissa myös jotain sellaista "raakaa realismia" mitä ei yleensä telkkarissa näe.

9/10

Mainintana vielä että pääosan esittäjä Scott Ryan on itse kässäröinyt kaikki jaksot. Teki myös samasta hahmosta kertovan leffan kavereidensa kanssa vuonna 2005 nimeltä The Magician, 3000$ budjetilla. Leffaa en ole nähnyt, mutta sarjan perusteella ehdottomasti täytyy se yrittää yytsiä jostain.
Kiitos postauksesta! Tää menee heti tsiigaukseen.
 
Weskeristä plussaa että hyvän tyypin ovat valinneet siihen rooliin (kyseinen kaveri teki ison vaikutuksen (Horizoneissa)

Mä en ole vielä sarjaa katsonut, mutta jo trailerissa mulle tuo oli tavallaan ongelma, koska mulle Lance Reddick = Sylens.
Se on se ainoa hahmo joka tulee aina mieleen, koska mä en ainakaan keksi mitään muuta roolia jossa olisin tyypin äänen kuullut.
Pelien kanssa mulla on sama ongelma Ncuti Gatwan kohdalla joka on kilpa-ajaja grid legendsissa, mutta mulle se on sex education sarjan Eric.
 
Katsottiin vaimon kanssa Terminal List. Löytyy Amazon Primen valikoimista.

Hassun hauska Guardians of the Galaxy ja Parks and Rec tähti Chris Pratt vähän vakavammassa roolissa Navy Seal sotilaana. Ihan hyvää kostotarinaa, salailua ja politikointia. Kerrankin oli päähenkilö todella jyrkkä periaatteissaan, eikä sitä sen enempää kaunisteltu. Tämä sai välillä sankarin vaikuttamaan jopa pahikselta, kun oli niin kostonsa sokaisema.

Hieman jopa yllättää, että sarjalla on niinkin korkea kuin 8.1 arvosana IMDB:ssä, kun kyseessä on kuitenkin aika perinteinen toimintapläjäys. Kahdeksan episodia oli sopiva mitta. Tässä tapahtui kokoajan.

Trailerin katsominen omalla vastuulla. Minusta spoilaa ehkä turhankin paljon.
 
Mä en ole vielä sarjaa katsonut, mutta jo trailerissa mulle tuo oli tavallaan ongelma, koska mulle Lance Reddick = Sylens.
Se on se ainoa hahmo joka tulee aina mieleen, koska mä en ainakaan keksi mitään muuta roolia jossa olisin tyypin äänen kuullut.
Lance Riddick on ehkä vielä tunnetumpi roolistaan legendaarisena Zavalana Destinyssä.
 
Resident Evil, 3 ekaa jaksoa.

Alkuun sarja vaikuttaa aivan törkeän huonolta, ensimmäisen jakson ekat puolituntia on todella puuduttavaa. Se alkaa kuitenkin parantumaan ja joka jakso on tuntunut paremmalta kuin edellinen.

Kauhean pelottava se ei tähän mennessä ole ollut, pari aika jännää kohtaa ollut mutta muuten tuntuu olevan sellainen RE 4/5 meininki.

Pidän sarjan tyylistä kertoa 2 eri tarinaa samaan aikaan ja molemmat ovat mielenkiintoisia ja mielenkiintoista nähdä miten ne sitten sitoutuu yhteen.

Kunhan ei odota että tämä on kopio peleistä vaan lähinnä tässä on samoja juttuja otettu aiheesta ja tehty omanlaisensa tarina.

Vaikka alkuun olinkin että sarja kyllä ansaitsee imdb keskiarvonsa niin nyt pidemmällä olen kyllä sitä mieltä että ihan katsomisen arvoista tavaraa. Kannattaa antaa sille muutama jakso ja kattoa löytyykö imu koska itsellä meni hetken että tarttui. Enemmänkin olisin katsonut jos olisi voinut.
 
Liittyen RE sarjaankin... ei v*ttu kun alkaa hermoon käymään sarjojen teinispedeily ja mega angsti, ei tunnu kohta olevan sarjaa jossa esiintyy teinixejä (joku 30v jotka esittää tai oikeita "lapsia") niin kyllä noissa on varmaan jotain 14v käsikirjoittajia tai jotain kun on niiiiiin raivostuttavaa angstia ja typerää typerämpää käytöstä että tuntuu että pilaa koko sarjan vaikka ei minun sarjakäsikirjoitus vaatimus edes ole korkealla.. Näistä siis RE sarjan pari jaksoa, Superman & Lois, Stranger things esimerkkinä.. toinen on sitten S&L ja Flash sarjassa aivan apinamainen "et kertonut kaverille että xx on supersankari, yhyy, ystävyys menetetty, maailman suurin rikos on tapahtunut, sitä sitten jauhetaan pari jaksoa", ei saakeli mitä paskaa..
 


Nyt saatiin traileri, kyllähän tämä king of Iron fist tournament, vaikuttaa suhteellisen hyvältä trailerin perusteella :) varmasti tarjoillaan kunnon Fanserviceä Tekken faneille :)
 
Tuli viimeisen reilun kuukauden aikana katsottua kaikki neljä kautta Stranger Thingsiä. Sarja on ollut backlogilla ensimmäisen kauden ilmestymisestä asti, jolloin jokusen jakson katsoinkin, mutta sitten se jäi. Ehkä siksi ettei juuri siinä hetkessä kiinnostanut tai siksi kun vaimo ei innostunut sarjasta yhtään, joten en sitten jaksanut yksin katsella.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, että nyt ahmin kaikki kaudet läpi. Tämän on omaan makuun parhaita Netflixin omia sarjoja. Tykkään ideasta, jossa hirviöt ja yliluonnolliset tapahtumat selitetään ja järkeillään D&D:n kautta. Nörteillä on enemmän tietämystä kuin muilla - hyvä. :) Tykkäsin myös siitä kuinka vahvasti mennään lapsien/teinien näkökulmasta. Jo sarjan sisälläkin näkee kuinka erilaista järkeily ja kamppailu vihollista vastaan on kun olet teini kuin että olisit hieman tukevahko pikku kaupungin sheriffi. Tai ehkäpä venäläinen sotilas. Tai sureva äiti.

Sarja myös yllätti siinä kuinka aina uudelle kaudelle onnistuttiin löytämään periaatteessa samasta aiheesta jotain uutta. Oli myös ihan mielenkiintoista seurata kuinka lapsista kasvoi teinejä ja teineistä aikuisia sarjan edetessä. Perinteisiä arkisia murheita ja vienoa romantiikkaa unohtamatta. Ei ole juurikaan pahaa sanaa myöskään näyttelijäsuorituksista.

Risuja voisi antaa jaksojen pituuksista. Varsinkin neloskaudella. Ensinnäkin ne heittelivät, joka on seuraavan jakson katsomisen suunnittelun kannalta ärsyttävää ja toisekseen ne olivat liian pitkiä. Kyllä max tunti per jakso on aika hyvä sarjalle kuin sarjalle. Ei tarvita elokuvan mittaisia jaksoja. Tai jos materiaalin paljouden vuoksi tarvitaan, niin eikö sen voisi pilkkoa useampaan jaksoon?

Tilanne mihin neloskausi jäi jättää paljon kysymyksiä. Pitkä aika on odottaa vitoskautta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viimeisen reilun kuukauden aikana katsottua kaikki neljä kautta Stranger Thingsiä. Sarja on ollut backlogilla ensimmäisen kauden ilmestymisestä asti, jolloin jokusen jakson katsoinkin, mutta sitten se jäi. Ehkä siksi ettei juuri siinä hetkessä kiinnostanut tai siksi kun vaimo ei innostunut sarjasta yhtään, joten en sitten jaksanut yksin katsella.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, että nyt ahmin kaikki kaudet läpi. Tämän on omaan makuun parhaita Netflixin omia sarjoja. Tykkään ideasta, jossa hirviöt ja yliluonnolliset tapahtumat selitetään ja järkeillään D&D:n kautta. Nörteillä on enemmän tietämystä kuin muilla - hyvä. :) Tykkäsin myös siitä kuinka vahvasti mennään lapsien/teinien näkökulmasta. Jo sarjan sisälläkin näkee kuinka erilaista järkeily ja kamppailu vihollista vastaan on kun olet teini kuin että olisit hieman tukevahko pikku kaupungin sheriffi. Tai ehkäpä venäläinen sotilas. Tai sureva äiti.

Sarja myös yllätti siinä kuinka aina uudelle kaudelle onnistuttiin löytämään periaatteessa samasta aiheesta jotain uutta. Oli myös ihan mielenkiintoista seurata kuinka lapsista kasvoi teinejä ja teineistä aikuisia sarjan edetessä. Perinteisiä arkisia murheita ja vienoa romantiikkaa unohtamatta. Ei ole juurikaan pahaa sanaa myöskään näyttelijäsuorituksista.

Risuja voisi antaa jaksojen pituuksista. Varsinkin neloskaudella. Ensinnäkin ne heittelivät, joka on seuraavan jakson katsomisen suunnittelun kannalta ärsyttävää ja toisekseen ne olivat liian pitkiä. Kyllä max tunti per jakso on aika hyvä sarjalle kuin sarjalle. Ei tarvita elokuvan mittaisia jaksoja. Tai jos materiaalin paljouden vuoksi tarvitaan, niin eikö sen voisi pilkkoa useampaan jaksoon?

Tilanne mihin neloskausi jäi jättää paljon kysymyksiä. Pitkä aika on odottaa vitoskautta.

Muistaakseni 4 kauden jaksot on noin pitkiä kun ei niitä olisi saanut rytmitettä lyhyemmiksi. Itselle taas toimi ihan hyvin noi pitkät jaksot kun ne kuitenkin meni ihan hujauksessa ja seuraavaa vaan sisään :D
 
Muistaakseni 4 kauden jaksot on noin pitkiä kun ei niitä olisi saanut rytmitettä lyhyemmiksi. Itselle taas toimi ihan hyvin noi pitkät jaksot kun ne kuitenkin meni ihan hujauksessa ja seuraavaa vaan sisään :D
No näin se itselläkin lopulta meni. :D

Ärsytti välillä silti, kun aloit katsomaan jaksoa iltasella ja kohta huomasitkin että kello on yksi yöllä. :D
 
Ylös Bottom