Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Laatusarjat televisiossa ja muualla

Mutta ei noissa yhdessäkään ole nimenomaan gore samalla tasolla kuin Falloutissa. Mutta juu, riippuu varmasti lapsestakin, mikä on sitten ok. On minunkin poikani joitakin Alieneja katsonut, ja ihan tykännyt. Olen silti jossain pyrkinyt pitämään rajaa. Varsinkin tuossa goren määrässä ja yksityiskohtaisuudessa. Täytyy sanoa, että sen verran hurjasti tuossa Falloutissa mässäillään noilla splatter-tyyppisillä kohtauksilla, että ihan itsellänikin on pahaa tehnyt. Ja sitä ei kyllä helposti ole minulle tapahtunut elokuvia tai sarjoja katsoessa. Kyllä Fallout on aika omassa kastissaan tässä asiassa, joten varmaan aika tarkkana kannattaa olla.

Tärkeintä on juurikin ollut se että lapsi on oppinut erottamaan ja ymmärtämään että kaikki on näyteltyä ja meikattua sekä muokattua. Lintuja suolistaneena ja kauriin vastaavia pussittaneena ei poika ole moksiskaan jos vastaavaa lentelee elokuvassa kun ei ne muissakaan elokuvissa ole sen kummempia hetkautuksia aiheuttanut. Taisi se jonku elokuvan yhteydessä sen todetakkin, mutta varmana näkyy omassa pojassa sama kuin itsessä se että elokuvat/sarjat osannu erottaa juuri sellaisena kuin ne ovat. Näyteltyjä, maskeerattuja hahmoja ja lavastettuja ympäristöjä joista joko tykkää tai ei ja tiedostaa sen että mikään ei ole totta.

Ja kohtahan jokainen näkee nuo samat goret Youtubesta :D
 
Neljä jaksoa itse katsonut Fallouttia ja ehkä olen vain outo, mutta noi gore kohtaukset on enimmäkseen vain naurattanut ja tullut mieleen joku vanha Evil Dead leffa, kun vaikkapa pää räjähtää, kuin vesimeloni :D

Jokainen tietenkin katselee lapsensa kanssa omalla vastuulla, mutta eiköhän @Miika_- itse tiedä mitä hänen poikansa kestää :)
Samaa mieltä sinänsä. Kunhan vaan varoitin silti siitä, että kyseessä on gorepitoisempi sarja kuin mikään muu aiemmin nähty. Tai ainakaan itse en ole vastaavaa aiemmin nähnyt. Trailerit eivät anna välttämättä sinänsä oikeaa kuvaakaan. Mutta juu, kukin vastuullinen vanhempi kyllä tietää varsin hyvin mitä oman lapsensa kanssa on ok katsoa.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä sinänsä. Kunhan vaan varoitin silti siitä, että kyseessä gorepitoisempi sarja kuin mikään muu aiemmin nähty. Tai ainakaan itse en ole vastaavaa aiemmin nähnyt. Trailerit eivät anna välttämättä sinänsä oikeaa kuvaakaan. Mutta juu, kukin vastuullinen vanhempi kyllä tietää varsin hyvin mitä oman lapsensa kanssa on ok katsoa.

Näinhän se on. Jos tosiaan @Nosferatu Evil Dead viittaus osuu lähelle niin naurujen saattelemana lähdemme matkaan :D
 
Selvennetään nyt ekana, että mulla ei ole lapsia enkä ota kantaa kenenkään täällä kasvatusmetodeihin, mutta sitä en ymmärrä nykyään kun väkivalta on enemmän hyväksyttävää kun seksi mikä on maailman luonnollisin asia. Leffoissa puukotetaan ja teurastetaan ihan ok mutta jos paljas nilkka näkyy niin heti lätkäistään K16 leima ja pitää kaivaa raamattu esille ja rukoilemaan syntejämme anteeksi :D

Ymmärrän kyllä että ei ole soveliasta näyttää 7v panoa kun ei sitä vielä ymmärrä.

Mitä tähänn Fallout sarjaan tulee niin katsoin trailerin ja näytti sen verran hyvältä että pitäs katsoa.
 
Selvennetään nyt ekana, että mulla ei ole lapsia enkä ota kantaa kenenkään täällä kasvatusmetodeihin, mutta sitä en ymmärrä nykyään kun väkivalta on enemmän hyväksyttävää kun seksi mikä on maailman luonnollisin asia. Leffoissa puukotetaan ja teurastetaan ihan ok mutta jos paljas nilkka näkyy niin heti lätkäistään K16 leima ja pitää kaivaa raamattu esille ja rukoilemaan syntejämme anteeksi :D

Ymmärrän kyllä että ei ole soveliasta näyttää 7v panoa kun ei sitä vielä ymmärrä.

Mitä tähänn Fallout sarjaan tulee niin katsoin trailerin ja näytti sen verran hyvältä että pitäs katsoa.
Itsekään en ole tuota ikinä ymmärtänyt. Seksi on luonnollisin asia maan päällä, väkivallan ei pitäisi olla, mutta silti on ihan okei näyttää lapsille verta, suolenpätkiä, mutta jos näkyy vaikka rinnat, siitä nostetaan sellainen metakka että oksat pois. Jotenkin mennyt nurinkuriseksi tämä meno maailmassa. Ja kun miettii kuinka varhain lapset altistetaan väkivaltaan, seurauksena on turtuminen. Ja se ei ole hyvä asia.
 
Selvennetään nyt ekana, että mulla ei ole lapsia enkä ota kantaa kenenkään täällä kasvatusmetodeihin, mutta sitä en ymmärrä nykyään kun väkivalta on enemmän hyväksyttävää kun seksi mikä on maailman luonnollisin asia. Leffoissa puukotetaan ja teurastetaan ihan ok mutta jos paljas nilkka näkyy niin heti lätkäistään K16 leima ja pitää kaivaa raamattu esille ja rukoilemaan syntejämme anteeksi :D

Ymmärrän kyllä että ei ole soveliasta näyttää 7v panoa kun ei sitä vielä ymmärrä.

Mitä tähänn Fallout sarjaan tulee niin katsoin trailerin ja näytti sen verran hyvältä että pitäs katsoa.

Se on juurikin omalla kohdalla siinä että aikuinenhan se joutuu lapselle sen selvittämään että jos elokuvassa/sarjassa nussia hölökytettään ties missä ja milloin että mitä siinä tehdään ja jos lapsi sattuu kysymään että no onko se tommosta niin siinäpä saa vastailla oman tunnon mukaan :D paljas pinta ja muut ovat aivan hyväksyttäviä asioita mitä voi kellekkin näyttää koska niitä varmana jokainen lapsi näkee useasti käydessään saunassa ja suihkussa perheenjäsenten kanssa.
 
  • Like
Reactions: rap
Tästä tuli mieleen tarina jonka joskus kuullu jostain. Äiti otti lapsensa kauppaan mukaan ja siellä kaupassa muiden kuullen lapsi sitten kysyy, että äiti, mitä se on kun kaksi ihmistä nukkuu päällekäin. Äiti meni sitten vaikeaksi ja yritti keksiä jotain. Siihen lapsi sitten, ai niin se oli kerrossänky.
 
Nyt on sitten Falloutin eka kausi minunkin osaltani katsottu. Hype on ollut niin kovaa tämän ympärillä, että päällimmäiseksi jäi nyt itselleni kuitenkin sellainen pienehkö pettymys. Lähinnä siksi, että tarina oli aika kevyt ja myös kovin yksinkertainen ja kliseinen. Hieman ehkä kasvoi sitä kohtaan kiinnostus loppua kohti mentäessä, mutta ei se silti kovin korkealle tasolle noussut kiinnostavuudessa itselleni. Sama on myös valitettavasti todettava keskeisten hahmojen osalta. Oikein kukaan ei ollut itselleni kiinnostava tai jotenkin innostava hahmo, joita tekisi jotenkin mieli rootata. Hieman noitakin hahmoja kohtaan kasvoi mielenkiinto sentään sarjan edetessä, mutta ei sitten kuitenkaan kovin korkealle tasolle päästy tuossakaan asiassa. Ja vielä yhtenä pettymyksenä se, että loppujen lopuksi peleissä nähtyjä friikkejä, mutantteja ja muita hirviöitä nähtiin sitten kuitenkin varsin vähän. Voi olla, että niitä säästellään sitten tuleville kausille, mutta joka tapauksessa jäi se fiilis, että kovin vähän näytettiin sellaisia kiinnostavia juttuja ja otuksia, joissa olisi potentiaalia vaikka kuinka.

No, vaikka kuulostan nyt kriittiseltä, niin kaikkiaan aika positiivinen fiilis jäi sitten kuitenkin ensimmäisestä kaudesta. Olisi voinut olla todella paljon huonompi, jos olisi mennyt sitä rataa kuin tällaiset pelien pohjalta tehdyt elokuva-/sarjatuotokset yleensä menevät. Ehdottomasti parasta ensimmäisessä kaudessa oli minulle se, miten hyvin maailma oli osattu tehdä juuri Fallout-pelien kaltaiseksi lohduttomaksi maailmanlopun jälkeiseksi erämaaksi, ja myös ne harvahkot friikit ja otukset mitkä sitten näkyivät kauden aikana, olivat varsin hyvin pelien hengessä toteutettuja, ja pelien tiivis ja ajoittain ahdistava, mutta myös välillä mustan huumorin sävyttämä tunnelma oli myös hienosti osattu toteuttaa. Tarinaan ja hahmoihin toivoisin kyllä lisää potkua, mutta ensimmäisen kauden perusteella tässä on joka tapauksessa aihioita useammankin kauden verran hyvinkin toimivaan kokonaisuuteen.
 
Itse myös katsoin sarjan ja Angry Joe julkaissut kaksi arvostelujaksoa sarjasta ja ne mielestäni kuvaa hyvin omia fiiliksiäni.

Olen myös todella usein samaa mieltä kyseisen AJS kolmikon kanssa peleistä/sarjoista ja elokuvista eli viihteen saralla todella usein samoilla linjoilla ja myös olen samaa ikäluokkaa olemalla vain hieman heitä vanhempi.

Toki parikymppisenä olisin pitänyt varmasti enemmän mutta nyt nelikymppisenä tarviin viihteeltä jo paljon enemmän että säväyttää kun on jo niin paljon parempia tarinoita kokenut.

Oma arvosana sarjalle pelkästään ihan ok 3/5 eli suitsutuksiin en sarjan osalta liikaa lähde vaikka visuaalisesti olikin hienon näköinen ja itsellä sarjasta pelattuna pelkästään kolmas osa joka sekin aikoinaan oli omasta mielestä pelkästään ok ja taas studion Skyrim oli jo hyvä. Ja siis itse en koskaan katso AJS materiaalia ennen kun sen olen itse kokenut ja muodostanut jo oman mielipiteeni.
 
Fallout tähdet vastaavat kysymyksiin. Walton Goggins lupaa 10 kautta sarjaa. Mutta tuleeko kenellekkään muulle Denzel Washington fibat Aaronista ? Sarjaa katsoessa tuli usein mieleen että hän on kuin nuori Denzel Washington.

 
Fallout

Sarjan taso yllätti! Olin jo vähän skeptinen että onkohan tää yhtään väkivaltainen, mutta irtoraajoja on ja päitä putoilee niinkuin kuuluukin. Todella yksityiskohtainen retrofuturistinen maailma mistä tykkään ihan sikana, ai että. Ehkä cgi/animointi ei ole aivan parasta, mutta se ei haittaa kun meno on muuten näin laadukasta. Helposti paras mihinkään peliin perustuva sarja/elokuva. Halolle ja Last of Usille antaisin 6/10, mutta tälle 9/10 ainakin.

Eipä tähän enää muuta voi sanoo et Oukkidoukki!
 
Fallout sarja tuli läpäistyä, ehtaa fallouttia ja laadukkaasti tehty kaikin puolin (siis niin kuin tv sarjalta pystyy odottamaan )
Sarja on siellä keihään kärjessä mutta jotain syvempiä wow kohtia ei silti tullut, hieno mutta olisin toivonut samoja ihmetyksen ja outouden fiiliksiä kuin Fallout 3 kohdalla tuli (oli eka fallouttini) mutta se on kai mahdotonta.
Jatkoa odotellellen, kyllä siellä on materiaalia mistä ammentaa.
 
Kanssa tuli mulkoiltua tuo Fallout sarja ja olihan se hyvä. Mutta ehkä vähän vaatii katsojalta aiempaa ymmärrystä tuosta koko konseptista ja ennen kaikkea maailmasta mikä monille meistä tulee pelien kautta. Esim vaimo hyytyi parin jakson jälkeen. Itse kyllä nauti kovastikin, jopa niin kovasti että laitoin Fallout 4 pelin tulille taas! ;) Vaikkei edes ole tuota current gen päivitystä vielä julkaistu :D
 
Kolme jaksoa nyt Falloutia katsottu ja tämähän vain parani ensimmäisen jakson jälkeen. Toiminnan raakuus on yllättänyt, vaikkei Fallouteja pelanneena ehkä pitäisi. En vain jotenkin uskonut, että kehtaavat laittaa irtopäät, aivoroiskeet, lihanpalaset ynnä muut jauhelihat osaksi sarjaa. Näköjään ei mitään ongelmaa. Hahmot edelleen tosi hyviä ja lavastus aivan mahtavaa. Tässä on paljon Falloutin henkeä ja jopa muutamia hauskoja "pelillisiä" elementtejä, kuten checkpoint kartalla ja turhia sivutehtäviä moraalisilla valinnoilla. :D

Jos Halo -sarjassa ei oltu ihan niin lähdemateriaalin pulssilla kuin mahdollista, niin tässä kyllä ollaan. Jonathan Nolan on Nolanin veljeksistä se tuntemattomampi, mutta ainakin tähän mennessä osoittaa tällä(kin) sarjalla, että veli ei ole perheen ainoa joka tekee äärimmäisen hyvää liikkuvan kuvan viihdettä.
 
Tuli muuten mieleen että voisiko yksi syy Fallout menestykselle se että se tekee omaa juttuansa. Siinä missä Last of Us, Halo, Witcher seuraavat hyvin vahvasti kirjoja/pelejä mitä on jo julkaistu mutta muuttavat sitä sitten niin radikaalisti ettei se miellytä kaikkia ja pettymys tulee kun ruvetaan vertaamaan lähteeseen. Tämä taas ei kopio mitään peliä juurikaan vaan on tyystin oma juttunsa niin ei ole mitään mihin verrata. Hahmot on uusia, tarina on suurimmaksi osaksi ihan oma juttunsa ja silti se on osa Fallout universumin lorea ollen jatkoa peleissä olleille tapahtumille.

Sama juttu Arcanen kanssa. Se ottaa hahmoja ja lorea? pelistä mutta tekee siitä kokonaan oman tarinansa. Ehkä ei kannata kopioida orjallisesti jotain mikä on jo tehty vaan tehdä sarjasta pelin näköinen mutta kaikki muu on suht irrallaan niistä.
 
Tämä taas ei kopio mitään peliä juurikaan vaan on tyystin oma juttunsa niin ei ole mitään mihin verrata. Hahmot on uusia, tarina on suurimmaksi osaksi ihan oma juttunsa ja silti se on osa Fallout universumin lorea ollen jatkoa peleissä olleille tapahtumille.
Joo, ehkä juuri näin. Kaikki tuntuu ja maistuu niin Falloutilta kuin olla ja voi, mutta silti seuraan täysin uutta tarinaa. Loresta on ammennettu paljon ja sitten vaan tehty se mitä peleissäkin tehdään, eli otetaan vaan uusi holvi numero x ja se on sitten tämän tarinan alku. Nerokasta ja hyvin pelisarjan luonteeseen sopivaa.

Nyt kun tässä vielä mietin tämän TV-sarjan pelillisiä ominaisuuksia, niin siellähän oli taistelussa nähtävissä pelistä tuttu V.A.T.S systeemi. Tai ainakin hyvin lähellä sitä, kun ammuskelussa on kohdistettuja laukauksia, hidastuksia ja ammuksen osumista useampaan kuin yhteen kohteeseen. Tuntuu että kokoajan löytyy lisää nyökkäyksiä pelien suuntaan. Mahtavaa.
 
Pitkään mietin Fallouttia katsoessani, että näyttääpä tutulta pappa Hank, mutta sehän onkin Twin Peaksin Cooper!!
 
Fun fact: Ella Purnell on sekä Falloutin että Arcanen(Jinx) päätähtenä. Enpä tiennyt tätä kun Ella on itselle aika uusi näyttelijä, hänellä on selkeästi taipumusta omistautua hahmoilleen.
 
Ylös Bottom