Mä oon pikku lapsesta asti ollu kiinnostunu intiaaneista, biisoneista, orjista, kultaryntäyksistä, cowboysta (onko noin monikossa?), höyryvetureista preerialla eli villistälännestä. Voisi sanoa, että Yhdysvalloista 1700-luvun lopusta 1900-luvun alkuun.
The Underground Railroad
Ja löysin Amazon Primestä tämmöisen orjuudesta kertovan sarjan. En ymmärrä, ettei tästä ole keskustelua juuri missään! Raaka, surullinen, ahdistava, realistisen oloinen... Aivan älyttömän kova kuvaus pakomatkalle lähteneistä kahdesta orjasta! Täytyy sanoa, että näyttelytyö on sen verran Loistavaa, että tullu useampikin tunteikas hetki vietettyä sarjan parissa, vaikka olen vasta kolme jaksoa katsonut. Ehdoton suositus, jos aihepiiri kiinnostaa!
Tuo sarja on sen verran tunne-elämää kuluttava, että oli pakko etsiä joku toinen hieman kevyempi sarja "päätä nollatakseni", ja mitäs! Suosituksissa tulikin heti vastaan:
The Head of Joaquin Murreta
Sain juuri ensimmäisen jakson katsottua, enkä voi kuin taputtaa! Sarja on meksikolainen länkkäri. Kertoo ajasta, jolloin Yhdysvallat valloittivat mm. Kalifornian Meksikolta. Heti aluksi selvisi sarjan olevan visuaalisesti brutaali, mahtavaa! Tämä on aivan kuin Rockstarin ja Tarantinon yhteistuotanto! Jos tykkäsit Red Dead Redemptionistä, niin katso, toistan KATSO TÄMÄ SARJA!!! En vielä juonesta tiedä juuri mitään, mutta päähenkilönä veteraani Joaquin jonkun sortin kostoreissullaan kaverinaan nuori kiinalainen tyttö, joka heti aluksi paljastui raa'aksi, nopeaksi ja kylmäveriseksi murhaajattareksi! Nyt jatkan tarinan katsomista ja nautin todellisesta villinlännen viihteestä!