Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ladattava lisäsisältö: mahdollisuus, pelastus vai turmio?

Vastaus: Ladattava lisäsisältö: mahdollisuus, pelastus vai turmio?

Toki ilmainen kelpaa, mutta hyvästä lisäsisällöstä mielelläni maksan. Tästä olen jankannut muuallakin, mutta esimerkillinen esimerkki huonosti toteutetusta DLC:stä on BioShock 2:n karttapaketti (Metro Map Pack tms, mikälie). Kyseinen DLC sisältää muutamia trophyja/saavutuksia, jotka ovat lähes mahdottoman työn takana. Edellisestä pelikerrasta on aikaa, mutta yksi trophy olisi tullut siitä, että olisi pelannut jokaisella DLC-mapilla ainakin yhden matsin. Toinen pytty taas vaati että jokaisella uudella kartalla olisi voittanut vähintään yhden matsin.

Sinällään peruskauraa, mutta toteutus on SURKEA. DLC-kartoille kun ei ole dedikoitua ryhmää valikossa, eli kartat tulevat randomilla kussakin pelimuodossa muiden ohella. Jotta DLC-kartalla pääsisi pelaamaan, tulee JOKAISELLA aulan tyypillä olla kyseinen karttapaketti. Aina mahtuu mukaan joku, jolta paketti puuttuu. Itse olen päässyt KERRAN pelaamaan uutta karttaa, jolloin siinäkin tuli yhteysvirhe 30 sekunnin pelin jälkeen ja peli hyppäsi takaisin aulaan.

Jossain CODissahan noille DLC-kartoille löytyy yleensä omat aulansa ja niin sen olisi pitänyt olla BioShockissakin. Nyt pelin foorumeilla sitten joudutaan sopimaan jotain huoraussessioita tiettyyn pelimuotoon, jotta uusia karttoja pääsisi pelaamaan. Kiitos, mutta ei kiitos.

Edit: En siis ole katkera siitä, että en saa noita muutamaa DLC-trophya. Olen katkera siitä, että maksoin karttapaketista noin 10 euroa ja en ole yhtään kokonaista matsia päässyt uusilla kartoilla pelaamaan.
 
Vastaus: Ladattava lisäsisältö: mahdollisuus, pelastus vai turmio?

Ennen olin DLC:tä vastaan. Nykyään konsolistina on tullut hankittua hyviäkin. Näitä hyviä olisi mm. Borderlands, Falloutit, GTAIV, RDR Zombie lisäri jne... Kun taasen OK luokkaan putoaa Saints Row 2, Red Faction Guerillan sivutarina. Eli Hyvissä on lisää pelattavaa emopeliin yksinpelissä ja Coopissa.

Itselle huonoja on nuo Multiplayerlisärit kun en niitä pahemmin harrasta. Peruspelin MP:t riittää kyllä minulle. ITselle moninpelin tappoi Battlefield 2 joka toi kehittymisen eli pelaa ja saa parempia aseita, taitoja yms... Tämä tappaa peli-ilon satunnaispelaajalta, kun vastaan tulee koko ikänsä leveleitä (Aseita ja perkkejä) tahkonnut Ubernörtti/Konsoli[CoD]Kalle. RDR moninpelilisäritkin on kyseenalaisia kun CooPista saatua Expaa vähennettiin kun ei ollut tarpeeksi PvP pelaajia(Peli jossa onnistuttiin Cooppi ryssiin kunnolla pelaajien ja sen jälkeen pelintekijöiden puolelta).

Autopaketteja on tullut ostettua Forza 3een vain kiinnostuksesta tiettyä autoa kohtaan (Köyhät kyykkyyn), samoin Crackdowiin pari turhaa lisäri parin lisäominaisuuden/aseen takia. Nuo on sinänsä turhia muttei huonojoa koska niitä ei tarvitse peliin pakosti, mutta tosi fanittaja saa intoa ja rahalle vastinetta.

Pelkät lisäaseet tuntuu oudoilta, mutta tulipa niitäkin ostettua Just Cause kakkoseen.

Silti itselle peli ei tunnu kononaiselta ellei perupeliin ole kaikkea yksinpelattavaa sisältöä (Lue Red Faction Guerilla, Just Cause 2, Fallout 3/NV ja jopa Brürtal Legend(Hei siinä oli asuja, aseita jne..) )

Paras lisäri on ilmainen (PC:llä moni joka konsoleilla maksaa mm. Left 4 Dead, Red Faction Guerilla). Toisaalta kunnon pelattavasta sisällöstä maksaa. Mieluiten istuu tarinaan koska vaan kuten Fallout 3. Huonoja sellaiset jossa pelin joutuu aloittaan uudestaan tai hahmo ei edes siirry pelistä sellaisenaan tarinaan, ellei sitten kokonaan eri tarina ja hahmo (GTAIV).



OT: No toisaalta jotenkin alkaa tuntua vanhalta pelaamiseen. Ei ikä vaan pelit tuntuu menevän outoon suuntaan.
 
Vastaus: Ladattava lisäsisältö: mahdollisuus, pelastus vai turmio?

Meidän ihQu ex. leaderi, Phill Harrison tehnyt jälleen teräviä havaintoja. Applen menestyksen eräs tärkeimpiä, ellei tärkein kulmakuvi on erinomainen ostokokemus suoraan kuluttajan ja toimittajan välillä. Virtuaalisesta App Storesta muutamalla klikkauksella ohjelma omalle laitteelle ja tekeminen voi alkaa heti. Toinen laaja laitekirjo, joka tavoittaa hieman erillaiset asiakkaat saman App Storen sateenvarjon alle.

Mikä yhdistää näitä tämän päivän suuria menestyjiä ja erottaa heidät vanhasta?

Apple will own games industry in future - Phil Harrison

"At this trajectory, if you extrapolate the market-share gains that they are making, forward for ten years - if they carry on unrestrained in their growth, then there's a pretty good chance that Apple will be the games industry," Harrison told Edge in a new interview.

"[I mean in terms of] the proliferation of devices - you've got iPhones, iPads, iPods, which are all part of the same ecosystem; the speed at which Apple sold 15 million iPads is phenomenal. And the number one activity on an iPad, according to some reports, is games, and I think that will only continue.

"The fact that the consumer purchase and discovery mechanism is so well integrated - you see something on the App Store, you click a button, the product delivers to your device. That end-to-end shopping experience, if you want to call it that, has been so elegantly built by Apple and they will continue to refine it.

"I probably buy more through Amazon, in terms of value, than any other retailer throughout the year. I find that the rest of the world - meaning Apple, Amazon, Steam - are showing the future of how content will be consumed, adding to that NetFlix and LoveFilm and the like, and that console companies run the risk of becoming a little antiquated unless they change their business model."

Lähde: Apple will own games industry in future - Phil Harrison - PS3 News | MMGN Australia
 
Ylös Bottom