Vastaus: Last Remnant
Sinänsä huvittavaa lukea JRPG:stä kommenttia, että se on toistava ja suunnilleen samaan hengen vetoon ylistää sit kuinka ennen oli parempia (FF7 esmes.). Nehän kuin olivat tyystin erilaisia
Eikä ollut Hutulle mitenkään henkilökohtaisesti tarkoitettu, sillä Last Remnant ON toistava, mutta niin ovat olleet kaikki pelaamani JRPG:t
Tämä on edelleen työstön alla kiitos kiireiden, mutta aika vahvaa 3/5 tulen antamaan tälle revikassa. Kakkoslevyllä laskee taso melko radikaalisti, ja jos meinaa pelata pelkästään pääjuonta, missaa suurimman osan pelin potentiaalista (kuten minä). Taistelujen hankaluutta on kritisoitu, mutta itse olen oikeastaan täysin päinvastaista mieltä. Ne eivät ole epäreiluja (vaikka ykkösdiscin lopari tuntui mahdottomalta, kunnes päätin kymmenennen yrittämän jälkeen käydä kaupasta ostaa herbejä reppu täyteen = ekalla yrittämällä läpi. Saman kohtalon ovat kokeneet suurin osa kakkosdiscin bosseistakin), mutta äärimmäisen (nautinnollisen) haastavia, joita ei JRPG:ssä ole omalla kohdallani tullut vastaan. Yleensä kuolemiset ovat tulleet vain ja ainoastaan oman ahneuden vuoksi, sillä Remnantissa pelaajan PITÄÄ pelata muista JRPG:stä poiketen myös puolustuvaa pelityyliä. Joskin myönnettäköön, että taisteluissa on sen rakenteen vuoksi aavistuksen verran tuuripeliä mukana.
Mut toivottavasti saan revikan pihalle ensi viikon aikana, niin pidempiä turinoita silloin. Lyhkäisyydessään parempaa RPG:tä on tarjolla (lähinnä Lost Odyssey -- Blue Dragon/Eternal Sonata samoissa lukemissa, eri painoarvoin), mutta kyllä tän kanssa on mielellään aikansa kuluttanut.
edit: NikoFin, juu. Tää revikka on venähtänyt aivan liian pitkäksi aikaa, että itseänikin hieman sapettaa, mut mulla on tosissaan ollut miljoona koulu/työhommaa alla, ettei aikaa ole yksinkertaisesti riittänyt pelaamiseen. Ja Last Remnant sattuu tosiaan olemaan ajoittain oikein v-mäisen hankala, ja kakkosdiscillä kahta kauheammin, et päivä tuntuu menevän niiden muutaman taistelun kanssa
Mut kuten sanottua, niin omasta syystähän noissa aina tuppaa kuolemaan. +tästä syystä johtuen se ainakin tuntuu varsin pitkältä peliltä (ja oon tosiaan jättänyt valtavan osan sivuquesteista/aseiden päivittelyistä väliin, jotta saisin tän pihalle. Alkuun tuli keskityttyä näihin vähän liikaakin)