Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Left 4 Dead 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Tietääkö joku että tää peli ois tullu jo Tampereen Gamestoppeihin? Ku ennakkotilasin sen sieltä mutta eivät oo vielä ilmottaneet mitään vaikka lupasivat soittaa pari päivää ennen pelin ilmestymistä. Mutta kai sen luulis jo sinne tulleen?


Kyllä se sinne on tullu. Kävin itse eilen hämeenkadun liikkeestä hakemassa.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Tuota Swamppi-kampanjaa tuli veljen kanssa pelattua Normalilla, läpi ei tosin päästy, päätti nimittäin AI Directori lykätä 2 kertaa putkeen neljä tankkia loppupuolell kartanokohdassa.. :D
Ensiks yks tankki pehmittämään, sen jälkeen 2 tankkia samaan aikaan tuottamaan kovaa damagee ja vielä yks lopettamaan työt.

Helevetinmoista lagia vaan suruks tuli koettua. Versusta yritettiin pelata ja naurettavan paljon pomppi vaikka oli "official dedicated server"... Jumankauta jos noita servuongelmia ei saada kuntoon niin saattaa jäädä L4D2:n pelaaminen laittoman vähälle :|
Tosin onhan nyt MW2 ja DA:O ja muutama muu peli, joten ei tuota nyt niin paljoa tule kuitenkaan pelattua. MW2 imee aika vahvasti kaiken ajan =P
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Tuota Swamppi-kampanjaa tuli veljen kanssa pelattua Normalilla, läpi ei tosin päästy, päätti nimittäin AI Directori lykätä 2 kertaa putkeen neljä tankkia loppupuolell kartanokohdassa.. :D
Ensiks yks tankki pehmittämään, sen jälkeen 2 tankkia samaan aikaan tuottamaan kovaa damagee ja vielä yks lopettamaan työt.

Helevetinmoista lagia vaan suruks tuli koettua. Versusta yritettiin pelata ja naurettavan paljon pomppi vaikka oli "official dedicated server"... Jumankauta jos noita servuongelmia ei saada kuntoon niin saattaa jäädä L4D2:n pelaaminen laittoman vähälle :|
Tosin onhan nyt MW2 ja DA:O ja muutama muu peli, joten ei tuota nyt niin paljoa tule kuitenkaan pelattua. MW2 imee aika vahvasti kaiken ajan =P

Joo AI director on todella epäreilu tässä pelissä. Esim se laittaa kimppuun käytävät täydestä zombeja loputtomalla syötöllä (1 sekunnin hengähdys tauko välissä) ja tunkee witchin sinne sekaan! Samalla kun kaksi chargeria tulee yhtäaikaa kimppuun ja hunteri loikkii sielä. Tämä siis kakkos chapterissä yksinpelinä pelattaessa... Kolmen kuoleman jälkeen lopetin yrittämisen. JA TÄMÄ OLI NORMAL VAIKEUS! :D

Mikähän räiskintäpelien messias pitää olla että tosta selviää? Isäkin oli käymässä ja tokas vaan että ukkoa tulee kuin merenmutaa. Huono joukuetoveri AI:kaan ei kauheasti auta tässä.

No ompahan haastetta niille jotka tätä pelaa sen takia... Tai sitten oon vaan käsi. :)

Kaverin kanssa pelatessa oli kyllä hieman helpompaa onneksi, vaikka tekoäly apureilla oli selvä missio sabotoida koko hommaa.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Meikäläisellä taasen tämä Swamp Fever ollut ehdottomasti pelaamistani kampanjoista se helpoin. Funkeen kanssa väännettiin eilen kahden botin kanssa(Larsen tosin käväisi meitä auttamassa kampanjan puolessa välissä) Realism Normalilla ja kuoltiin vain kerran. Kuolema korjasi finaalin viimeisessä juoksussa kohti pelastusta josta kiitos kuuluu yksinomaan bottien tyhmyydelle: Jokke sai meikäläisen kouriinsa ja botit vain juoksevat meikäläisen rinnalla tekemättä yhtikäs mitään... Muutenhan tuo finaali meni lähes täydellisesti ja toisella yrittämällä onnistuminen oli lähes moitteeton.

Varsin pätevä vinkki on säästää moottorisahaa(aina sellaisen löydyttyä) kampanjoiden pahimpiin puristuksiin. Yksi illan kohokohdista oli yksi crescendo-hetki jossa piti juosta paikasta A, paikkaan B. Taktiikka jota käytettiin oli seuraava: meikäläinen juoksi kärjessä saha laulauen ja perässä puskuttavat pysyivät tiukasti persuksessa kiinni huitoen hännystelijöitä miekoilla, kirveillä ja mailoilla. Kohtauksen jälkeen meikäläisen sydän hakkasi oikeasti vähän liikaakin kaikesta siitä adrenaliini hikoilusta :D

L4D2:een pitää asennoitua aivan eri tavalla kuin ensimmäiseen teokseen lähinnä sen takia että säännöt ovat muuttuneet niin paljon. Tärkeintä on löytää hyvä tasapaino uusien ja vanhojen välineiden välille ja itse alan tätä rajaa hahmottamaan vasta nyt(pelattuani pelin kolme ensimmäistä kampanjaa). Ja kyllähän lopputulos alkaa näkymään kun tuo Swamp Feverkin meni lävitse noin moitteettomasti. Kun taas ensimmäinen pelaamistani finaaleista vei sen mukavat 13 yritystä ennen onnistumista :rolleyes:
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Meikäläisellä taasen tämä Swamp Fever ollut ehdottomasti pelaamistani kampanjoista se helpoin. Funkeen kanssa väännettiin eilen kahden botin kanssa(Larsen tosin käväisi meitä auttamassa kampanjan puolessa välissä) Realism Normalilla ja kuoltiin vain kerran. Kuolema korjasi finaalin viimeisessä juoksussa kohti pelastusta josta kiitos kuuluu yksinomaan bottien tyhmyydelle: Jokke sai meikäläisen kouriinsa ja botit vain juoksevat meikäläisen rinnalla tekemättä yhtikäs mitään... Muutenhan tuo finaali meni lähes täydellisesti ja toisella yrittämällä onnistuminen oli lähes moitteeton.

Varsin pätevä vinkki on säästää moottorisahaa(aina sellaisen löydyttyä) kampanjoiden pahimpiin puristuksiin. Yksi illan kohokohdista oli yksi crescendo-hetki jossa piti juosta paikasta A, paikkaan B. Taktiikka jota käytettiin oli seuraava: meikäläinen juoksi kärjessä saha laulauen ja perässä puskuttavat pysyivät tiukasti persuksessa kiinni huitoen hännystelijöitä miekoilla, kirveillä ja mailoilla. Kohtauksen jälkeen meikäläisen sydän hakkasi oikeasti vähän liikaakin kaikesta siitä adrenaliini hikoilusta :D

L4D2:een pitää asennoitua aivan eri tavalla kuin ensimmäiseen teokseen lähinnä sen takia että säännöt ovat muuttuneet niin paljon. Tärkeintä on löytää hyvä tasapaino uusien ja vanhojen välineiden välille ja itse alan tätä rajaa hahmottamaan vasta nyt(pelattuani pelin kolme ensimmäistä kampanjaa). Ja kyllähän lopputulos alkaa näkymään kun tuo Swamp Feverkin meni lävitse noin moitteettomasti. Kun taas ensimmäinen pelaamistani finaaleista vei sen mukavat 13 yritystä ennen onnistumista :rolleyes:

Joo, peli on huomattavasti vaikeampi kuin ensimmäinen. Tai pelitapa on erillainen ehkäpä... :)

Tuo moottorisaha taktiikka vaikuttaa aika hyvälle. Voisi kokeilla sitä sitten kun seuraavan kerran kokeillaan peliä pelata, pitää vaan toivoa että kyseinen kapistus löytyy sitten ennen näitä rush kohtauksia.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Ei noissa rolling crescendoissa se moottorisaha ole välttämättä tärkein, kunhan vaan löytyy tarpeeksi melee-aseita. Nopealla testauksella vaikuttaisi tosiaan siltä, että melkeinpä paras taktiikka on kolme meleesankaria edessä ja asemies perässä ja sitten vaan Flying V-tyylillä hordeista läpi. :)

Itse tein tosiaan taktisen vedon, kun oli pieniä ongelmia boksiversion saamisessa, ostamalla pelin myös PC:lle. Muutamaa kampanjaa ja versusta tässä hakanneena täytyy kyllä sanoa, että aivan törkeän hauskaa on ollut. Uudet SI:t monipuolistaa versusta todella paljon ja ne tuntuu sopivan siihen oikein hyvin, tosin survivorit on joissain kartoissa aivan järkyttävässä alakynnessä. Jotkut kartat saisi olla kyllä lyhyempiäkin, koska kokonaisessa matsissa vierähtää helposti se +1h jos ei ihan sekavaan porukkaan eksy.

Mutta ens viikolla boksiversion kimppuun, saas nähä toimiiko yhtä hyvin sielläkin. :)
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Ei noissa rolling crescendoissa se moottorisaha ole välttämättä tärkein, kunhan vaan löytyy tarpeeksi melee-aseita. Nopealla testauksella vaikuttaisi tosiaan siltä, että melkeinpä paras taktiikka on kolme meleesankaria edessä ja asemies perässä ja sitten vaan Flying V-tyylillä hordeista läpi. :)

Itse tein tosiaan taktisen vedon, kun oli pieniä ongelmia boksiversion saamisessa, ostamalla pelin myös PC:lle. Muutamaa kampanjaa ja versusta tässä hakanneena täytyy kyllä sanoa, että aivan törkeän hauskaa on ollut. Uudet SI:t monipuolistaa versusta todella paljon ja ne tuntuu sopivan siihen oikein hyvin, tosin survivorit on joissain kartoissa aivan järkyttävässä alakynnessä. Jotkut kartat saisi olla kyllä lyhyempiäkin, koska kokonaisessa matsissa vierähtää helposti se +1h jos ei ihan sekavaan porukkaan eksy.

Mutta ens viikolla boksiversion kimppuun, saas nähä toimiiko yhtä hyvin sielläkin. :)

Vaikka peli onkin moninpeliin tarkoitettu, miksi sinne on laitettu yksinpeli vaihtoehto? Tekoälyn tekemisiin ei voi vaikuttaa oikeastaan mitenkään, jolloin yksinpelistä tulee masokistisen vaikeaa, kun periaatteessa ei voi taktikoida. Valve on hieman ampunut itseään jalkaan tuossa.

Todellinen Hardcore pelimuoto siis? :3

Mutta ääh, ehkäpä valitan liikaa. Pitää katsella taas kun kaverit alkavat pelin saada joulun tienoilla.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Hehe, alkoihan ne EA:n sijoittamat pennoset pelin mainoskampanjasta näkymään myös täällä suomenmaalla. Sub on koko tämän illan sonnustautunut tyylikäillä L4D2 grafiikoilla ja mainokset ovat täynnä pätkiä pelin intro-videosta. Joka kerta havahdun kun kuulee pelin upeita sulosointuja televisiosta. Osaa ne suomalaisetkin pelejä mainostaa ;)
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Hehe, alkoihan ne EA:n sijoittamat pennoset pelin mainoskampanjasta näkymään myös täällä suomenmaalla. Sub on koko tämän illan sonnustautunut tyylikäillä L4D2 grafiikoilla ja mainokset ovat täynnä pätkiä pelin intro-videosta. Joka kerta havahdun kun kuulee pelin upeita sulosointuja televisiosta. Osaa ne suomalaisetkin pelejä mainostaa ;)

Ovathan nuo mainokset ja grafiikat pyörineet Subin puolella jo hyvän aikaa ennen itse pelin julkaisua. Eli L4D 2:n tulolta ei tosiaankaan ole voinut välttyä:D. Olen samaa mieltä siitä, että kyseessä on kyllä harvinaisen tyylikästä mainontaa. Itselläni tuo peli makaa vielä ihan korkkaamattomana hyllyssä. Ei ole kaiken kiireen keskellä kerennyt korkkaamaan.

Demon perusteella luvassa on kuitenkin hyvin laadukasta Zombie mättöä. Sen verran täytyy kuitenkin tunnustaa, että en ole ykköstä pelannut ollenkaan. En aikanaan löytänyt sopivaa rakoa uppoutuakseni siihen kunnolla. Eli akalailla nuubina tälläkin suunnalla liikuskellaan. Pelonsekaisin tuntein odotan omaa siirtymääni tuonne elävienkuolleiden maailmaan, kun kerta alkuperäisen pelinkin veteraanitkin ovat kertoneet jatko-osan kovasta vaikeusasteesta.

Noh, eiköhön tuo tule henkilökohtaisestikin lähipäivinä koettua:).
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Ovathan nuo mainokset ja grafiikat pyörineet Subin puolella jo hyvän aikaa ennen itse pelin julkaisua. Eli L4D 2:n tulolta ei tosiaankaan ole voinut välttyä:D. Olen samaa mieltä siitä, että kyseessä on kyllä harvinaisen tyylikästä mainontaa. Itselläni tuo peli makaa vielä ihan korkkaamattomana hyllyssä. Ei ole kaiken kiireen keskellä kerennyt korkkaamaan.

Hienoa jos tuo on jo aikansa pyörinyt kanavalla, itse kun törmäsin tuohon vasta eilen. Varmaan esittelevät tuota vasta ilta ohjelmiston seassa, onhan pelissäkin K18 merkintä. Subi noin yleisestikkin mainostaa pelejä keskiverto kanavia useammin, esimerkiksi näitä pelejä ollaan mainostettu julkkareiden alla erittäin useasti: Killzone 2, Uncharted 2, Modern Warfare 2 ja nyt tämä L4D2. Myös PS3:n mainoksia pyörii usein kanavalla.

Mutta takaisin aiheseen:

Eilen tuli kaikki kampanjat valloitettua. Neljä kampanjoista läpäisimme Realism Normalilla, Dark Carnivale meni finaalia lukuunottamatta Advancedille. Kolme viimeistä kampanjaa menivät varsin mallikkaasti, kaksi kampanjoista vaativat yhteensä vain kaksi restrattia ja Parishin finaali kaikessa eeppisyydessään kaksi restarttia. Vielä on liian aikaista puhua ensimmäisen murskaajasta koska siihen liittyy niin paljon nostalgiaa(jota on itseasiassa todella mukava käydä lukemassa tuolla ensimmäisessä L4D-ketjussa) mutta teknisesti ja pelillisesti kysessä on ensimmäistä huomattavasti eheämpi, mutta sitäkin raivokkaampi kokonaisuus. Haastetta pelistä todellakin löytyy(etenkin Dead Centeristä & Dark Carnivalesta). Uskoisin että meille alkuperäistä paljon pelanneille oppimiskynnys tuli suurempana kuin niille jotka tutustuvat vasta jatko-osaan: me ollaan vuoden sisällä opittu pelamaan Left 4 Deadia sillä tietyllä tyylillä jolla tässä ei aina pärjää. Hyvän taktiikan löytäminen liikkumiseen keskellä puskevia ökkiäisiä oli haasteista suurin mutta tähänkin orientoituu aivan kuin ensimmäisen finaaleihin: niitä on oikeasti opittava pelamaan, mitään pelissä ei saa tarjottimella. Osa haastetta oli myös se että usein pelasimme kampanjat vajaa miehityksellä jolloin botit vaikeuttivat taktikointia, vinkeistä paras - peliä ei ole tarkoitettu yksinpeliksi.

Kampanjat itsessään olivat taattua Valve laatua. Oma, ehdoton suosikkini oli Hard Rain -jonka puoliväli twisti oli kerrassaan upea ja täysin odottamaton. Twisti sai myös oman pikku lisänsä koska menetimme kappaleen alussa, kaiken sen sekasorron keskellä yhden tiimiläisitämme ja hiuskarvan varassa läpäisimme kentän kolmen pelaajn voimin. Toinen suosikkini oli Dark Carnivale - kampanjan ensimmäinen kappale on varmasti yksi parhaista pelaamistani kappaleista koko L4D-sarjassa. Kampanja on myös täynnä todella piinaavia crescendo-hetkiä ja finaali on kerrassaan nerokas. Jaetun kolmannen sijan saavat The Parish & Swamp Fever - kumpainenkin kampanja edustaa sitä perinteisempää suunnittelu linjaa ensimmäisestä pelistä, mikä ei missään nimessä ole huono asia. Erikois maninta menee Parishin finaalille joka on mielestäni sarjan paras. Dead Center oli aika perusvarma kampanja joka on etenkin kolmos ja nelos kappaleessa vähän liiankin haastava.

Sopiva vaikeustaso, etenkin ensimmäisiin pelikertoihin on ehdottomasti Realism Normal. Realismi tuo normaliin juuri sitä haastetta mikä estää sen muuttumasta liian helpoksi. Muutenkin suosittelen, etenkin niille joille sarja on jo tuttu pysymään Realismissa, moodissa etenkin tiimityöskentely ja kommunikaatio korostuvat. Realismi tuo myös omat pikku lisänsä peliin kun zombiet eivät kaadu enään niin helposti ja se kun eksyy joukkuetovereista on melkoisen ahdistava kokemus, etenkin jos tämä tapahtuu Hard Rainissä :D

Nyt pitää vain kerätä niitä upeita kokemuksia joita ensimmäinen on jättänyt muistoihin,
uskaltaisin veikata että puoli vuotta tästä on ensimmäisen huippuhetket jo korvattu kakkosen vastaavilla ;)

---

Kuupeista vielä Huomio:
Täällä ja meillä on usein käynnyt niin että peliä on pelattu vajaa miehityksellä tai vain ja ainoastaan bottien kanssa. Tältä kokeilen ainakin itse välttyä ja siksi pyrinkin aina hostamaan matseja johon ainakin kaikki meikäläisen kaverilistalla härsöävätä voivat liittyä joukkoon. Jos matseissa on tilaa, tarkoittaa se ainakin kohdallani että "Tervetuloa" :)
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Kampanjat itsessään olivat taattua Valve laatua. Oma, ehdoton suosikkini oli Hard Rain -jonka puoliväli twisti oli kerrassaan upea ja täysin odottamaton. Twisti sai myös oman pikku lisänsä koska menetimme kappaleen alussa, kaiken sen sekasorron keskellä yhden tiimiläisitämme ja hiuskarvan varassa läpäisimme kentän kolmen pelaajn voimin.

Tuosta luvusta tulikin meikäläisen paras Left 4 Dead -kokemus toistaiseksi. Ykkösessä ei kertaakaan hivuttu tunnelman osalta noin korkealle. Pulssi kohosi kyllä kivasti, kun twisti käynnistyi ja samaan aikaan vielä tankki päättää hyökätä siellä pellolla. Tappelun päätteeksi piti vielä yrittää kommunikoida ainoan pystyssä olevan pelaajan kanssa, minne olin kaatunut veden alle. Se oli hienon näköistä mun hahmon näkökulmasta, kun paskaveden läpi hahmottuu ihmispiirteitä ja kohta mua nostetaankin taas ylös. Sitten vielä, että sinun ruumiin sai paikannettua sieltä heinikosta ja defib unitilla takaisin henkiin, niin kunnon draamaa saatiin aikaiseksi heti ekalla pelikerralla. :D
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Mulla rupee kyllä todella meneen hermo noiden dediservujen lagiin :|
En ymmärrä mitä siellä serveripuolella on taas kustu että saadaan noin surkee systeemi kasaan. Raivostuttaa.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Ei ***** tota Valven huumorintajua. :D

Se Rescue Gnome Chompski Achievement aiheutti pientä repeilyä. Lähdettiin tutkimaan Carnivalea siinä uskossa, että jossin piileskelee joku äijä. Kaveriin heitti vielä oman mausteensa tähän soppaan väittämällä kuulleensa jotain avunhuutoja kun ekaa kertaa pelattiin kampanjaa läpi. Tutkittiin sitten about joka kolo ja kun tultii siihen pelille jossa ammutaan kaikkea raiteilla kulkevaa, tajusin mistä oli kyse. Katselin palkintoa ja mikäs se sieltä kaapista pilkisti? Se saatanan sama tonttu, joka piinasi meitä Half-Life 2: Episode 2:ssa. Juuri se sama tonttu, joka piti kuljettaa koko kentän loppuun asti. Tässähän oli kyse samasta hommasta, huomattavasti helpompaahan tuo oli. Kaikki saivat achin, vaikka vain yksi kantoi tonttua, Olishan mun kyllä tosta Achin nimestä päätellä, että tonttua tässä etsitään. Tuo "sukunimi" vaan hämäs.

Muutenkin tämä peli on täyttä rautaa. Kaksi kampanjaa vasta takana Advancedilla, mutta pelitunteja on kertynyt jo 15. Dark Carnivalin kaksi vikaa aluetta osasivat olla todella vittumaisia. En muista koska viimeksi olen kiroillut niin paljon ja muutenkin tulistunut niin pahasti. ***** sitä fiilistä kun päästiin läpi. Peli osaa välillä olla niin epäreilu. Ykköstä en ole pelannut, kaverit kuitenkin kehuvat tätä enemmän.

Versus-moodi oli aikamoinen yllätys. En tiennyt, että sitä pelataan noin. Luulin, että pelissä olisi ihan omat kentät sitä varten. Tuo on todella siisti pelimuoto. Tulee varmaan pelailtua tulevaisuudessa paljon ja nimenomaan suomalaisten kanssa. Ehkä toinen peli ikinä, jossa haluan pelata ihan suomalaisten kesken. Muuten annan Matchmakingin etsiä partyllemme peliseuraa.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Mulla rupee kyllä todella meneen hermo noiden dediservujen lagiin :|
En ymmärrä mitä siellä serveripuolella on taas kustu että saadaan noin surkee systeemi kasaan. Raivostuttaa.

Suomi-peleissä vaan local servu pystyyn, niin luulisi toimivan vähän hitaammallakin hostiyhteydellä. Jos ei muuten, niin ainakin paremmin kuin dedujen kanssa. :D

Ei ***** tota Valven huumorintajua. :D

Se Rescue Gnome Chompski Achievement aiheutti pientä repeilyä. Lähdettiin tutkimaan Carnivalea siinä uskossa, että jossin piileskelee joku äijä. Kaveriin heitti vielä oman mausteensa tähän soppaan väittämällä kuulleensa jotain avunhuutoja kun ekaa kertaa pelattiin kampanjaa läpi. Tutkittiin sitten about joka kolo ja kun tultii siihen pelille jossa ammutaan kaikkea raiteilla kulkevaa, tajusin mistä oli kyse. Katselin palkintoa ja mikäs se sieltä kaapista pilkisti? Se saatanan sama tonttu, joka piinasi meitä Half-Life 2: Episode 2:ssa. Juuri se sama tonttu, joka piti kuljettaa koko kentän loppuun asti. Tässähän oli kyse samasta hommasta, huomattavasti helpompaahan tuo oli. Kaikki saivat achin, vaikka vain yksi kantoi tonttua, Olishan mun kyllä tosta Achin nimestä päätellä, että tonttua tässä etsitään. Tuo "sukunimi" vaan hämäs.

Itse tein sellaisen tempun, että suoritin kyseisen pelastusoperaation bottien kanssa... Ja kuten me kaikki tiedämme, kuinka typeriä noi botit osaa välillä ollakaan, niin ei ollut mikään liian helppo suoritus. Mulla oli lentää vähällä ohjain seinään, kun piti se vuoristoratajuoksu... -horde vetäistä ja kanniskella sitä tonttua mukana. Aina kun joku spessuinfecti tarrasi minuun, niin jostain syystä se tonttu lensi jonnekin hevonkuuseen ja sitä piti lähteä sitten etsiskelemään aina maan kamaralta + etsiä jokin reitti takaisin ylös raiteille. Botit ei tietenkään osanneet pysyä perässä ja pari kertaa ne pudottivat itsensä korkeuksista alas ja incappasivat itsensä (? :D). Muutaman yrityksen tuo otti, kunnes se vihdoin meni läpi.

Joten bottien seuraa yritän vältellä jatkossa parhaani mukaan. Ei siitä tule kuin paha mieli, kun botit ei osaa auttaa silloin kun pitäisi.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Hienoa jos tuo on jo aikansa pyörinyt kanavalla, itse kun törmäsin tuohon vasta eilen. Varmaan esittelevät tuota vasta ilta ohjelmiston seassa, onhan pelissäkin K18 merkintä. Subi noin yleisestikkin mainostaa pelejä keskiverto kanavia useammin, esimerkiksi näitä pelejä ollaan mainostettu julkkareiden alla erittäin useasti: Killzone 2, Uncharted 2, Modern Warfare 2 ja nyt tämä L4D2. Myös PS3:n mainoksia pyörii usein kanavalla.

Mutta takaisin aiheseen:

Eilen tuli kaikki kampanjat valloitettua. Neljä kampanjoista läpäisimme Realism Normalilla, Dark Carnivale meni finaalia lukuunottamatta Advancedille. Kolme viimeistä kampanjaa menivät varsin mallikkaasti, kaksi kampanjoista vaativat yhteensä vain kaksi restrattia ja Parishin finaali kaikessa eeppisyydessään kaksi restarttia. Vielä on liian aikaista puhua ensimmäisen murskaajasta koska siihen liittyy niin paljon nostalgiaa(jota on itseasiassa todella mukava käydä lukemassa tuolla ensimmäisessä L4D-ketjussa) mutta teknisesti ja pelillisesti kysessä on ensimmäistä huomattavasti eheämpi, mutta sitäkin raivokkaampi kokonaisuus. Haastetta pelistä todellakin löytyy(etenkin Dead Centeristä & Dark Carnivalesta). Uskoisin että meille alkuperäistä paljon pelanneille oppimiskynnys tuli suurempana kuin niille jotka tutustuvat vasta jatko-osaan: me ollaan vuoden sisällä opittu pelamaan Left 4 Deadia sillä tietyllä tyylillä jolla tässä ei aina pärjää. Hyvän taktiikan löytäminen liikkumiseen keskellä puskevia ökkiäisiä oli haasteista suurin mutta tähänkin orientoituu aivan kuin ensimmäisen finaaleihin: niitä on oikeasti opittava pelamaan, mitään pelissä ei saa tarjottimella. Osa haastetta oli myös se että usein pelasimme kampanjat vajaa miehityksellä jolloin botit vaikeuttivat taktikointia, vinkeistä paras - peliä ei ole tarkoitettu yksinpeliksi.

Kampanjat itsessään olivat taattua Valve laatua. Oma, ehdoton suosikkini oli Hard Rain -jonka puoliväli twisti oli kerrassaan upea ja täysin odottamaton. Twisti sai myös oman pikku lisänsä koska menetimme kappaleen alussa, kaiken sen sekasorron keskellä yhden tiimiläisitämme ja hiuskarvan varassa läpäisimme kentän kolmen pelaajn voimin. Toinen suosikkini oli Dark Carnivale - kampanjan ensimmäinen kappale on varmasti yksi parhaista pelaamistani kappaleista koko L4D-sarjassa. Kampanja on myös täynnä todella piinaavia crescendo-hetkiä ja finaali on kerrassaan nerokas. Jaetun kolmannen sijan saavat The Parish & Swamp Fever - kumpainenkin kampanja edustaa sitä perinteisempää suunnittelu linjaa ensimmäisestä pelistä, mikä ei missään nimessä ole huono asia. Erikois maninta menee Parishin finaalille joka on mielestäni sarjan paras. Dead Center oli aika perusvarma kampanja joka on etenkin kolmos ja nelos kappaleessa vähän liiankin haastava.

Sopiva vaikeustaso, etenkin ensimmäisiin pelikertoihin on ehdottomasti Realism Normal. Realismi tuo normaliin juuri sitä haastetta mikä estää sen muuttumasta liian helpoksi. Muutenkin suosittelen, etenkin niille joille sarja on jo tuttu pysymään Realismissa, moodissa etenkin tiimityöskentely ja kommunikaatio korostuvat. Realismi tuo myös omat pikku lisänsä peliin kun zombiet eivät kaadu enään niin helposti ja se kun eksyy joukkuetovereista on melkoisen ahdistava kokemus, etenkin jos tämä tapahtuu Hard Rainissä :D

Nyt pitää vain kerätä niitä upeita kokemuksia joita ensimmäinen on jättänyt muistoihin,
uskaltaisin veikata että puoli vuotta tästä on ensimmäisen huippuhetket jo korvattu kakkosen vastaavilla ;)

---

Kuupeista vielä Huomio:
Täällä ja meillä on usein käynnyt niin että peliä on pelattu vajaa miehityksellä tai vain ja ainoastaan bottien kanssa. Tältä kokeilen ainakin itse välttyä ja siksi pyrinkin aina hostamaan matseja johon ainakin kaikki meikäläisen kaverilistalla härsöävätä voivat liittyä joukkoon. Jos matseissa on tilaa, tarkoittaa se ainakin kohdallani että "Tervetuloa" :)

Samaa mieltä tosta Heavy Rainistä. Mukavaa vaihtelua ja samalla tuttua ja turvallista meininkiä ykkösestä, ilman noita raivostuttavia Crese... Cr... "zombie hyökyaalto"-kohtia missä pitää sahata läpi. Se Karnivaali scenaario on tähän asti ollut se ärsyttävin. Siinä on peräti kaksi noita hyökyaaltoja peräkkäisissä kentissä ja sitten vielä kohtalaisen hankala lopetus (vaikka se onkin hienosti tehty). Mutta on sekin ihan ok, mutta silti vaikein tähän asti.
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

IGN AU todellakin tykkäsi tästä pelin sensuroidusta versiosta ja lätkäisi pelille arvosanaks 5.0. Varsin hupaisan arvostelun löydät täältä.

Muutamia, osuvia lainauksia arvostelusta:
When I launch a grenade at a group of zombies, I expect results. I expect impact; if not limbs flying, then certainly flaming corpses or a satisfying gush of blood. What happens in the Australian Left 4 Dead 2? The target zombies disappear - I mean completely and instantaneously vanish BEFORE the grenade hits them.
---
And zombies are flame retardant, apparently. Smashing a Molotov or detonating a can of petrol sends zombies into an arm-waving hissy fit before rapidly fading away. No flames, though.
---
Kill a zombie and its body will fade away as it hits the ground (if it doesn't disappear before being hit, that is).
---
And you know that expression 'fade to black'? Well that's occasionally what the zombies in this game do – they start to fade, but instead of just fading into nothingness, they flash black before they disappear. One word - shoddy.
---
Instead, Left 4 Dead 2 has been edited with the finesse of a drunk Uwe Boll with his hands taped over his eyes and a keyboard strapped to his feet. Australians deserve to make their own decisions about content, with input from the ratings advisory process we have in place.

Ja loppuun vielä tuo arvostelu asteikko:
IGN AU Ratings for Left 4 Dead 2 (X360)

4.0 Presentation
The presentation is completely compromised by the glitchy-looking edits. Kiss atmosphere goodbye.

4.0 Graphics
The graphics are completely compromised by the glitchy-looking edits. Nothing has weight or impact.

8.5 Sound
Your buddies have more personality this time around and the sound design is good.

5.0 Gameplay
There's still fun to be had, but in its edited form this is a massive step backwards from the original.

6.0 Lasting Appeal
If you can get over how compromised the atmosphere and gameplay are, there's plenty to keep you playing co-op and adversarial online.

5.0 OVERALL

Ei tähän voi sanoa muuta kuin lol ja sääliksi käy ausseja :D
 
Vastaus: Left 4 Dead 2 [X360]

Tänään sain omani.
Yksi kampanja tuli tuossa vedettyä. Dead center taisi olla..
Mukavasti erilaisia elementtejä ja kohtauksia olivat saaneet jo pelkästään yhteen kampanjaan.
Vaan ei tuota kyllä voi randomien kanssa pelata, kun tulee peliin kaksi ranskalaista äijää ja kumpikin sählää niin perhanasti. Versuksessakin porukka kusee niin paljon, että tuntui kuin olisi antanut 3vuotiaille ohjaimet ja sanonut sen olevan helistin:mad:

Vaan kyllä noilla uusilla spessuilla on kiva löylyttää versuksessa. Jos porukkaa kiinnostaisi noita kampanjoita vääntää niin lisää minut vaan kaverilistalle sillä niistä kyllä katoaa maku, jos alkaa yksin/randomien kanssa pelaamaan.
 
Ylös Bottom