Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LEGO City Undercover

Vastaus: LEGO City Undercover

Pitkän tauon jälkeen pääsin taas Lego Cityn kimppuun ja edelleen maistuu todella hyvältä! Toivottavasti pelin laatu - ja erityisesti huumorin taso - säilyy läpi pelin?!

OFFTOPIC VAROITUS
Minua on enemmän ja enemmän ruvennut veetuttamaan pelien jatkuvasti lisääntyvä väkivaltaisuus ja totisuus. Ok, kyllähän minäkin niitä (pakon edessä) pelaan, koska esim. God of War - tasoista hack'n'slashia on vaikea toteuttaa ilman väkivaltaa ja toisaalta väkivalta on pelissä tietyllä tavalla edes jotenkin perusteltua. Viimeisimpinä harmituksina Tomb Raider ja uusin BioShock, jotka lässähtivät nimenomaan _turhan_ väkivaltansa vuoksi. Sitten jotkut gearsofwarit ajavat minut nykyään pois totisuutensa vuoksi - eivät niinkään väkivaltansa, jota sitäkin toki riittää. Olen tosiaan pelannut kohta 30 vuotta tietokone- ja videopelejä, ja ehkä tämä on vain totaalista kyllästymistä jatkuvasti graafisempaan ja graafisempaan väkivaltaan ja yleiseen ilmapiirin synkkyyteen... eikun siis realismiin. Koska pelimaailmassa realismi tuntuu monesti olevan synonyymi synkkyydelle ja ruskeille sävyille. En tästä sen enempää filosofista pohdiskelua tee, mutta synonyymeja ne eivät ole. Yhtä kaikki, gore myy ja ikävä kyllä AAA-peleissä sitä nähtäneen tulevaisuudessakin tämän vuoksi.

Lego City on hyvä esimerkki poikkeuksesta. Pelaan lämminhenkistä ja oikeasti hyvällä huumorilla varustettua Lego Cityä miljoona kertaa mieluummin kuin taas yhtä ruskeansävyistä kalju-lihaskimppu-on-maailman-kovin-ja-coolein-ja-väkivaltaisin-jätkä FPS- tai hiekkalaatikkopeliä. No ehkäpä ko. pelien kohderyhmä on sellainen perus 15-20 v. jonne, jonka mielestä on sitä coolimpaa mitä enemmän on gorea? En tiedä, mutta tällaisen vaikutelman usein foorumeilla saa.

No joka tapauksessa, onneksi on legocityjä ja muita poikkeuksia, joita minäkin, kultaiselta 80-luvulta saakka pelanneena, mielelläni edelleen pelaan. Ja nauttikoon jokainen sellaisista peleistä kuin haluaa, mutta minä olen tyytyväinen näihin tällaisiin peleihin, ja toivonkin että ne myyvät hyvin jotta saadaan enemmän vaihtoehtoja iänikuisille codeille ja gearsofwareille.
OFFTOPIC AVAUTUMINEN LOPPUU
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Harvinaisen asiallista offtop-avautumista, olen täysin samaa mieltä. Ironista on, että tietyissä piireissä näitä kalju-lihaskimppu-on-maailman-kovin-ja-coolein-ja-väkivaltaisin-jätkä FPS -pelejä pidetään "aikuismaisina" kun ne tässä iässä vaikuttavat puolestaan kovin, kovin lapsellisilta. Hävettäis suorastaan pelata jotain tuollaista jonkin kaverin (varsinkin ei-pelaajan) ollessa samassa huoneessa. Mutta se on varmaan tämä vanhuus. Positiivista on, että nykyään pystyy nauttimaan täysin rinnoin ja puhtain omatunnoin keskenkasvuisten vierastamista peleistä kuten LEGOista tai Marioista.

Ja kyllä tuo LEGO City on ollut varsinainen hyvän mielen peli. Tässä pelissä erityisesti kiireisellä suorittamisella ei saa oikein mitään iloa irti ja voin kuvitella, että joku tehopelaaja pitää peliä äärimmäisen tylsänä ja itseään toistavana. Mutta sitten kun on aikaa ottaa rennosti, pelailla nautiskellen ja keskittyy miljooniin yksityiskohtiin, niin onhan tuo parhaita pelaamiani pelejä moniin vuosiin. Eiköhän tuo tule 100 %:lla läpi pelattua, mutta kyllä siihen koko kesä menee tällä tahdilla. Ja kun tämä ketju ei vielä kuvia pullistele, niin laitetaan tähän nyt tunnelmia kiipelystäni Golden Gaten näköisellä punaisella sillalla.
Näytä liitetiedosto 10982
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Ironista on, että tietyissä piireissä näitä kalju-lihaskimppu-on-maailman-kovin-ja-coolein-ja-väkivaltaisin-jätkä FPS -pelejä pidetään "aikuismaisina" kun ne tässä iässä vaikuttavat puolestaan kovin, kovin lapsellisilta. Hävettäis suorastaan pelata jotain tuollaista jonkin kaverin (varsinkin ei-pelaajan) ollessa samassa huoneessa. Mutta se on varmaan tämä vanhuus. Positiivista on, että nykyään pystyy nauttimaan täysin rinnoin ja puhtain omatunnoin keskenkasvuisten vierastamista peleistä kuten LEGOista tai Marioista.

Juuri näin. Muistan toki itsekin kuinka supersiistiä oli pelata ensimmäistä Doomia, kun siinä oli moottorisaha ja kaikki. Kai ne nykyiset väkivaltabaletit ajavat saman asian tämän hetken junnuille kuin Doom meille naavaparroille, ja tulevaisuudessa homma menee ihan samalla kaavalla. Eivätköhän nämä junnut ole sitä pelien suurinta kohderyhmää, joiden mieltymyksiin pelitalojen kannattaakin vastata. Vaan kyllä minuakin hymyilyttää välillä monien nuorempien pelaajien käsitys "aikuismaisuudesta".

Mutta onneksi on näitä marioita, zeldoja ja legocityjä. Pelejä, joissa paukut on suunnattu ihan muualle kuin realismiin pyrkivään grafiikkaan ja väkivaltaan.

Ja itse Lego Citystä, peli tosiaan on hitaan nautiskelijan peli. Todella onnistunut tuotos kaiken kaikkiaan, ja vie kirjoissani jotain GTA IV:tä kuin pässiä narussa. Ehdottomasti ainesta "vuoden peli 2013"-ehdokkaaksi.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Tästä kiinnostuin heti kun ensimmäisen arvostelun näin ja samalla tämä oli niitä harvoja pelejä joiden takia koko wiiu kiinnosti. Hype oli siis kovempi mitä minulla nyt on uutta gta:ta kohtaan joten pettymyksen vaara oli suuri, mutta onneksi ei tarvinnut pettyä.
Tämä oli ensimmäinen oikeasti hyvä lego peli. Aikoinaan boxin mukana tullut indiana jones tuli pelattua väkisin läpi ja vitalle ps+:sta saatu lotr jäi kesken koska peli oli niin kamalaa huttua.

Tässä taas on tehty melkein kaikki oikein. Oikeastaan ainoa valituksen aihe on latausajat ja se, että autoilla ajellessa ei soi ollenkaan musiikki. Peli on värikäs ja ainakin minä tykkään siitä, että aina paistaa aurinko. Tarina oli niin hyvä kuin tällaiselta huumori pläjäykseltä voi odottaa ja nauratti alusta loppuun. Tämäkin on asia jossa ollaan tultu kauas niistä aiemmista lego peleistä joissa välivideot sai korkeintaan hymähtämään. Tätä pelatessa tuli naurettua oikein kunnolla monta kertaa.
Myös kaikki pikku nintendo aiheiset easter eggit oli kiva lisä.

Tämä on myös niitä harvoja pelejä josta jaksoin kerätä kaiken ja siihen hommaan sainkin kulumaan aika tarkkaan 50 tuntia. Tosin pakko myöntää, että kyllä se olisi pikkasen tyytyväisyyttä lisännyt kun olisi jotain gamerscoren tai trophyjen tyylistä saanut.

Tuli myös fiiliksissä tuollainen pikku montagen tapainen tehtyä:
[video=youtube;Avzl9AOpCbc]http://www.youtube.com/watch?v=Avzl9AOpCbc[/video]
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Juuri näin. Muistan toki itsekin kuinka supersiistiä oli pelata ensimmäistä Doomia, kun siinä oli moottorisaha ja kaikki. Kai ne nykyiset väkivaltabaletit ajavat saman asian tämän hetken junnuille kuin Doom meille naavaparroille, ja tulevaisuudessa homma menee ihan samalla kaavalla. Eivätköhän nämä junnut ole sitä pelien suurinta kohderyhmää, joiden mieltymyksiin pelitalojen kannattaakin vastata. Vaan kyllä minuakin hymyilyttää välillä monien nuorempien pelaajien käsitys "aikuismaisuudesta".

Mutta onneksi on näitä marioita, zeldoja ja legocityjä. Pelejä, joissa paukut on suunnattu ihan muualle kuin realismiin pyrkivään grafiikkaan ja väkivaltaan.

Kyllä se näin on, pojjaaat! Mukava huomata, että on muitakin, jotka kokevat asian näin...
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Nyt on niin totuuden äärellä olevaa avautumista että pitänee nostaa Lego City taas ostoslistan kärkeen :)
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Tässä on kyllä todella laadukas ja rakkaudella tehty peli. En ole aikaisempia Lego-pelejä kovin paljoa pelannut, joten en voi pahemmin verrata Undercoveria niihin, mutta huumorin määrä ja laatu tuli todella suurena yllätyksenä. Lapset nauravat jutuille, koska on niin hassua, kun taas samaan aikaan aikuiset löytävät niistä sen vitsin toisen puolen. Vähän niin kuin Disney-leffoissa. ;)

Lego Cityn yksi siisteimmistä jutuista on jatkuva viittailu tunnettuihin TV-sarjoihin, leffoihin ja peleihin. Itse muistan ainakin seuraavat:
TV-sarjat:
CSI: Miami

Leffat:
Titanic
Shawshank Redemption
The Dark Knight
Predator
The Running Man
Total Recall
Terminator
Terminator II
Alien
Aliens

Pelit:
Mario (näitä ihan sikana)
The Legend of Zelda
Bayonetta

Vaikka itse pelaaminen olikin aika vauvvvvoille suuniteltua, ja Wii U:n heikko rauta toi ajoittaisia ruudun nykimisiä, niin silti Lego City Undercover loikkii kirkkaasti Wii U:n parhaimmaksi peliksi. Tätä tullaan muistelemaan lämmöllä, jopa konsolin elinkaaren päättyessä. :)

Pähkinänkuoressa: jos Wii U löytyy, niin kyllä pitäisi Lego Citynkin.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Nyt nostan viimeaikaisten uutisointien pohjalta tämän vanhan ketjun ylös.

Juuri viime viikolla itsekseni mietin, että hitto kun tykkään Lego pelien ideasta, toimintamekaniikasta ja itse legoista. Mutta kun en tykkää harry Pottereista, star warseista jne, niin en ole jaksanut niitä pelejä pelata. Et miksi ei ole mua kiinnostavia sarjoja tai sitten jotain perus legoihin perustuvia pelejä.

Näin otsikot tän pelin saapumisesta ensi vuonna ps4 jne alustoille, mutta en tiennyt pelistä mitään. Kuvittelin samaan kastiin muiden kanssa ja skippasin otsikon luettuani uutisen. Täällä jossain sivulauseessa näin maininnan gta kloonista ja kiinnostuin.

Näyttää aivan huikealta ja juuri sitä mitä legolta haluaisin. Lisäksi mun muksut (5 ja 7v) tykkää katella kun pelaan mafiaa, gta, WD2 jne, mutta siinä ei voi silloin tehtäviä tehdä, kun mennään aika väkivaltaiseksi.. tämä olisi siihenkin passeli.

Nyt mietinkin, että oisko tämä järkevää hankkia nyt edullisesti jostain wii u:lle, vai odottaa ensi vuoden Switch versiota (tai ps4).
Switchin ilmestyessä Wii U tulee siirtymään lastenhuoneeseen, joten sikäli tää vois olla nyt ostoslistalla.

Mutta mieltä mieltä arvon raati, onko tälläinen 3v vanha peli vielä oston arvoinen. Vpd näytti myyvän alle 22e uutena.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

No tuolla hinnalla kannattaa ostaa. Tuskin se ps4 versio muuta tarjoaa kuin paremman grafiikat.
Tosin WiiU versiota voi pelata vain gamepadilla ja se täytyy aina nostaa naaman eteen ja käännellä kun haluaa ympäristöä skannata esim kerättävän kaman takia.
Jos tuo kuulostaa vaivalloiselta niin sitten kannattaa odottaa tuota toista versiota.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Läheltä piti aikanaan, ettei Wiiu lähtenyt mukaan tämän pelin takia..Onneksi ei tullut wii uuta hankittua, näin voi jälkeen päin nyt sanoa..Tämä kaapattava heti ilmestymisen jälkeen joko PS4:lle tai Xbonelle..=)
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Jos tuo kuulostaa vaivalloiselta niin sitten kannattaa odottaa tuota toista versiota.

Itse en tuota pitänyt ollenkaan huonompana asiana, sillä en muista lain kiristelleeni hampaita tuon takia. Peli oli kyllä yksi Wii U:n peukunarvoisimpia kokemuksia silloin kun tuota tuli pelailtua. Ehdottomasti hankinnan arvoinen, jos väkivallattomampi GTA kuulostaa hyvältä omaan korvaan. Muistaakseni hörähtelin ääneen jo alkunäytössä, eli huumoria tuossa oli myös.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Juuri viime viikolla itsekseni mietin, että hitto kun tykkään Lego pelien ideasta, toimintamekaniikasta ja itse legoista. Mutta kun en tykkää harry Pottereista, star warseista jne, niin en ole jaksanut niitä pelejä pelata. Et miksi ei ole mua kiinnostavia sarjoja tai sitten jotain perus legoihin perustuvia pelejä.
Ainakin The Lego Movie Videogame on varsin neutraali Lego-peli ja saatavilla miltei kaikille mahdollisille alustoille. Se ei ole edes kovin kaukana siitä kevyestä GTA-maisuudesta, jota myös Lego City Undercover tarjoilee ja PS4-version taitaa saada halvimmillaan jo alta kahden kympin.

Itsekään en noista brändeihin pohjautuvista Lego-peleistä ole innostunut mutta nuo edellä mainitut tuli aikanaan hankittua, läpi pelattua, ja ihan kiva jälkimaku niistä jäi.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Nyt oli kyllä päivän hyvä uutinen tämä, että tulee myös PS4:lle :) Lego Marvel Super Heroesta muksut (6v ja 8v) ovat tahkonneet aika tavalla, joten varmasti malttamattomina tätä odottavat.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Nyt mietinkin, että oisko tämä järkevää hankkia nyt edullisesti jostain wii u:lle, vai odottaa ensi vuoden Switch versiota (tai ps4).
WiiU-versio on saanut kritiikkiä tuskaisen pitkistä latausajoista, joten itse odottelisin noita uusia versioita jos tuohon tulisi jotain parannusta.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Joo hemmetin pitkät latausajat ja 30 FPS lopulta vei peli innon ja jäi kesken. PC versio toivonmukaan olisi kelvollinen niin voisi ostaa, toki konsoleille lähtee ekana jos on 60 FPS. Hilpeä open world lego peli jossa on paljon tekemistä ja on erittäin hauska.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Itseä ei latausajat häirinneet koska niistä joutui kärsimään vain silloin kun meni niihin erillisiin kenttiin. Avoimessa maailmassa voi mennä mihin haluaa ilman lataustaukoja ja siellä tuli tutkittua paikkoja välillä parikin tuntia ennen kuin aloitti seuraavan kentän.
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Tämä oli omasta mielestä ylivoimaisesti paras lego peli, tekemistä ja kerättävää riitti todella paljon, wii-u:lla pelasin 100% läpi, joten eiköhän ps4 versiossakin tule platina trophy hommattua :)
 
Vastaus: LEGO City Undercover

Tykkäsin tästä paljon, mutta 100% suoritusta varten pelissä tuntuu olevan liikaa yhden napin tehtäviä, eli paina yhtä nappia ja kukkaset on kasteltu ja sait kultapalikan. Ainoa varsinainen tehtävä on löytää kukkaset. Tarina moodin tehtävät on toisaalta tosi hyviä ja open world teema on hyvä.
 
Ylös Bottom