Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lempijuomat

SUOSIKIT:

Mallaspitoiset:
- Hoegaarden (upea sitruunaisen virkistävä ja omaperäinen olut; kymppi)
- Sol (pehmeä maissinen maku)
- Beck's (myös pehmeä ja ohrainen maku)
Kaikki omalla genrellään loistavia eli parhaita eivätkä sikäli järjestyksessä.
(Kotimaisista jos on pakko mainita, niin Sandels on muita hieman parempi.)

Sokeripitoiset:
- Dr. Pepper (tähän asti kokemani perusteella nesteen täydellisin ilmentymä; juomien Kuningas :))
- Coca Cola (classic :))
- Pepsi Cola (tavallinen!)
- Ginger Ale (silloin tällöin)


EPÄSUOSIKIT:
- Lapin kulta (kuten kaveri lystikkäästi sanoo, tätä ei pitäisi luokitella elintarvikkeeksi kelpaavaksi tai mikä nimike onkaan ;))
- Coca Cola Light ja Pepsi Max, yuck...
- kitkerät kieltä polttavat mehut
- piimä (ei sikäli mitään vastaan, mutten ole ikinä maistanut =) No kidding.)

--
http://www.synchronic.cjb.net
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
EPÄSUOSIKIT: :p

1. Maotai. Sain pullollisen tätä kiinalaista "herkkua" joskus 10v sitten lahjaksi, eikä sitä vieläkään ole tyhjennetty. Herkimmät oksentavat jo hajusta.

2. Maito. Suuri inhokkini, viimeksi maistoin n.20v sitten ja oksennus oli lähellä.

3. Punaviinit . Ikävää, koska hyvä punkku on suurta herkkua, mutta kun se joskus laukasee migreenin, ei uskalla juoda :(

4. Heineken. (FUCK THAT SHIT! Bapst blue ribbon!!! :D)

Aina olen halunnut maistaa Bapstia, mutten jenkkireissullakaan löytänyt perkele. Frank suosittelee!
 
Alkoholittomista ehdottomat suosikit on:

-Pokémon -limppa
-Dr. Pepper -limppa

Alkoholipitoisista menee about kaikki. Paitsi jotkut kahvinmakuiset viritykset.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Alkoholittomista ehdottomat suosikit on:

-Pokémon -limppa

Minkäs makuista tuo on verrattuna vaikka johonkin?
Ainakaan jonkun tuollaisen Digimonin sininen väri ei jostain syystä oikein ole houkutellut ostamaan.

--
http://www.synchronic.cjb.net
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Psychic
Minkäs makuista tuo on verrattuna vaikka johonkin?
Ainakaan jonkun tuollaisen Digimonin sininen väri ei jostain syystä oikein ole houkutellut ostamaan.

Tuo Pokémon on ihan oikeasti tajuttoman hyvää. Vadelmavanilja on maku, ei vastaavanlaisia oikein Suomen markkinoilta löydy. Mahdotonta siis antaa vertailukohdetta. Mulla on jääkaapissa yks rivi täynnä tuota, jos vaikka sattuu katoamaan yhtäkkia markkinoilta nyt kun ne hirveät Mr. Bean ja joku mikämoninyt olikaan tulivat. :)

Digimonit on muuten eri makuisia. Esim. kellertävä on toffee. Vaan sinistä Digimonlimppaa en ole koskaan nähnyt. Poké on sinistä.
 
Oluset:

Münchener helles-tyyppiset. Esim. Paulaner. Eikä mikään 4,5% alkon tuontitölkki vaan hanasta sitä 5,2:sta...
Guinness - nose
Smithwicks - Irkkuale
Jos kotimaista olutta on vain saatavana, menköön vaikka Nalle


Teräwät:

Single malt viskit, esim. Lagavulin


Drinkit:

Jägertonic - kuulostaa kamalalta, mutta herkkua :)
Kaikki entisen FiBan listalta. Finlandiaa ja kaikkea...


Alcolholfrei:

Maito - ykkönen aina vain
Vesi - tukevasti toisena
Blandikset - tarpeellisia tiettyyn rajaan asti...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Mulla on jääkaapissa yks rivi täynnä tuota, jos vaikka sattuu katoamaan yhtäkkia markkinoilta nyt kun ne hirveät Mr. Bean ja joku mikämoninyt olikaan tulivat. :)

Joo, minua harmittaa mm. seuraavat tuotemenetykset mitkä
on jo aikoja sitten lopetetettu:

- Hessu-limsa (1/3 l lasipullo). Aivan tajuttoman hyvää; vadelmainen maku.
- Mikki-limsa (1/3 l lasipullo). Päärynälimsa. Myös todella hyvä.
- punainen Smurffi-limsa (1/3 l lasipullo). Muistaakseni tälläinenkin oli ja kannessa Papa Smurf;
pystyykö joku varmistamaan?
- vihreä Smurffi-limsa 1/3 l lasipullossa. Uudessa muovipullossa aivan eri maku; väljähtyy.
- noin litran muovipullo, kannessa hiekkaranta ja palmuja. En muista nimeä, mutta kookosmainen
ja juoma samanvärinen kuin grape, mutta aivan eri makuinen.
Nykyinen Fanta ananas tai joku muu Fanta hieman muistuttaa tätä... 80-luvun lopulla tai ehkä vielä 90-luvun alussa sai. Muistatteko tätä?
- Muumi-limsa lasipullossa. Sama juttu kuin vihreän Smurffin kanssa.

Sitten muista herkuista oli mm. Pluto-jäätelö,
Aku-jäätelö ja Tiku ja Taku -jäätelötikku, sekä joku mehujää, missä joku eläinhahmo; väreinä punainen ja vihreä.
Ja kaikkihan muistavat sen erinomaisen
piirrossusietsiväpatukan missä kermanvärinen kääre, minkä nimeä en myöskään muista?
Onkohan sitä maailmallakaan enää missään??
Hieman verrattavissa Lioniin ainakin muotonsa puolesta, muttei makunsa tai värin.

Kyllähän noita riittää.
Näille ja muille lopetetuille kaivatuille tuotteille pitäisi perustaa oma saittinsa:
Kadonneen Jääkaapin Metsästäjät :)
(Raiders of the Lost Fridge; lainaten erästä Simpsonit-myyntikasettia.)

--
http://www.synchronic.cjb.net
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Psychic - noin litran muovipullo, kannessa hiekkaranta ja palmuja. En muista nimeä, mutta kookosmainen
ja juoma samanvärinen kuin grape, mutta aivan eri makuinen.

Mikähän hitsi tuo olikaan... Jonkinlainen valo syttyi pään päälle, mutta en kirveelläkään muista tuotteen nimeä. Olen kyllä tuota juonut, jotain 1980-luvun alkua taisi olla.
 
Ja sitten muistui juuri Schweppes Dry (appelsiini) vai mikä se koko nimi olikaan...
(Olen nähnyt kirpputorilla tuollaisen elektronisen tölkin Dry-logolla {vai oliko Fanta...}, mikä kutistuu ja suurenee kun sitä koskee... hyödyllinen kapistus ;)

--
http://www.synchronic.cjb.net
 
Ei tuo alkoholituntemus ole vielä ihan alan huippua koska olen sen 15v ja baariinkaan ei ole vielä ollut asiaa niin tuota tässäpä kuitenkin on lista:

Alkohoolipitooset
Kaljat:
1. Karhu
2. Karjala
3. Lapin Kulta
(Koff on huonointa)
Muut:
Malibu
jotain Magyaria se oli :>
Koskenkorvan viina (!)
Salmiakkikossu

Alkohoolittomat
Limukat
Spar:n Omenamehu (PARAS OMENAMEHU!)
Kahvi

hmmm ei tuu muuta mieleen :(
 
Alkoholipitoiset:
Olvi ja Karhu. Minähän en muuta juo kuin kaljaa tai voisinhan minä juodakin, mutta kun ei ole varaa. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Mikähän hitsi tuo olikaan... Jonkinlainen valo syttyi pään päälle, mutta en kirveelläkään muista tuotteen nimeä. Olen kyllä tuota juonut, jotain 1980-luvun alkua taisi olla.

pina colada, tota jäi oikeasti kaipaamaan.
 
Alkoholipitoisista bitteri ja alet on eniten mieleen, tosin tumma Velko on varsin perinteinen valinta tietyissä baareissa.
Alkoholittomista.. Jaa-a, 7 upia tulee paljon juotua nykyään.
 
Dew mountain on nyt noussut mun eniten juoduksi limsaksi, yleensä tulee ostettua aina sitä. Vaikka se maistuukin ihan väljähtyneeltä spriteltä niin silti se on hyvää :p . Vai mitä muut on sen mausta mieltä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Dew mountain
Tarkoitat varmaan Mountain Dew. Se on ...juotavaa. Ja onhan se kiva että siinä on kofeiiniakin vähän enemmän. Mutta maku on kyllä kuin väljähtynyt 7UP. Kerran oli pullo 7UPia ja Mountain Dewia meillä vertailussa kavereitten kesken, ja odotusten vastaisesti Dew voitti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Dew mountain on nyt noussut mun eniten juoduksi limsaksi, yleensä tulee ostettua aina sitä. Vaikka se maistuukin ihan väljähtyneeltä spriteltä niin silti se on hyvää :p . Vai mitä muut on sen mausta mieltä?
Mountain Dewn maku!?! Yön yli lasissa seissyttä Seven Uppia: ei happoja vaan voimakas aspartaamin maku... *BLECH...*
 
Loppukesästä suomessa lanseerattua Mountain Dewtä hypetettiin jo kuukausia ennen kuin tuli ees markkinoille.. Toki kävin radiomainoksen kuultua väijymässä MD:tä kaupassa, mutta ei näkynyt.. Odotin varmaan kuukauden, ja kun koulut alkoivat, sai MD:tä koulusta. Sitä sitten heti alkajaisiksi maistamaan ja olin kyllä vähän pettynyt.. Laimeaa 7Uppia, hyi *kele! JA 7Up on tunnetusti helvetin huonoa limsaa, Sprite hakkaa sen 6-0. Mutta kyllä MD:tä on silti jostain syystä tullut juotua, ei se nyt kuitenkaan niin pahaa ole. Tähän loppun vielä pienet mielipidekysymykset:

Coca Cola vai Pepsi?
Oma mielipide: Coca Cola ilman muuta.
7Up vai Sprite?
Oma mielipide: Sprite ehdottomasti!
Hartwall Jaffa vai Frisco Orange?
Oma mielipide: Friscon jahva on parempaa!
Battery vai Redbull?
Oma mielipide: Mausta ei erota toisiaan, kummatkin yhtä hyviä. Mutta suosin kuitenkin Batterya, koska se on TPS:n sponssi. :)
 
Ylös Bottom