Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lempipelisi Kuutiolla?

Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Vaikeaa on päättää lempparia, jos metroid primen vimeinen pomo ei olisi ollut niin vaikea että kyllästyin enkä ole vieläkään jaksanut läpäistä, valitsisin sen, mutta paper marion suuntaan on kallistuttava. Se oli parhautta.

Tässä topicissa on muuten pelottavan vähän eri pelejä mainittu, eikö kuupalle tosiaan ole (euroopassa) julkaistu enempää huippuja kuin tässä mainitut kymmenisen peliä.
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

FamaZ sanoi:
Kevyesti kärkeen menee Fire Emblem: Path of Radiance. Kun nyt satun pitämään muutenkin tarinavetoisista peleistä, niin FE menee loistavan tarinansa kera helposti ykköseksi. Myös "once dead, always dead" lähestymistapa motivoi oikeasti strategisoimaan, eikä vain tee täysin typeriä liikkeitä tai uhrauksia, koska tietää hahmon olevan kuitenkin hengissä seuraavaan taisteluun mennessä. Pakko strategioiden miettimiseen yhdistettynä paikon melko nerokkaisiinkin karttoihin teki tästä aivan loistavan kokemuksen ja imi minut paremmin strategia-roolipelien maailmaan kuin mihin Disgaeat ynnä muut genren valioyksilöt ovat pystyneet

Hyvänä kakkosena tulee (minunkin mielestä turhaa parjattu) Super Mario Sunshine. Aivan sama vaikka koko ajan seikkailtiinkin trooppisella saarella, kenttäsuunnittelu oli silti pääsääntöisesti erinomaista ja FLUDDin todella mahdollisti sellaisen akrobatian, kunhan oli kontrollit hanskassa, mikä ei ole ollut mahdollista aikaisemmissa Marioissa. Hieman huolestuttaakin sen puute Galaxyssä... Saattaa tuntua, että jotain on jäänyt uupumaan.

Hemmetti, vaikka olenkin tänne jo jotain satuillut, niin tässä tuli paljon samaa kuin olen itsekin ajatellut. FE ehdottomasti yksi parhaista ja juuri noista mainitsemistasi syistä, jo pelkästään uuden osan myötä Wiin ostaminen tuntuu pakolliselta. Ainoina miinuksina näen pelin helppouden ja porukkaan liittyy liian paljon väkeä, sitten vielä GBA:n FE ja Sacred Stones ovat vieläkin parempia. Näistä syistä jää mulla esim. Batenin jalkoihin, mutta kyllähän tuo Path of Radiance muutamassa päivässä oli pakko sivakoida läpi:)

3D-loikinta ei ole mun juttu, mutta Sunshinen saama kritiikki on munkin mielestä kohtuutonta. Trooppisesta teemasta diggaan 24/7/365. Sitten ajatellen ihan pelimekaniikkaa, niin 3D-loikinnoissa hypyt platformilta toiselle tuntuvat aina vähän sormet ristissä vedetyiltä. Sunshinessa on keksitty keino lievittämään tuskaa, lähes poistamaan se. Jo pelkästään tuosta syystä tuota jaksoi pelata, muuten pitäydyn kyllä Marion 2D-rykäisyissä.

Nyt Twilight Princessia pelanneena (geeceellä tietty!) voisi senkin mainita mainiona pelinä, etenkin kun peli on vielä kesken, niin tätä pelaa mielellään. Vaikka oma Zelda-diggailu ei ihan yhtä maximaalista ole kuin monella muulla, niin tämähän on ihan älyttömän hyvin tehty peli. Tuo ajatus mulle on tullut monessa kohtaa...

Niin nythän tosiaan oli kyse lempipeleistä, eikä parhaasta pelistä. Onhan niitä muitakin huippuja GC:lle ja ei kai niiden ole pakko olla yksinoikeuspelejä, vaikka sillä osastolla onkin paljon hyviä. Täytyy mainita Madden 06, joka on myös osoitus erinomaisesti kasatusta pelistä. EA näyttää panostavan NFL-puoleen paljon ja mikäs siinä, hieno laji ja peli sen mukainen. GC:n ohjain muuten sopii Maddeniin(kin) loistavasti, sillä nappien eri muodot ja värit on asia, jolle näin yksikertaisen kaverin (auttava värien ja muotojen tunnistaminen) on pakko nostaa hattua. Heitot napsahtelevat paremmin perille, kun kuviossahan b:llä heitto ei automatic tarkoita, että vastaanottaja olisi vasemmassa laidassa eli peliä on helpompi lukea (sama monessa muussa pelissä). Olisihan niitä lempipelejä vaikka kuinka SW Rogue Squadron, Kelly Slater Pro Surfer tottakai (ihan mieletön peli, rentouttavimpia pelikokemuksia ikinä), NBA 06 jne. Jees, GC on mulle tärkeä pelikone...
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Skies of Arcadia Legends. Serves em right! Legenda pelien joukossa. Cuben paras RPG. Ei saa kuitenkaan unohtaa Baten Kaitoksia, Meleetä; MGS:TTSiä,LoZ:WW(TP on vain Wiillä joten en voi sitä tänne lisätä :() Metroideja eikä re4sta. Säälittävää oikeastaan kun en enempää tähän hätään keksinyt... PS2 todella pwnasi edellisen sukupolven ja samoin tulee PS3 tekemään (ainakin mitä peleihin tulee). Cubelle on hyvin vähän loistavia klassikkoja kun taas PS2lle niitä löytyy enemmän kuin pystyy nimeämään. Silti Cube on konsolina vieläkin alltime ykkönen siis minun kirjoissani.
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

The Great Samu sanoi:
... PS2 todella pwnasi edellisen sukupolven ja samoin tulee PS3 tekemään (ainakin mitä peleihin tulee). Cubelle on hyvin vähän loistavia klassikkoja kun taas PS2lle niitä löytyy enemmän kuin pystyy nimeämään. Silti Cube on konsolina vieläkin alltime ykkönen siis minun kirjoissani.

On sulla oudot kirjat :D
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Taitaahan tuo Resident Evil 4 kiilata ykköseksi ja tiukasti perässä omalla listalla tulee F-Zero ja Zelda WW. Vaikkakin todella vähiin on kyllä jäänyt nykyään pelikuution pelaaminen muitten koneitten takia (Xbox, Ps2).
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Eiköhän ykköspaikan ota Super Mario sunshine,sitten varmaan 007:nightfire joka on nannaa multiplayerilla.
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

1. The Legend of Zelda: the Wind Waker

Oikeutetusti ensimmäisellä sijalla. Wind Wakerin valtava meri oli täynnä yllätyksiä ja tuntemattomia paikkoja. Itse harhailin varmaan 500-700 tuntia etsien uusia kätköjä, täydentäen figuurikokoelmaani ja kartoittaen meriä. Wind Wakerista on vaikea olla pitämättä, kunhan tajuaa uuden graafisen tyylin hienoudet. Musiikki ja tunnelma ovat taidokkaasti tehtyjä ja hahmot persoonallisempia kuin muissa pelaamissani Zeldoissa. Joskus meri tuntui liian tyhjältä, mutta aina sieltä mielenkiintoista tekemistä löytyi kun vähän alkoi seikkailemaan.Wind Waker oli aikoinaan minulle niin mullistava että sanoisin sitä parhaaksi peliksi ikinä.

2. Super Mario Sunshine

Ensimmäinen koskaan omitamani peli. Muutti koko elämäntapani ja sai minut käsittämään, mitä pelaaminen parhaimmillaan on. Ensimmäisen puolen vuoden ajan pelasin tätä peliä varmasti yli 1000 tuntia ja nautin melkein jokaisesta hetkestä. Kenttäsuunnittelu oli upeaa ja ohjaus toimi. Jo pelkkään Delfino Plazassa leikkimiseen kulutin enemmän aikaa kuin moniin muihin peleihin yhteensä.

3. Star Fox Adventures
Kovin Zeldamainen zeikkailu, varustettuna Star Foxista tutuilla hahmoilla, unohtumattoman kauniilla grafiikalla ja mielenkiintoisilla ympäristöillä. Rare teki todellista laatutyötä ja loi erään parhaimmista seikkailuista, mitä olen ikinä pelannut.
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Tuli vähän aikaa omistettua tää konsoli ja kyllähä Nintendon omista peleistä Star Fox ja Luigis Mansion oli hyvin tehtyjä ja ideakin tempaava varsinkin Star Foxissa.

Futispeleistä ISS2 ja Virtua Striker viehätti aikansa.
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Paras peli on tottakai Super Smash Bros. Melee. Siihen on uponnut eniten aikaa GC peleistä ylivoimaisesti. Ja tämähän on tietenkin party mätön ehdoton kingi!
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

1. Resident Evil Remake

Voiko olla mitään parempaa, kuin parannettu versio selkäänpiinaavasta resident evil 1 joka tehtiin 1996 vuonna.

Aivan uskomaton tarina, päähenkilöt ja erinomaisen pelottavat äänet.

Grafiikatkin ovat GameCuben eliittiluokkaa, 60Hrz tuki on.

Minun mielestäni tämä resident evil on paras/parhaimpia ressoja mitä olen pelannut, vielä tuo RE zero uupuu minulta, mutta hakemassa ollaan! : )

2. Resident Evil 4

Tällä hetkellä uusin Resident Evil, joka sai monia palkintoja mm. 2005 best sound, Best Action game, best graphics ja muita. Saanut kovat arvostelutkin.

Uusi tarina, viholliset ja pelattavuus eivät jätä kyllä pelaajaa kylmäksi.
Zombeja ei tässä pelissä enää näy, vaan Las Plagasin tartuttamat espanjalaiset ihmiset + monia monstereita.

3. The Ledeng Of Zelda: The Wind Waker

Aivan uskomattoman hyvä Zelda, tarina suorastaan hemmetin hyvä, pelattavuus myöskin, harmi vaan että peli oli yllättävän lyhyt verrattuna Ocarine of Timeen.

Mutta mielestäni paras Zelda.
Päihittää Twilightin ja Ocarinen mennen tullen, Grafiikat ovat omaperäiset mutta hauskat sellaiset.

Vaikka olenkin pelannut läpi pari kertaa, niin aina tekee vain mieli pelata uudelleen ja uudelleen, lisänä on aarteen metsästys, sukellusveneiden ja isojen mustekalojen etsimistä.

Miinusta annan myös tästä pelistä siitä, että peli oli hiukan helppo verrattuna muihin Zeldoihin, Pomovastukset kuolevat helposti, eikä ne tee sinulla paljoon damagea ja väisteleminen on yllättävän helppoa. Myös muut vastustajat kuolevat helposti kun siinä on A yllätyshyökkäys.

Mutta sen ymmärrän sen takia, että peli ollaan tarkoitettu 7vuotiaille eikä 17. : )
 
Vastaus: Lempipelisi Kuutiolla?

Kyllä se on The Wind Waker, vaikka onki lyhyt se on silti paras... Siin on kauniit grafiikat ;)
 
Ylös Bottom