Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Liian vähälle huomiolle jääneet pelit

Tuli eilen ostettua ps storesta n. 11€ Balatro, josta olin kuullut paljon positiivista ja täytyy kyllä sanoa, että oli mainio peli. Pokerin pohjalta tehty roguelike deckbuilder jotka uppoaa kyllä itselle erinomaisesti.

Jos olisi huonompi pelivuosi niin menisi itsellä top 5 peleihin, mutta tämä vuosi on sen verran kova, ettei ihan riitä. Viime vuonna olis heittämällä ollut top 3 peli.
Tuli pelattua julkaisun jälkeen noin kuukauteen suunnilleen 100 tuntia, mikä on minulle aivan absurdi määrä. Loistava peli, uskomattoman hienosti loppuun asti toteutettu idea. Jos minkään sortin deckbuilder nappaa, niin suosittelen kaikille. Esim. väitän, että jokaikinen joka pitää Slay the Spiresta, pitää myös tästä.
 
Mulle Bramble The mountain king on ollut yksi vuoden parhaimpia kokemuksia. Pelihän siis ilmestyi jo viime vuoden puolella. Tuossa on juuri sellainen 40-luvun satujen fiilis ja saduthan tuohon aikaan oli sellaisia että niitä ei ikipäivänä tänään luettaisi lapsille. Peli varoittelee jo tästä käynnistettäessä. Little nightmares tyylinen seikkailu mutta itselle toimi jopa paremmin. Pelille taitaa löytyä täältä oma ketjukin johon jotain vastaavaa taisin raapustellakin mutta oli pakko tännekin koska mielestäni tämä ei ole saanut ansaitsemaansa huomiota

450_1000.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli eilen ostettua ps storesta n. 11€ Balatro, josta olin kuullut paljon positiivista ja täytyy kyllä sanoa, että oli mainio peli. Pokerin pohjalta tehty roguelike deckbuilder jotka uppoaa kyllä itselle erinomaisesti.

Jos olisi huonompi pelivuosi niin menisi itsellä top 5 peleihin, mutta tämä vuosi on sen verran kova, ettei ihan riitä. Viime vuonna olis heittämällä ollut top 3 peli.
En ollut kuullutkaan ennen tätä kyseisestä pelistä ja olen todella heikkona kaikkiin roguelike-korttipeleihin. Ostin tämän sitten Xboxille 14,99 euron hintaan. Halusin vain kiittää elämäni pilaamisesta. Yhden addiktion lisää elämääni halusinkin, nimimerkki Koko saatanan päivä meni tätä tahkotessa.

Vakavasti puhuen, tämä peli meni heittämällä yhdeksi meikän suosikkipeleistä. Ja tsiisus, rakastan tämän pelin musaa. Se ei ärsytä yhtään, se jotenkin vetää täysin transsiin samalla kun lyö kortteja pöytään. :D
Tuli pelattua julkaisun jälkeen noin kuukauteen suunnilleen 100 tuntia, mikä on minulle aivan absurdi määrä. Loistava peli, uskomattoman hienosti loppuun asti toteutettu idea. Jos minkään sortin deckbuilder nappaa, niin suosittelen kaikille. Esim. väitän, että jokaikinen joka pitää Slay the Spiresta, pitää myös tästä.
Tuo heitto Slay The Spiresta sai itseni nappaamaan tämän pelin itselleni. Slay The Spiren ostin kanssa kun olin ensin kokeillut Game Passin kautta, loistava peli, mutta tämä menee senkin ohi.
 
En ollut kuullutkaan ennen tätä kyseisestä pelistä ja olen todella heikkona kaikkiin roguelike-korttipeleihin. Ostin tämän sitten Xboxille 14,99 euron hintaan. Halusin vain kiittää elämäni pilaamisesta. Yhden addiktion lisää elämääni halusinkin, nimimerkki Koko saatanan päivä meni tätä tahkotessa.

Vakavasti puhuen, tämä peli meni heittämällä yhdeksi meikän suosikkipeleistä. Ja tsiisus, rakastan tämän pelin musaa. Se ei ärsytä yhtään, se jotenkin vetää täysin transsiin samalla kun lyö kortteja pöytään. :D

Tuo heitto Slay The Spiresta sai itseni nappaamaan tämän pelin itselleni. Slay The Spiren ostin kanssa kun olin ensin kokeillut Game Passin kautta, loistava peli, mutta tämä menee senkin ohi.
On kyllä sellainen peli mihin saa helposti kulumaan aikaa vaikka ajattelee pari kierrosta ottavansa, niin huomaa yhtäkkiä monen tunnin kuluneen.
 
Tuo heitto Slay The Spiresta sai itseni nappaamaan tämän pelin itselleni. Slay The Spiren ostin kanssa kun olin ensin kokeillut Game Passin kautta, loistava peli, mutta tämä menee senkin ohi.
Jep, harvemmin tulee noin absoluuttisia lausuntoja annettua mutten yksinkertaisesti kykene kuvittelemaan ihmistä, joka pitäisi Spirestä muttei Balatrosta. Ja toisinpäin. Tuli taas palattua pelin pariin pienen tauon jälkeen ja on kyllä loistava sellaiseksi peliksi, jota voi pelata tunnin pari satunnaisina iltoina hamaan tulevaisuuteen. Balatro oli minulla pitkään wishlistattuna Steamissa viime vuoden puolelta asti mutta olin pitkään epäileväinen. Täysin minimaalisia balanssiseikkoja lukuun ottamatta (mitkä ensimmäinen iso patch korjasikin jo pari kolme viikkoa sitten) en kyllä keksi esimerkkiä täydellisemmäksi hiotusta pelistä. Ja kaikki tämä yksittäisen kehittäjän taholta, joka suurimman osan pelin kehitysajasta työskenteli pelin parissa päivätyönsä ohessa. Hattu pois päästä.
 
Minä olen pelaillut Switchillä Cat Quest-pelejä. Kyseessä on kevyt rpg, missä pelataan kissalla (tokassa osassa myös koiralla). Mukana on tietysti eri hahmoluokkia ja paljon luolastoja tutkittavaksi. Eihän tämä nyt mikään eeppinen ole, mutta todella hauska peli, josta on jo kolmas osa tulossa ihan lähiaikoina. Jotenkin mennyt täysin ohi nämä, kunnes Dekudealsista huomasin tämän, ja ihastuin heti. Rikollisen aliarvostettu sarja.

Cat Questit ovat saatavilla jokaiselle laitteelle, ja löytyy käsittääkseni vielä pleikkarin premium-tarjonnasta. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
 
Minä olen pelaillut Switchillä Cat Quest-pelejä. Kyseessä on kevyt rpg, missä pelataan kissalla (tokassa osassa myös koiralla). Mukana on tietysti eri hahmoluokkia ja paljon luolastoja tutkittavaksi. Eihän tämä nyt mikään eeppinen ole, mutta todella hauska peli, josta on jo kolmas osa tulossa ihan lähiaikoina. Jotenkin mennyt täysin ohi nämä, kunnes Dekudealsista huomasin tämän, ja ihastuin heti. Rikollisen aliarvostettu sarja.

Cat Questit ovat saatavilla jokaiselle laitteelle, ja löytyy käsittääkseni vielä pleikkarin premium-tarjonnasta. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Aloittelin ensimmäistä nyt kun tuli ps plussaan. Kissapelit on aina mukavia.
 
Itsekin tykkäsin cat questista ja ostin kakkosenkin julkaisun aikoihin, mutta sen aloittaminen jäi kun se päivitettiin vaikeammaksi kun pelaajat valitti liiasta helppoudesta.
Ykkösen leppoisa vaikeustaso oli just kiva ja muutenkin sopi pelin söpöön ilmeeseen.
 
Minä olen pelaillut Switchillä Cat Quest-pelejä. Kyseessä on kevyt rpg, missä pelataan kissalla (tokassa osassa myös koiralla). Mukana on tietysti eri hahmoluokkia ja paljon luolastoja tutkittavaksi. Eihän tämä nyt mikään eeppinen ole, mutta todella hauska peli, josta on jo kolmas osa tulossa ihan lähiaikoina. Jotenkin mennyt täysin ohi nämä, kunnes Dekudealsista huomasin tämän, ja ihastuin heti. Rikollisen aliarvostettu sarja.

Cat Questit ovat saatavilla jokaiselle laitteelle, ja löytyy käsittääkseni vielä pleikkarin premium-tarjonnasta. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Noi Cat Quest pelit, niin eka kuin toka osa on ollut jossain vaiheessa Epic Games Storesta näköjään ilmaispeleinä tarjolla. Ekaa vähän testannut mutta vähän oli sisäänpääsy vaikeuksia siinä ja jäi sitten kuitenkin aika vähälle peluulle.. kait sille vois koettaa uutta mahista antaa.. tai sitten vois suoraan pompata kakkoseen ja koklata sillä..

..onkohan nuo tarinallisesti jotenkin olennaisesti toisiinsa sidoksissa, että onko ehdotonta että eka olis alla pelattuna ennen kuin toiseen syövereihin sitten syöksyy. ? Tai antaako se eka peli tarinallisesti jotenkin pohjusta sille itse päähahmolle ja kertoo hänestä sitten että toisessa olis paljon syvällisempi kokemus sen takia kun se ekassa kenties olis pelaajan sydämen puolellensa napannut..

..ainakin features osiossa mainostais että brand new story olis. Ilmeisesti kakkosta voi co-oppina pelata.
 
Ylös Bottom