Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lipputrokarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lipputrokarit

EDIT: Lisättäköön vielä, että kauppatieteiden ylioppilaana olen täysin samaa mieltä nimimerkki aqualungin kanssa. Jos ihmiset ovat valmiita maksamaan lipuistaan "ylimääräistä" huuto.netissä tai muulla vastaavalla myyntikanavalla, niin eikös se ole vain osoitus siitä että alkuperäinen lippuhinta olisi voinut olla reippaasti korkeampi ja liput olisivat silti menneet kaupaksi?

En tiedä mistä muropaketista oot todistukseks saanut mutta eiköhän tässä tapauksessa makseta ylihintaa teille trokareille koska muuten ei ole mahdollista päästä keikoille. Jotkut uutisissa haastatellut kertoi odottaneensa 8-15 vuotta että pääsevät näkemään idolinsa, niin eiköhän siinä jokunen heistä maksa mitä pyydetään.

Onneks tulee Metallica vielä festarikeikalle niin toivon todella että liput Helsingin keikoille jää palamaan näppeihin trokareille

Aika hurjaa touhua taas jälleen näin Madonnan lippujen tulleen myyntiin, trokarit ostavat kaikki pois mitä vähänkin irti saa, onko ihmisen ahneudella enään mitään rajaa jos pyydetään huutonetissäkin 2 lipusta 1490?

Henkilökohtaisesti toi mua ärsyttää vaikka en Madonnaa olisi menossa edes katsomaan, samaa touhua kävi Metallican ja Ozzyn kanssa jossa meinasin pelihousuni repiä.

Nyt ne todelliset fanit eivät välttämättä sitten näe tätä kauan odottamaansa keikkaansa koska ei vain ole yksin kertaisesti varaa laittaa montaa sataa keikkalippuun.

Jonkun sortin säännös tarvisi tuolle huutonetillekkin saada vaikka lain voimin, eihän tuossa nyt ole mitään järkeä. Millaisia mielipiteitä muilla on asian suhteen?

Mielipiteeni on että ei huutokauppaan voi asettaa mitään ylärajaa hinnalle. Täysin järjetön ajatus. Lippu myyntiin lähtöhinnalla 1 eur. Kun ylin tarjous nousee yli 150 euron huutokauppa lopeteaan? Täytyykin ehdottaa huuto.netille, että kaikki "vastuulliset myyjät" saavat asettaa myyntihinnalle ylärajan :) Käyttäisitkö itse?

Itse en konserttilipusta maksaisi 100 euroa, mutta hyvin voisin tällä hintaa osta lipun myydäkseni sen pienellä voitolla eteenpäin. Samaten ostaisin vaikka auton jos tietäisin saavani sen myytyä heti tuplahinnalla eteenpäin.

Ja jotta pysytään konsolifinin aihepiirissä niin Joskus pelejä tilatessani ulkomailta tilaan pari kappaletta enemmän ja myyn ne huuto.netisä tai täällä. Viimeksikin tienasin kahden pelin myynnillä lähes 3 euroa :)

edit: lisätään vielä taustaa - kauppakorkeakoulu on käyty. Ahneuden tyyssija on selvitetty. Väärin koulutettu.

Mielelläni trokaan lippuja. Usein ostan 3 lippua kerralla ja myyn niistä kaksi pois kolmen hinnalla (+ mahdollisesti matkakulut) = pääsen itse keikalle ilmaiseksi. Ei opiskelijalla olisi muuten varaa käydä yhdelläkään keikalla.

Olet ainakin omissa kirjoissani siis täysi nolla ja omaan napaan tuijottelija. Et sattumalta ole miettinyt niitä muita opiskelijoita joilla ei ole varaa lähteä keikoille kiitos sinunlaistesi?

Mitä noihin ns. tolkuttomiin ylihintoihin tulee, niin "ei se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka maksaa." Niin pitkään kuin ihmiset maksavat, niin trokaus toimii.

Suomen kaltaiseen takapajulaan ei vieläkään tänä päivänä tule sellaista virtaa isoja nimiä tai monien idoleita siihen tahtiin että jokaisella halukkaalla olisi mahdollisuutta heitä nähdä vuosiin - jos koskaan. Itsellä kesti melkein kahdeksan vuotta nähdä Springsteen ja Stones lavalla, ja ne olivat täysin lippujen hintojen arvoisia. Trokarien asenne vetää välistä on vaan halpamaista.

EDIT: Lisättäköön vielä, että kauppatieteiden ylioppilaana olen täysin samaa mieltä nimimerkki aqualungin kanssa. Jos ihmiset ovat valmiita maksamaan lipuistaan "ylimääräistä" huuto.netissä tai muulla vastaavalla myyntikanavalla, niin eikös se ole vain osoitus siitä että alkuperäinen lippuhinta olisi voinut olla reippaasti korkeampi ja liput olisivat silti menneet kaupaksi?

Aiemmin joku kyselikin jo muropakettia mistä tuon todistuksen olet saanut, vai jäikö vaan moraalit sinne roskakoriin? Ihmeellistä perustelua ja selittelyä omalle varastelulle (lippujen takanahan on se hieno teksti joka kieltää lipun jälleenmyynnin, mutta eihän se tietty teitä köyhiä trokareita voi koskea) :rolleyes:

Ihmeellistä perustelua ja selittelyä omalle varastelulle (lippujen takanahan on se hieno teksti joka kieltää lipun jälleenmyynnin, mutta eihän se tietty teitä köyhiä trokareita voi koskea) :rolleyes:

Olisi hauskaa nähdä se rikoslain kohta, jossa sanotaan, että lippujen trokaaminen on varastamiseen rinnastettavaa tai edes, että se on rikollista.

Itse en toki trokaamista harrasta.

Itseä aina harmittaa katsella kun lippuja myydään ties kuinka hulluilla hinnoilla huutokaupoissa. Ei siksi että harmittaisi lipputrokarit vaan ne ihmiset ketkä moisille mulkvisteille antavat rahansa. Sanoiko joku jo ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa?

Jona Asihille vittuileville tiedoksi että kauppatieteiden ylioppilas on alan opiskelijasta käytetty nimitys, joka ei siis ole tutkinto. Saatoin itse vuosia sitten kys. alalla suorittaa jonkun hikisen tutkinnon, mutta mitään tutkintoa ei tarvita siihen että tietää lipunmyyntifirman harrastaneen hyväntekeväisyyttä myyden lippuja liian halvalla.

Jona Asihilla puolestaan on moraalit alalle jo ilmeisesti kunnossa. Ehkä voisivat palkata miehen tuonne lippupisteelle niin saataisiin rahat pois trokareilta ja firman taskuun minne ne kuuluvat.

Mielenkiintoinen ketjunavaus.

Tunnustan trokanneeni yhden kerran lippuja, Jokerit-Pittsburgh -matsiin, kun NHL-jengi tuli kerrankin Suomeen. Sain neljästä lipusta 2kpl kerrallaan myytynä ensin 100 ja lähellä tapahtumaa 120, ei nyt mitenkään älyttömästi, mutta saihan tuolla kivasti silti voittoa.

Pari kertaa olen trokareilta taas vastaavasti ostanut, Suomessa järjestetyissä jääkiekon MM-kisoissa 1997. Ensimmäisellä kerralla joku tuli suoraan tarjoamaan "Haluan vain eroon lipusta" ja sain lipun erittäin hyvällä hinnalla, 300mk. OVH oli muistaakseni vain 60mk vähemmän. Toisella kerralla eräs jannu koetti trokata about saman hintaluokan lippuja 600mk kappale, mutta siihen en lähtenyt, jäin tinkaamaan. Matsin alkuun oli vain 20min, tyypillä oli kiire päästä eroon lipuista.

Pari jannua siinä sitten tuli paikalle ja ostivat lipun 500mk kappale ja katsoin, että jannullahan on ihan sikana lippuja, arviolta parikymmentä. Jäin sitten tahallani odottamaan ja aika kului... 5min ennen matsin alkua se koetti vielä saada 300mk lipusta, mutta tinkasin vaan, kunnes myi sen 200 mk:lla pois. Taisi jäädä aika monta myymättä, siitäpähän sai! Halvemmallakin olisi taatusti saanut pienellä odottelulla, mutta en halunnut missata matsin alkua.

vähän kaksipiippuinen juttu omalla kohdalla. joskus 2005 vuoden paikkeilla myin ilosaarirockin lippua päivää ennen tapahtumaa. ajattelin että 70-80euroa jos saa niin olen tyytyväinen. noo kuitenkin vastaan pamahtaa sen kummempia kyselemättä 140euron tarjous, josta nyt oli vaikea kieltäytyä, kun en itse ollut mitään hintaa lipulla asettanut. enpä siis tässä tilanteessa nähnyt syytä korjailla ostajan ehdotusta, kun ihan täysillä käyvä kaveri kuitenkin oli kyseessä.

ylikalliita lippuja itse ole varmaan koskaan ostamassa ja onhan se aika perseestä jostain 70euron keikkalipuista tinkiä montaa sataa

Et sattumalta ole miettinyt niitä muita opiskelijoita joilla ei ole varaa lähteä keikoille kiitos sinunlaistesi?

Ihan samaan aikaan ja samalla hinnallahan ne liput ovat myynnissä kaikille sen pari minuuttia, kun niitä lipputoimistossa riittää. Enpä ole niin selvänäkijä, että osaisin sanoa ovatko ne 2-3 ensimmäistä ilman lippua jäänyttä sitten kaltaisiani köyhiä opiskelijoita vaiko lottomiljonäärejä.

- -
Ehkä voisivat palkata miehen tuonne lippupisteelle niin saataisiin rahat pois trokareilta ja firman taskuun minne ne kuuluvat.

Olen samaa mieltä siitä, että lippumyyjien olisi ihan helppoa kääriä nykyisellään trokareille menevät rahat omaan taskuunsa. Laitetaan lipulle sen verran korkeampi lähtöhinta, ettei trokarille jää katemarginaalia. Silloin myöskään kaltaisillani köyhillä opiskelijoilla ei olisi varaa ostaa ylimääräisiä lippuja trokattaviksi, jolloin vaihtoehtona on joko trokata se ainoa lippu johon on varaa tai mennä itse keikalle. Nykyisellään pystyn vielä tekemään molemmat, mikäli keikkalippujen arpakone suosii. Madonnan keikalle nyt esimerkiksi en yhtään lippua onnistunut saamaan, kiitos saksalaisen softan kaatumisen.

eiköhän noilla trokareilla ole rahaa muutenkin, tuskin opiskelijat lyövät tosta noin 1000 euroa lippuihin kiinni.

eiköhän noilla trokareilla ole rahaa muutenkin, tuskin opiskelijat lyövät tosta noin 1000 euroa lippuihin kiinni.

Tällä tuottoprosentilla olen ihan oikeasti harkinnut jopa opintolainan ottamista puhtaasti trokaamistarjoitukseen. Kyllä sitä tonnin pystyy opiskelijakin käteensä saamaan, jos vain halu ostaa ja luottamus myynnin onnistumiseen on tarpeeksi suuri.

Iltalehden uutisointia aiheesta:
[url=http://www.iltalehti.fi/viihde/200902109062181_vi.shtml]Noin 2 000 Madonna-lippua palautuu myytäväksi 10.2.2009 14:06[/url] sanoi:
Madonnan konsertti varattiin eilen loppuun noin kolmessa tunnissa. Lippuja sai ostaa maksimissaan kuusi kappaletta, mutta moni ei tätä rajoitusta noudattanut. Liput käydään nyt läpi ja ylimääräiset ostokset karsitaan pois.

Juvonen ei osaa sanoa milloin hamstraajien liput tulevat myyntiin, sillä ensin palautetaan ylimääräisistä lipuista maksetut rahat.
Aika pirskatin huono myyntisofta kyllä pojilla, kun kaikki tiesivät että yli 6 lippua ei myydä kerralla mutta tätäkin useampia pystyi varaamaan. Toisaalta olihan tuo ahkeraa trokaamista kieltämättä, kun yksinomaan tämän rajoituksen ylittäneiden takia 2000 lippua palautetaan takaisin myyntiin.

[url=http://www.iltalehti.fi/viihde/200902099053980_vi.shtml]Lippujen myynti yhtä sekasotkua! 9.2.2009 9:25 (Päivitetty 9.2.2009 20:52)[/url] sanoi:
Lippupiste huomauttaakin, että lippujaan esimerkiksi nettihuutokaupassa kaupittelevat eivät välttämättä saa varaamiaan lippuja.

Ihan samaan aikaan ja samalla hinnallahan ne liput ovat myynnissä kaikille sen pari minuuttia, kun niitä lipputoimistossa riittää. Enpä ole niin selvänäkijä, että osaisin sanoa ovatko ne 2-3 ensimmäistä ilman lippua jäänyttä sitten kaltaisiani köyhiä opiskelijoita vaiko lottomiljonäärejä.

Olen samaa mieltä siitä, että lippumyyjien olisi ihan helppoa kääriä nykyisellään trokareille menevät rahat omaan taskuunsa. Laitetaan lipulle sen verran korkeampi lähtöhinta, ettei trokarille jää katemarginaalia. Silloin myöskään kaltaisillani köyhillä opiskelijoilla ei olisi varaa ostaa ylimääräisiä lippuja trokattaviksi, jolloin vaihtoehtona on joko trokata se ainoa lippu johon on varaa tai mennä itse keikalle. Nykyisellään pystyn vielä tekemään molemmat, mikäli keikkalippujen arpakone suosii. Madonnan keikalle nyt esimerkiksi en yhtään lippua onnistunut saamaan, kiitos saksalaisen softan kaatumisen.

Ei se ole aivan noin mustavalkoista jos lipunmyyjät alkais pyytämään 2-3 kertasia hintoja nykyisiin hintoihin nähden, torpattaisiin se heti "elitistien suosimiseksi tavallisen kansankustannuksella"
Joten tuskin menisi läpi vaikka sitä perusteltaisi tolla trokaamisen hillitsemisellä

Minä näen lipputrokarit lähinnä itsekkäinä ja ahneina paskia%!¤"#.

Kuten kaikissa asioissa, se mitä he saavat on joiltain muilta pois. Yleensä se tarkoittaa sellaista joka oikeasti haluaisi tuonne konserttiin. Lisäksi, tämä kirpaisee lähinnä köyhimpiä. Niitä joilla on rahaa voivat ostaa ne huuto.netistä törkeisiin hintoihin.

Tämä trokaus ei ole laitonta, enkä tiedä onko se edes moraalisesti arvelluttavaa, mutta yhtään perustelua en ole vielä nähnyt mikä muuttaisi minun näkökulmaani heihin. Eli tuijotetaan sitä omaa napaa.

Tämä trokaus ei ole laitonta, enkä tiedä onko se edes moraalisesti arvelluttavaa...
Sitähän se just on. Tän päivän hesarissa oli asiasta. Talousrikospuolen poliisi totesi tuosta lippujen jälleenmyyntikiellosta ettei se ole kriminalisoitua, mutta on moraalisesti tuomittavaa. Juuri näin, eikä sitä millään selittelyllä kierretä.

Ja nythän puhutaan siis näistä trokareista, jotka ostaa lippuja pelkästään jälleenmyyntitarkoituksessa.

Alinta pohjasakkaa. Melkein säälisin rassukoita, jos olisin parempi ihminen.

Eli hetkinen, perustelusi on; "mä ehdin ennen muita ostamaan, oma vikansa jos nyt joutuvat ostamaan multa ylihintaan lippuja mitkä vein niiden edestä vaikka en niitä edes tarvitse, häh häh hää"

Loistavaa, Jona, loistavaa.

Ei toi hinnan nostaminen kyllä trokareita hidasta. Trokarit pyytää vaan enemmän kuin ennen. Lippujen määrä on kuitenkin rajallinen joten aina joku jää ilman.

Nimet lippuihin ja sillä selvä. Ei ole mahdoton tehtävä ja se on ainut mikä kyseiset äijät voi pysäyttää, jos niitä oikeasti halutaan edes pysäyttää.

Nimet lippuihin ja sillä selvä. Ei ole mahdoton tehtävä ja se on ainut mikä kyseiset äijät voi pysäyttää, jos niitä oikeasti halutaan edes pysäyttää.

Nimenomaan näin. Ainakin hankaloittaa trokausta oleellisesti, hankaloittamatta rehellisiä lipunostajia mitenkään sietämättömästi. Silloin voisi edelleen ostaa kerralla myös kavereille liput, kunhan nimet on tiedossa. Jos ei ole niin ostakoon kaveri itse lippunsa, simple as that. Eikä mitään nimenvaihtomahdollisuutta, koska se vain luo takaportin myös trokareille ja vesittää koko systeemin.

Tähän hommaan pitäisi mieluiten toki myös liittää lipun palautusmahdollisuus - tietenkin vain lipun alkuperäiselle ostajalle - jotta ihan oikean esteen sattuessa saa rahansa takaisin, ja joku muu saa mahdollisuuden päästä keikalle. Tai jos lipunmyyntipisteitä ei inspiroi rahojen palautus, niin vaihto-oikeus johonkin toiseen lippuun voisi tulla kysymykseen.

Joku tietysti hyökkää vastaan sillä argumentilla että henkilöllisyyden tarkastaminen jumittaisi massatapahtumissa sisäänkäynnit. Paskan marjat. Kun selkeästi vaan etukäteen ohjeistetaan ottaa se henkkari valmiiksi esille niin yhtä nopea se nimi on tottuneelle järkkärille tarkistaa kuin lippu muutenkin. Jos ei niitä papereita ole niin mennään jonon perälle/sivuun etsimään niitä.

Lasten lippuihin vois olla joku poikkeussysteemi kun lapsilla harvemmin omia henkilöllisyystodistuksia on. Mutta tuollaiset on vain järjestelykysymyksiä. Tahdosta tämä kaikki on kiinni, mutta sitä ei lipunmyyntiyrityksiltä näytä löytyvän. Mikä on toisaalta ymmärrettävää, sillä liputhan käy kaupaksi joka tapauksessa.

Eli hetkinen, perustelusi on; "mä ehdin ennen muita ostamaan, oma vikansa jos nyt joutuvat ostamaan multa ylihintaan lippuja mitkä vein niiden edestä vaikka en niitä edes tarvitse, häh häh hää"

Loistavaa, Jona, loistavaa.

Koen sen ennemminkin näin:
"Minä olin jonossa ennen teitä, joten ikävä kyllä tuote ehti loppua kauppiaalta ennen kuin tuli teidän vuoronne. Jos kuitenkin edelleen haluatte tämän tuotteen, olen valmis luopumaan siitä vaivannäköpalkkiota vastaan."

Jos vaikkapa levykaupan alennusmyynnissä (levyt myyntitiskin takana kaapissa, tiskille korttelin mittainen jono) Sinulle tulisi tällainen tilanne eteen, niin kuinka toimisit?
a) kiittelisit tarjouksen tekijää ja ostaisit tuotteen
b) toteaisit että "ei kiitos, pystyn kyllä ihan hyvin elämään ilmankin tätä tuotetta"
c) vetäisit turpaan periaatteesta
d) reaktiosi riippuu vaivannäköpalkkion suuruudesta (eli trokarin ahneudesta)
e) reaktiosi riippuu tuotteesta (mikä bändi, jne.)
f) reaktiosi riippuu siitä, kuinka moni takanasi jonottavista olisi valmis ostamaan tuotteen trokarilta välittömästi kuullessaan tuotteen olevan loppunut kesken (jos en osta nyt, joku muu ostaa sen kuitenkin ja sitten jään ilman)

Tähän hommaan pitäisi mieluiten toki myös liittää lipun palautusmahdollisuus - tietenkin vain lipun alkuperäiselle ostajalle - jotta ihan oikean esteen sattuessa saa rahansa takaisin, ja joku muu saa mahdollisuuden päästä keikalle. Tai jos lipunmyyntipisteitä ei inspiroi rahojen palautus, niin vaihto-oikeus johonkin toiseen lippuun voisi tulla kysymykseen.

Tähän ruljanssiin ei yksikään tapahtumajärjestäjä eikä lipputoimisto tule ikinä lähtemään. Nykyisen lipunmyyntisysteemin kantavana ideana on juurikin se, että liput myydään kerralla pois ja rahat ovat siitä eteenpäin pysyvästi lippumyyjällä, eikä niitä aleta tilittämään takaisin. Jos jokainen Jaana-Petteri voisi palauttaa lippunsa milloin lystää, niin lipputoimiston tulisi maksaa käsittelykulut peruutuksesta, uuden ostajan löytämisestä (yleensä kylläkin vaivatonta), uudesta varauksesta, mahdollisesta uuden varauksen hankkineen Sanna-Sakarin peruutuksesta, jonka jälkeen lippu annetaan Terhi-Timolle, joka peruuttaa varauksen jne. jne. Kaiken lisäksi tämä ruuhkauttaa lipputoimistojen ennestäänkin tukkoisia systeemeitä parhaimmillaan puoli vuotta eteenpäin. Kun jokainen keikka hoidetaan tällä tavalla, niin luvassa on pari tuhatta peruutusta päivässä ja saman verran uusia varauksia. Sitten kun portsarille oltaisiin printtaamassa lista käteen keikkapäivänä, niin eikös kolmisensataa Suvi-Seppoa ole vielä senkin jälkeen parumassa varaustaan, koska jalka meni poikki tunti ennen keikkaa, jolloin nimet pitäisi vaihtaa vielä näihinkin lippuihin ja saada ne myytyä uudelleen eteenpäin.

Tähän ruljanssiin ei yksikään tapahtumajärjestäjä eikä lipputoimisto tule ikinä lähtemään.

Nimettyjä lippuja on kokeiltu, jossain ihan oikeassa konsertissa. En muista mikä bändi se oli, mutta joku tällainen, joka myy varmasti loppuun. En tiedä millaiset palautusmahdollisuudet siinä oli.

Nykyisen lipunmyyntisysteemin kantavana ideana on juurikin se, että liput myydään kerralla pois ja rahat ovat siitä eteenpäin pysyvästi lippumyyjällä, eikä niitä aleta tilittämään takaisin.

Kyllä, tämä varmaankin on syy, miksi tuo kokeilu jäi kokeiluksi.

Jos jokainen Jaana-Petteri voisi palauttaa lippunsa milloin lystää, niin lipputoimiston tulisi maksaa käsittelykulut peruutuksesta, uuden ostajan löytämisestä (yleensä kylläkin vaivatonta), uudesta varauksesta, mahdollisesta uuden varauksen hankkineen Sanna-Sakarin peruutuksesta, jonka jälkeen lippu annetaan Terhi-Timolle, joka peruuttaa varauksen jne. jne.

Siihen pitääkin tehdä niin natsit säännöt, ettei niitä paljon palautella. Kuolintodistusta vastaan saa palauttaa. Muuten palautuksessa vain puolet rahoista takaisin. Ja eihän niistä uusista varauksista ole mitään vaivaa, varmasti siellä saitilla on porukka pollaamassa, että vapautuisiko jokin lippu Madonnan konserttiin.

Kaiken lisäksi tämä ruuhkauttaa lipputoimistojen ennestäänkin tukkoisia systeemeitä parhaimmillaan puoli vuotta eteenpäin. Kun jokainen keikka hoidetaan tällä tavalla, niin luvassa on pari tuhatta peruutusta päivässä ja saman verran uusia varauksia.

Eihän siellä ole ruuhkaa kuin sen 2 minuuttia kun ne kaikki liput myydään. Muutenhan siellä on hyvää aikaa hoitaa palautuksia.

Sitten kun portsarille oltaisiin printtaamassa lista käteen keikkapäivänä, niin eikös kolmisensataa Suvi-Seppoa ole vielä senkin jälkeen parumassa varaustaan, koska jalka meni poikki tunti ennen keikkaa, jolloin nimet pitäisi vaihtaa vielä näihinkin lippuihin ja saada ne myytyä uudelleen eteenpäin.

No, niitä ei todellakaan saa vaihtaa mihinkään ja palauttaakaan ei saa enää alle viikkoa ennen keikkaa.

Taisi osua arkaan paikkaan, kun tuli tuollainen vuodatus? :D Onhan nuo listaamasi ongelmat ihan todellisia, mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömiä. Pitää vaan miettiä, että onko fanien kannalta parempi, että on tiukat säännöt vai että liput pitää ostaa 3*hinnalla Jona Asihilta. Minä ainakin olisin valmis sietämään tiukatkin säännöt, jos minun olisi mahdollista sen ansiosta saada ostettua liput jonnekin. Tämä nykyinen tilanne on kuitenkin keikkajärjestäjien kannalta sikäli vaikea, että se tuottaa heillekin negaa, kun ihmiset valittavat trokaajista.

Kohtuullisen toimivat rajoitukset (mitkä tässä jo heti tulivat mieleen): Ilmoitetaan nimet lippuja ostaessa, joka hidastaa hieman lippujen myyntiä, mutta lienee Lippupalvelun kannalta aivan sama myydäänkö liput loppuun 3 vai 30 minuutissa. Lippuja ostaessa yhden lipuista pitää olla ostajan nimissä. Nimen voi vaihtaa lipussa hyvän syyn takia, lähes ainoa syy mikä voi tulla on sairaus, joka todistetaan lääkärintodistuksella. Keikalle mennessä annetaan pelkän lipun sijasta tarkastajalle lippu + henkkarit, helppoa ja lähes yhtä nopeaa. Eikä tarkastajalle tarvitse mitään listaa lipun ostaneista, lippuun vain merkitään nimi.

Sinänsä mielestäni yksityisomaisuuden myyntiin ei pitäisi puuttua, jokaisella pitäisi olla oikeus ostaa mitä haluaa ja myydä mitä haluaa. Mutta trokarit nyt eivät lisää tuotteeseen minkäänlaista lisäarvoa, joten tällaisen toisia hyväksy käyttävän välikäden voisi tiputtaa surutta pois.

Ylös Bottom