Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alluxus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet 2

Ei niissä kontrolleissa mitään vikaa ole. Jos on pelannut koko ikänsä pelkkiä Mario -pelejä niin tottakai ohjaus tuntuu oudolta ja erilaiselta.

Tarina tila on nyt melkein pelattu läpi, vielä muutama kenttä jäljellä + minipeli kentät. Tänään koitan peleta tarinan läpi aloittaa sen jälkeen keräämään kaikki tavaroita eli jos apu kelpaisi tänään iltapäivän aikana.

Pistetään vielä lisää kommenttia pelistä kun olen läpi päässyt, mutta nyt pelaamaan!

Kun pari päivää olin peliä pelannut, niin tarinakenttiä ja (betassa) muutamia yhteisön luomia kenttiä pelatessani ajattelin, että eipä tässä nyt niin paljoa näitä uudistuksia ole. Että ihan kivan monipuolisia nää uudet kentät ja näin, mutta aattelin että eipä tää silti mikään messias / vuoden peli loppujen lopuksi ollutkaan...

Mutta eilen sitten alotin tekemään omaa ekaa kenttääni, kun pääsin tutoriaalit loppuun ja täytyy sanoa, että uudistuksia on aivan julmetusti. Tutoriaalin listan loppupäässä alko vasta tulemaan uutta asiaa ja etenkin kaikki musiikin säveltämiset sun muut, aattelin että se on melko yksinkertaista, mut sehän on kuin tähän LBP:hen oltais tungettu sisään joku musiikinteko- ja koodausohjelma pelkän editorin lisäksi. Noi on vaan niin monipuolisia. Ja kaikki on paljon helpompaa tehdä. Jopa minä sain kerrankin jotain aikaseksi. Julkaisin LBP:ssä vain 3 kokonaista (melko huonoa tasohyppely-) kenttää, vaikka vietin aikaa editorissa monia kymmeniä tunteja.

Nyt eilen päätin että teen heti sitä, mikä tulee ekana mieleen ja viis siitä, vaikka se oltaisiin jo toteutettu. Noh, muistan jonkun koripallokentän betasta ja alan väsäämään sitä. Loin ensin neliönmallisen huoneen taustoineen ja sitten aloin yksityiskohtaisesti värkkäämään koreja. Lopulta ei mennyt kuin noin 1-2 tuntia, kun koko kenttä alkoi jo olla valmiina. Koreista sai pisteitä ja välillä lattiasta avautuu Bounce Padit antamaan tasoitusta, jne. Kaikki on niin paljon helpompaa ja yksinkertasempaa. Muistan kun en LBP:ssä osannut tehdä edes ovea, joka avautuu vain napin ollessa painettuna yhtäaikaisesti. Tässä sellaisen tekeminen on lastenleikkiä.

Mahtava peli. Onneks pääsen tänään jo yhdeltä pelailemaan taas ja viimeistelemään kentän. Voi tulla murska-arvostelut yhteisöltä, mutta ainakin sain jotain aikaiseksi näinkin lyhyessä ajassa. :P

Pitää kyllä käydä katsomassa Exectan kenttää, kun pääsee kotiin täältä "kuolusta". Tarina kentät olen vetänyt jo läpi. Oli kyllä paremmat kentät kuin ykkösosassa ja parempi juoni. Uusia työkaluja olen tässä harjoitellut. Tein just toissapäivänä lentävän lautasen :D Nyt olisi tarkoitus kerätä kaikki loput kamat tarina kentästä. KFin porukan kanssa,eikö niin pojat & tytöt?

LBP2:sta on arvosteltu kankeista kontrolleista, jotka tälläisessä pelissä pitäisi olla just eikä melkein kunnossa.

Itseasiassa ei varsinaisesti kankeista, vaan "kelluvista/leijuvista" kontrolleista (en tiedä mikä on paras suomennos, mutta englanniksi "floaty"). Eli LbP on osin erilainen kuin esim. Mario ja vaatii siis hieman alkuun totuttelua jos Nintendo-maailmaan on tottunut.

Kontrolleissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja esim. täällä ( The Last Word on LittleBigPlanet 2 PlayStation 3 Interview - Page 1 | Eurogamer.net ) kehittäjät itse kertovat ettei LbP ole Mario - se on eri pelisarja:

"Eurogamer: Where do you stand in the Mario-jump debate?

David Smith (otteita): The simple answer is that it's just very different to Mario. It's very awkward even comparing it to Mario. Some people really want that jump that's faster or more controlled, but it doesn't as easily fit the freeform physical environment of LittleBigPlanet.

We've taken on board some of the criticism and tried to tighten up a few points, but there's only so far we'd want to change it before it stopped being the sort of game we wanted to make."

Hyvä vain, että MM tekee pel(e)istään omanlaisensa. Jos haluaa pelata Mariota, niin kannattaa ostaa joku Nintendon konsoleista.

PS. Urpokarhu, ekan LbP:n (esim. GOTY) saa jo aika halvalla, joten suosittelen pelaamaan sen ensin jos tasohyppely maistuu. Siitä sujuvasti sitten kakkoseen.. Näin ainakin peruspelin osalta (kenttien luominen varmaan monipuolisempaa sitten kakkosessa).

Pieni mainos tässä väliin. Eli jos jotakuta kiinnostaa päästä rakentelemaan LBP (1 ja 2) kenttiä muiden suomalaisten kanssa, liity Frozen Sackboys -tiimiin! Kaikki pääsevät mukaan eikä jäsenyys velvoita mihinkään. Lisää tietoa löytyy täältä!

Voihan säkki! Kaikista paikoista porissa oli lbp2 myyty loppuun. Ensiviikolla lupailivat että tulisi lisäerä :/

Sanavalmis kolmikko arvostellut tämän pelin ja tällä kertaa äänessä on porukan ainoa nainen, Kat. Eli naisnäkökulmaa tiedossa.

[video=youtube;BIuV5t63tck]http://www.youtube.com/watch?v=BIuV5t63tck[/video]

Tarinan pelailin toissailtana läpi ja kyllä tuntui hyvältä. Todella innovatiivisia ja hauskoja kenttiä, joita pelaa kyllä läpi mielellään uudestaan (nyt tähtäimessä koko story-moodin "ässäys" :D). Kenttäeditoria en ole vielä pahemmin käyttänyt, vähän noita tutoriaaleja vaan katsellut. Sen verran noissa tarinan ja yhteisön kentissä on näin aluksi ainakin pelattavaa, että luomisen jätän kyllä myöhemmäksi. En LBP1:stä omista, pari kertaa kaveriporukan kanssa pelattu, joten tuota luomista ei oo tullu yhtään harrasteltua.

Eilen kahlasin noita mm picks -kenttiä läpi, niin pari todellista helmeä kyllä löyty. Etenkin noi survival challenget on koukuttavia. Mainittakoon nyt vaikka Blast radius ja Clockworx 2. Huhhuh tätä sisällön määrää ja lisää vaan tulee. :)

Community-kentistä tähän mennessä paras, mitä on tullut vastaan, on kyllä tuo "blast radius" -niminen avaruusammuskelu. Dynaamiset taustat on upean näköisiä aurinkoineen ja planeettoineen, musiikkiraitoja löytyy jopa kuusi eri vaihtoehtoa (itse sävellettejä ilmeisesti) ja pelaaminen on ylipäätään hauskaa.

En tiedä oliko jokin kampanja tarjous, vai myyjien kämmi, mut giganttiin oli tullut lisäerä ja myivät hintaan 39,95€ :)

Yksinpeli oli jotenkin tosi helppo. Koko yksinpelissä kuolin n.8 kertaa joista n.5 kertaa viimeisessä kentässä.

En tiedä oliko jokin kampanja tarjous, vai myyjien kämmi, mut giganttiin oli tullut lisäerä ja myivät hintaan 39,95€ :)

:O Ja mä menin maksamaan tästä samasta liikkeestä 59,95e. No ihan sama, pääsinpähän peliin käsiksi jo viikkoa aiemmin. 8)

Yritin lukea tarkkaan, mutta en löytänyt apua ongelmaani. Eli minulla on UK-versio, saako sitä suomenkieliseksi mitenkään? Lapsia varten lähinnä ajattelen, ite en siitä piittaa :p

En löydä ainakaan mistään miten saa...

Yritin lukea tarkkaan, mutta en löytänyt apua ongelmaani. Eli minulla on UK-versio, saako sitä suomenkieliseksi mitenkään? Lapsia varten lähinnä ajattelen, ite en siitä piittaa :p

En löydä ainakaan mistään miten saa...

Pelin kieli riippuu pleikkarin käyttöjärjestelmän kielestä. Jos se on jo suomi, niin et peliä taida saada suomeksi.

Oon pelannu nyt tuohon toiseen "teemaan" asti ja heräsi kysymys: Voiko tässä enään ykösen malliin kuolla lopullisesti kesken kentän? Tuntuu, että tuosta checkpointlaatikosta voi ilmestyä niin monesti kuin haluaa. Tykkäsin ykkösessä kun toi enemmän haastetta.

Oon pelannu nyt tuohon toiseen "teemaan" asti ja heräsi kysymys: Voiko tässä enään ykösen malliin kuolla lopullisesti kesken kentän? Tuntuu, että tuosta checkpointlaatikosta voi ilmestyä niin monesti kuin haluaa. Tykkäsin ykkösessä kun toi enemmän haastetta.

Toisessa teemassa kai oli jo ne rajalliset checkpointit.

Kenttä editori saanu kyl todella hyvän päivityksen lbp1 jälkeen. Varsinki logiikka piirien kans on todella hauskaa askarrella :D

BTW pystyykö toho mitenkää saamaa splittiä? väänsin meinaa "dogfight" koneen ja olis hauska päästä ihmist vastaa lentää sil :P

Tuli iha puskist et kotimainen bändi on päässy lbp2 mukaan.

BTW pystyykö toho mitenkää saamaa splittiä? väänsin meinaa "dogfight" koneen ja olis hauska päästä ihmist vastaa lentää sil :P

Eikös ole niin että jos sieltä työkaluvalikon viimeisestä ruudusta, mistä löytää valaistuksen ja sumuisuuden säätimet esimerkiksi, vaihdat pelitilan "cooperativesta" "versukseen", niin kaikki pelaajat saavat oman kameransa :P Pelaan englanninkielisenä peliä, pahoitteluni jos nimet eivät ole oikein :o

Jos tarkoitit että samalta konsolilta voisitte taistella split-screenissä, niin eipä taida onnistua :(

Ylös Bottom