Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

LittleBigPlanet 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alluxus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Sony tuskin on tajunnut rekisteröityä KonsoliFINiin ja mennä profiilisivulta vielä liittymään LittleBigPlanet -yhteisöön, jotta saa tämän foorumin näkyviin.

Nyt on pakko olla ilonpilaajana..

Ensinnäkin tämä osiohan näkyy erittäin hyvin myös rekisteröitymättömille. Toisekseen en voi tietysti määrätä mitä ihmiset tekee, mutta jos on pienikin riski, että vuotamisen takia menetän oikeudet jatkossa beta-testauksiin (kun olen ollut keskusteluissa mukana foorumilla, jossa vuoto tapahtui, enkä ole raportoinut vuodosta), niin en halua olla siinä mukana millään tavalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Sony tuskin on tajunnut rekisteröityä KonsoliFINiin ja mennä profiilisivulta vielä liittymään LittleBigPlanet -yhteisöön, jotta saa tämän foorumin näkyviin... ;)
Täällä saattaa silti vaania Pleikkarin maahantuojan edustajia ihan omaksi ilokseen, joten varovaisuutta, varovaisuutta.
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Oonko ainoa, joka toivois tämän foorumin LBP-yhteisön poistoa, jotta tää nää LBP1/2-ketjut löytyis tuolta PS3-pelit -alueelta..? Nähtävästi kovin moni ei tajua tulla tänne alueelle ja siksi täällä ei tapahdu keskustelua juuri yhtään. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta LBP2, kummallista. :/ Jos tää aihe olis tuolla PS3-puolella, niin varmasti olis koko ajan uutta viestiä pukkaamassa.
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Oonko ainoa, joka toivois tämän foorumin LBP-yhteisön poistoa, jotta tää nää LBP1/2-ketjut löytyis tuolta PS3-pelit -alueelta..? Nähtävästi kovin moni ei tajua tulla tänne alueelle ja siksi täällä ei tapahdu keskustelua juuri yhtään. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta LBP2, kummallista. :/ Jos tää aihe olis tuolla PS3-puolella, niin varmasti olis koko ajan uutta viestiä pukkaamassa.

Itse ainakin tykkään nykyisestä järjestelystä. LBP on kuitenkin niin yhteisöpainoitteinen peli, että se tarvitsee useamman ketjun. Voisi olla hieman sekavaa, jos osa ketjuista olisi täällä ja toiset PS3 -pelit alueella.

Keskustelu on tosiaan aika vähissä, mikä harmi, koska peli on oikeasti todella mielenkiintoinen ja uniikki. Mutta ehkä tässä voisi koittaa jotain keskustelua saada aikaan vaikkapa jollain kysymyksellä, eh?

Kysytäänpäs vaikka, että mikä porukan mielestä siistein paljastettu (betatestaajat, varokaa sanojanne ;) ) uudistus tähän mennessä?

No, itse olen innoissani Sackboteista ja Mikrosirusta. Ykkösessä hahmojen tekeminen on tuskastuttavan työlästä. Kakkosessa hyvän sackbotin pystyy tekemään muutamassa minuutissa.

Mikrosiru taas on siinä mielessä hyvä työkalu, että sen taakse saa piilotettua järjettömästi logiikkaa. Sirun taululle logiikan saa siistiin järjestykseen ja taulun voi avata tai sulkea milloin huvittaa.

Lisäksi pelissä on paljon kaikkia siistejä pikku parannuksia, joista on kuitenkin todella paljon apua.

Saiskohan tästä jotain keskustelua aikaiseksi? :D
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Itse tajusin vasta hetki sitten, että LBP2-keskustelu on täällä. Vähän ihmettelinkin, että miksei tätä hypetetä millään tavalla, kunnes muistin että pelille on oma osastonsa. Pysyvä linkki on PS3-keskusteluissa juu, mutta silmä jostain syystä ohittaa helposti nuo kelluvat otsikot.
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Kysytäänpäs vaikka, että mikä porukan mielestä siistein paljastettu (betatestaajat, varokaa sanojanne ;) ) uudistus tähän mennessä?

Itse pidän erityisesti kontrollinaattorista. Kyseinen laite helpottaa ja monipuolistaa erilaisten ajoneuvojen tekemistä järjettömästi. Myös kaikenlaisten minipelien teko onnistuu tällä laitteella varsin näppärästi.

Ykkösosasta kakkosaan kehitys on ollut huima. En malta odottaa mitä MM keksii tulevaisuudessa, esimerkiksi LBP 3:n varalle (jos sellaista on ylipäätään tulossa).
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Itse odotan mielenkiinnolla moven käyttöä LBP2:lla. Jos esimerkiksi moven saa toimimaan jossain shooter pelissä mallikkaasti niin, että pelaajan itse tekemä tähtäin todellakin toimii viiveettä, on odotettavissa varmasti paljon tasokkaita kenttiä, joissa pääsee leikkimään moven kanssa.

LBP1:ssä yhteisökentät tuppaa puuduttamaan hetken pelailun jälkeen, koska jokainen kenttä on samantyylinen 2.5D tasohyppely. Vaikka joissain kentissä on tuoreitakin ideoita niin loppujen lopuksi vain laatu vaihtelee (tarina ja taiteellisuus). Olen myös itse sellainen pelailija, että niiden iänikuisten puhekuplien lukeminen ei aina jaksa innostaa ja kentän ulkonäölläkään ei niin paljoa ole merkitystä kunhan vain pelaaminen on hauskaa. Eli lähinnä minun kohdalla kentän idea saa mielenkiinnon vain heräämään.

LBP2:ssa työkaluja annetaan niin paljon enemmän ja rakentaminen on helpompaa, että väkisinkin erilaisia kenttiä tuoreilla ideoilla saadaan aina vain lisää. Nythän ollaan esimerkiksi nähty jo lintuperspektiivistä pelattavat kilpa-ajopelit, erilaiset shooterit ja tasohyppelykentät jotka saa huimasti lisäsisältöä kaikista uusista härpäkkeistä. Esimerkiksi sackbottien avulla aidot hahmot (jopa itse ohjattavat) kenttiin pahvinpalan ja tarran sijasta. Uusia tapoja edetä kentissä grappling hookin ja bounce padien avulla. Mahdollisuus tehdä yhä yksityiskohtaisempia ja ennenkaikkea helposti ohjattavia kulkuneuvoja controllinatorilla. Ajastettuja pelitapahtumia sequencerilla. Omaa musiikkia music sequencerilla... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.

Alluxuksen kysymykseen voisin siis vastata, että mahtavia uudistuksia on niin iso läjä, että yhden tietyn valitseminen on hyvin vaikeaa. LBP2 tekee asiat tuplasti paremmin ja lisää vielä extraa päälle unohtamatta kuitenkaan alkuperäistä peliä. :)
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Oonko ainoa, joka toivois tämän foorumin LBP-yhteisön poistoa, jotta tää nää LBP1/2-ketjut löytyis tuolta PS3-pelit -alueelta..? Nähtävästi kovin moni ei tajua tulla tänne alueelle ja siksi täällä ei tapahdu keskustelua juuri yhtään. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta LBP2, kummallista. :/ Jos tää aihe olis tuolla PS3-puolella, niin varmasti olis koko ajan uutta viestiä pukkaamassa.

En olisi yhteisön poiston kannalla, mutta olisi mukava jos hype ketju olisi ps3 peli-keskusteluissa ja ehkä virallinen ketjukin pari viikkoa julkaisusta jonka jälkeen keskustelut siirrettäisiin yhteisöön.
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Oonko ainoa, joka toivois tämän foorumin LBP-yhteisön poistoa, jotta tää nää LBP1/2-ketjut löytyis tuolta PS3-pelit -alueelta..? Nähtävästi kovin moni ei tajua tulla tänne alueelle ja siksi täällä ei tapahdu keskustelua juuri yhtään. Tai sitten ketään ei vaan kiinnosta LBP2, kummallista. :/ Jos tää aihe olis tuolla PS3-puolella, niin varmasti olis koko ajan uutta viestiä pukkaamassa.

Tai sitten kaikki eivät saaneet betakoodia ja ovat sen johdosta erittäin kyrsiintyneitä Media Moleculelle ja kostoksi polttavat heidän kaikki pelinsä tämän johdosta nuotiossa.

No ei, mutta harmittaahan se ettei koodia tullut, vaikka ahkerasti pelasinkin. Ehkä tuo platinan uupuminen vaikuttaa siihen jotenkin, kun en ihan 30 sydäntä luojana saanut ja h4h:iin en alentunut. LBP2 kuitenkin kiinnostaa ja varmaan tilaan jossain vaiheessa ennakkoon, mulla on jo muutama ideakin uudenlaisista kentistä :P Jospa open-beta tulis jossain vaiheessa...
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Itse pidän erityisesti kontrollinaattorista. Kyseinen laite helpottaa ja monipuolistaa erilaisten ajoneuvojen tekemistä järjettömästi. Myös kaikenlaisten minipelien teko onnistuu tällä laitteella varsin näppärästi.

Samaa mieltä. Itseä ainakin kiinnostaa paljon, minkälaisia minipelejä porukkaa saa tuolla aikaiseksi.

Ykkösosasta kakkosaan kehitys on ollut huima. En malta odottaa mitä MM keksii tulevaisuudessa, esimerkiksi LBP 3:n varalle (jos sellaista on ylipäätään tulossa).

Kehitys on tosiaan ollut huikeaa tasoa. MM on onnistunut järkkäämään tähän aivan järjettömästi uusia juttuja todella lyhyessä ajassa.

Itse odotan mielenkiinnolla moven käyttöä LBP2:lla. Jos esimerkiksi moven saa toimimaan jossain shooter pelissä mallikkaasti niin, että pelaajan itse tekemä tähtäin todellakin toimii viiveettä, on odotettavissa varmasti paljon tasokkaita kenttiä, joissa pääsee leikkimään moven kanssa.

Peli sisältää Move kenttiä, mutta sitä ei editorissa ainakaan heti alussa pääse käyttämään.

Lähde: First LBP 2 DLC may be full Move support

En olisi yhteisön poiston kannalla, mutta olisi mukava jos hype ketju olisi ps3 peli-keskusteluissa ja ehkä virallinen ketjukin pari viikkoa julkaisusta jonka jälkeen keskustelut siirrettäisiin yhteisöön.

Tämä ei itseasiassa ole lainkaan huono idea. Kannatan. :)

Ja laitetaan loppuun vielä uusi LBP 2 Short trailer. Sackzan!!!
[video=youtube;EOqxPX79pwM]http://www.youtube.com/watch?v=EOqxPX79pwM[/video]
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Tom Media Moleculesta on antanut luvan keskustella betasta muidenkin kuin testaajien kesken.

Hi everyone,

You may start to see some news articles hitting the web today, reviewing the LBP2 Beta and talking about what's been happening.

As with the Water Beta previously - It's reached that point where you can now discuss the beta outside of these forums.

So - Tell your friends, post your creations to YouTube, discuss it on your blog or forum - let the world know what you think of the game so far and show off your creations to the universe

Onko kellään ei-betalaisella mitään kysyttävää pelistä? :p

EDIT: Tässä videot.

Stereo/mono by Fyshokid
[video=youtube;wJnhyNid4g0]http://www.youtube.com/watch?v=wJnhyNid4g0[/video]

Don't Leak by Flippy3007
[video=youtube;bbHBq0ZftUM]http://www.youtube.com/watch?v=bbHBq0ZftUM[/video]

Sackro Machines 2! by Splapp-Me-Do
[video=youtube;zwWSEdGGVTQ]http://www.youtube.com/watch?v=zwWSEdGGVTQ[/video]

Lisää löytyy täältä!
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Tullut myös vihdoin videoita siitä, miten LBP2 toimii Moven kanssa. Heti tuli mieleen Trine tyylinen peli, jossa voisi piirtämällä vaikka neliön saada aikaiseksi kuution, jonka avulla sitten hypitään esteiden yli yms. :p Tai sitten minipelinä palapeli, kun kerran tavaroiden liikuttelu onnistuu kentässä noin helposti. Tekee vain jokaisesta palasta painottoman, niin onnistuu pelaaminen "lintuperspektiivistä".

LBP2 ja Move video1

LBP2 ja Move video2

Edit. Miten muuten luulette, että tämä betan kenttä on toteutettu? 50 layer glitchin avulla vai miten?
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Ranskalaishuhujen mukaan LittleBigPlanet 2:n julkaisu ollaan siirtämässä ensi vuoden alkuun. Syy tähän voisi olla, että Sony pelkää LBP2:n jäävän muiden isojen julkaisujen (GT5, seuraava Call Of Duty) jalkoihin, jotka olisivat ilmestyneet samoihin aikoihin marraskuussa.

Although, this is a pretty heavy rumour right now but with games such as Castlevania, Assassin’s Creed Brotherhood, Call of Duty : Black Ops, Medal of Honor and Sony’s own Gran Turismo 5 releasing this fall. It can’t entirely be ruled out that Sony might push this title back into 2011.
NeoGAFissa eräs käyttäjä kertoi kuulleensa Sonyn edustajalta, joka vahvistaisi siirron Q1/2011:een.

Heard this one from my Sony rep, too. Q1 is the new Xmas. Again.

Update! Sony on tuttuun tapaan vastannut vain, etteivät kommentoi huhuja ja spekulaatiota.

Lähde: Gamer's Mint
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Toivottavasti nämä lykkääntymis huhut pysyvät huhuina. Luulisi silti, että SONY haluaisi tämän myyntiin sopivasti vielä ennen joulumarkkinoita.

EDIT: Tässä hyvä video siitä mitä kaikkea podissa pystyy tekemään.
[video=youtube;KClThhMSTtg]http://www.youtube.com/watch?v=KClThhMSTtg[/video]
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Okei, itsellä ei ole mitään tietoa "Konami koodista", mutta ilmeisesti se toimii myös LBP 2:ssa. :)
[video=youtube;z8YUNosJlrg]http://www.youtube.com/watch?v=z8YUNosJlrg&feature=player_embedded[/video]
 
Vastaus: LittleBigPlanet 2 [Hype]

Okei, itsellä ei ole mitään tietoa "Konami koodista", mutta ilmeisesti se toimii myös LBP 2:ssa. :)
Sä oot niin nuori. ;) Wiki kertoo paljonkin Konami Codesta, josta on tullut yhden sortin legenda. Sitä löytää niin peleistä, weppisivuista kuin esimerkiksi kämmentietokoneistakin.

Mutta mikä tuolla paljastuva mystinen numerosarja on, sitä en osaa lonkalta sanoa. Ehkä sille löytyy vielä selitys...
 
Ylös Bottom